Gå til innhold

Foto
- - - - -

Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
769 replies to this topic

#441 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 16 August 2004 - 23:00

Guru Solli....

Som dere ser er Pål aktivt inne i seksjonene ,prøver å snappe opp noen triks av Uber Trial Team .....

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#442 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Magiriusen ....

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#443 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 17 April 2004 - 23:00

Jeg vil takke for at Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal tok turen til Risør for å kaste glans over Sørlandscupens første runde.
Flotte biler var det, spesielt Tom og Geir sine biler skilte seg ut.
Flotte plasseringer fikk de også, 7 og 8 hvis jeg ikke husker feil:)
Men det mest imponerende var likevel Sverre. Helt uten respekt for sine motstandere trakterte han Modifisertseksjonene med Standardbilen som om han ikke hadde gjort annet!
Siste seksjonen ble desverre for tøff (for bilen, ikke Sverre), men det overskygget ikke den imponerende kjøringen i de andre seksjonene.
Der andre kjørte som kyllinger i lavserien, banket Sverre igjennom på høyserien!!
Gratulerer med 4. plassen Sverre:lol:
Sverre har som kjent hatt observatørstatus i Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal, men jeg mener bestemt at denne sympatiske mannen bør oppgraderes til fullværdig medlem.
Sikkert mer jeg kunne skrive om Sokndalsgjengens bravader, men det er sent og resten hadde blitt bagateller i forhold til Sverre.

Pål Blesvik
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

LOUD PIPES - SAVE LIVES cool.gif

#444 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Ser ut som om Pål er trøtt når han skriver dette.Av en eller annen grunn har han utelatt noe....Hmmmmm.

Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#445 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

smile.gifREFERAT SC#1biggrin.gif

Fredag ettermiddag 16.30 var alle fullverdige medlemmer av det ikke helt ukjente trailteamet,UberHompfundKnøl,+det evige halehenget Sverre samlet på verkstedet.Etter å ha fortert litt kaffe,og tørket bort restene av bonevokset på racevognene kom den flotte semien fra Egersund Havnetransport inn på plassen for å laste.Etter den obligatoriske utvekslingen av høflighetsfraser,ble racevognene stilt opp for avfotografering forran semien,før vi lastet opp.
Når så var gjort,satta vi kursen mot Risør.
Turen ned gikk som vanligt ikke helt smertefritt.Under en mindre stopp i Lillesand,klikket sentral lås og alarmen seg på bilen min.Heldigvis hadde tydeligvis Ekeberg erfaring fra lugubre avarter av hobbyen,og i løpet av minutter hadde han lett og elegant koblet ut alarmen,for evig og altid.
Så fortsatte vi ferden.Vel fremme på Røed camping,intok vi de overdådig lukseriøse hyttene.Jeg og sverre,min sønn den førstefødte og Johan som jeg er onkel til.I den andre lå Solli og Ekeberg og Joakim,som jeg også er onkel til.
Etter å ha pakket ut,for jeg og Sverre opp i kjørefeltet for å inspisere seksjonene.Her viste det seg att lyset var slokket for kvelden,så vi gjorde venreis og samlet oss i foajeen i Solli og Ekebergs hytte.Så tok vi kveld.
17/4.Vi er oppe i samlet flokk i 6tiden.Koker kaffe,og pakker ut av de flotte hyttene.Etter inspeksjon i alle rom kjører vi bort for å losse racevognene.Disse blir så kjørt opp i feltet.
Etter hvert kommer fansen og konkurentene.Masse trivelige folk,som med enkle midler viser tillit til oss.Mange får problemer når de støter på TV-kjendiser.
Påmelding og teknisk klarer vi int,selvfølgelig.Ventetiden frem mot løpstart blir brukt til humrende å gå rundt å se på alle de nervøse førerne som nå tar seksjonene nærmere i øyesyn.
Så braker det løs i seksjon 1.I standard stiller Ekeberg som nr.1,men konkurentene har plasert en trerot som effektivt setter en stopper for ham.I modifisert kommer Sverre i gjennom,men han så ikke helt de store utfordringene,så han kjører sitt eget løp,noe som medfører brutt seksjon.I classic derimot,viser jeg og Solli konkurentene hvordan tingene skal utføres.
Seksjon 2.Her går det greit for Ekeberg.Sverre demonstrerer trail på høyserien,og jeg og Solli ser svart på denne seksjonen.Men her skjer det etter hvert saker og ting,og flere konkurenter velter,kjører fast og kjører i stykker racevognene sine.Vi kjører av uforklarlige grunner igjennom uten nevneverdige problemer.
Seksjon 3.Ekeberg freser igjen igjennom seksjonen som den enkleste sak i verden.Sverre har nå fått hjelp av Øystein Denes,så i denne seksjonen kjører han på lavserien.Her velger han igjen å kjøre sitt eget løp utenfor alfarsvei og piler,før han plaserer bilen med radiatoren ned og bryter.Her tusler jeg og Solli nærmest på tomgang i gjennom,og løpet er over.
Resultater:
Racevognene er like hele.
Vi har hatt det morsomt hele dagen.
Standard:Ekeberg 7 plass.
Modifisert:Sverre 4 plass.
Classic:Solli 8 plass,og jeg på 2 plass!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hva med det mekaniske drivstoffet,fungerte det?Over all forventing.Etter å ha trukket opp fjæren til bristepunktet,økte jeg racevognas potens med over7%!
Etter den for min del sers hyggelige premieutdelingen,ble det til å ta farvell med calle de hyggelige konkurentene,og sette kursen hjemmover.
Disse turene vi nå har hatt ned til dere på sørlandet,har vert sers hyggelige.Vi synes vi har blitt tatt godt i mot,og ikke minst er det hyggelig med tilbakemeldingene vi får på denne kansje ikke helt "normale" garasjesiden.Takk,takk!
Om 14 dager braker det igjen løs,da på Brokelandsheia.Her satser vi igjen på å stille mannsterke opp.Så kip opp tuning,konkurenter.

Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#446 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Kopi av melding:
Ser ut som om Pål er trøtt når han skriver dette.Av en eller annen grunn har han utelatt noe....Hmmmmm.

Selvfølgelig! Jeg glemte å skrive at Guru'n ble 35år på lørdag!!!
Og at han slo meg med 1 prikk...

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#447 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

ja dette var moro, alle bilene er fortsatt mer eller mindre hele og alle nådde målet om å komme blant de ti beste:)

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

også kjent fra TV-Norge

#448 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Kopi av melding:

user posted image

Denne situasjonen,kan vel trygt betegnes som Pål's verste mareritt.Får håpe han klarer seg bedre i dag i klubbmesterskapet når ikke jeg stiller til start.

#449 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Det var jammen snilt av Pål å la deg komme foran!

#450 GeSolli

GeSolli

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Posted 01 August 2004 - 23:00

Bare å legge inn søknad Tommy!
Subben er grei den ,har engasjert onkel-ungene mine til å ta rusten på den med flappskive ,arcanol og bengalack.....hehe
Subben blir selvfølgelig i Ubers team farger, må jo kjøre stilen helt ut!
Var forresten å så på campingvogn klasse veldig slitt etter årets countryfestival....hmm ....tenke tenke?

Uber Hompf Und Knøl
-Trial Team Sokndal
geirso@online.no-92424955

#451 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Dette har vært en kjempekjekk helg for oss alle i Uber....team!
Imponerende 2.plass av Offroadguru ,resten av oss er også fornøyde.
som sagt tidligere,er vel det mest imponerende denne helga at bilene holdt så bra.
Gleder oss vilt til neste løp om fjorten dager,da skal vi se om bilene holder mer enn 9 min!

user posted image

user posted image

user posted image

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#452 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Kopi av melding:
Det var jammen snilt av Pål å la deg komme foran!

Gutten hadde jo bursdag!wink.gif

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#453 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Kopi av melding:
Det finnes faktisk ting ikke jeg mestrer.Fx.plystring og stuping.Nå er heldigvis ikke det ting man bør kunne for å hevde seg i trail sporten.

Du stuper uansett så det plystrer på resultatlistene!

Pål Blesvik
Xtremist
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#454 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Jeg ligger også allerede nå på andre plass sammanlagt i SC!

#455 Tommy

Tommy

Pirate....

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 01 August 2004 - 23:00

er vel i nærheten av Grimstad!!!

Jeg har vært på noan av disse treffene for engelskmennene, og alle ser ut til å kose seg, de er veldig merkebeviste..

Alle må ha det gøy på sitt nivå, Biltrial har etterhvert utviklet seg veldig, og norsk biltiral holder i dag et veldig høyt nivå, dette passer desverre bare for ekstremistene...

Dette LR folket holder på er kanskje noe å tenke på for fremtidig terreng touring.

Mulig at Arcticen skal selges, lurer da på¨å kjøpe Subb.. trenger en bile som er god å kjøre å kan trekke henger med trialbil på, for til neste år!!!!

Kanskje jeg legger inn søknad om å joine "Uber Hompf und knöl"

Tommy Olsen

#456 GeSolli

GeSolli

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Posted 31 July 2004 - 23:00

hvor er oss?

Uber Hompf Und Knøl
-Trial Team Sokndal

#457 Carrescue

Carrescue

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Skulle du trenge deler til Subben så har vi masse her hos oss...

Offroader again...

#458 GeSolli

GeSolli

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Først kjøpte jeg den nydelige pajeroen ,så denne...
user posted image
Noe sier meg at jeg har fylt kvoten for biler dette året ,skal jo prøve å fikse noe på dem og....
Starter med subben først:starter ,radiator,vannpumpe,styrekule og belter bak for å få den EU-godkjent....pluss LITT rust .

Pajeroen lever sitt eget liv på verkstedet ,denne bilen tror jeg ikke kommer på veien med meg som eier....hehe "dead":fish:

Men alt i alt er det ellers bra, Magiriusen er klar for neste løp og det er vel det viktigste....biggrin.gif(skal prøve å montere el.fuelpump i morgen ,håper dette hjelper litt slik at jeg kan kjøre i oppoverbakke,men det er jo bare igrunn en bagatell....eller??

Uber Hompf Und Knøl
-Trial Team Sokndal

#459 noclass

noclass

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Er hemmligheten din trekkoppfjær bak?

Jeg syns jeg skimter et velkjent håndtak der bak...

Stein Rui Tlf: 41030086

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3591

#460 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Nå var det vel faktisk dette bildet jeg skulle legge inn:
user posted image
For nye lesere tar jeg også med ett tidligere publisert bilde hvor jeg er ekstremt konsentrert for å finne rette sittestilling:

user posted image

Du er heldig, OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.