Gå til innhold

Foto
- - - - -

Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
769 replies to this topic

#361 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 22 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Må bare grattulere dere med et skikkelig krypinn...
Det er jo bare å finne tørkepapir og tørke tastaturet etter en ufrivillig sikling...tongue.gif
En slik garasje er virkelig en unikt mulighet...

Samtidig.....
Er det en av dere gutta som kan svare på...??
De stagene fra ramma, og ut på akslingene....(husker ikke hva de heter jeg).....på guruens race-monster....

Er de fra en Range Rover...eller er det flere bilertyper som har makne?
I såfall....hvilken typer?
Vet dere om et par slike til salgs og/eller ca. hva man må regne med å betale for et par slike??
Vurderer å sette spiraler fremme på min Zuki... og har fått tak i bakfjører fra Volvo St.v...

Lykke til videre i ny garasje!!smile.gif

"Jai sover ikke,Jai skruuuur!"

Opprinnelig postet av ZukiJack

Mine stag er fra Gelendewagen.De finnes også forran på RangeRover og Toyota LandCruser.Dette er 2 link,og gir egentlig ikke serlig mer pendling.Jeg har montert de av 2 grunner:Slippe å knekke bladfjerer og få forakselen lengre frem.
I tilegg regner jeg med å få litt mere komfort,noe ikke en Suzuki byr på for mye av orginalt.
Lykke til!

Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#362 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 22 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:

Du kan få leie 12 kvadrat av oss,Amund.
Opprinnelig postet av offroadguru Solli

Oi, det var et generøst tilbud. Men da blir det litt langt til blindern. Kanskje jeg burde slutte der og begynne gurulæra hos deg?

#363 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 23 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Vet dere om et par slike til salgs og/eller ca. hva man må regne med å betale for et par slike??
Vurderer å sette spiraler fremme på min Zuki... og har fått tak i bakfjører fra Volvo St.v...

Ikke bruk St.v fjærer, de blir for stive!
Bruk vanlige bakfjærer.

Pål Blesvik
Tlf: 95781569 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

LOUD PIPES - SAVE LIVES cool.gif

#364 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 23 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Pål hadde rett,den ble tung på rattet
laugh.gif

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#365 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 23 August 2004 - 23:00

Jeg kjenner en veterinær som tar seg av slike hunder.
Det er bedre at han gir dem en sprøyte enn at politiet skyter dem i hagen din!

Ps, er du ikke medlem i JS fan club?

Pål Blesvik
Xtremist
Proud member of JS fan club
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#366 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 23 August 2004 - 23:00

Endelig kom det bilder av teamets security crew på garasjen.Mange har lurt på om vi sover om nettene når vi tenker på hvor mange konkurenter som kan komme rekende nattestid for å spionere/sabotere våre racevogner.Med 2 slike blodtørstige dachser sover ihvertfall jeg trygt.
Her er litt data på hundene:

SARA-(brun)Oppvokst under harde kår.Faren stakk rett etter hyrdestunden,og moren ble fratatt sine små.Sara havnet i fosterhjem på Sandve,Karmøy.De som hadde henne der ga den videre til oss da Sara kun var 1,5 år.De var redde denne usedvanlig blodtørstige hunden.Slik havnet Sara i vårt hjem.
Hun er ryggopperert for skiveutglidning og er bare tidvis 4 beintrukket.Favoritt TV serie:Politihunden Rex.
Emma:(svart)Kansje ikke verdens mest inteligente vakthund.Ett råskinn som ikke går av veien for å fange en elg eller to til frokost.Født på Stord,også her stakk faren etter hyrdestunden,og den onde stemoren solgte Emma til oss.Ingikk i en hard forhanlingsrunde,jeg fikk kjøpe offroad dekk og fruen denne vakthunden.
Emma og Saras store spørsmål her i livet:Hva er det jeg frykter så mye at jeg må ha slike råskinn i huset?

De har utviklet en utrolig evne til å luke ut hvem som har til hensikt å stikke kjepper i hjulene for trail karieren min.Dere skulle sett det forundrete blikket på Pål når han skulle overnatte i min kårbolig under NC/SC.Slukøret måtte han gå og legge seg med 2 drapsmaskiner fastbitt i hver sin legg.Utpå natten ble vistnok smertene så intense att dyrlege måtte kalles inn for å få fjernet den fra hans kropp.Ved hjelp av skremmeskudd og mot-ild slapp de til slutt taket.
Når dette var utført og hundene trygt forvart i hvert sitt bur,la Pål seg men nå utstyrt med pepperspray og ett balltre.Dette er nok også noe av forklaringen på hvorfor Pål flere ganger har møtt i forkledning til start,og også har løst flere årslisenser i fiktive navn.Heldigvis for hans egne sammenlagt resultater har han hver gang blitt avslørt,selv den gangen han stilte til start iført lilla strikkejakke, grønn nylon bukse og håndveske.Det hjalp ikke hvor mye han påsto at han var nestleder i Sosialistisk Ungdom,han måtte bite i det sure eplet.Ha!!!

Du er heldig, OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#367 Robbie

Robbie

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Posted 22 August 2004 - 23:00

å så va d jo gårsdagens suksess på bilcross banen utforbi Egersund cool.gif

Å her he me då "Security crew" biggrin.gif

Signatur?? tongue.gif

#368 Robbie

Robbie

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Posted 22 August 2004 - 23:00

Då he då eg lovt å legga ud någen bilda her, så trur eg bjynne med helgo i Risør. Sårri kvaliteten på di fyste bildane, tatt med mobil, glømte digitalkamera i Kr.sand:angry:

Sånn ser då framre mellomaksling av Guruen ud biggrin.gif

Signatur?? tongue.gif

#369 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 01 September 2004 - 23:00

ka du seie, Robbie, tongvint å skrue på cheva......nei, det æ bære løye det, veit du.....de e ein fantastiske go maskin den der 6,2 diselen......

....biggrin.gif:D:D.....

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

President of Taliban Hunting Club

#370 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 27 March 2004 - 00:00

nå begynner ting å komme på plass i det nye lokalet, guruens prosjekt ser ut til å være tilnærmet ferdig og solli er vel også mer eller mindre klar, team barbie har bare igjen å polere racevogna si før sesongstart og jeg har bare gått rundt som fotograf og støttekontakt den siste tiden da mine prosjekt har vært klare i lengre tid.
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

og team barbie følger elegant i guruens hjulspor
user posted image

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

også kjent fra TV-Norge

#371 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 28 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:

Ikke bruk St.v fjærer, de blir for stive!
Bruk vanlige bakfjærer.

Opprinnelig postet av Pål

Tror du det blir for stivt....når jeg skal ha inn en stor Ford Granada 2.3 V6 med automat også?

Kopi av melding:
Kopi av melding:

Er det en av dere gutta som kan svare på...??
De stagene fra ramma, og ut på akslingene....(husker ikke hva de heter jeg).....på guruens race-monster....

Opprinnelig postet av ZukiJack

Mine stag er fra Gelendewagen.De finnes også forran på RangeRover og Toyota LandCruser.
Dette er 2 link,og gir egentlig ikke serlig mer pendling.Jeg har montert de av 2 grunner:Slippe å knekke bladfjerer og få forakselen lengre frem.
I tilegg regner jeg med å få litt mere komfort,noe ikke en Suzuki byr på for mye av orginalt.
Lykke til!

Opprinnelig postet av offroadguru Solli

Har du noen mening om bedre løsninger enn slike "2-link" i forhold til bedre flex??

"Jai sover ikke,Jai skruuuur!"
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=8462

#372 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Kopi av melding:
Tror du det blir for stivt....når jeg skal ha inn en stor Ford Granada 2.3 V6 med automat også?

Ja

Ta en titt her for å se hvordan jeg har gjort det. http://home.no.net/p...-2003/index.htm

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#373 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Her er noen bilder fra dagens testkjøring m.m.
Ikke alt som gikk som planlagd.....
Løs styring,løs bakaksel,sprukne kryss og fastsetting er vel noen passende stikkord!

Flyttet senteret i framfelgene,fint å kunne svinge helt ut fra side til side

Sverre's kaffebar holder åpent stort sett hele døgnet!

Monterte belter slik at co-pilot kan være med på neste test-tur,slik at vi har full oversikt over hvilke deler som til enhver tid ramler av....hehe

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#374 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 21 August 2004 - 23:00

Ja så har fruen også debutert i motorsport.Jeg ble tilbudt en plass i NMK Egersund sin klubb bil,men som den gode ektemann jeg er ga jeg fruen plassen.Hun valgte den samme taktikken jeg har i biltrail,og kjørte inn til 7 plass i et startfelt på 8 biler i dameklassen.Men baktankene jeg hadde slo til for fullt.En stående ordre om å bygge en racevogn til henne er nå tikket inn.Nå skal hun få problemer med å dra frem de sure miner når jeg skal på verkstedet,det er jo henne jeg tenker på....
Og kan hun bruke penger på bil,må vel jeg kunne gjøre det samme?Hva var det nå jeg mente om styrebrems i Classic?Hmm,må nok tenke litt...

#375 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 02 April 2004 - 23:00

Ja,hvordan gikk det i dag da?Klokka 8 sto jeg opp og nærmest kastet meg ut av huset for tidlig å kunne starte den etterlengtede frikjøringen vi skulle ha i dag.Bilen som til nå har startet og gått som en klokke,ble kjørt per Transit opp til kjøreområdet.Etterhvert kom Ekeberg og Solli også.Etter en "ta pusten fra publikum" demo nede i depoet,la vi i vei oppover i feltet.Racevogne fjusker litt,og følelsen av formidabel trekkraft er liksom ikke tilstede.Hmm.Vi tusler litt rundt over stein og fjell,og jeg må bare si att racevogna ble bedre enn forventet.Men div. lyder begynner nå og tilta.Jeg må etterhvert gi gass nedover også.Så ånder den ut.Etter litt kaffe,får jeg den i gang igjen,men nå gir virkelig race motoren i fra seg bankelyder,og gjør det den kan for å motarbeide seg selv.Legger hastig ivei ut av feltet og ned mot depo men 30 meter i fra er motoren helt slutt.Den står bom fast.Japsedritt.Er fotograf resten av turen.
Nede på verkstedet i 2 tiden,ut med den nå fordums racemotoren.Så hjem.
Hva jeg nå skal finne på hvet jeg ikke.Med mitt budsjett er ikke alternativene mange,og første løp er 17 april.Ja,ja.Skam den som gir seg.

Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#376 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 21 August 2004 - 23:00

Idag har Jorunn Sollli, Gurus bedre halvdel , debutert på bilcrossløp på NMK Egersund's bilcrossbane på Hellvik.
Hun klarte seg veldig bra(selvfølgelig) , og regner nå henne som fullverdig medlem i Uber Team (Uber Xtreme Race Team?)
Bilder blir lagt inn fortløpende!!!

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#377 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 15 August 2004 - 23:00

Til inspirasjon...
Min pokal nr 50 kom meg i hende sist helg!

#378 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 15 August 2004 - 23:00

Uofesielt ligger Solli og jeg på delt 4 plass i NC!!!!!!!Hvis jeg stiller i Odal slår jeg ihvertfall han.
Racevogna overlevde nok en helg,kun litt lettere karroseri arbeid.I erlighetens navn bør vel snart noen vitale deler snart si takk og farvel.Om racevogna ikke er optimal for trail,så har den i motsetning til Påls bil vist seg sers driftsikker.Er virkelig Toyota akslinger skuddsikre?Eller er det bare det att jeg har reservedeler som gjør att de ikke går i stykker.
Misjuba enginen er nå varmkjørt hundre ganger,men det eneste som har brutt i sammen er motstanden på coilen som KNAKK (vistnok vanlig på disse motorene).
Nå er også luften tappet i dekkene,noe som forbedret fremkommeligheten betraktelig.Føler egentlig kun jeg mangler 3 ting for å ligge på pallplass.
1.Bedre bil.
2.Lære å lese løypene.
3.Lære å kjøre.
Får jeg noe av dette på plass til neste sesong blir jeg en killer.

#379 Robbie

Robbie

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Posted 06 September 2004 - 23:00

Hadde jo bare våre 4 skrue t så hadde me jo hatt av toppane au sleep.gif sånn føltes d ihvertfall!!! men starta å gjekk gjore an biggrin.gif någen "små" justeringa t så fonke (nesten) alt smile.gif

Signatur?? tongue.gif

#380 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

I morgen skal jeg endelig jobbe på verkstedet,har ikke fått gjort noe denne uka,så det skal bli godt!
Ny lufting til akslingene ,beskyttelsehylser til ventilene på felgene,ny olje all over m.m.
Ellers føler jeg at første sørlandscuprunde nærmer seg med stormskritt,vet ikke om tidsplanen vår her i Sokndal holder-krysser fingrene!

Vi satser på ny testtur til helgen,håper bare det flotte været holder!

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge