Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal
#401
Posted 11 August 2004 - 23:00
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
også kjent fra TV-Norge
#402
Posted 11 August 2004 - 23:00
Og hvordan sjekker de tilhengerbremsene langs veien? Napper i håndbrekket, og rister i hengeren?
#403
Posted 11 August 2004 - 23:00
fikk det meste av det som stod på handlelappen, lastet opp og satte nesa hjemover, så langt alt vel.
i det jeg nærmet meg krossmoen stod det selfølgelig skilt om lastebilkontroll:devil:
måtte jo stoppe siden pickupen er lastebilregistrert og ble da møtt av en uniformert statsansatt som morskt forlangte førerkort og vognkort, da alt var i orden så langt måtte han jo finne noe annet så da ble offroad.no klisteret i frontruta forlangt fjernet og bremsetest på hengeren, denne ble ikke bestått da han mente bremsene var for svake så denne måtte parkeres, og etter en runde rundt bilen skrev han lett og elegant ut en mangellapp på kufangeren, lysene i ganstercapen og noen markeringslys på bakluka:angry:
måtte med dette sette fra meg hengeren, kjøre hjem og laste av bilen for så å returnere og laste alt fra hengeren over på bilen, en ekstratur på ca 8 mil, da fikk jeg lov å slepe hengeren til nærmeste verksted og en uke på å få den reparet og godkjent, bilen strakk han seg til to uker før den må være godkjent.
så det var den fine dagen:(
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
også kjent fra TV-Norge
#404
Posted 11 August 2004 - 23:00
Uansett ,nå sitter vi alle og tvinner tommeltotter , verker etter å komme oss av sted imorgen ,mye står på spill ettersom vi denne gang representerer DORK for første gang !!!!
Det så noe usikkert ut om vi kom oss avsted til Nc men ser det ut til å ha ordnet seg og vi puster lettet ut
(Vi er jo mest tilhengere av systemet man kjører etter i Nc sammenlignet med Sc......)
Nå må bare Offroadguruen komme seg hjem fra Levanger eller noe slikt ,så er det kun å laste inn bilene....
her er et bilde fra sist vi var avsted :
Igjen stor takk til Egersund Havnetransport a/s -Alf Idar Tengesdal
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
#405
Posted 05 April 2004 - 23:00
Vi har fått noen sponsorer til teamet vårt.
Connex,Byggmester Vidar Stene,Fjorline og Egersund Havne Transport.
Så nå har vi ihvertfall sikrett reisene til de første rundene.Vi takker så meget.
Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#406
Posted 06 April 2004 - 23:00
gi gass da for faen!!
#407
Posted 06 April 2004 - 23:00
Enda mindre å tenke på foran årets sesong.
Igår kveld fikk vi startet motoren vi satte i brors racevogn,alle pustet lettet ut.....!
Nå minker det på tingene som gjenstår på alle tre bilene,i løpet av påsken vil nok det meste være klart...krysser fingrene!
Ellers skinner sola her sør i Rogaland,litt mye politi på veiene og i lufta( offroadguru solli trodde det var spioner fra det tyske trialteamet som tok luftfoto av hans ekstreme racevogn,noe som etter nyhetene i går kveld kunne fraskrives...!)
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
#408
Posted 06 April 2004 - 23:00
Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#409
Posted 06 April 2004 - 23:00
Co-pilot her Joakim Solli,fikk også sitt første velt i bil denne dagen,tror ikke han ble så veldig skremt!
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
#410
Posted 08 April 2004 - 23:00
Race motoren,den høykomprimerte 2.6 Mitshubishi klumpen,er nå plukket ned for en nærmere sjekk.
Da tiden var i ferd med å renne fra meg så nær sesongstart,var jo denne motoren inkjøpt ferdig trimmet fra min konkurent Pål,for 27000kr.Igjen må jeg bare si att enkelte konkurenter gjør alt for å stoppe meg før premieren 17/4 i SC.
Da toppen vel var løftet av,kunne jeg og de storøyde som så på konstatere att i 2 sylindre hadde nedsunkne stemler gjort sitt til att motoren hadde sagt takk for seg.Tenk den ubalansen man får når 2 av stemplene står flere cm. under de 2 andre.
Ellers var alle veivtapp lagrene og stanghylse lagrene gått til de evige jaktmarker.Videre var det montert en kjetting for å bremse takt slagene fremme i motoren,noe som også medførte en masse extra arbeid ved demontering.
I stedet for å fortvile,vil denne motoren fremover bli brukt til å kurse dere i motortrimming.Jeg er allerede i gang med plan(løs)sliping av kamklumpen,eller som vi på fagspråket kaller toppdekket.
Så følg med fremover,her burde det bli ett og annet å plukke opp for alle.
Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#411
Posted 08 April 2004 - 23:00
Alt du trenger av tips for renovering av racemotorer finner du her:
http://www.hejbilist.nu/motor.html
Hvorfor skal ikke bilen røres før SC1?
Er du redd den ikke holder lenger enn 3x3 minutter??
Ps. Høydeforskjellen på stemplene fikser du med et par kg stålplast...
Pål Blesvik
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
#412
Posted 10 May 2004 - 23:00
Så det var ruggesteinen, den digre ved siden av gjesteboka?
Jeg var mest opptatt av boka når jeg var der i forbindelse med en turne for noen år siden..
Pål Blesvik
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
#413
Posted 08 April 2004 - 23:00
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
#414
Posted 08 April 2004 - 23:00
Kopi av melding:
![]()
![]()
Noen reagerer vel kansje på hvorfor jeg ikke sliper ned mer enn 7 millimeter.Når man trimmer en motor,må man på ett tidlig stadium bestemme seg for bruksområdet for motoren.Har tenkt å bygge en motor som lett kan brukes til innkjøp på det lokale kjøpesenteret,og virkelig vise seg som ett brutalt monster når fjøla går i bånn(ved fullt gass pådrag).
Motoren jeg nå skal bygge,vil kun ha en grunnkompresjon på 16.5.Med overlading bør man ikke gå høyere.Etter våre beregninger vil da motoren få ett dreiemoment på 1530 newton allerede ved 9800 omdreininger,og yte 675hk ved 11090 omdreininger(752kw).
Dette borger for en fin og familie venlig motor som selv fruen i huset vil kunne benytte til og fra foreningsmøter.Bare synd jeg ikke har den klar nå ved sesongstart.
Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#415
Posted 08 April 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Motoren jeg nå skal bygge,vil kun ha en grunnkompresjon på 16.5.
Veldig praktisk kompresjon, for ved dårligere tider når all sponsen er brukt opp, kan motoren også kjøres på diesel! Muligens Raps også, som dere kan dyrke selv...
Pål Blesvik
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
#416
Posted 09 April 2004 - 23:00
Over til dagens gjøremål i garasjen:
Nå er racevogna klar,og boning og shining er det som tar tiden frem mot sesongstart 17/4.
Med tanke på interessen rundt min person og racevogn,ikke bare i norge men også internasjonalt,er førernavn i dag blitt påmalt på arabisk av min svigerinnes nyimpoterte mann fra Algerie.(Dette vil ikke bli gjentatt her,da mine arabiske språk kunskaper ikke er av de beste).Mens dette ble utført på min racevogn,malte jeg teamnavn og malte en skikkelig babe på Sverres Suzuki.Og når jeg først var i det gode hjørne laget jeg ett sikkerhetsnett også til ham.Jeg er jo veldig grei.
I garasjen er det som om det sitrer av spenning nå som dagene nærmest flyr mot åpningsrunden.Mens andre team og førere lurer på om bilene vil holde og om de i det hele tatt klarer å gjennomføre noen seksjoner,er vi mere opptatt om vi får plass til pokalene på semien,eller om vi bare skal samle opp,og sende semien på en extra runde til sørlandet utpå høsten.
Ja,ja.Håper ihvertfall etter alt strevet vi har hatt att arrangørene legger inn en og annen hindring til vi kommer.Vi føler jo att alt arbeidet er bortkastet hvis seksjonene blir like enkle som i fjor.
Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#417
Posted 16 August 2004 - 23:00
Dama sa ho ble mørkeredd av detta bilde..........
Follow your dreams
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911
#418
Posted 08 August 2004 - 23:00
Hm.....4 biler i 3 forskjellige klasser , må jo være bra!
Utenom AOF er det vel ikke mange klubber som stiller så sterke?
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
#419
Posted 08 August 2004 - 23:00
Egersund Havnetransport har ordnet både bil og henger til helgen , og Ekeberg dropper betongknusinga i helga ,så nå stiller vi i 3 biler !!!!!
Sa jo at dere ikke skulle puste lettet ut
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
#420
Posted 11 April 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Panser, karosserisider samt fram- og bakskjermer skal finnes og være lignende original.
Pål Blesvik
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES







