Gå til innhold

Foto

Test - Ferromax produkter

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
262 replies to this topic

#201 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 17 October 2006 - 23:00

Jeg er litt usikker på om jeg skal ta deg alvorlig.

Hvis du virkelig har opplevd det du beskriver under her, så må du ha gjort et utrolig dårlig arbeidet. Du kan feks. ha klint Rustkiller rett på våt Corroflux.

Hvis du ikke har opplevd det du beskriver, forhandler eller markedsfører du eller en nær venn av deg ant. et konkurrerende produkt smile.gif

Med våre produkter er det veldig viktig å lese bruksanvisningen nøye FØØØR man utfører jobben.

Og selvfølgelig er ikke linolje og terpentin så dyrt. Det dyreste råstoffet som vi har ganske mye av i produktet koster rundt kr 200,- per liter. kr 200,- i råstoffpris er veldig mye.

Vi ønsker også selvfølgelig å utvikle teknologien og produktspekteret vårt videre. Og det koster veldig mye penger.

Men enhver er selvfølgelig fri til å blande terpentin og linolje å smøre på det. Det koster ikke mer enn i overkant av 100-lappen kan jeg tenke meg.

Du er faktisk den eneste misfornøyde kunden vi har.

Kopi av melding:
Hvordan kan det koste så mye for å blande linolje og terpentin? Er det ikke det rustkilleren består av?

Brukte roterendestålbørste på noen deler med overflate rust. Behandlet det med corroflux og etterpå med rustkiller og arcanol. Det lå ca 3 uker på betonggulvet. Da var det fullt av rustprikker over det hele. Har malt over med arcanol, men er usikker på hvordan de ser ut under bilen etter ett par år. Er ikke helt overbevist....

ljokjell
LJ 73, HJ60 & Volvo L3314N

Opprinnelig postet av ljokjell

Ronny Johansen

#202 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

En liten kommentar til:

Du skriver på slutten av innlegget ditt at du er "ikke helt overbevist...."

Hadde jeg opplevd det du skriver ville jeg for min del vært 100% overbevist om at produktene bare hadde vært noe søppel.

Du hadde jo fått bedre resultat hvis du hadde kuttet ut Corrofluxbehandlingen og malt objektet med en dårlig husmaling.

Så det du egentlig sier er at Ferromax-produktene er verre enn stort sett alt annet. Så du har ingen grunn til å ikke være helt overbevist om at dette bare er noe juks.

Kopi av melding:
Hvordan kan det koste så mye for å blande linolje og terpentin? Er det ikke det rustkilleren består av?

Brukte roterendestålbørste på noen deler med overflate rust. Behandlet det med corroflux og etterpå med rustkiller og arcanol. Det lå ca 3 uker på betonggulvet. Da var det fullt av rustprikker over det hele. Har malt over med arcanol, men er usikker på hvordan de ser ut under bilen etter ett par år. Er ikke helt overbevist....

ljokjell

Ronny Johansen

#203 ljokjell

ljokjell

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 290 Innlegg:

Det var da voldsomt til engasjement....
Det må være lov til å kommentere ett produkt som jeg har kjøpt, betalt, lest bruksanvisningen på og brukt på min egen bil. Er ikke alene om å mene dette. Har heller ingen kjente som forhandler konkurerende produkter eller noen onde hensikter mot firmaet ditt. Har prøvd mye forskjellige middel gjennom tidene og sverger forstatt til andre produkter.

Har brukt linolje og terpentinblanding på mye metall tidligere, og det har jeg god erfaring med

Brukte corruflux som beskrevet på metallet som var pusset med stålbørste. Vasket av og tørket. Dertter ren rustkiller og etterpå blanding av arcanol og rustkiller.

Håper jeg ikke forstyrrer salgstråden din. Men det gennstår å se hvordan detlene ser ut om noen år. Håper det beste.....

ljokjell

#204 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Ikke sint jeg, men engasjert ja.

For noe feil må du ha gjort siden terpentin og linolje er bedre enn din erfaring med Rustkiller.

Og noe feil er det jo også med resonementet ditt:

Linolje og terpentin funker bra.
Men Rustkiller, som du påstår består av linolje og terpentin funker dårlig.

Hm, dette virker noe rart ja.

Men vi får som du sier se om noen år. Da vil erfaringene tale sitt tydlige språk.

Kopi av melding:
Det må være lov til å kommentere ett produkt som jeg har kjøpt, betalt, lest bruksanvisningen på og brukt på min egen bil. Er ikke alene om å mene dette. Har heller ingen kjente som forhandler konkurerende produkter eller noen onde hensikter mot firmaet ditt. Har prøvd mye forskjellige middel gjennom tidene og sverger forstatt til andre produkter.

Har brukt linolje og terpentinblanding på mye metall tidligere, og det har jeg god erfaring med

Brukte corruflux som beskrevet på metallet som var pusset med stålbørste. Vasket av og tørket. Dertter ren rustkiller og etterpå blanding av arcanol og rustkiller.

Håper jeg ikke forstyrrer salgstråden din. Men det gennstår å se hvordan detlene ser ut om noen år. Håper det beste.....

ljokjell

Ronny Johansen

#205 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Jeg har aldri forbudt noen å komentere produktene.

Og det må være lov å komentere komentarene.

Og når resonementet i kritikken ikke henger på greip. Ja da er det vanskelig å ikke påpeke dette.

Kopi av melding:
Ikke sint jeg, men engasjert ja.

For noe feil må du ha gjort siden terpentin og linolje er bedre enn din erfaring med Rustkiller.

Hm, dette virker noe rart ja.

Men vi får som du sier se om noen år. Da vil erfaringene tale sitt tydlige språk.

Kopi av melding:

ljokjell

Ronny Johansen

Opprinnelig postet av aljoh

Ronny Johansen

#206 Nitteberg

Nitteberg

Rocker!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Vurderer kjøpe Autoprox til å ha i ramma på bilen, hvordan brukes dette for best resultat? Er masse løse rustflak og kraftig rustangrepp uten mulighet for å gjøre noe mekanisk med overflaten. Har spylt med høytrykk slange for rør (fåes på chlas olson for 500kr, passer sthil og alto)

http://nitteberg.com http://www.2adept.co...id=9&rowstart=0

#207 yeyeye

yeyeye

londonbusseier

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

En langvarig runde med hammeren på ramma, løsner mye flak. Regner med at siden disse behandlingene er aktive selv etter at de hærder, så jo mindre rust de har å være aktive med, jo bedre. Tenkte selv å lage meg noe å børste ramma innvendig med, bardunwire eller lignende. Time vil show.

AR

oohh! silly me, again...

#208 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

[quote].

[quote]

Nei, det er han nok ikke, les på side 10 og 11 i tråden......

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)

#209 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 18 October 2006 - 23:00

Ja der var det og en kunde som ikke hadde lest bruksanvisningen før behandlingen.

Jeg vil med dette minne om følgende:

LES BRUKSANVISNINGEN PÅ EGET ARK + PÅ FLASKENE GRUNNDIG FØØØØØR DU SETTER I GANG BEHANDLINGEN

1. puss/slip vekk mest mulig av rusten mekanisk der dette er mulig.
2. Behandle med Corrofix(tidligere Corroflux) og ikke glem å skylle. Kan du ikke skylle så skal du ikke bruke Corrofix først, men gå rett på med Rustkiller. La tørke grundig etter behandlingen med Corrofix og før du går på med Rustkilleren. Gjerne med en varm vifte, hårføner eller varmepistol. Vær forsiktig med varmepistol! Forsikre deg om at det er skikkelig tørt.
3. legg et til to strøk med Rustkiller
3. Bland 50/50 Rustkiller og Ferromprimer. Legg et til to strøk med dette.
4. Påfør et til to strøk med IsoGrunn.
5. sparke eller lakk

Hovedregelen er at jo flere strøk, jo bedre holdbarhet.

Følger man denne bruksanvisningen får man garantert et resultat som holder i veldig mange år.

Kopi av melding:
[quote].

[quote]

Nei, det er han nok ikke, les på side 10 og 11 i tråden......

sig

Opprinnelig postet av Chevy-LPG

Ronny Johansen

#210 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Dette fungerer kanskje på biler som ikke er drift, evt hvis man kan unnvære bilen i sågodt som en uke. Tiden man skulle vente mellom hvert strøk etc tilsa jo at når man er i normal jobb så ble det et strøk i døgnet. Hele behandlingen tok jo nesten en uke for meg.

Til dere andre som ikke er salgsrepresentanter: Hvor lang tid er en slik behandling fra blankt stål til man kan lakke for andre produkter?

sig

#211 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Det vil alltid være gunstig å få vekk så mye som mulig av rusten før behandling. Men går det ikke, så går det ikke. Da har man ikke noe valg.

Autoprox sprøytes direkte inn i ramma, enkelt og greit. Det er imidlertid veldig viktig at det er skikkelig tørt der inne før du går på med Autoprox.

Siden det er ramma, så betyr det ikke så mye om det lukter litt. Derfor ville jeg heller brukt Rustkiller. Den er tross alt noe bedre, men lukter mer. Den er også en del dyrere. Når du bestiller kan du spørre oss om vi ikke kan modifisere og tilpasse akkurat den kanna du skal ha. Det går nemlig ann å tilpasse produktet litt mer akkurat til slike vanskelige oppgaver. NCT er et meget fleksibelt firma som gjerne gjør sånt bare man spør. Vi tar ikke noe ekstra for det. Det er bare snakk om å tilsette litt av et par komponenter, så blir produktet bedre egnet akkurat til den oppgaven du beskriver her.

Når det er såpass mye rust er det også viktig at du gir minimum tre strøk, helst fire, fem. Rusten bygger mye og du må sørge for å fylle den med middel samtidig som du skal ha et beskyttende lag over rusten til slutt.

Kopi av melding:
Vurderer kjøpe Autoprox til å ha i ramma på bilen, hvordan brukes dette for best resultat? Er masse løse rustflak og kraftig rustangrepp uten mulighet for å gjøre noe mekanisk med overflaten. Har spylt med høytrykk slange for rør (fåes på chlas olson for 500kr, passer sthil og alto)

Opprinnelig postet av Nitteberg

Ronny Johansen

#212 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Som jeg har poengtert før, så er det ikke noe i veien for å bruke bilen underveis under behandlingen.

Etter at du har gitt et eller helst to strøk med Rustkiller, kan du bruke bilen. Også om det skulle regne. Det som imidlertid er et must, er at overflaten må være absolutt 100% tørr før du legger neste strøk.

Når Corrofixen står å jobber bør bilen ikke kjøres eller utsettes for vann. Og jo varmere bilen står jo bedre resultat.

Ronny Johansen

#213 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Kopi av melding:
Håper jeg ikke forstyrrer salgstråden din.

Hmmm... Dette er faktisk ikke en "salgstråd", det er JEG som startet tråden, for å dele mine erfaringer med produktene ettersom jeg tidligere har erfart at de fleste produkter ikke holder det de lover.

Selvfølgelig har alle rett til å si det de mener, men prøv nå å holde en viss seriøs tone over innleggene. Tror faktisk det er en resurs, og utrolig verdifullt for de fleste av oss, at vi faktisk har en person med GOD peiling på dette temaet her inne.

Det er nå etter halvannet år ikke antydning til rust på Subaruen jeg brukte produktene på i begynnelsen av denne tråden. Som jeg tidligere har sagt, så har sparklet løsnet helt bak ene bakhjulet. Dette er fordi JEG var en idiot som ikke leste/forstod bruksanvisningen godt nok, og sparklet rett på rustkiller uten Isogrunn først. De andre stedene sitter både sparkel og lakk som støpt, og jeg har tilgode å finne rustblærer på tross av både dårlig lakk og mye lakkrust før denne runden.

Stefan

-92 Chevrolet Suburban 5,7 bensin/LPG (familiebil og trekkvogn)
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Ifor Williams LM146G 4x0
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan
-1975 Toyota Corolla KE36 stasjonsvogn!

"MAN SKAL HØR MYKJE FØR AUAN DETT UT..."

#214 ljokjell

ljokjell

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 290 Innlegg:

Kopi av melding:

Selvfølgelig har alle rett til å si det de mener, men prøv nå å holde en viss seriøs tone over innleggene. Tror faktisk det er en resurs, og utrolig verdifullt for de fleste av oss, at vi faktisk har en person med GOD peiling på dette temaet her inne.
Opprinnelig postet av Stefan E.

Jo, er helt enig i at en bør skrive seriøst her, og hensikten var ikke være useriøs, men å poengtere hvordan jeg opplevde produktene. Og som den eneste missfornøyde kunde av produktet får jeg 3 skyllebøtter fra aljoh.

Kopi av melding:
Hvis du virkelig har opplevd det du beskriver under her, så må du ha gjort et utrolig dårlig arbeidet. Du kan feks. ha klint Rustkiller rett på våt Corroflux.

Hvis du ikke har opplevd det du beskriver, forhandler eller markedsfører du eller en nær venn av deg ant. et konkurrerende produkt smile.gif

Med våre produkter er det veldig viktig å lese bruksanvisningen nøye FØØØR man utfører jobben.

Kopi av melding:

Er det ikke corroflux som er virkestoffet på gravrust og som skal hindre at det dukker opp med det samme. Fra hjemmesidene: Corroflux
Påføres tørr, børstet overflate med pensel. Dreper og fjerner rusten. Mer effektiv en sandblåsing

Kopi av melding:
Hadde jeg opplevd det du skriver ville jeg for min del vært 100% overbevist om at produktene bare hadde vært noe søppel.

Du hadde jo fått bedre resultat hvis du hadde kuttet ut Corrofluxbehandlingen og malt objektet med en dårlig husmaling.

Verden er vel ikke så svart/hvit. Likevel har jeg lært mye fra inleggene fra denne tråden. Og har ikke i mot å bli mere skolert i kjemiens verden når det gjelder korrosjon og overflatebehandling.

Mener dette er litt aggressiv markedsføring uten mulighet for komentarer og motinnlegg. Her er et salgsstunt for en tid tilbake på nlck.no som minner mer om en slankereklame enn gode råd fra en engasjert kjemiker og 4x4 entusiast:

http://nlck.no/forum...t=1398&start=20

http://nlck.no/forum...=382&highlight=

http://nlck.no/forum...1550&highlight=

http://nlck.no/forum...1412&highlight=

Og det er viktig at potensielle desperate rustbileiende kjøpere av produktene er klar over at det må mye mekanisk arbeid til for å få en god behandling av bilene sine.

Men når jeg allerede har produktene så skal jeg gi det en ny sjanse. Skal prøve de på noen deler som sitter under bakakselen på 60'en.

ljokjell

#215 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Nei, det er ikke Corroflux (nå Corrofix) som er virkestoffet. Det gjør nesten bare vondt verre hvis det får stå alene. Det må spyles av objektet etter at det har gjort jobben sin. Da er metallet åpent for hva som helst. Etter Corrofix-behandlingen er metallet ekstremt tilgjengelig for ny oksidasjon. Det er det som kommer etter Corrfix som er avgjørende. Legger man ikke Rustkiller og så FerroPrimer etter Corrofix, lover vi ingen ting.

Man må følge hele programmet med fire produkter får å få resultatet som holder.

Alt står grundig i bruksanvisningen.

Kopi av melding:
[quote]

Er det ikke corroflux som er virkestoffet på gravrust og som skal hindre at det dukker opp med det samme. Fra hjemmesidene: Corroflux
Påføres tørr, børstet overflate med pensel. Dreper og fjerner rusten. Mer effektiv en sandblåsing.

Ronny Johansen

#216 Bøen

Bøen

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 19 October 2006 - 23:00

Ser man detB) Garasje bildene mine blir kringkastet rundt i andre forum,hvorledes andre medlemmer forklarer hva jeg har gjort og ikke gjort?blink.gif

Men det burde kansje ikke blitt lagt ut fra RBYJ at det kun er corroflux'en som har gjort jobben.Det tok finishen;brunfargen og porene.
På bildet der er det først pussa med sirkulærbørste på vinkelkutter,deretter kappet vekk det tynneste av stålet rundt hullet,og deretter corroflux i et halvt døgn.

Eneste jeg kan utsette på,er at noen plasser har lakken små blører,setter man nagla i det,kommer det en dråpe vann ut.Hva som forutsaker dette er uvisst,siden det ikke har vært vann i nærheten og bilen har stått inne 5 uker før pussing.rustkilleren ble påført rett etter vekkpussing av corroflux,så kondens kan det vel ikke være.
Slik sto den da i nesten 3 mnd uten tegn til noe som helst.Da ble ramma sveist,og smurt inn igjen med rustkiller,før den fikk to lag arcanol og ett strøk benga.Begge med rustkiller innblandet...

Har god tro på både corroflux,rustkiller og isogrunn,men lure på hva som kan ha skjedd galt:wtf:
Rustkilleren virker jo veldig god på stålet,2-3 lag av den så ser det,og kjennes ut som man har lakka den med klarlakk.smile.gif

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#217 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 20 October 2006 - 23:00

hehe. du får vel standardsvaret du også. Nr 3 som ikke kan lese bruksanvisningen....

sig

Hjelp meg å holde ajour
Salg av LPG kjøretøy

#218 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Her er et godt eksempel hvor mye vann det kan være til stede selv om stålet virker helt tørt. Dette er en av de største utfordringene: Å få det HELT tørt. Derfor står det i bruksanvisningen at vi anbefaler at det blåses tørt, enten med varmluftpistol eller hårføner.

Men jeg tror vi bør forsterke utsagnet i bruksanvisningen med at det skal blåses tørt med varm luft.

Antakelig vil du ikke få noe farlig rust på stedet pga. at anode/katode-teknologien er aktiv på stedet. Men selvfølgelig er det en svakhet at det er vann til stede.

Kopi av melding:
hehe. du får vel standardsvaret du også. Nr 3 som ikke kan lese bruksanvisningen....

sig

Hjelp meg å holde ajour
Salg av LPG kjøretøy

Opprinnelig postet av Chevy-LPG

Ronny Johansen

#219 Newton

Newton

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Kort innpå :
Jeg leser innlegga her fra tid til annen, og finner det intressant.
For aljoh sin del og lesernes: Er det ikke nå på tide med en opprydding og resyme' av alle innlegga ? Samle det beste og lage en lengre beskrivelse. Få det godkjent av redaktør før ny posting og legge det ut som en aldri så liten dreie-bok på rusfjerning med produktene ? Vi kan alle ha nytte av det- eller hva. Rimelig bra til sammeligning av produktene. Skulle andre ha tilsvarende erfaringer med andre produkter kunne det vært artig å sett det postet på samme måte. Reklame eller ikke - nytting info og erfaringsdeling i allefall.

st-lybe@online.no

#220 Nitteberg

Nitteberg

Rocker!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 21 October 2006 - 23:00

Kunne ikke vært mer enig! Vanskelig å finne fram her