Gå til innhold

Foto
- - - - -

Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
769 replies to this topic

#281 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 15 September 2004 - 23:00

Har nå skaffet meg mer hiluxaksling deler....tror det kan være greit å ha på lager biggrin.gif:D
Takk til MB Hot Rod Racing Team -Ole- for en grei avtale !!!

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#282 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 03 February 2004 - 00:00

Nå er bladfjærene bak borte,delene fra aker kværner er hentet(disse trenger bare en liten justering rundtomkring),så nå er det bare å sette igang!
Skulle skifte bremseklosser på audien idag,hengte bilen på bukken og begynte å skru.
Etter en stund la jeg merke til at det ble vel bløtt på gulvet inni verkstedet.Åpnet da døren ut og dermed ble hele verkstedet oversvømt.....dårlig dreneringsjobb på utsiden rundt bygget resulterte i at jeg til slutt sto oppå et dekk mens jeg fikk montert alt ferdig.
Nå har det meste av vannet runnet ut igjen av verkstedet og varmekanonene står vel på bånn gass enda.....
Tror jeg starterr på opphenget når gulvet blir litt mindre vått....
Eldstesønn av offroadguru solli padlet faktisk rundt i et monster mudder dekk utenfor inngangsporten .....bilder kommmer!

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#283 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 04 February 2004 - 00:00

det var vått ja, men en gravemaskin dukket tilslutt opp og fikset grøftene.

har fått kufanger til chevy`n

solli er igang med prosjekt spiralfjærer.

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

også kjent fra TV-Norge

#284 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 04 February 2004 - 00:00

Egentlig ett pluss når naturen kommer inn på verkstedet,så slipper man bryet med å få ut bilene for testing.
Har ikke gjort stort med bilen på 2 måneder,men til helgen må jeg ta ett skippertak.Ett annet prosjekt har tatt det meste av fritiden den senere tid,dessverre.

Du er heldig,OffroadguruSolli,kjent fra fjærnsyn, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#285 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 11 September 2004 - 23:00

Det er duket for mer skruing til helgen ja......tror det må være pingjongen som har sagt takk for seg .
Bare en for vendt seg til å være totalt gjennomvåt etter 10sekunder,så er det bare å "GI GASS"!!!!biggrin.gif(les Sverrre)biggrin.gif
Når bilen er på alle hjul igjen denne gangen, skal den få seg en velfortjent hvile etter sc om to uker.

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#286 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 11 September 2004 - 23:00

I går var det endelig tid for frikjøring igjen.Etter uker med flott vær kom endelig regnet,og når vi endelig kom igang kom pøsregnet.
Vi var denne gangen ute og foretok noen høyhastighets tester ute på fyllingen.Her kom virkelig mitt selvkomponerte hjuloppheng til sin rett.Den nermest slukte humpene.
Under utprøving av en extremt vanskelig gress flekk,fremkom det desverre ett mindre brudd i en sveis på min egenkonstruerte styreinretning,noe som medførte driftstans for meg.Også Sollis bil fikk driftstans,her røk det ett eller annet i bakakslingen.
Ellers tikket det inn en melding i går kveld,Pål på 3 plass i odalen.Hmmm.

Du er heldig, OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#287 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 06 February 2004 - 00:00

Endelig i gang.....

ett par kvelder til nå så....

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#288 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 06 February 2004 - 00:00

Heftige dekk!
LOUD PIPES - SAVE LIVES

#289 claus diise

claus diise

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Posted 23 October 2004 - 23:00

Hah,hah Goroh!Do leikter das brentburgh?
Ikh most barten sabe,eins Shokendale Ikh bin wilkommet est shikker sor wist.Eiserbergh,Robber ont Sholikt habe mikt sor dankt so saben.
Ikh tenker Bleserwiken int hans bykser sor shelwer,int syhn ont meine raserwagnr seer.
12000-aus mith der klyster,onth bang!!!

IKH BIIN KLAREN;EST DO????

keerioo,
alles shammen!

#290 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 08 February 2004 - 00:00

Sitat:

Heftige dekk!
LOUD PIPES - SAVE LIVES

Pål da!Du,om noen,burde da vite det.Det er jo de dekkene du hadde i fjor....

Du er heldig,OffroadguruSolli,kjent fra fjærnsyn, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

Endret av - offroadguru solli on 08 feb 2004 00:22:21

#291 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 08 September 2004 - 23:00

.....av mangel på arbeidslys, var dette slett ikke et dumt forslag....biggrin.gif;)biggrin.gif

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

President of Taliban Hunting Club

#292 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Ikke alltid like bra å ligge på en matte gjennomtrukket av automatolje m.m. og SVEISE .....hm

Peiskos:
user posted image

STUNTMEKANIKER ?????

user posted image

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#293 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Hele lørdagen har jeg jobbet med det som mer og mer fremstår som noe av det mest extreme offroad prosjekt noensinne i europa.
Dagen startet med å hente vestlandets råeste prototype bil oppe i vårt kjørefelt.Denne extreme bil sto denne sesongen uten fører,og skulle derfor få donere sin meget potente 2.6l. motor til mitt prosjekt.
Vel nede ved verkstedet fikk jeg min faste medhjelper,Sverre,på plass.
Han stiller alltid opp.Før motoren skulle løftes ut,fikk vi det for oss att vi skulle se om den startet...I med batteri,ikke f...På med startkabler,ikke f...Motoren ville ikke tørne,så jeg var i ferd med å gi opp før jeg kom i gang.Vi fant ut att bare vi fikk den til å tørne,kunne vi jobbe med startingen når den kom i Suzukien.OK,ut med pluggene,inn i bilen,Ekeberg på høyre side for nærstudie.Nå tørner motoren,Sylinder 1 var full av vann,så unge Ekeberg blir skikkelig høytrykkspylt i ansiktet...Han anslår kompen til ca.13.5.,noe som selvfølgelig er en race motor verdig.
Dette med å tenke seg litt om før man skaffer deler til ett prosjekt,får etter en stund også en mening for meg.Har jo ikke tenkt på det faktum att Pajero har fremre mellom aksel på venstre side.Nå går det mye kaffe på kontoret vårt.Sverre,Solli og Ekeberg rister på hodene,mens de nærmest i sjokk og vantro konstaterer att jeg fortsatt ikke har mistet motet.Flere løsninger blir diskutert.Blant annet:
1,Snu girkassen.Eneste problem med dette er att man må under bilen for å skifte gir.Forkastet.
2,Snu hele dritten.Med motoren bak og giren forran.Hmmmm.1 gir fram og 5 tilbake.Forkastet.
3,Ekeberg lanserer ideen om å bøye en mellom aksling i en fin bue,slik att den når over på høyre side.Hmm.Vil kansje gi litt ubalanse,men blir ihvertfall rett annenhver gang.Forkastet.
Jeg og Sverre reiser på studie tur for å se på en Mazda PicUp,denne har samme motor,men til vår store glede,fordelingskasse med mellomaksel på høyre side!!!!!
Dette blir søndagens prosjekt å få ut den gir kassen,så jeg kommer videre med mitt meget intresange prosjekt.
Det skal i sannhet bli intresangt å følge utviklingen på dette prosjektet videre,om jeg selv må få si det.

#294 Robbie

Robbie

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

någen få bilda ifrå frikjøring på onsdag...blei få bilda då eg sadd på med geir heila tio...

å lega i sorpa e någe me lige store som små biggrin.gif

Signatur?? tongue.gif

#295 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Her er ett av utkastene jeg hadde stor tro på,men som også ble forkastet...

Ellers kan jeg meddele at det nå kun er små justeringer igjen på mitt hjulopphengs-prosjekt, som å flytte fjærene lengre inn på hylsen slik at hjulene ikke tar borti(her er det fare for protester i konkurranser,da dette kan ses på som styrebrems)

Her kan man også legge merke til at man her i Sokndal bruker det man kan finne av emner til bygge(ikke alltid alt passer like bra men men!)

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#296 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Vi var en tur oppe i går og kjørte.....har fått tilgang på enda flere steder og kjøre!!!
Jeg og Robbie fant ihvertfall så mange nye hindringer med Magiriusen(går det an?) at vi kjørte fra nesten hele bakhjulsopphenget.....hehe
Begge støtdemperfestene knakk av fra bakakslingen , et av festene til et av stagene slet seg fra rammen og tok med seg da deler av den ,,,pluss mellomakslingkrysset revnet....biggrin.gif
Så nå er det bare å komme seg på verkstedet i en viss fart og begynne å sveise m.m.
Den skal jo være ferdig til lørdag ,for da er det egentlig frikjøring biggrin.gif

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#297 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Sitat:
Her kan man også legge merke til at man her i Sokndal bruker det man kan finne av emner til bygge(ikke alltid alt passer like bra men men!)

Slik er det hos oss også.
Vi brukte to sykesenger når vi bygde om bilen sist vinter

Pål Blesvik
Tlf: 95781569 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

LOUD PIPES - SAVE LIVES

#298 Robbie

Robbie

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

va oppom ein liden tur nå i kvell å beskua den nya racevogno a tom...går d i samme tempo så d he bjynt i e vel sladden innen rekkevidde?? biggrin.gif

Signatur?? tongue.gif

#299 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

sladden var vel noe optimistisk, men frikjøringen om to uker er vel ikke helt umulig for en test-tur:P kommer ann på om en av dreiebenkene på jobben er ledige til uka, må lage diverse deler til hjulopphenget.
tips om hva jeg kan bruke som stag i opphenget mottas med takk, rør,firkantrør, størrelse, godstykkelse osv.........

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

også kjent fra TV-Norge

#300 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Med den hastigheten på utfylliga, er det ikke mange hindringene igjen til neste sesongs trail løp hos dere.....wink.gifwink.gifwink.gif

...DA tar jeg 320 til kjærringa...biggrin.gif

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

President of Taliban Hunting Club