Gå til innhold

Foto
- - - - -

Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
769 replies to this topic

#241 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 01 October 2004 - 23:00

Veldig lite som skjer i Sokndal for tiden , men tror dette vil forandre seg etter reglene for neste år er endelige.

Tror det blir lite eller ingen forandringer på Magiriusen hvis karros-krav blir forandret , synes bilen virket over all forventning i terrenget. Tror heller det er føreren som må forbedres en tanke.

Nye bremseklosser til subben ligger klar til montering ,skal prøve å motivere meg til å skifte dem neste helg (har unnskyldniniger nok denne helgen til å ikke gjøre noe med den)

Synes Subben var noe merkelig på venstre siden ved hjulbuen (bak)....sparket forsiktig borti sjermen og satte da hele foten gjennom skjermen.......glassfiber og sparkel er hvis tingen i Risørområdet når de fikser opp biler ser det ut til. Kanalen på venstre side var også laget av sparkel forresten .
Håper det er en som sitter med LITT dårlig samvittighet av å ha solgt meg denne drittbilen mad.gifmad.gifmad.gifmad.gif

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#242 THX

THX

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 27 January 2004 - 00:00

Synts det blir blått alt som er i garasjen deres jeg!
Tenkt å delta med den svarte suzukien din også?

"An expert is somebody who learns more and more about less and less until one day they know absolutely everything about nothing"

#243 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 27 January 2004 - 00:00

siste nytt fra garasjen vår.
jeg har skiftet fjærer og dempere på sukien og lekt med malerkosten

det neste nå blir å få på plass eksosanlegget bak, måtte flytte dette når jeg byttet til andre fjærer og dempere, montere bremsekraftforsterker, skifte br.klosser foran og lage bremser bak, diffbrems i framakselen skal også settes inn.

solli har laget beslag på dører og bakskjermer

guruen har svingt lakksprøyta og det ble mildt sagt eh...blått!

og montert støtdempere bak

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

også kjent fra TV-Norge

#244 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 05 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Det er veldig greit å skru i felles skap.

Opprinnelig postet av offroadguru Solli

Ja var det så lite var det vel bare positivt:lol:
Men lykke til med jakten på nytt skap.

#245 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 26 September 2004 - 23:00

Neste år får jeg hele 2 (to) racevogner i stallen.Fruen,kjent fra Påls JS Fan Club,har nå fått en usedvanlig bra preppe Sierra bilcross bil inn i garasjen.Hun satser friskt og har allerede bestemt seg for å kjøre 2-3 lokale løp+cannonball hvis tiden strekker til.
Racevogna mi står nok overfor ett løft til vinteren hvis tiden strekker til.Venter på om karosserikravet forsvinner.Har ett usedvanligt tøft karroseri på hånd,men hvis kravet forsvinner blir det for tungt i forhold til konkurentene så da knekker jeg noe selv.
Det blir nytt hjuloppheng bak og litt forandringer forran.Og så var det motoren da.En V8 står jo på ønskelisten,men det blir fort mange kilo av den fine lyden.Så er det dette med automat/manuell.Manuell passer godt min ikke altid effektive kjørestil,men tror nok kansje jeg kunne hengt litt bedre med konkurentene med aut..
Timen vill sjov.

Du er heldig, OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#246 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 26 September 2004 - 23:00

Det ble desverre ingen fra teamet på Svarstad." på kurs og en uten barnevakt satte en effektiv stopper for en racehelg.Men etter et lite referat fra Pål sent i går kveld,må jeg vel si att det var like greit.....Han legger vel ut noen opplysninger her etter hvert,men jeg kan si såpass att han nå er i forhandlinger med meg om å få leie min racevogn på Rudskogen.Som han selv sa;"Der min racevogn nærmest gikk i total oppløsning under ett mindre velt,der er jeg sikker på att The Blue One hadde vert like hel.".
Det er mildt sagt labert i verkstedet for tiden,men i går tilbrakte jeg tiden der.

Du er heldig, OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#247 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 22 October 2003 - 23:00

det er stadig aktivitet i garasjen vår, og i dag fikk vi uventet besøk av en representant for nabofirmaet Uninor ( en vernet bedrift).
denne framtoningen bablet noen greier på et språk som minnet om tysk, der vi snappet opp ordet renault og noe som minnet om combicamp.
da dette hørtes meget interresangt ut ber vi alle om å være på utkikk etter denne snodige figuren og legg gjerne inn en melding her om hvor han sist ble sett.
vi rakk å knipse dette bildet før han forsvant på trehjuls-sykkelen som hadde en NOS-flaske montert bak setet.

ellers er frode godt i gang med hiluxen sin, fikk til slutt lappet sammen rammen (med 2x4 og 10"spiker) og er nå i gang med å lage bur.

solli er fortsatt i innspurten før gjerstad-sladden og har fått laget seg beslag der baklyktene satt og montert inn skillevegg.

jeg sveiser på deler av rammen som av ukjente grunner var fjernet da jeg kjøpte bilen.

suzukien vil i nær framtid få en aldrig så liten trimming av motoren for å gjøre et forsøk på å hamle opp med offroad-guruen og hans extreme racevogn med ukjent antall hester.satser da på oppboring av sylindere og turbo,følg med, bilder kommer!

Tom.

#248 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 16 March 2004 - 00:00

Gratulerer:D

Pål Blesvik
Tlf: 95781569 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

LOUD PIPES - SAVE LIVES cool.gif

#249 fra-norm

fra-norm

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 11 October 2003 - 23:00

hei sann !! er det dette som ligger ute i noredalen??

#250 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 12 October 2003 - 23:00

Ja nå er vi ettablert.Vi er som sagt 4 som skal dele på lokalet.2 har fruer som er glade,og 2 har mødre som er glade.Nå flyter det ikke lenger av det som de betegner som "skrot" i gårdstunet lenger.
Det unike med denne felles garasjen,er jo det faktum att de andre kan nyte godt av all den kunskap jeg går og bærer på.Dette får de unge garasje kompisene fri tilgang til mot å dekke leia.Noe de selvfølgelig ikke har noe i mot.
I kveld har vi gjennomført følgene;Frode har kokt kaffe.Solli har demontert inmaten i akslingene sine.Etter det vi forsto,skulle han snu diffrensialene opp ned for å få flere gir bakover.Hva nå det skal være godt for?Jeg har montert panelovn på kontoret,sittet i varmen og oppgitt og hoderystene bivånet Ekeberg som tok hammer og spiker og gikk løs på veggene for å henge opp div. verktøy.Hendig fyr,men jeg går nok ikke for langt med påstanden om att han nok er bedre til å skru en å snekre...
Min bil står jo parkert nede hos Pål og kommer ikke hjem før etter Gjerstasladden.Nå reagerer vel de fleste med sjokk og vantro ved tanken på hva som vil rulle ut til våren,når jeg får brukt vinteren til ombygging.Hmmmm...
Neste år satser vi på å stille i hvær sin klasse.Ekeberg i Standard,Solli i Modifisert,Offroadguru Solli i Classic.Ja men Frode da,hva med han?Han stiller i prototype.Det var lett å overtale han til det,vi sa bare att det var klassen under Standard...

Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#251 fra-norm

fra-norm

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 12 October 2003 - 23:00

Lykke til med nytt verksted !!

mvh Frank

#252 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 13 October 2003 - 23:00

Så det er her jeg skal fåreta nødrep etter div Soknal herjing i framtia

Follow your dreams smile.gif
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911

#253 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

PS: vi ser frem til MYE bilder fra denne garasjen

#254 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Kjempegreit lokale,god plass både inne og ute.
Fruen har nå sendt meg hit tre dager på rad.....hmmm...vet ikke helt om jeg liker denne utviklingen!
Idag klarte gutten min å spasere helt rundt huset.....ikke det at han nettopp har lært å gå,nå kan tilogmed fruen bære ved rundt huset uten å klatre over diverse deler.....

#255 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 06 September 2004 - 23:00

Fint å kjøre denne bilen igjen ja!
Men det ligger i luften.........dynamoen er veldig varm for tiden , og startmotoren tar seg en pause når den vil....hm wtf.gif
Hadde jo en stund håp om at dette var utgaven subb som fiksa seg selv ,men begynner å tvile nå etterhvert biggrin.gif:D

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#256 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 18 January 2004 - 00:00

Uber hompf und knøl-trial team sokndal har nå fått ny mail adresse...
ubertrialteam@spray.no

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#257 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 14 October 2003 - 23:00

tingene begynner å komme på plass

solli og solli setter sammen diffbrems til rockyen

frode har fått seg en god gammel hilux som han ifølge offroadguruen skal stille med i proto til neste år

Tom.

#258 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 15 October 2003 - 23:00

undertegnede i gang med montering av løftebukken

da frode fjernet lastekassen fant han fort ut hvorfor hiluxen var billig

men etter kyndig veiledning av offroadguruen-

ble problemet raskt løst med en 2x4

solli nærmer seg innspurten for montering av diffbrems og skifting av tettninger i akslingene

Tom.

#259 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 15 October 2003 - 23:00

Jeg vil ikke ha det på meg att jeg er redd for å prøve andre løsninger.Spesielt ikke på andres biler...
Løsningen med ramme i 2x4 senker i hvertfall vekten noe.
Legg også merke til lettvektsburet,faktisk laget av papprør!!!Alle vet jo att lite vekt og potent motor er en vinner kombinasjon i racing.Unge Frode har en egenskap jeg skulle ønske flere hadde.Han er lett påvirkelig...

Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

Endret av - offroadguru Solli on 16 okt 2003 23:09:25

#260 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 17 October 2003 - 23:00

Kuleste bilde på veldig lenge...hehe, som de sier "over there" it got "tacoed"

kul kaffistove