Gå til innhold

Foto
- - - - -

Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
769 replies to this topic

#321 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 12 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Hei Solli, kunne du lage en liten "hvordan lage beadlocks" reportasje, tenker da på din eminente tv opptredener i det siste... smile.gif

Vidar, 48041562
NYE sider på www.offroad.no/suzuki/
bli medlem i Suzuki 4x4 Norge: http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=4823

Opprinnelig postet av vidar

KOMMER!

Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#322 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 31 August 2004 - 23:00

Vi levde i håpet om i år å kjøre hele SC,og 3 runder av NC.
Odal og Rudskogen er nok desverre avskrevet,desverre,men det jobbes med å stille 1 av bilene på hver av disse rundene.
Svarstad satser vi på å kjøre.Dette er ett sagnomsust felt jeg har hørt om i mange år,og det skal bli morro å se om det svarer til forventningene.
Gjerstad sladden skal også kjøres.Her forsøker vi å få med ned noen av sponsorene.Egentlig er vel dette den morsomste konkuransen,ikke så alvorlig.Og så tror jeg att bilen min passer bra i sand(om den i det hele passer i noe tereng?).
Ellers er vi inspirert av den pågående amrikanske valgkampen.Solli vil satse alt på å bli stemt frem som årets debutant,og jeg satser på å bli årets offroader.På svarsad blir det dueslipp og ett par gamle tanter vil holde noen tårevåte apeller.Men det ryktes at Pål er i ferd med å rote opp noen gamle skandaler for å sverte oss.Derfor velger jeg allerede nå å stå frem med en tilståelse:Joda,på en Danmarkstur i '96 inførte jeg Tobelorone i ett kvanta langt over den tilatte kvote.

Du er heldig, OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#323 Øystein

Øystein

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Kopi av melding:
NC og SC 19/20 juni.
Opprinnelig postet av offroadguru Solli

Men her står det at det er helga etter:

http://www.bilsport....04_biltrial.htm

Er det bilsportforbundet som har blingsa?

1995 ZJ 5.2 Orvis
RE 3.5", JKS QD, 242 kasse, 3" high-flow eksos, hjemmesnekra "sliderz", 8x16 AEZ med 265/75x16 Wrangler MT/R

#324 Tommy

Tommy

Pirate....

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

skal dere til Odal?

Høstfesten i Svarstad
(Dette er et must, et utrolig FESTLIG treff)

Rudskogen?

Gjerstad-Sladden?

Tommy Olsen

#325 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Det som står i bilsportboka er feil.Vi måtte flytte stevnet en helg for å få låne folk fra NMK Egersund til løpsleder,hoveddommer og teknisk sjef.

Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#326 Øystein

Øystein

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

OK. Litt synd egentlig, for det er Jeeptreff på Rena samme helga, så jeg går glipp av innvielsen av Sør/Vest-Norges nye motorsportsenter (?) Vel vel, lite å gjera med det.

#327 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Her gjelder det å prioritere rett!

#328 Øystein

Øystein

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 13 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Her gjelder det å prioritere rett!

Opprinnelig postet av offroadguru Solli

#329 Robbie

Robbie

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

iite någen tima med skruing på chevy friste d plutseli ikje lengar sad.gif alt e jo så tongvint! men men...me får d nok sammen igjen sga du se, på den eine ellar andre måden tongue.gif
på min front skjer dar lide...men nå ittekvert når dar blir mer tid (ja ikje sant) så skjer dar nok litt...

Signatur?? tongue.gif

#330 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Idag har jeg fått montert den nye tranferen sammen med min gode hjelper Robbie...pluss demontert radiator og nesten hele air con anlegget og nesten vannpumpa før vi måtte gi oss for kvelden .
Fokkin hell så mye dill dall det er på denne bilen.......fish.giffish.giffish.gif

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#331 Robbie

Robbie

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Posted 18 August 2004 - 23:00

Då va eg igang med suzukien igjen...reve ud alt elektriksk så eg følte eg ikje trengte (altså alt)....så e d bare motorfesta å ein aksling igjen så e d å få ud motoren...for dei så ikje fekk d med seg så skar motoren seg å darfor sedde eg i ein goe gammale Volvo B20A maskin...bare skifta litt på den, sedda sammen girkassen å potta i så e d klart biggrin.gif

glede meg t resultatet...burde væra håb for ørlide fres i den lille bilen... tongue.gif
se om eg ordne någen bilda i kvell ellar någe...

Signatur?? tongue.gif

#332 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 14 March 2004 - 00:00

Selvfølgelig legger du og andre turen til Sokndal denne helgen.Her blir det mulighet for å oppleve offroad på ordentlig.Ditt alternativ med å besøke ett sositets treff for Jeep på Rena,der bilene tusler frem mellom vaskehaller og lettere skogsbilsveier,kan nok ikke måle seg i forrhold...

#333 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 30 August 2004 - 23:00

I dag har begynt å demontere subben .......fish.gif
Tappet av oljen , helt metallic og mye småbiter som ramla i bøtten...hm??
+ deler av en slags ring (med buer på)?????
Skal montere ny i morgen , stor takk til Pål og Kim Andre Blesvik for hjelp med transporten!! (skal hjelpe Kim Andre med deler når girkassene begynner å rase !biggrin.gif)
Guru har virkelig lagt seg i selene av montering av diverse race equiptment ..... dette var vel en advarsel?
Magiriusen står bare å venter på de neste strabaser ,er vel blitt den optimale racevogn ,så her er det ikke så mye jeg kan forbedre (tror jeg).
Håper snart vi kan få til en frikjøring i Knottheia , må jo se om vi har fått tilgang på mer fjell å kjøre på tongue.gif

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#334 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 16 March 2004 - 00:00

ENDELIG!

Etter intensiv mekking de siste dagene,der bla. el. og div. sveiser er blitt fulført,har vi i dag testet ut om racevogna ville starte.Det knytter seg selvsagt stor spenning når man skal fyre en slik haiperformanse motor for første gang.
De som har fulgt prosjektet denne vinteren,de fleste vil jeg tro,erindrer sikkert prøvestarten i delebilen da det viste seg att en sylinder var full av vann.Nå valgte vi for å være på den sikre siden,og satsett på det amrikanerne omtaler som "water less".Altså uten vann på:radiator-batteri.
Tidlig fant vi ut att vann må man ha på batteriet.Nytt ble montert.
Ved hjelp fra en boks startgass fyrte den usedvanlig potente motoren igang!!!!Ekebergs garasje ble brått forandret til det man kan beskrive som ett inferno,med den visuelle opplevelse dette gav oss!!!!
Nærmest i sjokk og vanntro sto vi som fjetret og lot alle våre sanser jobbe på høygir for å få med oss det som var i ferd med å utvikle seg.
Alle burde en eller annen gang i livet få mulighet til å oppleve noe sånt.
Nå er det bare små ting igjen,såsom styring?.
Dette blir som jeg så mang en gang har ytret,Europas råeste Racevogn.

#335 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 29 August 2004 - 23:00

Takk for tips !
Mvh Kaospilotene!!

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#336 TJD

TJD

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 250 Innlegg:

Posted 28 August 2004 - 23:00

Hei kaospiloter

Dere kan velge mellom Milepelen vertshus Tlf: 62 97 01 30 / 2 kilometer fra banene
eller Sognabben Camping Tlf: 62 97 37 28 35 ligger 10 km fra banene

Se http://www.nord-odal.kommune.no/

En av brøderene Dahl som ikke er fra Odal`n biggrin.gif

#337 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 17 March 2004 - 00:00

nå begynner vi så smått å se enden på guruens mesterverk, de fleste trodde vel ikke i utgangspunktet at det noen gang skulle bli bil av dette igjen. men etter å ha huggd et ukjent antall biler og gaffeltrucker begynner det sannelig å ligne på noe igjen. som guruen skriver våknet hans potente racemotor fra vinterdvalen i går, dette gjorde et uslettelig inntrykk på de tilstedeværende.
inspirert av gårsdagen fikk vi i dag sveist på beadlocks på alle hjul og prøvemontert to av dem, dukker orbitrol styringen opp før helgen blir det muligens prøvekjøring på lørdag
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

også kjent fra TV-Norge

#338 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Sjekk stuket,gutter!Ja her ser man raskt att det er ikke bare er tekniske løsninger jeg er fantastisk på.Nei,også det visuelle blir tatt nøye hensyn til.
Nå skal det inrømmes att en del av de problemene bilfabrikantene står over for,ikke er tatt hensyn til på dette bygget.I tankene da har jeg aerodynamikk og bensinforbruk.
Att det skulle bli bil av dette her,er det vel kun jeg og hundene mine som har hatt tro på.
Jeg ser for meg alle de som sitter i sjokk og vanntro forran PCen og beundrer det jeg har bygget.Lurer kansje på om de skal prøve selv.Husk da å få en voksen til å hjelpe til.
Classic har som ventet etter responsen å dømme blitt en stor klasse for denne sesongen.Skal tro hva som blir resultatet når det går opp for utøverne att denne racevogna er den de blir møtt av.Når jeg og racevogna med letthet har forsert de lette hinderne i de enkle seksjonene,blir det nærmest som å hoppe etter Drillo,det å prøve seg mot meg.Kan det virkelig vere serlig inspirerene å starte sesongen kun med muligheter for andre plass som beste plasering?Også i år er jeg blidt bedt av NBF om å gjøre endel feil i seksjonene,slik att ikke alle lar vere å starte.Dette vil selvfølgelig løpende bli vurdert.For meg betyr ikke premier så mye.Tenk dere selv,skulle jeg kunne vere stolt av å slå de andre,når man tenker på hvor overlegen jeg er som fører,og når man tenker på hvor bra racevogn jeg har konstruert?Jeg bare spør.

#339 Arne

Arne

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 715 Innlegg:

HEI!!!!
Skikkelig lækkert, men du har glemt å dyppe felgene i bøtta med blåmaling...............

Arne, Lightfoot Racing

#340 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Det må jeg si, raserbilen din ser heftig ut!!
Jeg har alltid latt meg imponere av de smarte og nytenkende løsningene du velger.
Men du må forklare hva planen med forskjellig dekkstørrelse.
Bør jeg kopiere ideen og i så fall hvorfor:wtf:

Pål Blesvik
Tlf: 95781569 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

LOUD PIPES - SAVE LIVES cool.gif