Gå til innhold

Foto
- - - - -

Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
769 replies to this topic

#401 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 11 August 2004 - 23:00

sjekk av bremsene ble utført ved å kjøre en meter fram og bremse, den stolte statsansatte kunne da fortelle at draget på hengeren ble skjøvet for mye sammen, da han tydeligvis SKULLE finne noe siden alt av sertifikater,vognkort og lys på hengeren var i orden nyttet det ikke uansett hva jeg argumenterte med, ble bare bryskt henvist til en plass hvor hengeren kunne parkeres til lasten var fjernet...

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

også kjent fra TV-Norge

#402 Øystein

Øystein

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Men du har jo montert vinsj, og da er det ikke kufanger men vinsjfeste. Trodde alt er lov når det gjelder vinsjfeste jeg...wtf.gif

Og hvordan sjekker de tilhengerbremsene langs veien? Napper i håndbrekket, og rister i hengeren?

#403 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

dette begynte som en fin dag, sol fra skyfri himmel og godt og varmt, hengte på biltralla på pickupen og la i vei mot stavanger for å hente diverse materialer, kjøkken-innredning og baderom-innredning til det nye huset.
fikk det meste av det som stod på handlelappen, lastet opp og satte nesa hjemover, så langt alt vel.
i det jeg nærmet meg krossmoen stod det selfølgelig skilt om lastebilkontroll:devil:fish.gif
måtte jo stoppe siden pickupen er lastebilregistrert og ble da møtt av en uniformert statsansatt som morskt forlangte førerkort og vognkort, da alt var i orden så langt måtte han jo finne noe annet så da ble offroad.no klisteret i frontruta forlangt fjernet og bremsetest på hengeren, denne ble ikke bestått da han mente bremsene var for svake så denne måtte parkeres, og etter en runde rundt bilen skrev han lett og elegant ut en mangellapp på kufangeren, lysene i ganstercapen og noen markeringslys på bakluka:angry:
måtte med dette sette fra meg hengeren, kjøre hjem og laste av bilen for så å returnere og laste alt fra hengeren over på bilen, en ekstratur på ca 8 mil, da fikk jeg lov å slepe hengeren til nærmeste verksted og en uke på å få den reparet og godkjent, bilen strakk han seg til to uker før den må være godkjent.
så det var den fine dagen:(user posted image

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

også kjent fra TV-Norge

#404 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Ingen andre som skriver her lengre???
Uansett ,nå sitter vi alle og tvinner tommeltotter , verker etter å komme oss av sted imorgen ,mye står på spill ettersom vi denne gang representerer DORK for første gang !!!!
Det så noe usikkert ut om vi kom oss avsted til Nc men ser det ut til å ha ordnet seg og vi puster lettet ut
(Vi er jo mest tilhengere av systemet man kjører etter i Nc sammenlignet med Sc......)
Nå må bare Offroadguruen komme seg hjem fra Levanger eller noe slikt ,så er det kun å laste inn bilene....
her er et bilde fra sist vi var avsted :
user posted image
Igjen stor takk til Egersund Havnetransport a/s -Alf Idar Tengesdal smile.gif

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#405 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 05 April 2004 - 23:00

SISTE NYTT

Vi har fått noen sponsorer til teamet vårt.
Connex,Byggmester Vidar Stene,Fjorline og Egersund Havne Transport.
Så nå har vi ihvertfall sikrett reisene til de første rundene.Vi takker så meget.

Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#406 toro

toro

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 471 Innlegg:

Posted 06 April 2004 - 23:00

grattis;) får håp det går likar framover no da....

gi gass da for faen!!

#407 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Vi er kjempefornøyde med de nye sponsorene våre!
Enda mindre å tenke på foran årets sesong.

Igår kveld fikk vi startet motoren vi satte i brors racevogn,alle pustet lettet ut.....!
Nå minker det på tingene som gjenstår på alle tre bilene,i løpet av påsken vil nok det meste være klart...krysser fingrene!

Ellers skinner sola her sør i Rogaland,litt mye politi på veiene og i lufta( offroadguru solli trodde det var spioner fra det tyske trialteamet som tok luftfoto av hans ekstreme racevogn,noe som etter nyhetene i går kveld kunne fraskrives...!)

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#408 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Terenget i Sokndal er nå også anbefalt av Tveita-gjengen.

Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#409 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Måtte bare legge inn dette bildet fra sist test-tur....

Co-pilot her Joakim Solli,fikk også sitt første velt i bil denne dagen,tror ikke han ble så veldig skremt!
user posted image

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#410 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

Langfredag har vert tilbrakt i verkstedet.Nå er igjen racevogna oppe å går.Den sviver ihvertfall.Den skal IKKE under noen omstendighet flyttes på,før semien fra EgersundHavneTransport står på utsiden 16/4.Mangler kun luft i ett hjul.

Race motoren,den høykomprimerte 2.6 Mitshubishi klumpen,er nå plukket ned for en nærmere sjekk.
Da tiden var i ferd med å renne fra meg så nær sesongstart,var jo denne motoren inkjøpt ferdig trimmet fra min konkurent Pål,for 27000kr.Igjen må jeg bare si att enkelte konkurenter gjør alt for å stoppe meg før premieren 17/4 i SC.
Da toppen vel var løftet av,kunne jeg og de storøyde som så på konstatere att i 2 sylindre hadde nedsunkne stemler gjort sitt til att motoren hadde sagt takk for seg.Tenk den ubalansen man får når 2 av stemplene står flere cm. under de 2 andre.
Ellers var alle veivtapp lagrene og stanghylse lagrene gått til de evige jaktmarker.Videre var det montert en kjetting for å bremse takt slagene fremme i motoren,noe som også medførte en masse extra arbeid ved demontering.

I stedet for å fortvile,vil denne motoren fremover bli brukt til å kurse dere i motortrimming.Jeg er allerede i gang med plan(løs)sliping av kamklumpen,eller som vi på fagspråket kaller toppdekket.

Så følg med fremover,her burde det bli ett og annet å plukke opp for alle.

#411 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Godt å høre at bilen sviver igjen!
Alt du trenger av tips for renovering av racemotorer finner du her:
http://www.hejbilist.nu/motor.html

Hvorfor skal ikke bilen røres før SC1?
Er du redd den ikke holder lenger enn 3x3 minutter??
Ps. Høydeforskjellen på stemplene fikser du med et par kg stålplast...

Pål Blesvik
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

LOUD PIPES - SAVE LIVES cool.gif

#412 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 10 May 2004 - 23:00

Hvis du leter vil du faktisk finne mitt navnetrekk i den gjesteboka.
Så det var ruggesteinen, den digre ved siden av gjesteboka?
Jeg var mest opptatt av boka når jeg var der i forbindelse med en turne for noen år siden..

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#413 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#414 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Kopi av melding:

user posted image
user posted image

Noen reagerer vel kansje på hvorfor jeg ikke sliper ned mer enn 7 millimeter.Når man trimmer en motor,må man på ett tidlig stadium bestemme seg for bruksområdet for motoren.Har tenkt å bygge en motor som lett kan brukes til innkjøp på det lokale kjøpesenteret,og virkelig vise seg som ett brutalt monster når fjøla går i bånn(ved fullt gass pådrag).
Motoren jeg nå skal bygge,vil kun ha en grunnkompresjon på 16.5.Med overlading bør man ikke gå høyere.Etter våre beregninger vil da motoren få ett dreiemoment på 1530 newton allerede ved 9800 omdreininger,og yte 675hk ved 11090 omdreininger(752kw).
Dette borger for en fin og familie venlig motor som selv fruen i huset vil kunne benytte til og fra foreningsmøter.Bare synd jeg ikke har den klar nå ved sesongstart.

#415 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Kopi av melding:
Motoren jeg nå skal bygge,vil kun ha en grunnkompresjon på 16.5.

Veldig praktisk kompresjon, for ved dårligere tider når all sponsen er brukt opp, kan motoren også kjøres på diesel! Muligens Raps også, som dere kan dyrke selv...

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#416 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 09 April 2004 - 23:00

Kjenner nesten svettelukten der du nermest fortviler over min overlegenhet når det gjelder offroad og motorbygging.Bare vent til helgen,etter att du og de andre deltagerne i Classic sitter med tårefylte øyne med ihjelkjørte biler og ser meg nærmest som en luftputefatamorgana lekende lett ta meg gjennom seksjonene.
Over til dagens gjøremål i garasjen:
Nå er racevogna klar,og boning og shining er det som tar tiden frem mot sesongstart 17/4.
Med tanke på interessen rundt min person og racevogn,ikke bare i norge men også internasjonalt,er førernavn i dag blitt påmalt på arabisk av min svigerinnes nyimpoterte mann fra Algerie.(Dette vil ikke bli gjentatt her,da mine arabiske språk kunskaper ikke er av de beste).Mens dette ble utført på min racevogn,malte jeg teamnavn og malte en skikkelig babe på Sverres Suzuki.Og når jeg først var i det gode hjørne laget jeg ett sikkerhetsnett også til ham.Jeg er jo veldig grei.
I garasjen er det som om det sitrer av spenning nå som dagene nærmest flyr mot åpningsrunden.Mens andre team og førere lurer på om bilene vil holde og om de i det hele tatt klarer å gjennomføre noen seksjoner,er vi mere opptatt om vi får plass til pokalene på semien,eller om vi bare skal samle opp,og sende semien på en extra runde til sørlandet utpå høsten.
Ja,ja.Håper ihvertfall etter alt strevet vi har hatt att arrangørene legger inn en og annen hindring til vi kommer.Vi føler jo att alt arbeidet er bortkastet hvis seksjonene blir like enkle som i fjor.

#417 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 16 August 2004 - 23:00

Dama sa ho ble mørkeredd av detta bilde..........

Follow your dreams smile.gif
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911

#418 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 08 August 2004 - 23:00

Pluss Sverrre da fra avd. Dork Farsund , må jo ikke glemme det !!!
Hm.....4 biler i 3 forskjellige klasser , må jo være bra!
Utenom AOF er det vel ikke mange klubber som stiller så sterke?biggrin.gif

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#419 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 08 August 2004 - 23:00

biggrin.gif:D:D
Egersund Havnetransport har ordnet både bil og henger til helgen , og Ekeberg dropper betongknusinga i helga ,så nå stiller vi i 3 biler !!!!!
Sa jo at dere ikke skulle puste lettet ut biggrin.gif:D:D

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#420 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 11 April 2004 - 23:00

Ikke for å stresse deg unødig Jan Terje, men her er ett utdrag av regelverket jeg ikke har tenkt på før nå, ang din bil:
Kopi av melding:
Panser, karosserisider samt fram- og bakskjermer skal finnes og være lignende original.

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net