Gå til innhold



Foto

Lys Chevrolet. (med nye bilder)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
100 replies to this topic

#81 PerI

PerI

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 121 Innlegg:

Posted 09 December 2005 - 00:00

Bosch Robo Xenon. Jeg har hatt de liggende siden '99. Har testet de én gang før. Tanken var å bygge om et sett Bosch 225 Big Knick til Xenon.., men det utgikk for nå..

...hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!

#82 chevydriver

chevydriver

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 09 December 2005 - 00:00

Ser en kabel trommelen fremfor bilen går de på 220v biggrin.gif eller er det til motorvarmeren biggrin.gif

#83 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 10 December 2005 - 00:00

hehe... hadde den vært litt større kunne de gjerne vært 220 v:D. Defa pakke med kupè og motorvarmer er fine ting. godt å sette seg i en varm bil med tinte ruterB)
Kopi av melding:
Ser en kabel trommelen fremfor bilen går de på 220v biggrin.gif eller er det til motorvarmeren biggrin.gif

Opprinnelig postet av chevydriver



97 Tahoe
04 pro-x2 800

#84 chevydriver

chevydriver

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 10 December 2005 - 00:00

Har defa warmup selv,kjekt å komme ut til en varm motor å kupe hater å skrape rute,men er slutt på di tider biggrin.gif

#85 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 11 December 2005 - 00:00

Er det noen som vet hvordan jeg skal koble for å få de originale park/blink på tahoen?
Regner med at dette da er park i 3 pærer på hver side, og at alle blinker?
Har sendt PM til raymond1 ang saken, men det er mange dager siden, og han har ikke svart.
(snakker selvfølgelig kun om lampene foran på bilen nå...)

#86 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 22 December 2005 - 00:00

Har ikke fått testa de i mørket ennå. Det har vært litt for kaldt ute til at jeg har holdt på lenge nok til å montere rele. Må vel fikse det også snart. Når jeg først har fått lys i alle er det fort gjort å ordne med det. Ryggelysene mine virker derimot ikke. Det er strøm på ledningene, men pærene lyser ikke. Må nok dra en pluss fra batteriet en av de nærmeste dagene. Trenger strøm til en sub også så det er vel bare å få det gjort først som sist. Ihvertfall før mars (EU-kontroll). Sliter litt med de andre ekstralysene også. Det var ikke jeg som dro ledningene så jeg har ikke identifisert alle ennå.

#87 truckdriver

truckdriver

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 18 December 2005 - 00:00

sjekk denne siden!! http://lysdiode.no/

#88 terjebj

terjebj

    TRØNDER`N

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 18 December 2005 - 00:00

park i 3 pærer og blink i 2. jeg fant ledningene inne i ledningskabelen, så ut som at de bare var klippet over og satt på en liten tapebit over.
Kopi av melding:
Er det noen som vet hvordan jeg skal koble for å få de originale park/blink på tahoen?
Regner med at dette da er park i 3 pærer på hver side, og at alle blinker?
Har sendt PM til raymond1 ang saken, men det er mange dager siden, og han har ikke svart.
(snakker selvfølgelig kun om lampene foran på bilen nå...)

Opprinnelig postet av Kai_westby



chevy rules!
95' sub
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar!

#89 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 22 December 2005 - 00:00

Det der blei veldig bra. På min bil la æ opp med eget relè og egen bryter på de ekstra kjørelysene slik at jeg kan skru de av og at jeg ikke risikerer noe tull med den orginale lysbrytern, men det regner jeg med du også gjorde. Blei du fornøyd med styrken av nærlysene?
Kopi av melding:
Nå har jeg fått laga doble nærlys på begge sidene.
user posted image
Ble ikke dette coolt så vet ikke jeg!!!


Opprinnelig postet av Gurba



97 Chevrolet Tahoe
04 Polaris pro-x2 800

#90 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 20 December 2005 - 00:00

Hvite baklykter blir det neste, der er alt så kan jeg røkke bort de stygge ettermonterte blinklysene som er bak. Mye rare regler her i landet. Tenker da på blant annet skiltplata bak i støtfangeren. Heldigvis er skiltet mitt så lite at jeg ikke trenger plata, så den er tatt bort å de orginale skiltlysene er montert. Very nice.

97 Chevrolet Tahoe
04 Polaris pro-x2 800

#91 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 20 December 2005 - 00:00

jepp, samme her. min er importert privat etter et år i canada, så har ikke de stygge blinklysene, men har blink i ryggelyset. bare monterte et par arbeidslamper under fangeren til rygg smile.gif
Skiltplata er heller ikke der, og siden bilen ikke var typegodkjent fikk jeg lite skilt på BT biggrin.gif

#92 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 21 December 2005 - 00:00

Her har jeg fått laga nærlys på begge lyktene på venstre side. Gadd ikke å ta den andre ikveld. Må ha noe å gjøre i morgen også.
user posted image
Må vel få lys i de små nede samt bøttene også etterhvert.

#93 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 22 December 2005 - 00:00

Kom til å tenke på noe Ural 375D skrev. At lysbryteren ikke tåler 4 nærlys. Den tåler 4 fjernlys så hvorfor tåler den ikke 4 nærlys?

#94 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 22 December 2005 - 00:00

Har ikke peiling, grunn til at jeg koblet det over egen bryter og relè var at det ikke er tillat med mer enn to stk. nærlys og at jeg dermed kan koble ut ved kontroll, men når noen sier at fire nærlys kan gi trøbbel med den orginale bryteren så er det nok et godt argument for å montere eget relè og egen bryter.

97 Chevrolet Tahoe
04 Polaris pro-x2 800

#95 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 23 December 2005 - 00:00

Setter pris på alle innspill angående lys på Tahoen min. smile.gif

#96 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 24 December 2005 - 00:00

Ja, hentet styrestrøm fra den ytterste nærlykta og strekte inn i kupeen på bryter og tilbake under panseret til releet.

97 Chevrolet Tahoe
04 Polaris pro-x2 800

#97 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 24 December 2005 - 00:00

Klar fordel å ha bryter til alt av lys som ikke er helt etter paragrafene. Man vet jo aldri kor lovens lange arm e eller ka dem finn på. Selv om jeg svært sjelden bruker bryteren til de ekstra nærlysene så syns jeg det er veldig greit at den er der hvis jeg skulle få bruk for den.

97 Chevrolet Tahoe
04 Polaris pro-x2 800

#98 PerI

PerI

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 121 Innlegg:

Posted 19 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Bosch Robo Xenon. Jeg har hatt de liggende siden '99. Har testet de én gang før. Tanken var å bygge om et sett Bosch 225 Big Knick til Xenon.., men det utgikk for nå..

Opprinnelig postet av PerI


POKKER OXO!! Trur dere ikke at den ene ballasten gikk til helv... etter 14 dagers bruk. Tydelig en kortslutning eller noe slikt inne i boksen, jeg måler en spenning på 95,8 V i ballasthuset!!!! Det er ikke noe gøy å få rett i jord! Det gnistrer godt!! ohmy.gif En ny original ballast koster forøvrig drøyt 5000,- sad.gif

Så da var Xenon lampene demontert og gode gamle Bosch 225 med blankt glass montert. Mulig jeg kjøper en annen type ballast + et sett med Xenon pærer med H3 feste slik at det blir Xenon i Big Knick'ene etterhvert.

...hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!

#99 TLE

TLE

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 700 Innlegg:

Posted 19 January 2006 - 00:00

vis eg har skjønt rett så tåler ikkje den orginale lys bryter 4 nerlys? kan de vere grun til at eg har bytta lys bryter nokon gonger på v10 pickup min?

tov l espelid

#100 PerI

PerI

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 121 Innlegg:

Posted 19 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:
vis eg har skjønt rett så tåler ikkje den orginale lys bryter 4 nerlys? kan de vere grun til at eg har bytta lys bryter nokon gonger på v10 pickup min?

tov l espelid

Opprinnelig postet av TLE



Det påstås det her på forumet. Uansett må det monteres relé når det gjelder lys. Det blir mange ampére som skal igjennom kretsen og det tåler ikke en normal 12 V bryter, den smelter eller i værste fall så tar ledningsnettet fyr. KUN styrespenning gjennom bryteren; 12 V og liten ampérestyrke.

...hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!