cj7 oppgraderinger stroke til 4,5l
#41
Posted 30 December 2005 - 00:00
av de to cam'ene er det nok 4.0 cam'en som er best.
Sjekk denne linken
http://www.rockcrawl...ker40/index.asp
Er akkurat på farten, skal finne mere info senere.
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#42
Posted 30 December 2005 - 00:00
Noen som har en Patrol 3,3 td, så jeg kan få plukka delene jeg trenger ut av j20'n...
#44
Posted 01 January 2006 - 00:00
HJL
#45
Posted 01 January 2006 - 00:00
Hovedsaklig ved å sett inn større dyser, men mulig det vil funke bra ved å øke bensin trykket og trigge MAP sensoren for å få lengre dyse-åpningstid.
Etter at jeg monterte kompressor på YJ'n har forbruket gått ned med ca. 1,5-2 dl på langkjøring.
Før lå forbruket på 1,6 og nå ligger det på ca. 1,4 l/mil ved normal kjøring.
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#46
Posted 01 January 2006 - 00:00
4,2 nermest
automat ifra cherokee som vente på å bli para sammen med org transfern
#47
Posted 02 January 2006 - 00:00
Bilder underveis kreves!
#48
Posted 16 January 2006 - 00:00
#49
Posted 16 January 2006 - 00:00
Bruker du noe spesielt verktøy når du monterer veiva? Tenker på momentet på veivlagrene. De skal jo trekkes til med et visst moment, men en må jo trekke like mye på hver side av lageret? teller du omdreininger når du skrur inn og strammer med momentnøkkel?
EDIT. Du kan jo mekke en Justerbar MAP sensor
mvh
Øystein Grønås
-------------------------------------------------------------
Lovdata.no
Lover og regler ang. kjøretøy
#50
Posted 19 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Hei
Bruker du noe spesielt verktøy når du monterer veiva? Tenker på momentet på veivlagrene. De skal jo trekkes til med et visst moment, men en må jo trekke like mye på hver side av lageret? teller du omdreininger når du skrur inn og strammer med momentnøkkel?
EDIT. Du kan jo mekke en Justerbar MAP sensor
mvh
Øystein Grønås
-------------------------------------------------------------
Lovdata.no
Lover og regler ang. kjøretøy
Opprinnelig postet av wazzza
#51
Posted 19 January 2006 - 00:00
#52
Posted 20 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
da har jeg henta blokka og veiva hos motorcervice og begynt med og lakke/male blokka og montert nye stempelringer
Ser artig ut dette, hva gjorde du med blokka/veiva på Motorservice ?
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#53
Posted 20 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
da har jeg henta blokka og veiva hos motorcervice og begynt med og lakke/male blokka og montert nye stempelringer
Ser artig ut dette, hva gjorde du med blokka/veiva på Motorservice ?
512TR
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
Opprinnelig postet av 512TR
#54
Posted 25 January 2006 - 00:00
en kompis prøver å lage en slik bakfanger til meg:D
#55
Posted 01 January 2007 - 00:00
Cherokee XJ 4,0 HO -94.
#56
Posted 01 January 2007 - 00:00
Blokka skal sendes til sylinderservice i Trondheim om noen uker (venter på noen penger fra en som kjøpte noen deler:devil:) for borring av sylindere og måling av veiva. Deretter blir det å sette det sammen- Bruker en oppskrift på 4.6l Eneste jeg ikke har fått i hus er nye dyser..
Og forresten, den skal inn i en CJ7 jeg kjøpte:)
-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok
Frode, the member formerly known as FR..
www.terrengbil.com
#57
Posted 01 January 2007 - 00:00
Cherokee XJ 4,0 HO -94.
#58
Posted 01 January 2007 - 00:00
Siste jeg hørte var at han skulle selge bilen.
-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok
Frode, the member formerly known as FR..
www.terrengbil.com
#59
Posted 01 January 2007 - 00:00
Hesco koster nesten 2600 ! Har du en link til de "billige" ? :-)
Cherokee XJ 4,0 HO -94.