Gå til innhold



Foto

hevesett yj


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
47 replies to this topic

#21 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 01 February 2006 - 00:00

....om jeg ikke har vært forvirra før!
Synes det er litt vanskelig når alle har forskjellige referanser, også helt
greit det men jeg må gå for prøveturer, så får vi se...
Holder en foreløbig knapp på OME
Kath




thats what I think

#22 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 01 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
noen som har lagt merke til at jeg har blitt offroader eller?
Je!
Opprinnelig postet av kath


Nå må det bare bevises wink.gif Grattis.

petter
CJ-7. AMC 360
2,5"ProComp.1,5"bodylif Tot. Løft. 4"++.... 35x12.5 XTerrain
Rigs
Old Garage
Petter`s Garage

#23 glasmurf

glasmurf

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 252 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Har pro comp 2,5 +1"bl på min, og er veldig fornøyd. Var veldig stiv i begynnelsen, men de myker seg litt opp etter og ha fått litt juling.



Full gass!!
-87 YJ, 32/14,5 Baja Belted, 12x15 eagle, 1"Bl, 2,5" ProComp, Come Up 9000i vinsj,

#24 lhe

lhe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 260 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Har prøvd Både OME fjærer og Procomp fjærer på YJ, og kjørt med disse i lengere tid.
Har kommet frem til at Procomp passer best på biler som går 90% av tiden på vei, dette fordi det er stødigere å kjøre på vei og de siger ikke.
I terrenget fungerer de også helt greit for den vanlige offroader som tar en tur nå og da.
OME er veldig myke og fine og de fungerer best for offroad, men de føles myke og rare å kjøre på vei med, med stivere dempere blir de mye bedre men de siger desverre sammen etter en stund.

#25 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kjørte første året på OME 2" ( + 2" Bodylift ) Dette fungerte best i skogen, men som Motaba sier så var det en kamel på veien, gjynget og man fikk nesten en slags tippefølelse i skarpe svinger.
Nå kjører jeg på ProComp 4" ( + 2" Bodylift ) Dette fungerer best på veien, men rimelig godt i terrenget. Jeg er helt klart mest fornøyd med ProComp!

Nå kjører jo Stein og TJ folket på "skru" fjærer og YJ `n har Bladfjærer
så ikke helt sammenlign bart... men No doubt, OME er mykere en Procomp. Men til en YJ og mest gate bruk holder jeg en knapp på OME sine heavy duty utgave dvs. de som er til hardtop og vinsj.
Må jo være en grunn til at xxx ant YJ sverger til det.
Men så var det Amund & BG sine Trail Master da...

petter
CJ-7. AMC 360
2,5"ProComp.1,5"bodylif Tot. Løft. 4"++.... 35x12.5 XTerrain
Rigs
Old Garage
Petter`s Garage

#26 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Kjørte første året på OME 2" ( + 2" Bodylift ) Dette fungerte best i skogen, men som Motaba sier så var det en kamel på veien, gjynget og man fikk nesten en slags tippefølelse i skarpe svinger.

Nå kjører jeg på ProComp 4" ( + 2" Bodylift ) Dette fungerer best på veien, men rimelig godt i terrenget. Jeg er helt klart mest fornøyd med ProComp!

Men dog har jeg montert MX 6 justerbare dempere på Procompen, så kanskje Ome hadde vært bedre med disse demperne enn de som følger med der..

Smaken er som baken.....

user posted image

#27 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

hmmmm alle sier OME... du sier Procomp..
Jeg skal prøvekjøre begge deler, bilen din ser fin ut smile.gif

kath


Kopi av melding:
[quote]
Hei, ja 4" blir litt i biggeste laget for meg, så jeg
går for 2.5". , jeg skal ha det som er best så da betyr pris ingen ting!

Kath

[quote]

Gå for procomp! er ikke for ingenting de har Baja biler i verdensklassen. mange skryter fælt av OME, skal være enig at det er digg på dårlige rette veier. men jeg hadde procomp 4" på min med 34" dekk å den lå som en GTI på veien. den var lite behagelig på dårlig grusveier osv, men flekset i allefall ganske bra til bladfjærer å være. samt at det var digg med bil som ikke svaiet som en skyskraper i svingene.. har kjørt flere YJ`er med OME å de er helt greie å kjøre men kjennes ut som jeg velter i rundkjøringer, og de har også en lei tendens til å sige fælt etter et års tid...

flexe bilder:







Savner Jeepen min jeg...

Opprinnelig postet av MoTaba



thats what I think

#28 MoTaba

MoTaba

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 864 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

[quote]
Hei, ja 4" blir litt i biggeste laget for meg, så jeg
går for 2.5". , jeg skal ha det som er best så da betyr pris ingen ting!

Kath

[quote]

Gå for procomp! er ikke for ingenting de har Baja biler i verdensklassen. mange skryter fælt av OME, skal være enig at det er digg på dårlige rette veier. men jeg hadde procomp 4" på min med 34" dekk å den lå som en GTI på veien. den var lite behagelig på dårlig grusveier osv, men flekset i allefall ganske bra til bladfjærer å være. samt at det var digg med bil som ikke svaiet som en skyskraper i svingene.. har kjørt flere YJ`er med OME å de er helt greie å kjøre men kjennes ut som jeg velter i rundkjøringer, og de har også en lei tendens til å sige fælt etter et års tid...

flexe bilder:







Savner Jeepen min jeg...

#29 MoTaba

MoTaba

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 864 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:


Ender sannsynligvis opp med 4" Procomp, SYE og 33"12,5 *15 selv......
Med dette oppsettet må jeg visst ha laget en mellomaksel etter mål, og da flyr kronene......

Opprinnelig postet av TESZJ



Dette er vel litt feil så vidt jeg vet.. jeg hadde 88 YJ med 4" procomp og 1" hevesjakler. samt 2" bodylift. dette gikk smertefritt med 34X12.5" dekker UTEN SYE!! skulle så klart helst hatt dette men gikk utrolig nok greit uten.
Opprinnelig postet av MoTaba


4'er eller 6'er ?
Hadde den manuell kasse ?
*Ingen* vibrasjoner i det hele tatt ?


Regards,
PerJ

Opprinnelig postet av Renegade




258 med automat.

nei det var kanskje litt, men det var så lite at det ikke er verdt å nevne en gang. merket knastene i Trxus MT dekka mye mer!

på veien gikk det glatt, men det var kanskje ikke helt heldig i skogen. men merket ikke noe til det når jeg hadde bilen. men over tid kanskje det går dritt?

med en gang hadde jeg litt vibrasjoner, så fikk jeg tak i sånne kiler som man legger mellom akjsel og fjæra for å vinkle aksjelen så blei det nesten bra.. og etter en uke eller to med normal bruk hadde vel kryssa fått gått seg til litt så da var det strøkent.

Savner Jeepen min jeg...

#30 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Fin Jeep!!
Nå har jeg snakket med et par karer på telefonen her, så jeg
tror jeg er mest sulten på OME 2,5. Alle sier det er fint å kjøre med så da får jeg sjekke det ut.
Får tenke litt på det med bodylift og 33", skal bruke tiiiid på dette....
cool.gif

Kath



Kopi av melding:
Hei Kath. Slitan med ny YJ.

Min gamla svarte 95 YJ hadde 2,5 OME sett på. den var utrolig fin å kjøre med på vei og småskau.

Det har vært 33 " på denne før jeg fikk den slik som dette, men det subbet endel pga. plass
user posted image

Jeg kjørte rundt i 31" og det gikk fint, men ville opp
HAr du derimot 2,5 OME og 1 toms bodylift, så har du plass til 33".
HAr en kar her i Bergen som har gjort det.


"Tattoed First!!!"

Opprinnelig postet av Kjartan



thats what I think

#31 Kjartan

Kjartan

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 504 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Hei Kath. Slitan med ny YJ.

Min gamla svarte 95 YJ hadde 2,5 OME sett på. den var utrolig fin å kjøre med på vei og småskau.

Det har vært 33 " på denne før jeg fikk den slik som dette, men det subbet endel pga. plass
user posted image

Jeg kjørte rundt i 31" og det gikk fint, men ville opp
HAr du derimot 2,5 OME og 1 toms bodylift, så har du plass til 33".
HAr en kar her i Bergen som har gjort det.


"Tattoed First!!!"

#32 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

TÜV er det tyske svaret på Biltilsynet i Norge. Det som er TÜV godkjent får du godkjent i Norge. Stor fordel men det koster litt ekstra for delene for testingen av utstyret koster flesk.

user posted image

#33 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

og TÜV hva betyr det egentlig?

Kath


Kopi av melding:
Kan også nevne at Trail Master Europe har 50 og 100-mm-sett. Har ikke prøvd YJ-setten personlig enda, men XJ-settene virker veldig mykt og fint (akkurat passe).

http://www.trailmast...werke_cjeep.htm

Opprinnelig postet av Amund



thats what I think

#34 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

he he, ypper du?
Ja svart som natta. 4L

Kath

Kopi av melding:
Heisann og gratulerer igjen!
Ble det svart 4.0l denne gangen også?

GP

YJ-92, man. 4.0L HO, 32x11,5, OME.



Opprinnelig postet av GP



thats what I think

#35 GP

GP

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 386 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Heisann og gratulerer igjen!
Ble det svart 4.0l denne gangen også?

GP

YJ-92, man. 4.0L HO, 32x11,5, OME.

#36 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Hei Per, takk for svar,
jeg har ikke bestemt meg helt enda for felger/dekk , men 33"
er kanskje mest interessant.
Jeg skal prøvekjøre noens jeeper, thats for sure!

Kath


Kopi av melding:
Kopi av melding:
da får jeg min nye yj på freddan, orginal og tannløs, så da har jeg bare et spørsmål:
hva slags hevesett kjøper jeg?

Kath

thats what I think

Opprinnelig postet av kath



Som flere har sagt, OME kan oppleves som mykere enn ProComp, men mye kan ligge i riktig valg av støtdempere.
En løsning som er mye brukt på CJ, er 2" OME heavy-duty fjærer. Dette gir en CJ som er riktig fin å kjøre.

Skal du ha på 33" dekk, så må du typisk ha totalt rundt 3,5-4" løft.
Dette kan løses ved 2" fjærløft, 1" lengre sjakler og evn. 1" høyere karroseriklosser.
Tilsammen så gir det som regel nok løft til 33"ere, og det hele ser "riktig" ut. Det er noen som bruker f.eks. 3" karroseriklosser, men personlig synes jeg det da ser ut som om karroseriet står på stylter...

Vær obs på at det kan være problematisk å få godkjent 33" dekk & felg.
I tillegg, så må du ha noen alvorlig brede skjermbreddere for å dekke hele dekket - typisk i området 8" (20 cm) eller mer ?

Og som alltid: sjekk med Oschlo-gjengen, jeg er helt sikekr på at det finnes YJ'er med både OME og ProComp som du kan få prøvekjøre / sitte på med for å få en følelse med hvor stive de forskjellige settene er.



Regards,
PerJ

Opprinnelig postet av Renegade



thats what I think

#37 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

6'er, automat, no vibrations....



Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:


Ender sannsynligvis opp med 4" Procomp, SYE og 33"12,5 *15 selv......
Med dette oppsettet må jeg visst ha laget en mellomaksel etter mål, og da flyr kronene......

Opprinnelig postet av TESZJ



Dette er vel litt feil så vidt jeg vet.. jeg hadde 88 YJ med 4" procomp og 1" hevesjakler. samt 2" bodylift. dette gikk smertefritt med 34X12.5" dekker UTEN SYE!! skulle så klart helst hatt dette men gikk utrolig nok greit uten.
Opprinnelig postet av MoTaba


4'er eller 6'er ?
Hadde den manuell kasse ?
*Ingen* vibrasjoner i det hele tatt ?


Regards,
PerJ

Opprinnelig postet av Renegade



thats what I think

#38 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Hei, ja 4" blir litt i biggeste laget for meg, så jeg
går for 2.5". , jeg skal ha det som er best så da betyr pris ingen ting!

Bilder kommer....etter hvert.
laugh.gif
Kath

Kopi av melding:
Gratulere med ny bil Kath smile.gif

har selv Ome på min, syntes det siger litt vel mye, men til gjengjeld er det mye flex og et mykt oppsett..

skal over til 4" procomp snart. Dette er en del stivere og har intrykk av at 2" settet også er ganske stivt.

ome har også et heavy duty sett som skal funke bra.

så etter min mening er det vel heller prisen som avgjør når du skal ha 2" settet smile.gif

gleder meg til bilder kommer smile.gif


WranglerYJ 95 OME baja claw 33-12,5-15 www.nofear.no

Opprinnelig postet av Sheba



thats what I think

#39 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Kan også nevne at Trail Master Europe har 50 og 100-mm-sett. Har ikke prøvd YJ-setten personlig enda, men XJ-settene virker veldig mykt og fint (akkurat passe).

http://www.trailmast...werke_cjeep.htm

#40 Sheba

Sheba

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 611 Innlegg:

Posted 30 January 2006 - 00:00

Gratulere med ny bil Kath smile.gif

har selv Ome på min, syntes det siger litt vel mye, men til gjengjeld er det mye flex og et mykt oppsett..

skal over til 4" procomp snart. Dette er en del stivere og har intrykk av at 2" settet også er ganske stivt.

ome har også et heavy duty sett som skal funke bra.

så etter min mening er det vel heller prisen som avgjør når du skal ha 2" settet smile.gif

gleder meg til bilder kommer smile.gif


WranglerYJ 95 OME baja claw 33-12,5-15 www.nofear.no