Hoi dere! En liten oppdatering fra meg igjen:)
Har startet å sandblåst ramma litt, spylt den innvendig med høytrykksspyling for å fjerne løs rust og dritt. Venter på produkter fra NCT nå

(ingen hast egentlig da)
Sandblåst litt hær!
Bestemte meg for å øke adkomsten til rammas indre, og kappet ut litt.
Slikt ser spyledysa ut for de som ikke har sett slikt. Hær går ikke høytrykksspyleren da.
Har spylt ramma godt tidligere, så noen skitt kom ikke, men sjekke all den rusta som kom,store flak jo,hehe.
Her ser mann at det er litt mere futt i spyleren,spruter vann ut imellom rammeskjøt og et av de runde hullene i ramma.
Om noen lurer så er dette en høytrykksspyler som brukes til å stake opp tette avløp. Riktignok ikke av den kraftigste typen daB) Skal bruke et stoff inne i ramma somer beregnet for å ha inne i kanaler/rammer. Er innkludert i den store produktpakken fra Norwegian Chemical technique:P(heter vel autoprox tror jeg). Etter å ha sandblåst den værste rusten på ramma skal jeg behandle den med corrofix, som tar å kjemisk fjerner resterende rust i porene og der jeg ikke har sandblåst så nøye. Behandling 2 blir rustkiller EXP, denne væsken skal være ekstremt penetrerende og metter metalets porer samt trenge inn imellom krinkler og kroker. det blir enda mange behandlinger, men det kan dere lese om på denne tråden
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=31890
Har dere tid, så les igjenom den, mange gode tips ifra den tråden.
En fortsatt god sommer dereB)
AR
oohh! silly me, again...