Gå til innhold



Foto

Hva driver vi Ssang yong eiere med for tiden!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
98 replies to this topic

#21 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 06 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Har du parkett i den nye garsjen eller Steinar slik at det ikke går an å ha bilene inne i den cool.gif

Opprinnelig postet av Parkoman


Garrasjene er i den andre retningen. Jeg skal få gravd inn ei dør der en dag så jeg kan komme meg inn . . . .
Bilen står der fordi jeg satte den frem for å sette på skjær. Og så var gelebatteriet laget med Bringebærgele, så det virker ikke i -20°C. Så det så . .. .
Nå tør jeg ikke røre den med frykt for å sprekke kalesja.sad.gif
Nå kan vi straks kjøre snøskuter fra bakken og rett opp på taket på huset gitt.


st-lybe@online.no

#22 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 06 March 2006 - 00:00

Har du parkett i den nye garsjen eller Steinar slik at det ikke går an å ha bilene inne i den cool.gif

#23 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 05 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
litt dødt her ja. Betyr vel at dongakara skrur mer en dem surfe på nett det:) noe nytt om prosjektene da? v8 donga? Rocky 2.8td??? driste meg til å legg ved et par bilda fra snøkjøring med Magne W sin donga jeg[wink.gif


Atle Hoel
90760955

Opprinnelig postet av pat36



Skrur lite æ for min del,surfe nok mere på offroad.no ja,hehe. Virkelig ille å jobb og bo inn i Trondheim, og mekke bil på Hitra! Går veldig trægt da, har jo så mye ainna å mekke på når æ først ska heim t Hitra å, kompressor, umedgjørlig varmekanon +++. Å så e det jo så arti å ut å spøl med rockyen å, faen, mæ skjærp mæ! Kjæm jo t å ta år det hær!

AR

#24 Curre

Curre

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 04 March 2006 - 00:00

Hallo Fillefranz !
Været på østlandet har gjort det litt travelt for folk i redningstjenesten om dagen, men har endelig fått skjekka kompressoren, den gir 560 liter har tatt bilder med tlf så har du et mobilnr så kan jeg sende de... hvis ikke får jeg lagt de ut her på mandag...

#25 Curre

Curre

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 22 February 2006 - 00:00

Hei Fillefranz !

Har hatt litt mye og gjøre på jobb ! skal skjekke imorgen.....

#26 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 21 February 2006 - 00:00

Har du bilder og data på vidunderet da, fant du ut kapasiteten foresten?

AR

Kopi av melding:
hei Fillefranz

Denne klarer seg akkurat på 16 amp, alt av rør og slanger er laget nytt av tess,, jeg skal ha igjen det den har kosta meg i deler, regulatorer og vannavskiller og det er 4500,-

Opprinnelig postet av Curre



#27 Curre

Curre

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 21 February 2006 - 00:00

hei Fillefranz

Denne klarer seg akkurat på 16 amp, alt av rør og slanger er laget nytt av tess,, jeg skal ha igjen det den har kosta meg i deler, regulatorer og vannavskiller og det er 4500,-

#28 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 21 February 2006 - 00:00

Alt av interesse, men husk jeg ikke er millionær da,så det kommer litt ann på pris.

Snakket med en på finn.no som var fra Melhus(like ved hær) han hadde en med 7,5kw motor,350liter tank. Skulle ha 3000kr,da med defekt kompressor. Snakket med en kar som jobber hos atlas copco, han syntes ikke det var noe å satse på, trodde ikke det var deler å få tak på til disse eldre Dari kompressorene. Skal by han 1500kr, kjekt med så stor tank da, motoren er vel kansje litt stor, skulle gjerne hatt en som klarer seg med 16amp/3fas.Kansje kjøpe kompressorblokk ny til den,tja, blir vel fort dyrt det å! Kan legge opp en større kurs da, tror fadern har over 60amp hovedinntak i fjøset!

AR

#29 Curre

Curre

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 21 February 2006 - 00:00

Hei Fillefranz !

jeg har en kompressor til overs, er ikke sikker på hvor mye den gir men det er en tank på ca 350 ltr på den og den er fullstendig overhalt med ny copco regulatorer og vannavskillere, ( de største , så de ikke begrenser lufttilførselen ! ) skal skjekke hvor mye den gir i kveld..... hvis det er av interesse....

hilsen Vidar.. 99515007

#30 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 19 February 2006 - 00:00

Hallo folks!

Har endelig hatt et par turer hjem til Hitra(heim t mor og far) nå, fått starta litt smått med prosjektet "Korando som ny"hehe! Tenkte billigprosjekt da bilen ble kjøpt inn, men etterhvert har tankene blitt å gjøre detta skikkelig:P. Går treigt når bila står 2,5 timer unna, men tenker jeg får ta en tur hjem t a mor iallefall ainnakvar hælg fremover. Tar noen bilder underveis, er gøy det, ta bilder dere også når dere gjør noe!!!tongue.gif


inn i hus!


bort med panser,skjærmer og grill



alt skal demonteres, bort med dasjbord og utstyr. Varmapparatregisteret og vifta var helt tett av barnåler og løv, tydelig at den har bod i skogen før!!


rimelig greit med plass rundt motoren nå, må montere rockymotoren mens alt er av tenker jeg!

Jeg og en kompis har laget et sandblåseapparat, men da trenger jeg jo en skikkelig kompressor. Har noen tips om noe brukt eller plasser å sjekke etter en som leverer 4-500l/min+ fritt avgitt, da må dere varsku meg;)

AR

#31 HAVANA

HAVANA

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 19 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
HEI PUMBA her vært på job til nå.......fillefranz har linken. finnes også et til htt://www.flamingriver.com/ [img]http://www.offroad.no/snitz/uploaded/HAVANA/flaming river,koster 174.95 us$ i discountjeepparts.com 10dager siden.
[img]http://www.offroad.no/snitz/uploaded/HAVANA/flaming river.tiff[/img]
biggrin.gif

Opprinnelig postet av HAVANA



#32 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 05 March 2006 - 00:00


Her er min grunn til å ikke kjøre rundt med bilen nå om dagen ( Det til høyre på bildet er bilen )

st-lybe@online.no

#33 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 13 June 2006 - 23:00

Bare ekstrastas ja, en 25m lang høytrykksslange med den dysen på enden. Bør brukes på en litt kraftig spyler da! Jeg jobber som rørlegger, så har tilgang på den der. Om du skal gjøre samme spylingen, kan du jo godsnakke med en lokkal rørlegger, mange som har slikt!
Gutta som jobber med slik høytrykksspyling har veldig kraftige saker da, spyler no iallefall igjennom betongrør og gummien som er i jetkoblingene på metalavløpsrørene, ingen fare på bilramma, men kansje dysehodet blir for stort litt fremmover i ramma. Er nå bak den er mest full av skitt anyway!

AR

oohh! silly me, again...

#34 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 13 June 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Hoi dere! En liten oppdatering fra meg igjen:)


Om noen lurer så er dette en høytrykksspyler som brukes til å stake opp tette avløp. Riktignok ikke av den kraftigste typen daB)

Opprinnelig postet av fillefranz



hei hvor fik du tak i den saken hen? er det ekstrautstyr til vanlig høytrykkspyler eller er det en egen enhet??


Watt elfa...

#35 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 11 June 2006 - 23:00

Hoi dere! En liten oppdatering fra meg igjen:)
Har startet å sandblåst ramma litt, spylt den innvendig med høytrykksspyling for å fjerne løs rust og dritt. Venter på produkter fra NCT nå tongue.gif (ingen hast egentlig da)

Sandblåst litt hær!



Bestemte meg for å øke adkomsten til rammas indre, og kappet ut litt.


Slikt ser spyledysa ut for de som ikke har sett slikt. Hær går ikke høytrykksspyleren da.


Har spylt ramma godt tidligere, så noen skitt kom ikke, men sjekke all den rusta som kom,store flak jo,hehe.


Her ser mann at det er litt mere futt i spyleren,spruter vann ut imellom rammeskjøt og et av de runde hullene i ramma.

Om noen lurer så er dette en høytrykksspyler som brukes til å stake opp tette avløp. Riktignok ikke av den kraftigste typen daB) Skal bruke et stoff inne i ramma somer beregnet for å ha inne i kanaler/rammer. Er innkludert i den store produktpakken fra Norwegian Chemical technique:P(heter vel autoprox tror jeg). Etter å ha sandblåst den værste rusten på ramma skal jeg behandle den med corrofix, som tar å kjemisk fjerner resterende rust i porene og der jeg ikke har sandblåst så nøye. Behandling 2 blir rustkiller EXP, denne væsken skal være ekstremt penetrerende og metter metalets porer samt trenge inn imellom krinkler og kroker. det blir enda mange behandlinger, men det kan dere lese om på denne tråden http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=31890
Har dere tid, så les igjenom den, mange gode tips ifra den tråden.

En fortsatt god sommer dereB)

AR

oohh! silly me, again...

#36 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 03 December 2005 - 00:00

Pumba f.eks, er du ferdig med shininga av korandoen, kansje du har noen bilder å vise frem. Litt innspirasjon en vinterkveld!

AR

#37 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 03 December 2005 - 00:00

jeg har ikke så mye fornuftig og komme med om dagen jeg heller siden jeg stort sett er i garasjen og koser med korandoen. Faktisk mye som skjer der om dagen med modefiseringer og ombygginger og bytte av div deler osv. Regner med at om noen uker så er bilen klar til prøvekjøring men den er langt fra ferdig da heller

Chris

#38 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 04 December 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Pumba f.eks, er du ferdig med shininga av korandoen, kansje du har noen bilder å vise frem. Litt innspirasjon en vinterkveld!

AR

Opprinnelig postet av fillefranz



tja.... har vert mye svikt på arbeidsglede.... men før jul skal bilen være rustrfri.... og nylakert.... vurderer enda hvilken farge jeg skal ha... tja foresten blir vel ei uke eller to etter jul når e tenker meg om... hehe. så da skal jeg begynne på "delebilen" og se hva jeg kan få til der for å stille i pro-mod...... men det blir ett langtidsprosjekt så er nok ikke ferig på ett år eller to... vurderer enda hva slags motor jeg skal kjøre med i den.... har en chevy 350 med 2 rinns powerglide automat... (eller noe sånt) på handa for noen få lapper... hvis ikke blir det vel noe volvo greier som jeg kan plukke gratis på bilopphøggeren her... (komunal opphugging som skolen har avtale med).... muligens unimog aksler... men alt dette er mest på ide stadiet enda... tenker på å få istand karoseri og ramme med bur før sommeren.... for det blir ikke så stort med penger når en skal ha diesel til bilen og bygge bil og betale forsikring og betale for skolen på ett lite studielån...... så blir ett billig prosjekt detta her....


Watt elfa...

#39 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 10 December 2005 - 00:00

humm er sinnsykt stille her ja... kan legge inn noen sånne bilder e....

nei det kan e ikkje.... fordi noen devil.gifdevil.gifdevil.gif idioter her på skolen laster ned på den elendige 2Mb linja så rekker e ikkje å laste opp bildene før e får timeout........


Watt elfa...

#40 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 10 December 2005 - 00:00

Må stramme opp medelevene litt da, trenger jo litt inspirajon æ!

AR