PG og Vegard's
#41
Posted 13 August 2003 - 23:00
Lykke til med turen nordover !!
#42
Posted 13 August 2003 - 23:00
#43
Posted 13 August 2003 - 23:00
Sitat:
Sjek T-ledded mellom vakuum pumpa og bremsekraft forsterkeren ! Det er et svakt punkt hvor det kan oppstå lekkasje.
Lykke til med turen nordover !!
Vakunpumper gaar istykker. Til slutt klarer den ikke en gang aa stenge av motoren. Om dere har en pumpe med to slanger utifra kan dere bytte membran og lager i pumpa for 5-600 kr, istede for aa bruke 3700 paa en ny pumpe fra Bertel O Steen. Send en mail eller skriv dere opp paa mailinglista for Norske Geländewagen-eiere gwagen@yahoogroups.com . Det finnes overhalingssett til pumper av nyere modell ogsaa, ma sjekke opp for delenummer.
Lykke til!
Endret av - iver460 on 15 aug 2003 12:29:45
#44
Posted 14 August 2003 - 23:00
/Kjetil
LJ 73 2" ironman men ble da jaggu høyere enn det,33x12,5x15 BFG A/T, Og rust hull i ramma [:-(]
Endret av - kjetila on 15 aug 2003 12:41:47
#45
Posted 14 August 2003 - 23:00
Motoren brukte ikke noe særlig olje heller, og den har jobbet hardt! Vekta nord for Trondheim viste 2,70 tonn. Bilen veier 2,15 tom. Greide å låse forhjula med denne lasten, så bremsene tar bra. (men mister altså vakumet fort, har fått noen bra tips til hva jeg kan kikke på ser jeg -mange takk!)
Var innom Tor Einar i Trøndelag for å hente felger til reservehjula. I tillegg fikk jeg verkstedbok på cd, masse god kaffe og en hyggelig prat! Kaffen gjorde godt den, kjørte til 0530 neste morgen, sov på Saltfjellet...
Vegard.
#46
Posted 16 August 2003 - 23:00
Den bilen som står i bakgrunnen på det ene bildet på side 1 i denne garasjen selges. Det er Kristian i Kongssvinger som eier den.
Vegard.
Endret av - vegard on 17 aug 2003 11:44:52
#47
Posted 18 August 2003 - 23:00
Flott utsikt!
Det er digg med sperrer gitt, ikke noe diagonalspinntullogtøys...
Det stoppa ikke her, fortsatte framover:
Synes ikke bildene gir helt rett inntrykk av hvor bratt det var noen plasser, men det var bratt!
Vegard.
Endret av - vegard on 19 aug 2003 13:02:54
#48
Posted 18 August 2003 - 23:00
Prates.. Tom
'87 MB 280GE
'63 Unimog-S 404
#49
Posted 18 August 2003 - 23:00
Du kobler vel ryggelysene på samme bryteren som arbeidlyset bak før dere drar? kan nok skape forvirrrrring i rekkene hvis ryggelyset kommer på i hytt og.....
/kjetil
LJ 73 2" ironman men ble da jaggu høyere enn det,33x12,5x15 BFG A/T, Og rust hull i ramma [:-(]
#50
Posted 18 August 2003 - 23:00
Mangler snorkel, og skulle gjerne hatt mer beskyttelse under bilen, har ikke hatt tid enda. PG bygger snorkel hjemme i Hakadal, tilpasser til gamle karosseriet, og sender oppover. Håper å få hjelp av noen i Tromsø til å lage plater.
Vegard.
#51
Posted 18 August 2003 - 23:00
#52
Posted 18 August 2003 - 23:00
#53
Posted 18 August 2003 - 23:00
#54
Posted 18 August 2003 - 23:00
Vegard.
#55
Posted 18 August 2003 - 23:00
Lykke til i alle fall, gleder meg til flere bilder og rapporter!
-IVER-
#56
Posted 18 August 2003 - 23:00
Vegard.
#57
Posted 19 August 2003 - 23:00
mvh
Christian; Range Rover 3,5 EFI Vogue
#58
Posted 20 August 2003 - 23:00
Vegard.
#59
Posted 21 August 2003 - 23:00
Er det noen som vet om steder en kan få tak i slikt uten å ruinere seg?
Prisen hos den lokale mercedes forhandleren ble ca 6000 kr, og da fikk jeg 20% rabatt...
Antakelig burde vi kjøpe nye dempere også.
Vegard.
#60
Posted 21 August 2003 - 23:00
Ellers kan du jo prøve Autocenteret Fjelstad, det er nemlig mange som bytter fjærer når de registrerer ned sin G-wagen fra lastebil til person bil. Prøv også Øioms Karosseri på Jevnaker, de hadde noen framfjærer til lastebil jeg holdt på å kjøpe for et års tid siden. Ellers kan du jo løpe til ORC i Tyskland, de selger hevesett til 227 euro per styk. De har også Bilstein dempere til 107 euro stykket. Aller best er Schacs sine HD dempere, om du får tak i de. Jeg har Monroe Magnum et eller annet på 300 GDn, de funker også ålreit forsåvidt.
Når jeg tenker meg om enda en gang så har vel også Thorsov Bilrekvisita G-wagen bakfjærer. Tror de også finnes i en HD utgave. Prøv også Mekonomen, de har også et og annet til GW innimellom.
300 GD Cab 33"
280 GE LWB