Gå til innhold



Foto

cj7 oppgraderinger stroke til 4,5l


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
58 replies to this topic

#21 TESZJ

TESZJ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 10 March 2006 - 00:00

Åhhhhhhh....

Vil hør lyden æ å......smile.gif



mvh
Tor-Erik

1996 ZJ 2.5 TD DD
1988 YJ 4.2 L stock...... (ennå)

#22 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 10 March 2006 - 00:00

da godtfolk har æ starta motorn etter en del prakk fekk itj gnist på pluggan først det viste seg å være noen avglemte jordingspongt den gikk ikke helt reint så æ må gå over tenninga og sett opp motorn på nytt men det va deilig å hør gromlyden te 4,5litern:P

#23 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 05 March 2006 - 00:00

hmmm det hadde jo vært en tanke det der men æ trur kjærringa si nei te å svi av 2200 dollar på en kompressor men det hadd helt sikkert vært tøft tongue.gif

#24 TESZJ

TESZJ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 04 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
noen bilder
hmmm her mangler det noe vist noen har en a/c kompressor eller det hjulet som skal stå der så si ifra jeg er intresert i å kjøpe


Opprinnelig postet av ROCKY4x4



Her er det jo noe du kan feste på den ledige plassen.....
http://www.xj-armor....upercharger.htm
biggrin.gif:D:D

mvh
Tor-Erik

1996 ZJ 2.5 TD DD
1988 YJ 4.2 L stock...... (ennå)

#25 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 04 March 2006 - 00:00

noen bilder
plaserte sikrings boksen på skjermen

hjernen ble plassert på venstre side litt lednings rot men jeg vil starte motoren og se at alt virker som det skal før jeg slanker bort overflødig ledningsrot

ny shifter ifra bm må ha det bare må ha det:)

hmmm her mangler det noe vist noen har en a/c kompressor eller det hjulet som skal stå der så si ifra jeg er intresert i å kjøpe

oversikts bilde cool.gif


#26 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 04 March 2006 - 00:00

da nærmer det seg oppstart med stormskritt driver og fester opp bensinpumpa no når æ e færdig med det så står eksosen for tur:)
er ferdig med og koble opp motorn no mangler bare litt opprydding i lednings rotet og luke ut de ledningene jeg ikke har bruk for;)
har kjørt motorn på startern den snurra runt jo dæven kor æ glæde mæ te å ta den ut å prøv tongue.gif
planen er og bli ferdig på tirsdag så æ rækk å kjør inn motorn før vinter treffet oppi ålenB)

#27 512TR

512TR

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1189 Innlegg:

Posted 19 February 2006 - 00:00

Ser morsomt ut, hold oss oppdatert smile.gif

512TR

"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari

#28 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 14 February 2006 - 00:00

da er motoren heist på plass og da begynner morroa med det elektriske og fuel tilførsel samt lakke toppen:D




#29 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 09 February 2006 - 00:00

tongue.gif:P:PUtrolig tøffe stigtrinn i samme looken også, hum...... er alltid nye ideer en blir innspirert av! Går du for bakfanger,stigtrinn og front i samme look? Faen heller, nå går jeg for å kjøpe egen rørbøyer til å ha hjemme!!!!

AR
Kopi av melding:

en kompis prøver å lage en slik bakfanger til meg:D



Opprinnelig postet av ROCKY4x4



#30 TESZJ

TESZJ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 09 February 2006 - 00:00

Venter i spenning på videre forløp. Har etterhvert fått tanker om samme prosjekt selv......
Har en YJ 1988 4.2L, og har en billig 4.0 liter på hånda....

mvh
Tor-Erik

1996 ZJ 2.5 TD DD
1988 YJ 4.2 L stock...... (ennå)

#31 MoTaba

MoTaba

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 864 Innlegg:

Posted 27 September 2005 - 23:00

Spennende prosjekt det her... står en del om det på nettet vet jeg. har lurt litt på dette selv, men lurer kanskje på om det er litt mer jobb enn det er verdt. gleder meg til å se hvordan dette går! husk å ta bilder av alt du gjør å legge de ut her! wink.gif

Ønsker å kjøpe bøyle fra Wrangler TJ eller YJ e. -92! Tlf: 984 39 254

#32 JeepCJ7-85

JeepCJ7-85

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 28 September 2005 - 23:00

Hei Jørn!

Sjekk følgende link:
http://monsterslayer...Head/40Head.htm

Husker ikke om det står noe om det i denne artikkelen, men jeg har lest at det skal være forskjell på gjengedimensjoner avhengig av årsmodell på motor. Sjekk det opp!

Lykke til!



Hilsen MK
Jeep CJ7 Renegade -85

#33 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 28 September 2005 - 23:00

takk for linken morten det æ trur det kan bli mest prakk me e innspruten å få kobla den rett ellers så ser æ at æ må få tetta noen kjølekanaler på toppen

Generally 1971-1980 and 1988-90 258/4.2L Engines have 1/2 inch Head Bolts. No changes required.
1981 through 1987 engines have 7/16" Head Bolts. Do not reuse your old head bolts.
I would recommend new head bolts and have a machinist tap the block to ½ inch.
Clifford Performance does sell a kit with spacers which will center 7/16" bolts in the 1/2" holes in the head if you do not want to tap your block.

#34 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 06 April 2006 - 23:00

hallo godtfolk det blei litt stilt etter at bladfjæra mi knakk men har no begynt jobben med og montere ome fjærer og 4,10utv og arb bak men over til motorn
jeg brukte ei 92 mod 4,0l motor ifra cherokee og den orginale 4,2l veiv og råder ifra 83 jeg leverte hele sulamitten til motorborring for sliping av veiv og montering av råder på 4,0 stempler litt prakk akkurat den jobben etter som jeg forsto ellers anbefaler jeg nye lager og ringer når man først gjør denne jobben
det skal bli morro og se ka den reelle efekten av en slik operasjon vil bli da jeg skal på rullende landevei for og måle den

#35 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 29 December 2005 - 00:00

etter mye om og men så har æ begynt med ombygginga av cj7 det balle på seg som altid med diverse ekstra æ fekk i en komplett 95 mod 4,0 liter med automat skal bruke blokka ifra 4,2 l med 4,0l topp og innsprut samt automaten ifra 4,0l:D




#36 85cj

85cj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 370 Innlegg:

Posted 30 December 2005 - 00:00

That's cool!

#37 512TR

512TR

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1189 Innlegg:

Posted 30 December 2005 - 00:00

ROCKY4x4,

du har ikke vært inne på tanken å kombinere begge motorene og bygge en 4.5/4.6l stroker ?

4.5L: 4L blokk og stempel, 4.2L veiv og veivstaker, topp, kam og injection sys fra 4.0L

4.6L: samme som 4.5L + 0.030" Overbore


Du har jo mer eller mindre alt som trengs.smile.gif

512TR

"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari

#38 512TR

512TR

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1189 Innlegg:

Posted 02 January 2006 - 00:00

Hei ROCKY4x4,

det var en riktig avgjørelse, du blir vel den første som gjør denne strokinga her hjemme ?

Skal bli moro å se utviklingen fremover.
Lykke til, og hold oss oppdatert.smile.gif

Et par linker til om stroking.

http://www.bc4x4.com...ker/stroker.cfm

http://www.jeepnuts....ech/stroker.htm

http://www.lunghd.co...ker/Stroker.htm



512TR

"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari

#39 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 30 December 2005 - 00:00

hmmmm no vart æ usikker no må du tegn å forklar 512tr e det det herre du mene:P:P:P

4.5L Low-buck simple stroker

Jeep 4.2L 3.895" stroke crank
Jeep 4.2L 5.875" rods
Jeep 4.0L 3.875" standard bore pistons
9.7:1 CR
CompCams #68-231-4 206/214 degree camshaft
Ported HO 1.91"/1.50" cylinder head
Stock 0.051" head gasket
0.081" quench height
Ford 24lb/hr injectors with adjustable FPR or MAP adjuster for '87-'95 engines, Ford 24lb/hr injectors with stock 49psi FPR for '96 and later engines
260hp @ 4850rpm, 321lbft @ 3500rpm

4.6L Low-buck stroker

Option 1: Same as above except:
Speed Pro H825CP +0.030" bore pistons
9.6:1 CR
Mopar Performance 0.043" head gasket
0.082" quench height*
260hp @ 4800rpm, 324lbft @ 3500rpm

#40 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 30 December 2005 - 00:00

etter et lite søk på google fant jeg endel info angående det å stroke en 4,0l til 4,5l http://www.angelfire...an/stroker.html
men så til et spørsmål hvilken cam skal jeg eventuelt bruke den ifra 4,0l eller ifra 4,2l?