cj7 oppgraderinger stroke til 4,5l
#21
Posted 10 March 2006 - 00:00
Vil hør lyden æ å......
mvh
Tor-Erik
1996 ZJ 2.5 TD DD
1988 YJ 4.2 L stock...... (ennå)
#22
Posted 10 March 2006 - 00:00
#23
Posted 05 March 2006 - 00:00
#24
Posted 04 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
noen bilder
hmmm her mangler det noe vist noen har en a/c kompressor eller det hjulet som skal stå der så si ifra jeg er intresert i å kjøpe
Opprinnelig postet av ROCKY4x4
Her er det jo noe du kan feste på den ledige plassen.....
http://www.xj-armor....upercharger.htm
:D
mvh
Tor-Erik
1996 ZJ 2.5 TD DD
1988 YJ 4.2 L stock...... (ennå)
#25
Posted 04 March 2006 - 00:00
plaserte sikrings boksen på skjermen
hjernen ble plassert på venstre side litt lednings rot men jeg vil starte motoren og se at alt virker som det skal før jeg slanker bort overflødig ledningsrot
ny shifter ifra bm må ha det bare må ha det:)
hmmm her mangler det noe vist noen har en a/c kompressor eller det hjulet som skal stå der så si ifra jeg er intresert i å kjøpe
oversikts bilde
#26
Posted 04 March 2006 - 00:00
er ferdig med og koble opp motorn no mangler bare litt opprydding i lednings rotet og luke ut de ledningene jeg ikke har bruk for;)
har kjørt motorn på startern den snurra runt jo dæven kor æ glæde mæ te å ta den ut å prøv
planen er og bli ferdig på tirsdag så æ rækk å kjør inn motorn før vinter treffet oppi ålenB)
#27
Posted 19 February 2006 - 00:00
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#28
Posted 14 February 2006 - 00:00
#29
Posted 09 February 2006 - 00:00
AR
Kopi av melding:
en kompis prøver å lage en slik bakfanger til meg:D
Opprinnelig postet av ROCKY4x4
#30
Posted 09 February 2006 - 00:00
Har en YJ 1988 4.2L, og har en billig 4.0 liter på hånda....
mvh
Tor-Erik
1996 ZJ 2.5 TD DD
1988 YJ 4.2 L stock...... (ennå)
#31
Posted 27 September 2005 - 23:00
Ønsker å kjøpe bøyle fra Wrangler TJ eller YJ e. -92! Tlf: 984 39 254
#32
Posted 28 September 2005 - 23:00
Sjekk følgende link:
http://monsterslayer...Head/40Head.htm
Husker ikke om det står noe om det i denne artikkelen, men jeg har lest at det skal være forskjell på gjengedimensjoner avhengig av årsmodell på motor. Sjekk det opp!
Lykke til!
Hilsen MK
Jeep CJ7 Renegade -85
#33
Posted 28 September 2005 - 23:00
Generally 1971-1980 and 1988-90 258/4.2L Engines have 1/2 inch Head Bolts. No changes required.
1981 through 1987 engines have 7/16" Head Bolts. Do not reuse your old head bolts.
I would recommend new head bolts and have a machinist tap the block to ½ inch.
Clifford Performance does sell a kit with spacers which will center 7/16" bolts in the 1/2" holes in the head if you do not want to tap your block.
#34
Posted 06 April 2006 - 23:00
jeg brukte ei 92 mod 4,0l motor ifra cherokee og den orginale 4,2l veiv og råder ifra 83 jeg leverte hele sulamitten til motorborring for sliping av veiv og montering av råder på 4,0 stempler litt prakk akkurat den jobben etter som jeg forsto ellers anbefaler jeg nye lager og ringer når man først gjør denne jobben
det skal bli morro og se ka den reelle efekten av en slik operasjon vil bli da jeg skal på rullende landevei for og måle den
#35
Posted 29 December 2005 - 00:00
#36
Posted 30 December 2005 - 00:00
#37
Posted 30 December 2005 - 00:00
du har ikke vært inne på tanken å kombinere begge motorene og bygge en 4.5/4.6l stroker ?
4.5L: 4L blokk og stempel, 4.2L veiv og veivstaker, topp, kam og injection sys fra 4.0L
4.6L: samme som 4.5L + 0.030" Overbore
Du har jo mer eller mindre alt som trengs.
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#38
Posted 02 January 2006 - 00:00
det var en riktig avgjørelse, du blir vel den første som gjør denne strokinga her hjemme ?
Skal bli moro å se utviklingen fremover.
Lykke til, og hold oss oppdatert.
Et par linker til om stroking.
http://www.bc4x4.com...ker/stroker.cfm
http://www.jeepnuts....ech/stroker.htm
http://www.lunghd.co...ker/Stroker.htm
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#39
Posted 30 December 2005 - 00:00
4.5L Low-buck simple stroker
Jeep 4.2L 3.895" stroke crank
Jeep 4.2L 5.875" rods
Jeep 4.0L 3.875" standard bore pistons
9.7:1 CR
CompCams #68-231-4 206/214 degree camshaft
Ported HO 1.91"/1.50" cylinder head
Stock 0.051" head gasket
0.081" quench height
Ford 24lb/hr injectors with adjustable FPR or MAP adjuster for '87-'95 engines, Ford 24lb/hr injectors with stock 49psi FPR for '96 and later engines
260hp @ 4850rpm, 321lbft @ 3500rpm
4.6L Low-buck stroker
Option 1: Same as above except:
Speed Pro H825CP +0.030" bore pistons
9.6:1 CR
Mopar Performance 0.043" head gasket
0.082" quench height*
260hp @ 4800rpm, 324lbft @ 3500rpm
#40
Posted 30 December 2005 - 00:00
men så til et spørsmål hvilken cam skal jeg eventuelt bruke den ifra 4,0l eller ifra 4,2l?