Gå til innhold



Foto

TJUVERI fra Østre Æra - Kronerulling til Torgrim


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
91 replies to this topic

#21 krydderkongen

krydderkongen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 322 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

hvorfor må noen ødlegge for alle?
hva blir det neste?
hva vis dem (den) tar seg en tur mens vi er på tur i løypa?
alt som står igjen på telt plassen mens vi kjører? må begynne å låse inn alt i bilen eller kjøre med alt i bilen?
NEI DETTE MÅ LØSES PÅ EN ELLER ANNEN MÅTE:angry:mad.gif
HÅPER DEN DET GJELDER STIKKER FRAM NESA SI DA SKAL JEG lkmrhpiushgpiubhyiusdhyiubhgiudf FOR FAA`N

BJØLSETGRENDA 4L KLUBB

#22 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Dette er rett og slett ikke mulig - det må være noen ondsinnede mennsker som gjør dette. Har man firhjulstrekk nå om dagen ha man jo fått med seg hva Torgrim og Blazer typen har gjennomgått siden sist helg... så kommer det faen meg noen å stjeler samme vinsj - fra samme person!!!

Da er du ikke bare simpel - men ond

ond



#23 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Skjær ut fiseringen på tyven, spikre den fast på hytteveggen, og jag han i retning køyrefeltet til han blir tom for innvoller!

Jon Svår, 97 15 49 87
2002 Hilux d-cab AT35"


#24 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Kan nesten lure på om de har noe imot Torgrim...

Dersom politiet skulle greie å ta de/den som har gjort dette, har Torgrim innsynsrett i sakspapirene... Da håper jeg han legger ut navn/telefonnr. Kjeltringen føler seg nok litt usikker om han får melding/telefon fra 4928 stk (medlemmer her akkurat nå) med klar beskjed om hva vi synes om oppførselen. Støtter på ingen måte ulovlige tiltak, men det er jo lov å si fra..

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

www.terrengbil.com

#25 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Tror dere som var på treff at det kan være noen herfra da?? SOm sitter her og leser det vi skriver?
Blir betenkt jeg, det er jo mange her inne, og ikke umulig at en eller fler har litt urent mel i posen.. Men for f... kan dere ikke finne noe annet og stjele????? Dette er for frekkt.!!
Er jo veldig enkelt og sitte her og lese om hva vi har i bilene våre...



#26 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
...har Torgrim innsynsrett i sakspapirene... Da håper jeg han legger ut navn/telefonnr...



DET er en dyr affere! det er værre enn tyveri! da blir man låst inne LENGE!


kondolerer til de som har mistet sine dyrebare....


1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16

Fullsize or no size


#27 Tore Kjernmoen

Tore Kjernmoen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Tilfedigheter kan forekomme, men jeg sitter med en følelse av at flere av dere må ha sett dem i løpet av dagen. De må være ganske godt kjent i området (men det er det mange fra offroad-miljøet som er), og de må ha rekognosert noe. M.h.t. hjula som ble tatt av en bil midt i skogen (jeg vet ikke hvor langt til skogs den stod) så er det ikke bare bare å jekke opp en svær bil, ta hjula av den og frakte de med seg. Trenger vel fort et par Hi-Lifter og en bil med god plass...

Tips; På neste treff bør alle deltagere registreres og alle biler merkes. Notér regnr. på alle andre biler som observeres i området og gjerne navn på personer også. Avtal dette med Ilsaas på forhånd. Om ikke annet vil det forhåpentligvis virke preventivt.

Mvh. Tore.

'99 Range Rover 4.6HSE og '85 Overfinch 570S prosjekt.

#28 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 17 September 2005 - 23:00

Her inne ligg det treffkalender, og følger en med i trådane her så ser en lett kven som har planar om å ta seg tur på treff, og kven som har kjøpt seg nytt utstyr i det siste.. Torgrims nye vinsj nr.2 har desverre vore markedsført godt i så måte.
Husk at en ikkje treng å vere medlem/registrert bruker for å lese innlegg..

Litt verre med blazerdekka då det berre var oss som kjørte forbi i den løypa som såg bilen sto forlatt der, og evnt dei vi fortalte det til..

Et lyspunkt må vel vere at sidan dette skjer gong etter gong, så kan vel polititet forhåpentligvis sette litt ressursar på sakene, før vi blir dønn paranoide heile gjengen og begynner å skule stygt på kvarandre...

Torgrim: Syns oppriktig synd på deg.. Håper det ordner seg for deg til slutt...


http://www.terrengbil.com/zuki

#29 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Er enig i forslaget tel FR her..samme metode som de bruker på voldtekts forbrytere som slipper ut etter straff i Stor Britania (trur det er der)...
Henger opp plakater i nabolaget med bilde og fult navn..
Som det blir sagt her,kan nesten virke som noen har personlig imot Torgrim...det er jo ufattelig at slikt kan skje to helger på rad...blir helt sjokkert over detta...
Noe må gjøres å det fort..sånn kan vi itte ha det...men en ting som er sikkert er at om tjuvgodset blir prøvd solgt i miljøet her så blir det oppdaga...
Tenkte over en ting,er det itte serie nr på vinsjene som det evt går an å kjenne de igjen på?
Eller er det bare ett type nr på dom som er likt på alle av samme type?
Og en annen ting,hva hjelper det om de/den blir tatt av politiet...jo,fy på finger'n å ett klapp på skuldra å beskjed om at ''sånn må du ikke gjøre''...Nei,håper virkelig at dessa blir tatt hånd om av offroad miljøet først...eneste som hjelper på sånne folk er god gammeldags skikkelig grisebank!!
Rundjuling,kles nakene å kjøres langt til skogs å så ringe politiet så kan de reise å hente dom...
Dom må jo væra både jævli frekke og stokk dumme egentlig...hva om dom hadde blitt ''ferska''...tør itte tenke på hva som hadde skjedd da...veit i allefall hva som hadde skjedd om je hadde kommi over sånne folk..........
Da fikk je ut litt idag også...blir bare så forbanna når je hører om detta...hvem veit..neste gang kan det like godt væra meg som mister vinsj eller hjul eller anna utstyr..
Til Torgrim og dere andre som har blitt utsatt for detta:dere har min dypeste medfølelse,og er det noe je kan bistå med så si fra.. PS:je bor itte så veldig langt fra Rena om det skulle vise seg å væra noen ''lokale helter''...


Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#30 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

ja det er en skummel utvikling, skall mann ikke tørre å legge ut noen oplysninger på offroad.no?
hva blir neste komer de hjem til noen?
her er det fritt fam for vem som helst å registrere seg å få opplysninger,
navn tlf nr bil nr som i gjenn kann føre til oplysninger som navn addresse,
hvem har det på bilen hvem har kjøpt noe nytt,

har selv en gammel patrol 160, uten att det er lakt noe mye penger i den,
men jeg vet i fremtiden skall jeg være mere fosiktig med å legge ut opplysninger,er en trist utvikling

alle dere som har vært usatt for tyveri siste tiden har min fulle sympati, måtte bare dere finne ut hvem det var, å gjitt de en real omgang med balltre, å fått tibake utstyret deres

#31 knut2

knut2

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Jævlig surt. Men jeg kom til å tenke på noe. Jeg monterte en ny tenningslås på en volvo en gang ( dritt jobb ). Men poenget er at der fulgte det med bolter som hodet knakk av ved oppnåd moment. Da satt du igjen med en bolt du faktisk ikke får av uten å bore den opp. Kan vel åpne dette og , men det er jo litt ekstra jobb.

Håper dere finner disse karene. Slå dem hardt for meg:D

#32 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Dette var trasig lesestoff, at det går ann å være så uheldig.

Håper det ordner seg, nok en gang.

Frank

#33 holmis

holmis

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 522 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Dette er helt for jævelig. Synd samfunnet er blitt slik....
Må vi ha register på alt utstyr, med inn etset serienummer og navn...
Synes meget synd på dere sad.gif. Dette er jo meget ødeleggende for offroad miljøet.

- Asle Holmbakken -

#34 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Dette er så råttent at det går ikke ann å få sakt det med ord, nå må et aller annet gjøres.

#35 Frank

Frank

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1339 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

En oversikt over hva som er stjålet på denne sia er en god ide. Hvis folk i tillegg noterer serienummer (der der finnes) på ting de har, gjør dette at det blir lettere og identifisere mulig tjuvgods.
Dessverre finnes det bestandig mennesker som ikke bryr seg om hvem som egentlig eier winchen/hjula/felgene/div.div som de får et godt kjøp på. Men en form for sentral registrering vil jo gjøre det litt mere gjennomsiktig.

Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, 39,5", ARB, spiraler, +++)
'03 King Cab

"alt kan hjemmelages"

#36 Medusa

Medusa

    kongle-samler

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1233 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

så utrolig kjipt!!mad.gif nesten glad for at jeg ikke har noe utstyr som er av interesse for noen..

håper det blir orden på dette, så det blir hyggelig på treff for alle.



#37 Eivind37

Eivind37

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 613 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Treffet var helt topp på Rena....men dette la en ordentlig demper på stemningen. Mange lot være å kjøre på søndag pga dette...
Dette må jo være folk som har litt offroadkunnskap....og som vet hva de skal ha. På campingen var det mange ulåste biler...inklusive mine....og der var det ikke tatt noe. Jeg lå i hytte 11. Snakket med Kjell Olsen i NLCK i går om saken....og vi i NLCK ønsker å komme til bunns i dette. Skulle dette være noen i offroadmiljøet vil dett medføre utestengelse for livstid.....og sikkert något attåt!!
Ellers er det jo ganske håpløst å stjele vinsjen til Roger....den er det vel 2 av i Norge tror jeg...
Vi får alle holde et våkent øye...og prøve å komme til bunns i dette.....og få en slutt på det!!
Vi føler alle med Torgrim og Roger som fikk frastjålet sitt utstyr..

#38 Yoneck

Yoneck

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 261 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Kopi av melding:
ja det er en skummel utvikling, skall mann ikke tørre å legge ut noen oplysninger på offroad.no?

Opprinnelig postet av super roof



Vær veldig forsiktige med hva dere legger ut av info. I februar la jeg ut på et par forum der jeg spurte om noen skulle være med på rally sverige. Da jeg kom tilbake var en rallybil til ca. 40.000 (med defekt motor biggrin.gif ) og fire nyinnkjøpte sommerhjul ("normal" størrelse) forsvunnet. Politiet gjorde selvsagt ingenting annet enn å henlegge.

fS
'92 MB 300 TD Turbo

#39 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Det er desverre blitt slik at i alle miljøer finnes det skurker... vi opplever stadig det samme på mc-treff.. for 10 år siden kunne nøkkel stå i sykkeln og penegboka ligge på setet en hel helg uten at noe skjedde..

Alle får vel lyst til å lage borgervern å denge driten av "skurkene" men realistisk sett så er det da skurken som blir offeret. Det er også nok av folk som synes det er greit å kjøpe å stælt winsj eller stælte hjul. Det er desverre stort sett umulig å komme til bunns i slike ting.

Det er bare 2 ting som funker prevantivt:

Låse ned alle verdigjenstander..også winsjer.. låsebolter på hjula etc..
Leie inn vektere som kan åvervåke parkeringen.

Ja det var mye bedre før smile.gif men som dæm sir i ammerika This is now, that was then.

Du kommer lenger med en dråpe diesel enn med et tonn med vann

http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#40 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

Sitter her å leser gjenom innleggene og jeg har et forslag, for de neste wolfroadene å rena . det er kun 2 veier inn til grustaket ikke sant? hva med å sette ut noen frivillige personer ved hver vei som går inn til grustaket/kjøreområdet som registrerer alle biler med folk som skal inn på området? altså lage lister hvor man skriver ned reg nummer,biltype og personer som er med i hver enkelt bil? og på skjemaet lager man en ekstra rubrikk hvor man fører opp tidspunktet når bilen forlater området. altså en inn og utsjekking. Jeg mener at ved denne metoden så vil man ha full kontroll på alle som drar inn og ut av kjørepmrådet. Jeg for min del stiller mer enn gjerne opp på dette. håper det er fler som vil .evt ta på skift. !