Gå til innhold



Foto

Kontroll ved hovedinngangen til Frognerparken nå.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
49 replies to this topic

#1 BudFox

BudFox

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 11 February 2006 - 00:00

Styr for guds skyld unna der nå lørdag. Ble taua inn av Vegvesenet som ga med mangellapp og 500 spenn i bot for å ikke ha kjetting. Må bare få ut litt aggresjon her:

En kukskalle av en gammal feit prargrafrytter ga meg nevnte bot i tillegg til at kona, som kjørte, fikk 500 til i bot for å ikke ha med lappen. Den siste bota er OK, men hva faen skal jeg med kjetting? Jeg er jo den siste i gata her som vil sette seg fast. Vet at vi som kjører lastebil skal ha med kjetting, men hvem i huleste driter ikke i det...???? Det er jo snakk om personbiler registrert som lastebil, litt skjønn må det vel gå ann å vise. Forbanne paragrafryttere

#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 17 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Nei, det er ikke det pr i dag til privat bruk.

Opprinnelig postet av Chevy-LPG



Men da kan du kjøre kun i Norge. Det ligger noen verksteder på kaia i Kiel som monterer skive for de som har blitt stoppet i tollen. De tar seg godt betalt.

Opprinnelig postet av Per Yngve Berg



Beklager å si at du her tar feil. Sjekket dette ut med BT før jeg dro på Europaturen i fjor sommer. Det er ikke krav om skive på Norske kjøretøy over 3.5 som ikke har det i norge.

Men husk at enkelte land har kjøreforbud i helgene på kjøretøy over 3.5 t ( Østerrike og Sweits) De fleste landene har grensen på 7.5 t.

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)

#3 OlavEmil

OlavEmil

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 17 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Bra innlegg Tomas! Kjøper man avgiftsfri lastebil så må man ta konsekvensene av det.
Og hvordan er det med de som kjører rundt med C1 når de reiser nedover Europa på ferie i sin Chevy G30 og 7.5 meter campingvogn? Der må man vel strengt tatt ha CE. Det går nok greit til det smeller i et kryss.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)

Opprinnelig postet av RamDodge




Holder vel med C1E for den ekvipasjen der, både her hjemme og i Europa:wtf:
Eller har den Norske Eu-tilpasningen tatt en vending jeg ikke helt har fått med meg??

Opprinnelig postet av Nævestad



Veit ikkje om dette stemmer, men er det ikkje slik at det ikkje er noko som heiter C1 og D1 i Europa? Meiner å hugse at når vi var på ferie med minibussen vår, kunne ikkje mamma køyre fordi ho berre hadde D1...

#4 Per Yngve Berg

Per Yngve Berg

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1662 Innlegg:

Posted 16 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Nei, det er ikke det pr i dag til privat bruk.

Opprinnelig postet av Chevy-LPG



Men da kan du kjøre kun i Norge. Det ligger noen verksteder på kaia i Kiel som monterer skive for de som har blitt stoppet i tollen. De tar seg godt betalt.

#5 BudFox

BudFox

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 16 February 2006 - 00:00

Da skal jeg krype litt til korset her, og til dels si meg enig med de fleste andre her.

Kjettinger er kjøpt inn og bota er betalt. Jeg mener selvsagt at man små ta med seg minusene med å kjøre lett-lastebil. Vi kjører selvsagt billige biler i forhold til resten av Norge. Det jeg reagerer på er evnen til BT og diverse andre til å vise llitt skjønn. Helt enig med Nævestad, hva slags bil jeg kjører nå jeg er på Grønnmo skal de som jobber der drite i. 3,5T reglen er der for å forhindre at næringsdrivende kommer der med lastebil og hiver en masse dritt på en fyllplass som er for allmennheten. Når det gjelder bomring og piggdekkavgift bare tipser jeg om at sjangsen for å bli tatt er fin liten. Det har i vært fall vært sånn siste 3 år. Dessuten er ikke konsekvensene speiellt store om man blir tatt.

Husk, selv om vi kjører bil uten og ha betalt engangsavgift trenger vi ikke finne oss i alt mulig

#6 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 15 February 2006 - 00:00

Nei, det er ikke det pr i dag til privat bruk.

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)

#7 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 15 February 2006 - 00:00

En annen ting jeg tenkte på. Er det påbudt med kjøreskive også på biler regget over 3.5 tonn?? eller hvordan er det?

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#8 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 15 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Bra innlegg Tomas! Kjøper man avgiftsfri lastebil så må man ta konsekvensene av det.
Og hvordan er det med de som kjører rundt med C1 når de reiser nedover Europa på ferie i sin Chevy G30 og 7.5 meter campingvogn? Der må man vel strengt tatt ha CE. Det går nok greit til det smeller i et kryss.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)

Opprinnelig postet av RamDodge




Holder vel med C1E for den ekvipasjen der, både her hjemme og i Europa:wtf:
Eller har den Norske Eu-tilpasningen tatt en vending jeg ikke helt har fått med meg??

#9 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 15 February 2006 - 00:00

Er helt enig i at mann får ta følgende av og kjøre Lastebil, 80km/t maks, kjettinger i bilen, dobbelt i bommen, ingen engangsavgift (fram til nå hvertfall) o.s.v, men om jeg kommer i Chevrolet Van, Volvo FH12, snøscooter eller Pajero, når jeg skal levere søppla mi på fylinga, det kan da for svarte meg ikke ha noe og si.
Det er jo døtte meg sama søppla uansett....

Snakker om og lage dustete regler:devil:devil.gif

#10 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 15 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Dessuten koster vel ikke 3 kjettinger allverden. Er jo bare å ta noen av de hundre tusen kronene man sparte på å kjøpe bilen. biggrin.gif

Opprinnelig postet av tomas

ENIG!!! Mange kjøper jo disse bilene ene og alene fordi de er billigere enn en tilsvarende bil regget som personbil... Nytter ikke å få både i pose og i smekk...

Likhet for loven: Kjører du lastebil så får du forholde deg til at du kjører lastebil.


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#11 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 15 February 2006 - 00:00

Bra innlegg Tomas! Kjøper man avgiftsfri lastebil så må man ta konsekvensene av det.
Og hvordan er det med de som kjører rundt med C1 når de reiser nedover Europa på ferie i sin Chevy G30 og 7.5 meter campingvogn? Der må man vel strengt tatt ha CE. Det går nok greit til det smeller i et kryss.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)

#12 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 14 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Det kan også være greit å vise vognkort det til andre også, bomring, fergemenn pga lengda etc. som oftes blir jo dette for å motbevise.... du kan jo nekte å vise vognkort, men da er det ikke sikkert du får billett for bil under 6 meter heller...


Ja, for å bevise at bilen faktisk IKKE er lastebilregga....sånn som min.

____________________
79 Plymouth Trailduster

#13 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 14 February 2006 - 00:00

Jeg veit jeg hiver bensin på bålet, men jeg må bare få si noe:D

Nå begynner dette å bli litt teit spør du meg. Fleste parten av de som kjører rundt med biler regget over 3.500 kg, har gjort dette pga lavere avgifter, billigere store biler osv osv.
Og når de nå plutselig skjønner at de må forholde seg til de reglene som gjelder for biler over 3.500 kg, så blir det mye syting.
Det er en grunn til reglene eksisterer, og det er viktig at noen prøver å holde litt sjakk på dette. Folk flest tenker ikke trafikk sikkerhet på den måten som vegtrafikk loven gjør. Herregud, halvparten av det norske folk blir jo nesten like overrasket hvert år snøen kommer fordi de ikke har lagt om til piggdekk en gang. Enda det er mange uker over tiden. Og mange kjører hele sommeren med pigg dekk. Og bremseeffekten er vesentlig redusert på tørr, varm asfalt med dekkene fulle av pigger.
Man kan jo bare ta en titt ned i midtøsten osv, for å se hvordan folk kjører, og hvordan bilparken ser ut når man slipper reglene fri.
Så jeg her HELT FOR at noen tar denne rollen litt seriøst. Man kan ikke tenke at dette gjelder kun min trafikk sikkerhet. Det gjelder både MIN OG DIN sikkerhet. Til og med den du smeller front mot front med. Og da er det for sent å tenke at: Faen, jeg skulle kjøpt og lagt på de kjettingene nå.
En del av reglene er det faktisk ganske mye bak. Dessuten koster vel ikke 3 kjettinger allverden. Er jo bare å ta noen av de hundre tusen kronene man sparte på å kjøpe bilen. biggrin.gif

PS! Jeg jobber ikke hos BT eller andre kontroll organ laugh.gif

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#14 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 February 2006 - 00:00

Det kan også være greit å vise vognkort det til andre også, bomring, fergemenn pga lengda etc. som oftes blir jo dette for å motbevise.... du kan jo nekte å vise vognkort, men da er det ikke sikkert du får billett for bil under 6 meter heller...

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)

#15 PerI

PerI

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 121 Innlegg:

Posted 14 February 2006 - 00:00

På torsdag kveld var det vektkontroll mellom Hamar og Elverum. Jeg tenkte jeg skulle være lovlydig og svingte inn på vekta (PickUp K2500 - 3501 kg). Til min store skuffelse cool.gif så stod BT-mannen og VINKET (med store bokstaver, fordi han nærmest kastet meg ut av området) oss videre...

...hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!

#16 TheChieF

TheChieF

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 716 Innlegg:

Posted 14 February 2006 - 00:00

[quote]Det går nok bra. Slike dustegreier skjer heldigvis nesten aldri. Jeg gikk ut å kjøpte VG etter at du tipset om det, og ble lettere sjokka. Det greiene der hadde jeg aldri godtatt. Jeg la merke til at de ansatte ved Grønnmo ba om å få se vognkortret- Å sjekke vognkortet er vel strengt tatt noe kun Poiliet og BT har myndighet til? Mitt vognkort hadde i hvert fall blitt liggende i hanskerommet.


Det er kun Politi, bt og tolvesenet som kan be om å få se vognkort på bilen, så det er riktig det du skriver BudFox.

****TheChieF****

***************

#17 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 13 February 2006 - 00:00

Med de gutta der så hadde vel vognkoret ditt ligget i hanskerommet og søpla i bagasjerommet...

Er jo typisk at man må dokumentere sin uskyld, inntil da er man skyldig... litt for mye av den slags synes jeg....

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)

#18 BudFox

BudFox

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 13 February 2006 - 00:00

Det går nok bra. Slike dustegreier skjer heldigvis nesten aldri. Jeg gikk ut å kjøpte VG etter at du tipset om det, og ble lettere sjokka. Det greiene der hadde jeg aldri godtatt. Jeg la merke til at de ansatte ved Grønnmo ba om å få se vognkortret- Å sjekke vognkortet er vel strengt tatt noe kun Poiliet og BT har myndighet til? Mitt vognkort hadde i hvert fall blitt liggende i hanskerommet.




Kopi av melding:
Skal til Brobekk i morgen jeg, med 1 sekk brennbart... står vel ikke noe om at man må kjøre inn? kan parkere å gå inn....hehe

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)

Opprinnelig postet av Chevy-LPG



#19 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 13 February 2006 - 00:00

Sånn når vi først prater om følgende av og kjøre bil over 3,5tonn, så kan jeg fortelle at jeg i dag fikk en Sivil politibil etter meg fra Hvam og innover mot byen, og det var ingen tvil om at han var VELDIG klar over at jeg kjørte "lastebil" og hadde veldig lyst til at jeg skulle kjøre i godt over 100km/t som alle andre, men det gjorde jeg ikke:lol:laugh.gif
Så han svingte av til Lørenskog og ikke lenge etterpå sto han på toppen av Rælingstunellen... blush.gif
Så noen a de er tydeligvis klar over hva som gjelder for bilene våre

#20 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 13 February 2006 - 00:00

Skal til Brobekk i morgen jeg, med 1 sekk brennbart... står vel ikke noe om at man må kjøre inn? kan parkere å gå inn....hehe

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)