Burde gjelde de fleste her inne.....
#41
Posted 14 August 2005 - 23:00
Kommunisme/Marxismen :
Kommunismen (av lat. comunis, felles) er en gammel idé som beskriver et samfunn der alt er felleseie. Helt siden oldtiden har ulike grupper - religiøse og ikkereligiøse - gått inn for en eller annen type kommunistisk samfunn. Det er imidlertid først med Karl Marx at det kommunistiske samfunnet blir beskrevet som et framtidsmål, et samfunn som skal vokse ut av det sosialistiske samfunnet.
Grunnlaget for Marxismen er : Fra enhver etterhans evne, til enhver etter hans behov!
Dette bare til informasjon
www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
#42
Posted 14 August 2005 - 23:00
Sammendrag av innholdet
Frontbeskyttelse kalles i Norge kufangere. I de senere år har utbredelsen av disse økt markant. En del kufangere utgjør en sikkerhetsrisiko for myke trafikkanter ved kollisjon. Slike kollisjoner skjer ofte ved moderate hastigheter i byområder, og ofte er lettere biler involvert, og ofte er det barn som skades.
Formålet med forslaget er å minske risikoen for alvorlige skader på myke trafikanter ved kollisjon med biler som er utstyrt med kufangere. Ved høye hastigheter er muligheten for å minske skaderisikoen begrenset, men ved hastigheter under ca. 40 km/t er dette fullt mulig.
Forslaget gjelder bare kjøretøy i klassene N1 (varebil) og M1 (personbil) under 3500 kg, og fastsetter tekniske krav til typegodkjenning av bilene originalutstyrt med kufangere og til kufangere som separate tekniske enheter. Forslaget inneholder ikke detaljerte, tekniske bestemmelser, disse vil fastsettes av Kommisjonen i samsvar med artikkel 13 i direktiv 70/156/EØF.
Merknader
Tekniske krav til motorvogner finnes i Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften) 4. oktober 1994. Krav til utvendig utforming og til kufangere er regulert i forskriftens kapittel 14 og krav til kollisjonsegenskaper finnes i kapittel 48.
Sakkyndige instansers merknader
Bil gruppe N2: Lastebil med totalvekt over 3.500 kg til 12.000 kg
Bil gruppe N3: Lastebil med totalvekt over 12.000 kg
Bil gruppe M2: Buss med totalvekt ikke over 5.000 kg
Bil gruppe M3: Buss med totalvekt over 5.000 kg
Forslaget har vært behandlet i spesialutvalget for handelsforenkling.
Status
Forslaget er til behandling i Rådet/Parlamentet.
Kapittel X Elektrisk utstyr
så kan dere tenke selv.
men jeg er glad jeg har en excursion over 3500 med en jævlig svær kufanger.
he he he
endelig en fordel og ha lastebil over 3500 kg.
ps: til dere som har tahoe ikke reg den under 3500kg, vis Dere vil ha kufanger. Og det vil vel de flleste, for en tahoe er ikke mye pen uten panser pynt.
#43
Posted 14 August 2005 - 23:00
sig
Suburban is the answer (what was the question again? )
Den som har flest prylar när man dör, vinner...
#44
Posted 15 August 2005 - 23:00
betaler du lastebil eller person/varebil årsavgift?
#45
Posted 15 August 2005 - 23:00
sig
Suburban is the answer (what was the question again? )
Den som har flest prylar när man dör, vinner...
#46
Posted 15 August 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Skulle vel se litt på hvor sovjetstaten endte etter å ha brukt nasjonalbudsjettet på kjøp av popularitet og vestlige glansbilder. Trodde selv at alle helger besto av bilkjøring, båtkjøring, stort hus, reising, bla bla bla - Ja da . Men ikke til alle og ikke alt på en gang. Det var det bare gamle sovjet som kunne spandere på seg i ca 10 år. Og så fant de ut at de trengte å styre pengeflowen litt gustigere enn hva privatpersonen gjorde.
Og regner du ut hva du har i lønn her i landet --- Ja så har du ingenting. Det er meningen at du skal bruke opp ALT. Forvaltningen er det du selv som tar deg av.
Men jeg er enig i at det er en skjevfordeling når det gjelder bil. Ja da.
Nå er det valg igjen, så gi jærnet !!!
SLy
Opprinnelig postet av st-lybe
Det Sovjet knakk seg på økonomisk var forsvars/militær investeringer!
Pres Ronald Reagan sa engang "if we can't outsmart them-we'll outspend them"
#47
Posted 15 August 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
[
Du får jo råd til litt sykeforsikring, pensjon og skolegang når du ikke benytter 90% av lønna di på skatter og avgifter,da....
Tenk på det: Det du har utbetalt i timen er etter masse skatt, og på det har arbeidgiveren din betalt arbeidsgiverAVGIFT(straff for å gi folk arbeid), så bruker du pengene dine på å kjøpe varer og tjenester det er 25 % moms på. Dette kommer i tillegg til alle særavgifter, ikke minst i forbindelse med bilbruk og bolig. Det lille som er igjen av netto skal bedriftene leve av, dvs bl.a betale lønninger som det igjen er arbeidsgiveravgift på og som det skal trekkes en masse skatt av..
Tipper at i gamle Sovjet så forvaltet staten mindre prosentandel av pengene som var i omløp i samfunnet...
Opprinnelig postet av Partypatrol
Nja, veldig få amerikanere eier sitt eget hjem, faste ansettelser er uvanlig i de fleste bransjer og offentlig helsevesen og skoleverk er ikke helt på høyde med resten av den vestlige verden. Lønnsnivået er også en godel lavere enn her i Norge, en maskinarbeider/repratør passere sjelden 10US$ for timen, har han en god arbeidsgiver får han også "benefits" i tillegg (pensjon og sykeforsikring).
De av mine arbeidskamerater som er bosatt i USA har rundt 60% av lønna til sine norske avløsere, og ikke pensjon/sykeforsikring-kun ulykkesforsikring ifob med jobboppdrag. For ordens skyld-dette er ikke et litte bakgårdsfirma men et av oljebransjens største service-firma!
Hva om Ola Dunk i stedet for å fortelle hele verden hvor fælt alt er i Norge, kanskje dro litt i samme retning og forlangte at feks politikere faktisk holdt løftene sine?? Tipper Himmel-losen og Jensemann hadde blitt bleke om nebbet om noen tusen jevnlig hadde forlangt svar på hvorfor de stadig lyver!
Total avsporing!?!?
Beer gives you drain bamage
Opprinnelig postet av nordmøring
Var i USA nå i sommer, det er jo ingenting som koster en dritt der heller da, så 10 USD i timen holder jo en stund lenger enn her...
#48
Posted 15 August 2005 - 23:00
Beer gives you drain bamage
#49
Posted 17 August 2005 - 23:00
#50
Posted 17 August 2005 - 23:00
1985 GMC JIMMY 6" heving 35x12,5x15
#51
Posted 27 August 2005 - 23:00
For alle som husker 74 modellen av 140-serien til Volvo + mange,mange,mange andre biler, så er jo det sinnsykt, i beste fall. Hva med å forby alle biler . Da er jo fotgjengerproblematikken løst en gang for alle.
"JA til utdeling av gratis hester."
"Send dine varer med DHL's topptrente hester du også!"
eller:
"hestoffroad.no"
Hallooo?
Atle
95 Suburban 7,4 l. Gran Prix, 87 Patrol 3,3 td SR
#52
Posted 21 February 2006 - 00:00
De leser overskriften,på en god dag kanskje innledningen,stempler og der var dett.
Mye arbeid og sette seg inn i alt ,SÅÅÅÅ god lønn har de jo ikke...
93 ZJ 5.2 V8 Laredo
#53
Posted 20 February 2006 - 00:00
VW Taro, til for å brukes..
#54
Posted 03 September 2005 - 23:00
#55
Posted 04 September 2005 - 23:00
#56
Posted 12 September 2005 - 23:00
Det eneste de kommer med er jo direktiver og lover og regler.
__________________________________________________
"Outer diameter of all pipe must exceed the inner diameter. Otherwise the hole will be on the outside."
#57
Posted 12 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Loven er IKKE lik for alle. Se bare her...http://www.simarud.no/bilpaabygg/ford_ecoline.html
Opprinnelig postet av terratracker
Hva skal de bruke den fine vinsjen til egentlig:D
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"
#58
Posted 12 September 2005 - 23:00
slå fast!
#59
Posted 09 February 2006 - 00:00
Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!
Denominator
*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
*1982 mod. Frua XLT Lariat
#60
Posted 09 February 2006 - 00:00
Ingen biler godkjent før 2008 vil lenger være godkjent!
bt får lønna si fra bilimportørenes landsforbund
Eu direktiv 19X100000
Længe leve eu!!!
toya
Norge e langt!