Kopi av melding:
Hei Stefan. Noen erfaringer etter vinterens påkjenninger? Vurderer å prøve disse NCT-greiene på Pajeroramma mi, rusta begynner å få godt tak nå.
Hei, som vanlig er det sånn at ikke alle planene blir gjennomført like fort...

Har ikke fått rengjort og sprøytet ramma sånn som jeg planla. Jeg måtte bytte ut endel bakerst i forbindelse med montering av ny krok, der ble det lagt inn en ny profil som erstatning for en som hadde rustet sund.
På den nye blanke delen smurte jeg rustkiller med kost, et strøk, samt på sveisen og noen cm inn på den overflaterustede ramma. Har ikke vært under å sett i det siste, har nemlig kjøpt meg en annen bil. Men sist så det bra ut, og det var tydelig forskjell der det ikke var smurt og der det var smurt. Så det fungerer nok.
Har fremdeles ambisjoner om å få sprøytet ramma. Og det samme gjelder forsåvidt den bilen jeg kjøpte, en 1992 Suburban, som har overflaterust på ramma spesielt bakre delen. Her skal det sprøytes! Fordelen med Subben er at ramma ikke er tett, så her trenger man ikke mote seg opp i månedsvis for å få gjort rent.
Kopi av melding:
Brukte dette i fjor høst. Nå har lakken skalet av enkelte steder.
Virker som den ikke fikk skikkelig feste i produktet.
Lakket Subaruen for ca et år siden. Var såpass tidlig i denne "læreprosessen" at ikke alt ble gjort riktig.
Lakken sittet som støpt på hele bilen. Unntatt på et sted, og det er fordi jeg ikke gjorde det rett. Det var noe av det første som ble tatt på hele bilen, og her slipte jeg, behandlet med corroflux, smurte på rustkiller, lot tørke, deretter SPARKLET rett oppå før jeg grunnet og lakkerte. Dermed løsner nå sparklet fra den rustkillerbehandlede plata. Under sparklet er karrosseriet helt OK, med den glatte og blanke overflaten rustkilleren gir. Så her misforsto jeg fremgangsmåten. Skulle altså egentlig ha grunnet med Isogrunn før sparklinga!
Stefan

-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Ifor Williams LM146G 4x0
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.

"Valplaus, men ikkje motlaus!"