Gå til innhold



Foto
- - - - -

PG og Vegard's


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
136 replies to this topic

#41 nsitej0

nsitej0

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 13 August 2003 - 23:00

Sjek T-ledded mellom vakuum pumpa og bremsekraft forsterkeren ! Det er et svakt punkt hvor det kan oppstå lekkasje.

Lykke til med turen nordover !!

#42 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 13 August 2003 - 23:00

Gratulerer! Heftige saker! God tur, lykke til, ta masse bilder!

#43 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 13 August 2003 - 23:00

Sitat:

Sjek T-ledded mellom vakuum pumpa og bremsekraft forsterkeren ! Det er et svakt punkt hvor det kan oppstå lekkasje.

Lykke til med turen nordover !!


Vakunpumper gaar istykker. Til slutt klarer den ikke en gang aa stenge av motoren. Om dere har en pumpe med to slanger utifra kan dere bytte membran og lager i pumpa for 5-600 kr, istede for aa bruke 3700 paa en ny pumpe fra Bertel O Steen. Send en mail eller skriv dere opp paa mailinglista for Norske Geländewagen-eiere gwagen@yahoogroups.com . Det finnes overhalingssett til pumper av nyere modell ogsaa, ma sjekke opp for delenummer.
Lykke til!

Endret av - iver460 on 15 aug 2003 12:29:45

#44 kjetila

kjetila

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 118 Innlegg:

Posted 14 August 2003 - 23:00

Snakket nettop med Vegard han har ca 30 mil igjenn til Tromsø og turen har forløpt uten problemer bortsett fra at tankmåleren viser feil (gikk tom i går kveld)

/Kjetil

LJ 73 2" ironman men ble da jaggu høyere enn det,33x12,5x15 BFG A/T, Og rust hull i ramma [:-(]

Endret av - kjetila on 15 aug 2003 12:41:47

#45 Vegard

Vegard

    Grand offroader

  • Validating
  • PipPipPipPip
  • 511 Innlegg:

Posted 14 August 2003 - 23:00

Kom fram gitt! 168 gps mil, moving average 75 km/t. Bilen var retningsstabil og fin å kjøre. Utvekslinga på kassa passer fint til dekkene. De nye bakfjærene fra Team GED er for myke, har ligget på bumpstopperne hele tida. Det blei litt mye støt av det, i tillegg krenger bilen mer enn jeg er vant med fra landcruiseren.
Motoren brukte ikke noe særlig olje heller, og den har jobbet hardt! Vekta nord for Trondheim viste 2,70 tonn. Bilen veier 2,15 tom. Greide å låse forhjula med denne lasten, så bremsene tar bra. (men mister altså vakumet fort, har fått noen bra tips til hva jeg kan kikke på ser jeg -mange takk!)

Var innom Tor Einar i Trøndelag for å hente felger til reservehjula. I tillegg fikk jeg verkstedbok på cd, masse god kaffe og en hyggelig prat! Kaffen gjorde godt den, kjørte til 0530 neste morgen, sov på Saltfjellet...


Vegard.

#46 Vegard

Vegard

    Grand offroader

  • Validating
  • PipPipPipPip
  • 511 Innlegg:

Posted 16 August 2003 - 23:00

OBS OBS BJ42 (tror jeg) til salgs!!!

Den bilen som står i bakgrunnen på det ene bildet på side 1 i denne garasjen selges. Det er Kristian i Kongssvinger som eier den.

Vegard.

Endret av - vegard on 17 aug 2003 11:44:52

#47 Vegard

Vegard

    Grand offroader

  • Validating
  • PipPipPipPip
  • 511 Innlegg:

Posted 18 August 2003 - 23:00

Kjørte litt i går, to kompiser med digitalkamera var med. Ser ut som om jeg rygger på alle bilder, det er fordi krabbegiret vi fikk med den nye kassa trykker inn ryggelysbryteren... Bilen tar seg fram overalt der den ikke graver seg ned, RÅTT!!! Nok prat, her er bilder:
Flott utsikt!









Det er digg med sperrer gitt, ikke noe diagonalspinntullogtøys...

Det stoppa ikke her, fortsatte framover:










Synes ikke bildene gir helt rett inntrykk av hvor bratt det var noen plasser, men det var bratt!

Vegard.

Endret av - vegard on 19 aug 2003 13:02:54

#48 Tom A-G

Tom A-G

    Leder NAF MR Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 995 Innlegg:

Posted 18 August 2003 - 23:00

Drit fett Vegard! Godt å se andre G-wagener som blir brukt til det de er bygd for.

Prates.. Tom
'87 MB 280GE
'63 Unimog-S 404

#49 kjetila

kjetila

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 118 Innlegg:

Posted 18 August 2003 - 23:00

Dette ser bare digg ut !! eneste problemet er at det er feil bilmerke

Du kobler vel ryggelysene på samme bryteren som arbeidlyset bak før dere drar? kan nok skape forvirrrrring i rekkene hvis ryggelyset kommer på i hytt og.....
/kjetil

LJ 73 2" ironman men ble da jaggu høyere enn det,33x12,5x15 BFG A/T, Og rust hull i ramma [:-(]

#50 Vegard

Vegard

    Grand offroader

  • Validating
  • PipPipPipPip
  • 511 Innlegg:

Posted 18 August 2003 - 23:00

Angående ryggelyset, så skal jeg prøve å bøye litt på plata som trykker på bryteren slik at ryggelyset kun er på når den er i revers.

Mangler snorkel, og skulle gjerne hatt mer beskyttelse under bilen, har ikke hatt tid enda. PG bygger snorkel hjemme i Hakadal, tilpasser til gamle karosseriet, og sender oppover. Håper å få hjelp av noen i Tromsø til å lage plater.

Vegard.

#51 oystein

oystein

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 518 Innlegg:

Posted 18 August 2003 - 23:00

Hvor er det dere er å kjører?

#52 oystein

oystein

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 518 Innlegg:

Posted 18 August 2003 - 23:00

Hvor er det dere er å kjører?

#53 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 18 August 2003 - 23:00

Ser skikkelig moro ut, og bilen ser ny ut! Lykke til, får håpe det blir litt bil igjen til dere kommer hjem...

#54 Vegard

Vegard

    Grand offroader

  • Validating
  • PipPipPipPip
  • 511 Innlegg:

Posted 18 August 2003 - 23:00

Kjørte på Kvaløya. Er du student ved UiT Øystein? Kanskje vi skulle ta en kaffe og en prat en dag? Send gjerne en epost.

Vegard.

#55 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 18 August 2003 - 23:00

Er det ikke en smule ironisk at dere er sponset av Oslo Vei Jeg mener, naar det regner i Bogstadveien er det jo ikke lett aa komme seg avgaarde uten firehjulstrekk og sperrer paa sleip brostein og trikkeskinner.
Lykke til i alle fall, gleder meg til flere bilder og rapporter!
-IVER-

#56 Vegard

Vegard

    Grand offroader

  • Validating
  • PipPipPipPip
  • 511 Innlegg:

Posted 18 August 2003 - 23:00

hehe, det kan du si! Oslo vei vil heller utstyre alle med skikkelige biler... Men spøk tilside, Oslo Vei er privat selskap nå, og det er vel kommunen som leier dem eller andre inn til å utføre de oppdragene de ønsker å få utført. Så hull i veien skyldes vel heller lave vedlikeholdsbudsjett.

Vegard.

#57 Ranger

Ranger

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Innlegg:

Posted 19 August 2003 - 23:00

Imponerende prosjekt Vegard; vi følger med dere. Må innrømme at da du var innom på Mellomveien før ferien hørtes det litt luftig ut, men dette begynner virkelig å likne Trophy klar bil.

mvh
Christian; Range Rover 3,5 EFI Vogue

#58 Vegard

Vegard

    Grand offroader

  • Validating
  • PipPipPipPip
  • 511 Innlegg:

Posted 20 August 2003 - 23:00

Hehe, det var og er litt luftig. Vi lærer underveis. Må jo bare begynne et sted hvis en skal få det gjort.

Vegard.

#59 Vegard

Vegard

    Grand offroader

  • Validating
  • PipPipPipPip
  • 511 Innlegg:

Posted 21 August 2003 - 23:00

Vi har et FJÆRPROBLEM. De uoriginale fjærene fra Team GED holder ikke mål! Derfor trenger vi andre fjærer, helst lastebilfjærer til G-wagen.
Er det noen som vet om steder en kan få tak i slikt uten å ruinere seg?
Prisen hos den lokale mercedes forhandleren ble ca 6000 kr, og da fikk jeg 20% rabatt...
Antakelig burde vi kjøpe nye dempere også.

Vegard.

#60 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 21 August 2003 - 23:00

Åkrene Fjærfabrikk fikser fjærer etter mål til deg! Lurer på om de ligger på Lillestrøm eller noe sånt. Tror ikke de er særlig ueffene på pris i alle fall. Dere som skal ut og kjøre hardt i skogen er vel heller ikke så veldig nøye på fjæringskarakteristikk, høyde og sånt heller. Lever de gamle sånn at du får nye i samme dimmensjon. Om det blir vanskelig er det mulig jeg har en brukket bakfjær du kan få som mål.
Ellers kan du jo prøve Autocenteret Fjelstad, det er nemlig mange som bytter fjærer når de registrerer ned sin G-wagen fra lastebil til person bil. Prøv også Øioms Karosseri på Jevnaker, de hadde noen framfjærer til lastebil jeg holdt på å kjøpe for et års tid siden. Ellers kan du jo løpe til ORC i Tyskland, de selger hevesett til 227 euro per styk. De har også Bilstein dempere til 107 euro stykket. Aller best er Schacs sine HD dempere, om du får tak i de. Jeg har Monroe Magnum et eller annet på 300 GDn, de funker også ålreit forsåvidt.

Når jeg tenker meg om enda en gang så har vel også Thorsov Bilrekvisita G-wagen bakfjærer. Tror de også finnes i en HD utgave. Prøv også Mekonomen, de har også et og annet til GW innimellom.

300 GD Cab 33"
280 GE LWB