Gå til innhold

Foto

Test - Ferromax produkter

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
262 replies to this topic

#241 Driving

Driving

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 22 May 2008 - 22:55

Åhh så fordi noen bilprodusenter benytter teknikken med vannbasert lag i midten i en overgangsfase for å lettere forhindre dråpeformasjoner i vannbasert lakk så er det fasiten ??...

Må være rare de her da ?

The use of a primer is not required for adhesion to the substrate. AutoAir Colors may be applied direct to metal, aluminum, fiberglass,urethane plastic, and other common paint surfaces. A concept used by afew motorsport race teams for weight savings including Worsham Racing'sCSK NHRA Nitro-Class Funny Car team. Being solvent-free, there is nopot-life to the paint. Paint left in the spray gun may be saved for afuture paint job that is months if not years away without any loss ofperformance.

http://www.hotrod.co...aint/index.html

Poenget er vel at du må lære deg litt av egenskapene til vann, metall og korrosjon.

#242 mikke

mikke

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 61 Innlegg:

Posted 22 May 2008 - 23:08

QUOTE(Driving @ 22 May 2008, 22:55) <{POST_SNAPBACK}>
Åhh så fordi noen bilprodusenter benytter teknikken med vannbasert lag i midten i en overgangsfase for å lettere forhindre dråpeformasjoner i vannbasert lakk så er det fasiten ??...

Må være rare de her da ?
http://www.hotrod.co...aint/index.html

Poenget er vel at du må lære deg litt av egenskapene til vann, metall og korrosjon.

sier ikke det er fasiten jeg. men slik produktene her ble framstillt.så var det rene vidunder middel. og det er lov å ha meninger og synspunkter om ting. den artikkelen din har jeg nok sett før. men det har seg nå engang slik at det ikke finnes .(meg bekjent) klarlakk som er vannløselig som faktisk virker pr dags dato.. de vil i løpet av et par år begynne å flasse pga uv strålingen. jeg sa bare at jeg ikke har tro på disse produktene og dete er utifra mine erfaringer.slåstad har holdt på lenger enn meg i gamet og har kommet fram til samme synspunkt. men hvis dere andre er fornøyde med produktene.så er jo det kjempefint for dere. foretrekker fortsatt "gamle"måten.dvs skjære bort og sveise inn ny materiale.få på en god etseprimer deretter.hadde disse produktene vært så fantastiske som selger skal ha det til ville bilprodusentene stått i kø for å få bruke dette som rustbeskyttelse .så enten må de være dumme.eller så er dette noe som ikke holder hva selger lover.. figure it out....

#243 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 24 May 2008 - 21:35

Om noen tror at det skal vokse frem nytt metall fra rust så er det tragisk. Grov rust er det kun sveising som kurerer. Klipp ut og sveis inn nytt.

Overflaterust derimot kan fjernes kjemisk.

Det som er merkelig er at noen hevder det er ren svindel, mens andre har fjernet overflaterust og det har ikke rustet på den ubeskyttete flaten etter 2 år.

Mange har gode resultater flere år etter.

Jeg har begynt å bruke disse preparatene på et prosjekt nå og det skal bli spennende å se.

Hva med de som har fått gode resultater? Hvordan vil dere som mener dette er ren svindel forklare dette?

#244 Slåstad RS

Slåstad RS

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 24 May 2008 - 22:30

Du har tydligvis kjøpt for mye penger derfra du også , så da får du bare prøve ut og bygge egne erfaringer, og jeg håper virkelig du oppnår bedre resultater enn det jeg gjorde.
Mitt første innlegg var en advarsel , ikke et bruksforbud!
Heldigvis står alle fritt her i landet til å gjøre sine egne erfaringer, men det kan faktisk være lurt å lytte til andres erfaringer innimellom.
Men å så tvil om mine kunnskaper og erfaringer uten å vite hvem jeg er , uten å ha sett utført arbeide på mine biler og uten å ha sett resultatet etter en vinters bruk , synes jeg blir litt søkt.
Mener du at min bil var så rustanngrepet så stålet burde byttes ut ?
Hva bygger du i så fall denne påstanden på?

#245 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 20:39

QUOTE(Slåstad RS @ 24 May 2008, 23:30) <{POST_SNAPBACK}>
Du har tydligvis kjøpt for mye penger derfra du også , så da får du bare prøve ut og bygge egne erfaringer, og jeg håper virkelig du oppnår bedre resultater enn det jeg gjorde.
Mitt første innlegg var en advarsel , ikke et bruksforbud!
Heldigvis står alle fritt her i landet til å gjøre sine egne erfaringer, men det kan faktisk være lurt å lytte til andres erfaringer innimellom.
Men å så tvil om mine kunnskaper og erfaringer uten å vite hvem jeg er , uten å ha sett utført arbeide på mine biler og uten å ha sett resultatet etter en vinters bruk , synes jeg blir litt søkt.
Mener du at min bil var så rustanngrepet så stålet burde byttes ut ?
Hva bygger du i så fall denne påstanden på?

Jeg ser hva du skriver, men jeg ville gjerne sett bilder av før, under etter og slik det så ut etter ett år. Da hadde det vært mye enklere å forholde seg til.

Du kommer med en rekke påstander og blir indignert over at jeg ikke umiddelbart aksepterer din erfaring som bevis for produktene.

Hva med de som fysisk har vist meg gode resultater? Det viser at kjemikaliene faktisk virker slik de har brukt dem. Derfor kan jeg ikke akseptere at de er ren svindel slik du påstår. Slikt sett har du kanskje undergravd din egen troverdighet ved å gå for sterkt ut. Om du hadde moderert litt hadde jeg for egen del vel hatt mer tiltro til utspillet ditt. Men du kommer uten noen som helst bevis, bilder noen ting. Så skriver du med store ord. Svindel, ubrukelig etc. Hold dere unna. Da blir jeg alltid litt skeptisk.

Hva med de testpapirene som ligger kopiert inn på nett, er de falske eller hvordan forklarer du dem?

Jeg er ikke så blåøyd at jeg tror at det finnes produkter som får det til å gro ut nytt metall. Og jeg har såpass forståelse for dette at dersom det er grov dyp rust så er saks og sveis eneste kur.

Men jeg synes vi kan snakkes om dette om ett år og tre år. På en fornuftig måte og ikke noe hoverende med hva sa jeg, eller dust eller annen usakelighet.

Om det ikke virker er det synd jeg ikke gjorde som du sa. Virker det så vil jeg vel tro at du ikke har gjort særlig god jobb.

Sånn er det bare.

Og er ramma og balja mi full av rust om ett år så er det en person i Drammensdistriktet som bør reise bort i noen år frem til jeg roer meg ned igjen biggrin.gif

#246 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 12 June 2008 - 12:24

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 25 May 2008, 21:39) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg ser hva du skriver, men jeg ville gjerne sett bilder av før, under etter og slik det så ut etter ett år. Da hadde det vært mye enklere å forholde seg til.

Du kommer med en rekke påstander og blir indignert over at jeg ikke umiddelbart aksepterer din erfaring som bevis for produktene.

Hva med de som fysisk har vist meg gode resultater? Det viser at kjemikaliene faktisk virker slik de har brukt dem. Derfor kan jeg ikke akseptere at de er ren svindel slik du påstår. Slikt sett har du kanskje undergravd din egen troverdighet ved å gå for sterkt ut. Om du hadde moderert litt hadde jeg for egen del vel hatt mer tiltro til utspillet ditt. Men du kommer uten noen som helst bevis, bilder noen ting. Så skriver du med store ord. Svindel, ubrukelig etc. Hold dere unna. Da blir jeg alltid litt skeptisk.

Hva med de testpapirene som ligger kopiert inn på nett, er de falske eller hvordan forklarer du dem?

Jeg er ikke så blåøyd at jeg tror at det finnes produkter som får det til å gro ut nytt metall. Og jeg har såpass forståelse for dette at dersom det er grov dyp rust så er saks og sveis eneste kur.

Men jeg synes vi kan snakkes om dette om ett år og tre år. På en fornuftig måte og ikke noe hoverende med hva sa jeg, eller dust eller annen usakelighet.

Om det ikke virker er det synd jeg ikke gjorde som du sa. Virker det så vil jeg vel tro at du ikke har gjort særlig god jobb.

Sånn er det bare.

Og er ramma og balja mi full av rust om ett år så er det en person i Drammensdistriktet som bør reise bort i noen år frem til jeg roer meg ned igjen biggrin.gif

Det er ikke dette firmaet som produserer disse produktene. Han har ingen egen lab og kjøper produktene ferdig blandet fra et annet sted.

At produktene virker er en annen diskusjon, siden de tydeligvis har rusthiundrende egenskaper. Mannen som driver firmaet har i alle fall en dårlig forretningsmoral og det jeg stiller spørsmål ved er hvor jevn kvalitet det er på produktene hans.

Jeg har kjøpt en porsjon av produktene og bruker opp det aller meste men kommer ikke til å kjøpe mer der men vil handle fra et firma som han forsøker kopiere.

Se www.ferro-bet.no

Har med andre ord ikke fått bekreftet hvorvidt produktene til NCT virker eller ikke. Den rustfjerneren jeg testet virket bra, men jeg kommer ikke til å satse på produkter fra dette firmaet siden eieren virker til å være en smule useriøs.

Der har kanskje Slåstad RS rett. Fyren er vel sannsynligvis en svindler, men det er ikke sikkert at produktene er så dårlige men han gir feil beskrivelse av noe av bruken og det kan føre til katastrofale følger.

#247 okokjaja

okokjaja

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 18 June 2008 - 12:35

Virker ikke som familie-firmaet til Ronny Ben Youcef Johansen (med toppen 5 ansatte hvis jeg skulle gjette) er så veldig seriøst. Og at han kaller seg produktutvikler er vel å ta litt hardt i, når han simpelt hen bruker masse av tid på å drive reklame for produktene han selger på diverse forum.. Sitat fra hjemmesiden: "I de senere år har en del småforbrukere oppdaget oss" Akkurat som om at han har drevet med salg til storforbrukere. Hvis han hadde gjort dette i så stor grad så hadde han ikke vært å sett på slike forum. Ronny Ben Youcef Johansen har avslørt seg selv som en typisk sleip selger slask etter min mening. Om produktene han selger er bra eller dårlige kan jeg ikke ta stilling til.

#248 Julenissen

Julenissen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 05 July 2008 - 02:44

QUOTE(okokjaja @ 18 Jun 2008, 13:35) <{POST_SNAPBACK}>
Virker ikke som familie-firmaet til Ronny Ben Youcef Johansen (med toppen 5 ansatte hvis jeg skulle gjette) er så veldig seriøst. Og at han kaller seg produktutvikler er vel å ta litt hardt i, når han simpelt hen bruker masse av tid på å drive reklame for produktene han selger på diverse forum.. Sitat fra hjemmesiden: "I de senere år har en del småforbrukere oppdaget oss" Akkurat som om at han har drevet med salg til storforbrukere. Hvis han hadde gjort dette i så stor grad så hadde han ikke vært å sett på slike forum. Ronny Ben Youcef Johansen har avslørt seg selv som en typisk sleip selger slask etter min mening. Om produktene han selger er bra eller dårlige kan jeg ikke ta stilling til.

Prøv å søke på navnet hans på purehelp.no der får du opp firmainfo/regnskap, ikke rare tallene

#249 Nitteberg

Nitteberg

Rocker!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 05 July 2008 - 10:00

Finnes det flere steder å få tak i Zinga?

#250 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 July 2008 - 22:55

QUOTE(Nitteberg @ 5 Jul 2008, 11:00) <{POST_SNAPBACK}>
Finnes det flere steder å få tak i Zinga?

Du kan kjøpe det fra Belgia og det blir billigere å importere det selv enn å betale den prisen som han forlanger. Han tar litt vel i overkant av priser.

#251 mengis

mengis

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 821 Innlegg:

Posted 17 August 2009 - 12:16

Er dette med chemical.no fullstendig svindel? Noen som kan vise til gode resultater etter flere år?

#252 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 17 August 2009 - 13:50

Det fins nok neppe noko vidundermiddel. resultatet står nok neppe i stil til prisen og omtalen til dei dyre og oppskrytte stoffa.
Rust kjem alltid igjen, og utgangspunktet og kor mykje jobb en legger ned i grunnarbeidet med sliping og reingjering, og kor mykje fukt og salt og skit det blir utsatt for seinare, er mykje viktigare enn kva type stoff ein smører på.

Skal en ha det skikkelig så kjøp nytt, eller sandblås, syrebad og påfølgande varmforsinking. eller gå for lavbudsjettløysinga med å gjere reint og smøre på i mange lag med noko billig. 2-komponenet og sink er fine greier.

Edited by yakuza, 17 August 2009 - 14:12.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#253 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 17 August 2009 - 18:15

owatrol hører jeg mye positivt om... det kommer jeg til å prøve for å få den lille rusta som blir igjen på bilen min til å holde seg i sjakk noen år...

rust er en prosess som ikke kan reverseres, det er kun snakk om konservering en viss tid før den kommer tilbake...

#254 JRO

JRO

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 292 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 20:57

QUOTE(JRO @ 14 Aug 2006, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Samme her, er skeptisk til alt som er lettvint når det gjelder rustbehandling. Nå krevde dette endel arbeid, tross alt, og produsenten legger fram bra referanser, så jeg tok sjansen. Fasiten kommer ikke før om noen år, da får en se om det holder. Husk Offroad-rabatten, hvis du skal bestille noe.

Viser til innlegg med bilder fra meg 13/8 2006. Har tatt nye bilder nå, tre år senere. Da ser det slik ut dry.gif

Endel flater er fremdeles beskyttet, men rusten har etablert seg på nytt i flere store områder. Nå vil sikkert noen (les: leverandøren) hevde at jeg ikke har gjort jobben skikkelig, men dere kan jo se gjennom innlegget mitt fra 2006, så ser dere omtrent hva som er gjort. Jeg vil påstå at jeg har gjort omtrent det som er mulig uten å skille bilen fra ramma, og i henhold til bruksanvisningen/råd fra leverandøren.

Og det er i hvertfall min konklusjon: skal dette holde på sikt, så MÅ karosseriet av, slik at en får gjort en 100% kontrollert jobb på alle flater, og i alle kroker. Hvis ikke, så er det ingen vits i å spandere flere tusenlapper på Ferromax-produkter (som jeg gjorde), da kan en like så godt gjøre det billigere med Owatrol, Biltema, Arcanol etc. ... Det holder ikke mer enn et par-tre år uansett.

Jeg kjører nå ny sprayrunde med Biltema Rusteter, Owatrol, Arcanol m/25% Owatrol, og Biltema hulromsolje. Investerer 1300 kr i kompressor og sprøyteutstyr, og er innstilt på vedlikeholdsrunder annet hvert år. Mulig dette regimet er like bra som Ferromax for den som tar jobben med å ta av karosseriet også. Men det vet ikke jeg, og har vel ikke tenkt å finne det ut, heller... closed.gif

Edited by JRO, 22 September 2009 - 21:23.

#255 JRO

JRO

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 292 Innlegg:

Posted 24 September 2009 - 18:00

Da har jeg pøst på 1,5 l Owatrol under og i kanalene dribble.gif . I morgen blir det et lag Biltema fiberforsterket rustbeskyttelse for understell, og Rustbeskyttelse for hulrom i kanaler og karosseri whistle.gif . Har svært reduserte illusjoner, og regner med en ny runde om et par år. Nå som sprøyteutstyret er på plass, så snakker vi om 400 kr i materialer og en dags jobb, så det er vel overkommelig.

Ser forresten slik ut et døgn etter Owatrol. Blir en hard og seig, transparent hinne. Minner mye om slik det så ut etter Rustkiller EXP fra Chemical.no som koster godt over det dobbelte wink.gif. La på et lag understellsmasse på dette, så får vi se hvor lenge det holder...

Edited by JRO, 25 September 2009 - 19:39.

#256 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 September 2009 - 13:20

Jeg har god erfaring med syregrunning og zinkspray (etter sandblåsing). Så noe som dekker slik som bengalakk blandet med owatrol. Om en sprøyter på en fibermasse utenpå der så holder det en nok god stund.

MEN produktene til den sleskingen er ikke noe vidundermiddel, men de er heller ikke dårligere enn tilsvarende produkter, bortsett fra at han tar dobbel pris. Forretningsmoralen hans er elendig og fyren er totalt upålitelig. Ljuger så det oser av han. Snakker om produktutvikling, my ass. Det eneste han utvikler er klistrelapper han limer på. "Gutta på lageret" som han kaller det er han selv på kveldstid. Og gud vet hva kona hans driver med, jeg ringte en gang til et tlf nummer jeg fikk oppgitt på adressen hans og det hun solgte hadde ikke med rustbeskyttelse å gjøre i alle fall. Typisk gjennomført useriøs type som etterligner navnet på et annet firma som er anerkjent i markedet og tar halvparten av prisen for sine produkter.

#257 Nadar

Nadar

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 256 Innlegg:

Posted 22 November 2009 - 21:55

Så ikke at tråden hadde ørten sider etter den jeg kommenterte, så det hele ble meget malplassert og jeg fjernet det. Trenger dog en god, solid grunning som sitter bra til en fornuftig pris. Noen som har gode forslag (til sprøyting/pensling)?

Edited by Nadar, 22 November 2009 - 22:09.

#258 RR

RR

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 24 November 2009 - 00:22

enda en misfornøyd kunde.tar meg nå tid til å fjerne all dritten .håpper jeg aldri møter ronny ,for da blir han XXXXXXXXXXXX for livet. kan en lure andre så lett ,må en kunne tåle en god gammeldags omgang med xxxxxxxxxing.

#259 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 24 November 2009 - 09:07

Det er nå over ca 4.5 år siden Stefan E startet denne tråden. Hadde vært av interesse om han la ut sin tilbakemelding på dette produktet som han den gang var positiv til.

Kunne sett bilder av de samme delene, hvis han har de fortsatt.

Det ville jo gitt en god pekepinne på hvordan dette produktet er. Samt hans egen tilbakemelding.

Noen som vet om han fortsatt er på nett her, evt kjenner han og kan sjekke det ut?

#260 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 01 December 2009 - 16:43

QUOTE(Chevy-LPG @ 24 Nov 2009, 09:07) <{POST_SNAPBACK}>
Det er nå over ca 4.5 år siden Stefan E startet denne tråden. Hadde vært av interesse om han la ut sin tilbakemelding på dette produktet som han den gang var positiv til.

Kunne sett bilder av de samme delene, hvis han har de fortsatt.

Det ville jo gitt en god pekepinne på hvordan dette produktet er. Samt hans egen tilbakemelding.

Noen som vet om han fortsatt er på nett her, evt kjenner han og kan sjekke det ut?

Dette stod på profilen hans:
"Sist Sett: 29th October 2009 - 17:15"
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge