Kontroll ved hovedinngangen til Frognerparken nå.
#1
Posted 11 February 2006 - 00:00
En kukskalle av en gammal feit prargrafrytter ga meg nevnte bot i tillegg til at kona, som kjørte, fikk 500 til i bot for å ikke ha med lappen. Den siste bota er OK, men hva faen skal jeg med kjetting? Jeg er jo den siste i gata her som vil sette seg fast. Vet at vi som kjører lastebil skal ha med kjetting, men hvem i huleste driter ikke i det...???? Det er jo snakk om personbiler registrert som lastebil, litt skjønn må det vel gå ann å vise. Forbanne paragrafryttere
#2
Posted 17 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Nei, det er ikke det pr i dag til privat bruk.
Opprinnelig postet av Chevy-LPG
Men da kan du kjøre kun i Norge. Det ligger noen verksteder på kaia i Kiel som monterer skive for de som har blitt stoppet i tollen. De tar seg godt betalt.
Opprinnelig postet av Per Yngve Berg
Beklager å si at du her tar feil. Sjekket dette ut med BT før jeg dro på Europaturen i fjor sommer. Det er ikke krav om skive på Norske kjøretøy over 3.5 som ikke har det i norge.
Men husk at enkelte land har kjøreforbud i helgene på kjøretøy over 3.5 t ( Østerrike og Sweits) De fleste landene har grensen på 7.5 t.
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)
#3
Posted 17 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Bra innlegg Tomas! Kjøper man avgiftsfri lastebil så må man ta konsekvensene av det.
Og hvordan er det med de som kjører rundt med C1 når de reiser nedover Europa på ferie i sin Chevy G30 og 7.5 meter campingvogn? Der må man vel strengt tatt ha CE. Det går nok greit til det smeller i et kryss.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Opprinnelig postet av RamDodge
Holder vel med C1E for den ekvipasjen der, både her hjemme og i Europa:wtf:
Eller har den Norske Eu-tilpasningen tatt en vending jeg ikke helt har fått med meg??
Opprinnelig postet av Nævestad
Veit ikkje om dette stemmer, men er det ikkje slik at det ikkje er noko som heiter C1 og D1 i Europa? Meiner å hugse at når vi var på ferie med minibussen vår, kunne ikkje mamma køyre fordi ho berre hadde D1...
#4
Posted 16 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Nei, det er ikke det pr i dag til privat bruk.
Opprinnelig postet av Chevy-LPG
Men da kan du kjøre kun i Norge. Det ligger noen verksteder på kaia i Kiel som monterer skive for de som har blitt stoppet i tollen. De tar seg godt betalt.
#5
Posted 16 February 2006 - 00:00
Kjettinger er kjøpt inn og bota er betalt. Jeg mener selvsagt at man små ta med seg minusene med å kjøre lett-lastebil. Vi kjører selvsagt billige biler i forhold til resten av Norge. Det jeg reagerer på er evnen til BT og diverse andre til å vise llitt skjønn. Helt enig med Nævestad, hva slags bil jeg kjører nå jeg er på Grønnmo skal de som jobber der drite i. 3,5T reglen er der for å forhindre at næringsdrivende kommer der med lastebil og hiver en masse dritt på en fyllplass som er for allmennheten. Når det gjelder bomring og piggdekkavgift bare tipser jeg om at sjangsen for å bli tatt er fin liten. Det har i vært fall vært sånn siste 3 år. Dessuten er ikke konsekvensene speiellt store om man blir tatt.
Husk, selv om vi kjører bil uten og ha betalt engangsavgift trenger vi ikke finne oss i alt mulig
#6
Posted 15 February 2006 - 00:00
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)
#7
Posted 15 February 2006 - 00:00
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#8
Posted 15 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Bra innlegg Tomas! Kjøper man avgiftsfri lastebil så må man ta konsekvensene av det.
Og hvordan er det med de som kjører rundt med C1 når de reiser nedover Europa på ferie i sin Chevy G30 og 7.5 meter campingvogn? Der må man vel strengt tatt ha CE. Det går nok greit til det smeller i et kryss.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Opprinnelig postet av RamDodge
Holder vel med C1E for den ekvipasjen der, både her hjemme og i Europa:wtf:
Eller har den Norske Eu-tilpasningen tatt en vending jeg ikke helt har fått med meg??
#9
Posted 15 February 2006 - 00:00
Det er jo døtte meg sama søppla uansett....
Snakker om og lage dustete regler:devil:
#10
Posted 15 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:ENIG!!! Mange kjøper jo disse bilene ene og alene fordi de er billigere enn en tilsvarende bil regget som personbil... Nytter ikke å få både i pose og i smekk...
Dessuten koster vel ikke 3 kjettinger allverden. Er jo bare å ta noen av de hundre tusen kronene man sparte på å kjøpe bilen.
Opprinnelig postet av tomas
Likhet for loven: Kjører du lastebil så får du forholde deg til at du kjører lastebil.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#11
Posted 15 February 2006 - 00:00
Og hvordan er det med de som kjører rundt med C1 når de reiser nedover Europa på ferie i sin Chevy G30 og 7.5 meter campingvogn? Der må man vel strengt tatt ha CE. Det går nok greit til det smeller i et kryss.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
#12
Posted 14 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Det kan også være greit å vise vognkort det til andre også, bomring, fergemenn pga lengda etc. som oftes blir jo dette for å motbevise.... du kan jo nekte å vise vognkort, men da er det ikke sikkert du får billett for bil under 6 meter heller...
Ja, for å bevise at bilen faktisk IKKE er lastebilregga....sånn som min.
____________________
79 Plymouth Trailduster
#13
Posted 14 February 2006 - 00:00
Nå begynner dette å bli litt teit spør du meg. Fleste parten av de som kjører rundt med biler regget over 3.500 kg, har gjort dette pga lavere avgifter, billigere store biler osv osv.
Og når de nå plutselig skjønner at de må forholde seg til de reglene som gjelder for biler over 3.500 kg, så blir det mye syting.
Det er en grunn til reglene eksisterer, og det er viktig at noen prøver å holde litt sjakk på dette. Folk flest tenker ikke trafikk sikkerhet på den måten som vegtrafikk loven gjør. Herregud, halvparten av det norske folk blir jo nesten like overrasket hvert år snøen kommer fordi de ikke har lagt om til piggdekk en gang. Enda det er mange uker over tiden. Og mange kjører hele sommeren med pigg dekk. Og bremseeffekten er vesentlig redusert på tørr, varm asfalt med dekkene fulle av pigger.
Man kan jo bare ta en titt ned i midtøsten osv, for å se hvordan folk kjører, og hvordan bilparken ser ut når man slipper reglene fri.
Så jeg her HELT FOR at noen tar denne rollen litt seriøst. Man kan ikke tenke at dette gjelder kun min trafikk sikkerhet. Det gjelder både MIN OG DIN sikkerhet. Til og med den du smeller front mot front med. Og da er det for sent å tenke at: Faen, jeg skulle kjøpt og lagt på de kjettingene nå.
En del av reglene er det faktisk ganske mye bak. Dessuten koster vel ikke 3 kjettinger allverden. Er jo bare å ta noen av de hundre tusen kronene man sparte på å kjøpe bilen.
PS! Jeg jobber ikke hos BT eller andre kontroll organ
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#14
Posted 14 February 2006 - 00:00
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)
#15
Posted 14 February 2006 - 00:00
...hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!
#16
Posted 14 February 2006 - 00:00
Det er kun Politi, bt og tolvesenet som kan be om å få se vognkort på bilen, så det er riktig det du skriver BudFox.
****TheChieF****
***************
#17
Posted 13 February 2006 - 00:00
Er jo typisk at man må dokumentere sin uskyld, inntil da er man skyldig... litt for mye av den slags synes jeg....
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)
#18
Posted 13 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Skal til Brobekk i morgen jeg, med 1 sekk brennbart... står vel ikke noe om at man må kjøre inn? kan parkere å gå inn....hehe
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)
Opprinnelig postet av Chevy-LPG
#19
Posted 13 February 2006 - 00:00
Så han svingte av til Lørenskog og ikke lenge etterpå sto han på toppen av Rælingstunellen...
Så noen a de er tydeligvis klar over hva som gjelder for bilene våre
#20
Posted 13 February 2006 - 00:00
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)