Gå til innhold



Foto

Hva driver vi Ssang yong eiere med for tiden!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
98 replies to this topic

#1 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 03 December 2005 - 00:00

HallaB)
Redigerte titelen på emnet hær litt
Har alle gått i hi for vinteren? Ble litt kjedelig uten å ha noe nytt å lese om ssang yonger,hehe. Har ikke så mye spennende å komme med selv heller da:blush: .

Har kjøpt meg en rocky med 2.8 TD som med tider skal bli den nye maskinisten i Korandoen:D, lett oppstilt er den også, 0,95 i ladetrykk og litt ekstra på pumpa:D:D . Skal montere en IC i tillegg, da blir det heftig nok shø.
Men blir lite mekking for tiden, blir ikke så greit å ta seg noen kveldsøkter, når det er 2,5 timers biltur til dær den er innlosjert:( .
Litt gøy for gamlingen er det dog, han har tatt rockyen til sitt hjerte, så Isuzuen må vel inn i den etterpå da:P. Skal ikke se bortifra at vi har en vordene offroader i den 66år gamle pensjonisten, han hadde tilogmed vært å gått seg opp løype hær om dagen,hehe. Blir sikkert godt med litt risting av den gamle stive kroppen hans, vond rygg,dårlig hofte og greier.
Godt å se at en kan være litt barnslig og leken selv som pensjonist:)

#2 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 29 May 2006 - 23:00

da er jeg tilbake fra skolen og tenkte jeg skulle legge inn en liten oppdatering og noen bilder.

prøve montert ny skjerm...


en kortere transport etappe for å komme inn i romet vi lakerte i...


ferdig maskert klar for grunning...


legger grunning.. ble bare lagt på bart metall og sparkel, i tilegg til de nye skjermene:


lakken blir lagt 2 strøk....


ferdig lakkert.....


montering påbegynt....


og det var så langt jeg kom i montering før jeg måtte pakke bilene i lastebilen og dra hjem....



etter at jeg kom hjem har den stått i garasjen. må få tak i håndbrekk wire før eu kontroll. og den skulle vært inne i februar... hadde liksom bare glemt den wieren jeg... jaja

måtte lage ein vinsj fjernkontroll:-)


ikke altid like lurt å putte handa inn i ei bremse skive... hummm...












Watt elfa...

#3 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 22 April 2006 - 23:00

Nok ei hælg på Hitra:blush:
Ikke de store framskrettan,men d æ fikk gjort i hælga vistes godt gitt:D

hær klargjøres d for "bodylift"

kjækt med ein gammel traktor

ramma klar til høytrykkspyling og behandling!

skal bli lett å montere "nymotoren" da


oohh! silly me, again...

#4 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 17 April 2006 - 23:00

Har endelig kommet igang med min også. Legger ved et par bilder. Håper du Chris nå ser hvor sårt jeg trenger det dashbordet cool.gif
Fra siden og oppi

dashbordet som skriker etter fornyelse

#5 Irok

Irok

    Anleggs slusk

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 681 Innlegg:

Posted 04 March 2006 - 00:00

litt dødt her ja. Betyr vel at dongakara skrur mer en dem surfe på nett det:) noe nytt om prosjektene da? v8 donga? Rocky 2.8td??? driste meg til å legg ved et par bilda fra snøkjøring med Magne W sin donga jeg;)



Atle Hoel
90760955

#6 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 09 April 2006 - 23:00

Fadern ble foresten nærmest forelsket i det sandblåserutstyret, gjett om han så seg behag i dette. Tror faktisk det er nærmest ingen som har stått så mye med en roterende stålbørste som han, pensjonister har litt god tid da shøbiggrin.gif Men nå blir det litt mere effektivt i det han tar seg til å shine opp.


Bilde fra insiden av bakskjærmen. Kapper bort og setter inn friskt stål, sandblåser det som blir igjen, så får jeg sause inn plateskjøter som ikke er så ille med corroflux, skal bli bra dette shø!det er egentlig bare dette området som er skikkelig ille, men vi får se litt hær da!
Har mange jern i ilden,så framdriften blir vel ikke så stor nå heller,men er god for sjelefreden å få mekka litt da! Litt fest og morro blir det også i påska:D

AR

oohh! silly me, again...

#7 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 26 March 2006 - 23:00

Du får hilse han velkommen inn hær uansett, han kan nok komme med et og annet tips til oss han også! Hilste så vidt på han på vintertreffet deres, da sto han fast nede på isen. Fikk væl slæp av 6x6ern da.

AR

oohh! silly me, again...

#8 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 26 March 2006 - 23:00

Problemet var en framaksel av amerikansk opprinnelse.Fungerer mye bedre nå med Toyotaakslinger.Magne bare kikker når han er her inne.Farlig å logge seg på,vet du.

JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039

#9 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 26 March 2006 - 23:00

Hehe, tøft gjort!
Er ikke denne Magne karen noe hær inne eller, ham må jo komme og forklare seg! Han er da velkommen på korandoforumet selv med Nissan og Toyotadeler.
Hvorfor bare bakhjul med trekk hær da Jan, og skadet han forstillingen?

AR

oohh! silly me, again...

#10 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 26 March 2006 - 23:00

Korando med bare bakhjulstrekk http://www.dropshots...26&ctime=234831.

JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039

#11 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 26 March 2006 - 00:00

Har god tid i kveld, og så lurer jeg litt på den veteran cj5`en med V8 som står på selges,den som nylig er tatt inn fra statene og ikke har skilter enda!
Du vet ikke om de har vært levert med Warn vinsj orginalt vel, så litt på noen amerikanske salgssider og syntes det var så mange med denne store stygge warnvinsjen!

AR

oohh! silly me, again...

#12 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 26 March 2006 - 00:00

Nå er jeg tom for tid, men tar denne siste ... Er ikke sikker på hvilken du mener. Uffes er jo reg. så den er OK.
Vet at det er en som ikke er reg. enda og den bilen har trøbbel. Dessuten gjelder det jeg nettopp skrev. Stell bilen så den er "orginal" og ordne med delene etterpå. Hvis ikke så er det rett til SFOOR som oppbyg eller spesialbygd bil. Og da er det heller ikke veteran MERK DEG DET HVIS DU IMPORTERER ELLER GODKJENNER BILEN HOS SFOOR ( ETTER OMBYGGING ) Da er det mafiapenger for vekt og HK igjen som om bilen var ny !

st-lybe@online.no

#13 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 25 March 2006 - 00:00

Takker for PM - Nå blir kona glad når jeg forteller at jeg og har PM . . . .biggrin.gif
Jeg skal bygge opp min CJ5 snart og da skal den førstegangsgodkjennes i Norge : Aller først i orginal stand og med kun tilhørende orginalutstyr ( av hva som ble tilbudt den gangen - minus det som ikke var tillatt i Norge den gangen + det som var påbudt i Norge den gangen i 1971 ) og det hele skal i tillegg dokumenteres. Dette forstår jeg faktisk ! For hvis ikke dette var kravet- hvordan i helsike skulle noen kunne si at kjøretøyet følger noen som helst skrevne regler da ? Bilen må førstegangs godkjennes ut ifra de reglene vi har skrevet. Hverken mer eller mindre,
MEN : Det må da kunne vises forståelse at sikkerhetsanordninger bør godkjennes fremfor orginaltmontert utsyr som er 30 år gammelt ?
Les høringen hvis du har tid : http://www.vegvesen....sbrevimport.doc


st-lybe@online.no

#14 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 25 March 2006 - 00:00

Har mailadresse/telefonnr til wollamo, han er jo med i SFOOR, han bør jo vite hvilken adresse en bør henvende seg på! Han skal vistnok være en ok kar, men liker ikke at han forsvarer denne nye formen for godkjenninger, han var jo tidligere en av de som godkjente ting!
Sender deg det på PM .

AR

oohh! silly me, again...

#15 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 25 March 2006 - 00:00

BT er ikke gode å spør om ting. De har felles tlf. nummer, men deretter er det en jungel å finne frem til en person som kan svare. Og han kan kanskje ikke svare, og sender at svar på mail eller i post fra felles avsender adresse, så det ikke blir mulig å snakke med samme person fra gang til gang. Håpløst. Jeg har for eksempel prøvd å finne ut av hvordan jeg kontakter SFOR eller hva pokker det heter. Avdelingen for ombygdeoppbygde biler. Er det noen som vet nøyaktig hva det heter og hvordan kommunisere med dem. Det ligner litt på kommunen i byggesaker. Søk med alle verdens midler. Sett opp bygget og de skal se på det om dette er noe de kan godkjenne. Hvem i all verden tør å stase sånn da ?? Enig i at de skulle fått sak mot seg for ikke å gjøre jobben sin. De er jo ikke mulig å få kontakt med jo, og trenger ikke dokumentere på standen sin heller. Skulle du motbevise det de har sagt, så trenger de ikke engang svare !
Rått parti. Godkjenn orginalt og bygg om siden. Det er i allefall ikke direkte ulovlig...
Men her er ingen sure miner. This is a "pain in the game" .


st-lybe@online.no

#16 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 25 March 2006 - 00:00

Er enig i det du sier hær Steinar, men synes uansett det er veldig irriterende.
Bilen blir nok vist med orginalhjulene og motorbyttet, motorbyttet var helt ok for wollamo, så lenge det var en 4 sylindret med noenlunde lik vekt! Spurte de også om det var mulig å få omgjort totalvekt, slik at det går å ha med seg litt mere en 1 kasse med pils, men totalt negativt til alt som ikke importør/fabrikant går god for, selv om det faktisk var wollamo selv som tipset meg om at dette kansje kunne gjøres. Vinner jeg i lotto skal jeg saksøke BT for å snike seg unna jobben sin, som de faktisk både har kunskap/utstyr og lov til å utføre!
Men lettere å fraskrive seg alt ansvar slik de nå gjør det .
Bilen min kommer ikke til å rulle på vei UTEN at den er sikker, bare litt småpissed for at jeg ikke får gjøre det med papirer som er i orden. Regner med alle er enige i at det blir for dumt at vi ikke skal få ting godkjent, når vi har slikt ordentlig utstyr.

Uff nå ble jeg vist bare negativ hær, En korandoeier bør vel smile og ta ting som det kommer,hehe.
Ser litt etter en cj5/7/wrangler også for tiden, helst med mod. innført i vognkort

Ha en fortsatt fin lørdagskveld alle sammen, en hilsen fra den smånegative glagutten Arild

oohh! silly me, again...

#17 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 25 March 2006 - 00:00

Fillefranz :
Hva er det du ikke får godkjent ? Bilen må jo uansett være i teknisk stand. Dekk kan du låne av noen og sette på dine 33" etterpå.
Jeg har hevesett, feite hjul og diverse forandringer på min bil. BT har ingen problemer med det...... Jeg føler ikke at jeg MÅ få alt GODKJENT.
Få de heller til å bevise at det er ULOVELIG !
Jeg skal ha i en 2.8 Tdi maskin også. Donoren er en lettere bil med mindre bremser og bla bla bla,,, I tillegg har jeg bevis på at de akslingene og bremsene er benyttet på biler med langt større og tyngre motor. (står på bla.a K5 Blazer og F-pickup)
Dessuten skal jeg ha i en 4 sylinder. Da er jo nesten ingenting forandret. 225NM det blir saker.
Serveren på Offroad.no er nå så treig at jeg rett og slett ikke gidder å legge inn innlegg her for tiden. . . . . .


st-lybe@online.no

#18 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 25 March 2006 - 00:00

Har oppservert en delebil på Hitra også sist hælg, må vel få tak i den, så jeg har rute. Er egentlig bare lei av hele driten nå, så forbainna irriterende at en ikke kan få ombyggingen godkjent, Forbainnet være BT,veimyndigheter og stat!!!
Noen som blir med på å bygge opp bilene likt, så suser vi til Tyskland å får dæm TüV godkjent samtidlig, blir sikkert billigere da,hehe.
Sikkert bra billig det ja!

AR

oohh! silly me, again...

#19 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 25 March 2006 - 00:00

Siste nytt fra meg! Klarte faen steike mæ ta, å knuse frontruta sist hælg. Skulle prøve å få den ut, samtidlig som jeg skulle berge pakningen. Så nå blir det vel ny rute og ny pakning!! ARRRRGGGGGGGGG!!!!!!!!

AR

oohh! silly me, again...

#20 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 09 April 2006 - 23:00

smile.gifsmile.gifsmile.gifbiggrin.gifB)cool.gif
Påskeferie med Korandomekking!!!
Og litt forskjellig ainna mekking:blush:

Ny kompressor på gården

fått seg egen bås nå

Den hjemmelagde sandblåseren klar for testing!

gamlingen kom fort med en manifoil han skulle ha blåst!Flotte greier gitt!

Endelig klart for litt korandomekking,kappet ut litt rust,kapper ut litt ekstra,hehe


oohh! silly me, again...