Subaruombyggingsprosjekt
#21
Posted 09 May 2005 - 23:00
Så da e det jo tydeligvis en strømfeil på gang!
Prøvekjøring i dag avslørt at girkassen kommer med en feilkode, for deretter å gå i et nød-program. Trur eg, førr den funger forsåvidt men gira veldig hardt og på ca 4000 rpm. Så nu e det best å legg heile girkassen på is og heller monter sentrallås og el-vindua t den orginale Subaru-verkstedhåndbok-elektrisk-manualn kommer i posten fra USA en eller anna dag.
Her e det vindusheis og sentrallåsmotormontering som e iverksatt!
Og fremmi "styrhuset" begynn det nu å ta form- dashbordet e ferdigmontert bortsett fra nån deksel her og der. De ska ikkje på før alle potensielle og eventuelle strømfeil e fiksa for godt! Det samme gjeld gulvteppe, da ledningsnettet ligg i dørken.
Og her har vi den rele-saken som tydeligvis ikkje klar å oppfør seg! Som bildet vis e kontakten nappa ut, i håp om at girkassen ska oppfør seg!
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#22
Posted 09 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Du e flenk du Stefan
Synd du e Billaus når du e så flenk
Haha, jau jau, ka du trur for et potensiale! Vess eg ikkje hadd vært BILLAUS så kunn eg jo hadd sjangs å hold den evt BILN i orden! Meir eller mindre!
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#23
Posted 09 May 2005 - 23:00
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#24
Posted 10 May 2005 - 23:00
Det e ikkje sekkert at utvendig lakkering og sånn bli sånn med en gang, sia eg blei plaga me å få han t å funger!
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#25
Posted 11 May 2005 - 23:00
STOREBROR SER DEG
#26
Posted 11 May 2005 - 23:00
hakje nå enda nei,kommer vel
#27
Posted 11 May 2005 - 23:00
Det kjæm jo te å bi en unik Subaru, sekkert Norges eineste turboautomatstasjonsvogn uten luftfjæring og forhøya tak!
Kort sagt, rå konebil. Og det har ho førtjænt!!
Jarl Martinussen
Sekretær Nordland Offroaders
-93 Hilux 2,4 D
-84 Pajero 2,3 TD "Røder" 33x12,5x15 Mud
-75 Volvo 242 automat
-00 BMW R 1100 RT
-04 Tysse 6320 (4x0, for transport av Røder)
Neitakk, æ kjør
#28
Posted 11 May 2005 - 23:00
Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)
#29
Posted 11 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
SATAN KOR MASSE ARBEID FØR INGENTING DET BLIR AILDRI EN IMPREZA WRX AV DEIN DONGEN DÆR...............DU SKU HA ANVENDT TIA DI TEL NÅKKA DET BEI PÆNGA AV
Eg e dessverre ikkje så tjukk a pæng at eg uten skrupla kan fer å kjøpe nåkka Impreza WRX, så da synes nu eg sjøl det e fornuftig å gjør det beste ut av det man har. (Nu har nu aldri målet vært å lag nåkka WRX ut a denne "Dongen" heller da...) Selv om det selvfølgelig e mykkje arbeid så e det nu ikkje nåkka anna enn mi egen tid eg bruka. Og den kan eg heldigvis bruk t det eg (eller kjærringa:blush:) sjøl vil! Dokker synes sekkert at eg e rar, men vi e nu alle rar på kversine måta! Trur det e det han Jama kalla for å vær "ikkje heilt A4" og det ska vi nu vær litt stolt a, ka?
Kopi av melding:
stå på Stefan arti å se att det ikkje bere æ som bygg om å styra,hehe
Janei, sånn e det berre!
Kopi av melding:
hm, bi vel en artig bil... d eineste som skurra i mitt hode e at æ ana et automatgir dær??
Hehe, ja det va du Aman og det der med automat! Ja, ka ska eg sei? Synes automat e heilt ypperlig t sett bruk (og DET kan jo vær stort sett all slags bruk), og så kan man jo argumenter med at MANUELL e for folk som absolutt må ha nåkka i handa når de ska kjør! M.a.o. en uendelig diskusjon, men eg har nu mine grunna! For eks følgende:
- Det litt meir "fancy" instrumentpanelet som passa t interiøret passa kun t aut.gir og full-time 4wd.
- Den org. man. kassen va slitt, med litt lyd og dårlige synkr. ringa, spes t tredje gir
- Clutchen begynt å bli dårlig
Ja, og så dessuten lika eg automatgir og vil ha det i alle fall! Det beste argumentet!
Nu e det ferdig montert sentrallås og el-vindua på tre av fire døre, og ting begynn nu å ta form!
Hadd nu berre den der fordømte boka kunna kommet så sku eg nok ha fått fart på den el-feiln og! Men eg har det nu ikkje travelt! Har jo Land Cruiser!
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#30
Posted 12 May 2005 - 23:00
Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)
#31
Posted 12 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
men eg har nu mine grunna! For eks følgende:
- Det litt meir "fancy" instrumentpanelet som passa t interiøret passa kun t aut.gir og full-time 4wd.
- Den org. man. kassen va slitt, med litt lyd og dårlige synkr. ringa, spes t tredje gir
- Clutchen begynt å bli dårlig
Ja, og så dessuten lika eg automatgir og vil ha det i alle fall! Det beste argumentet!Opprinnelig postet av Stefan E.
hadd ikke du automat på Caprisen?
#32
Posted 12 May 2005 - 23:00
Ikke det at eg e nå ihuga fan av japansk bil,men man ska no styr på med det man sjøl synes e artig;)Det e jo tross alt fritid det e snakk om,å den kan no brukes tell så mang
Sjøl ha eg berre demontert bila de siste dagan.No bi det godt å begynn å monter igjen.
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#33
Posted 12 May 2005 - 23:00
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#34
Posted 12 May 2005 - 23:00
En stk 87 Suburban å en stk 89 van.Å dem e heilt ribba.....
Man treng jo dela,å man e jo ikke aleina om det.
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#35
Posted 12 May 2005 - 23:00
Du kan nu vær glad at du ikkje e BILLAUS du og...
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#36
Posted 12 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
hadd ikke du automat på Caprisen?
Joda, det va Aut på Capricen (heldigvis )!
Dagens innsats besto i å monter el-vindua og sentrallås på den siste døra, samt finn ut at nån kontakta passa "fleire" plassa!
Dermed så fikk eg el-vindu t å funger uten å brenn opp biln (det va det som kødda med girkassen blandt anna). Girvelgern funger som den ska, og eg trur ikkje girkassen blei verre etter at to ekstra kontakta fant sin "make" oppi et kovas av ledninge... Og med det gjort så går det nu an å les ut feilkoda:lol:
Fremdeles kommer han fram med feilkode på girkassen, og det e "trottle position sensor" og "duty solenoid A - line pressure" som ikkje heng heilt med. Så sånn går nu dagan!
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#37
Posted 12 May 2005 - 23:00
Ser du styra på,å det går fremover.Merkeli med sånne kontakta som pass fleire plassa.Sånn lag dem ikke i amerika.
Du ska no sjå at den feiln på gearkassn e en skikkeli bagatell....
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#38
Posted 12 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
He he.BILLAUSB)
Ser du styra på,å det går fremover.Merkeli med sånne kontakta som pass fleire plassa.Sånn lag dem ikke i amerika.
Du ska no sjå at den feiln på gearkassn e en skikkeli bagatell....
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
Opprinnelig postet av blazerteam
Korsen kan du veta det:wtf: Du har bare skrua gammelt mannxxxxxxx:o
Prøv en ny Amcar så skal de se;)
Artig at du ikke er riktig i hodet Stefan:o Slik at du holder på med slike prosjekt som Corolux en og Subaruen;)
Leon Enge
Rana Offroad Team
#39
Posted 12 May 2005 - 23:00
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#40
Posted 12 May 2005 - 23:00
-1969 Volvo Amazon
-1962 Mercury Comet