Gå til innhold

Foto
- - - - -

Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
769 replies to this topic

#261 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 17 October 2003 - 23:00

Du får ta deg en søndagstur,så får du litt inspirasjon Roffy.
Har foresten fått inn mitt prosjekt i dag.Så nå er forberedelsene i gang for overgang til Classic neste år.I den klassen kan jeg også benytte mine egenkonstruerte portalaksler.Må foresten bygge nye.De første jeg bygde,stjal Åge Koolås før jeg flyttet fra Kvinherad.

Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#262 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 18 October 2003 - 23:00

Jeg tror jeg har funnet ett av problemene med bremsene dine, OffroadGuri!

Men her er det mye å ta tak i....

Alle boltene til styrearmene var HELT løse!!
Men i denne sammenheng blir det jo bare bagateller.

Pål Blesvik
Tlf: 95781569 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
Were the road ends, life begins!

#263 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 18 October 2003 - 23:00

Det må være skikkelig morro for deg å skru på en racevogn av et sånt kaliber,Pål.Sender penger til nye klosser.Løse bolter????Er det noen overraskelse?Med så mye spionasje som vogna mi er utsatt for,er det vel en av de svenske Proto førerne som har glemt å skru tingene skikkelig på plass igjen...Eller,kansje det er en av de forsmådde konkurentene som har prøvd å ødelegge vogna?
Hadde egentlig forventet rød løper når du skrur på en racevogn av denne extreme typen,Pål!!!Hvit blir liksom litt "begravelse".
Når du skrur på min bil,blir det faktisk dobbelt arbeid.Først min,så skal alt kopieres over på din bil.Velger å omtale din bil som "BIL",og ikke som racevogn,da det er noe du bare drømmer om....
På forhånd takk,Pål.Og husk,jeg er fortsatt åpen for å bytte bil/racevogn.

#264 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 20 October 2003 - 23:00

Tror dette med løse skruer kan ligge i familien,bror!
Nå venter vi i spenning på Ekeberg's nye vinterprosjekt,
Hilux a la Tom Spesial.
Vil denne bilen bli like kort som Frodes?
Bilder kommer senere....

#265 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 15 February 2004 - 00:00

Atter en gang har min arge konkurent,Pål Blesvik, ringt meg for å gjøre meg oppmerksom på en konstruksjons svakhet på racevogna.Denne gangen var det den forseg gjorte festebraketten til girkassen han ble misunnelig på.Som alle kan se,vil denne konstruksjonen medføre att girkassen kan pendle nærmest fritt ved tøff kjøring i ulent tereng.Faktisk etter våre beregninger så bra att all annen fjæring kan velges bort.
Nå er Mazda kassen på plass,og arbeidet med torpedovegg og gulv er påbegynt.Med mitt talent for karosseriarbeid,blir dette meget bra.Racevogna vil bli ett eksempel til etterfølgelse de nermeste årene.
Det er utroligt å se hvor enkelt jeg jobber.De unge guttene i garasjen,er nermest stumme av beundring der de siklende står og beundrer det jeg kan prestere.
Der andre fortviler over de enkleste problemer,der smiler jeg og velger en lett og elegant løsning.Man får etter 3 år i Kvinnherad,ett trenet øye for vilke deler det er naturlig å bruke.Viste dere for eksempel att Volvo 240 koffertlokk er som skapt til å pensjoneres til torpedovegg på Suzuki?
Det er denslags som skiller meg fra amatørene i offroadnorge.Får bare håpe att det ikke går til hodet på meg,slik att selvtilliten blir for høy.

Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#266 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 23 October 2003 - 23:00

Ja,siden det drar ut på tiden med mitt lenge anonserte motorprosjekt,kan dere glede dere til motorbyggingen av Tom.La meg si det slik,det vil bli den mest extreme Standard bil noensinne!!!Og han utgår fra den allerede potente orginale 410 motoren.

Joda,vi har faktisk en vernet bedrift som nabo.Faktisk i samme bygg.Det burde alle hatt.

#267 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

så har endelig tiggingen etter sponsormidler begynt å bære frukter, første sponsor på listen,som for øvrig er naboen, stilte villig opp med midler mot at jeg holder suzukien borte fra rosebedet hans
som en begynnelse fikk jeg i dag overrekt denne

dette er et bolt on kit for suzuki,og naboen fikk tak i dette fra det mongolske forsvaret, som hvist nok bruker sj410 som panservogn og av den grunn trenger et par ekstra hester.

passformen var perfekt så monteringen var unnagjort på en liten time

første testtur ga ikke de reultater man hadde forventet så motoren ble plukket ut for en nøye gjennomgang. det viste seg at det var montert alt for små stempler i denne enorme motoren, så etter en liten oppboring av sylindrene ble det satt inn et sett med høykomp.stemler, også disse levert av det mongolske forsvaret.

det var også her en perfekt passform

motoren er nå montert så det eneste som gjenstår nå er en liten test i offroadguruens bremsebenk før den kan settes inn i bilen igjen.
på grunn av stor pågang i benken,fra diverse dragrace-team, er det usikkert når testen kan utføres så fram til resultatene foreligger får man bare vente i spenning....

Tom.

#268 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Dette kommer til å bli tatt opp på konferansen.
Her må det regelendringer til.
Endring av sylindervolum bør iallefall begrenses til 1000%

Sitat:
Joda,vi har faktisk en vernet bedrift som nabo.Faktisk i samme bygg.Det burde alle hatt.

Det sier sikkert de også...

Pål Blesvik
Tlf: 95781569 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
Were the road ends, life begins!

#269 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 24 October 2003 - 23:00

Ja,dette må vel overgå deres villeste fantasier!!!Bremsebenken er desverre opptatt for tiden,men jeg har kjørt de tekniske dataene gjennom mitt egenproduserte data program for Windows '75.
1200+++ er nok ikke å ta for lite i.
Også representanter fra den lokale tyske Suzuki klubben,Der Suki yber knøhl,har fulgt dette meget spennende motor prosjektet på nært hold.
De bidrog også på eget innisjativ med Bayer onth joodling i det Tom skulle sjimse inn toppen.Etter deres lokale skikker skulle dette hjelpe på konsentrasjonen.
Det kan vel diskuteres.

#270 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Kan ikke vente til jeg igjen besøker garasjen.
Dette ser spektakulert ut!
Tror jeg legger mitt pajero-turbo-prosjekt på hylla en tid fremover,da jeg først vil se hvordan Ekerbergs motorbygge vil fungere.
Vil da heller leie inn Ekebergs konsulent-tjenester da jeg ikke ser hvordan jeg selv skal klare å bygge noe lignende.
Har byttet bort sj-pick up'n i en sj410 med kalesje,så det blir kanskje et nytt vinterbygge likevel.
Må først hente litt mer inspirasjon fra Ekeberg og Offroadguru solli.

#271 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

stor bil og stor motor trenger store hjul,kom over disse på jobben i dag og vurderer nå å rykke opp en klasse eller fem med sukien
får se til uka om jeg får vrengt dem over på suki felgene, hadde vært greit å fått dem på før gjerstad-sladden

og siden det lakker mot vinter så kunne det vært greit med et sett med kjettinger til chevyen

Tom.

#272 LEKSIKON

LEKSIKON

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 25 October 2003 - 23:00

Hei Ekeberg.
Jeg har tenkt å kjøpe meg en suzuki firehjulstrekker.
Siden du bygger så mange biler, har jeg ett par spørsmål.
Hvilken utgave suzuki foretrekker du personlig?
Hvordan for du godkjent denne bilen din med de store hjulene?
Har suzuki levert bilene med så store hjul fra fabrikk,isåfall hva er dimensjonene på dekk/felger?
Trengs det hveing av chassi/fjæringsystem?
Håper du kan svare meg i løpet av helgen,da jeg skal på handletur mandag.

Vil bare hjelpe til.

Endret av - LEKSIKON on 26 okt 2003 09:04:42

#273 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 13 January 2004 - 00:00

Sitat:

Grattis med tøff pick-up.
Knallbil !!!
...selv om det ikke er diesel... Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

tenkte jeg skulle prøve en bensinmotor til en forandring, har hatt et par k-5er med 6.2 og nå sist pickupen med 6.5, har hatt kødd med alle sammen den første k-5en starta ikke når den var kald den andre starta ikke når den var varm og pickupen stoppa i hytt og helv... typisk min flaks kansje?

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

også kjent fra TV-Norge

#274 Ekeberg

Ekeberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 13 January 2004 - 00:00

Sitat:

Bra du holder deg til Chevy

Follow your dreams smile.gif
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911

bytta inn den andre ja, hos eivind holmane i sirevåg så der er det nok en billig pickup for salg
tror jeg holder meg til suzukien en stund til, er noe lettere å dra med på hengeren enn en k-5 eller sub
kulene på bildet fikk jeg fra økonomideler kosta 60kr pr.stk pluss mva, www.okonomideler.no

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

også kjent fra TV-Norge

#275 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 18 September 2004 - 23:00

Det vet jeg ikke enda.....Bror og Ekeberg kanskje?
Har veldig lyst å reise ,skulle jo slått OffroadGuru i Sc også da....
(for dere som ikke har fått det med seg ,så leder jeg foran han i Nc .....hehe)

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#276 Tommy

Tommy

Pirate....

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

hvem kommer fra Sokendal til Svarstad da??

Tommy Olsen

#277 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Det meste er galt på den bilen vil jeg tro......mad.gif
Nå må jeg bytte begge calippere foran og få på bremseklosser MED belegg på.
Så må jeg bytte mellomakslingen foran da det var det bakerste krysset og ikke det fremste som er gåent....
Etter det gjenstår bremsene bak , tette oljelekkasjen fra bakakslingen , en styrekule ,pluss sveise rusten for å få den gjennom EU kontrollen ( fristen gikk ut i august )
Startet og rulle den idag ,samlet noen rester i ett spann ,dette blir nydeligt!!!!
Må male resten en annen dag det regner ,da den ikke var i nærheten av tørr når jeg kjørte hjem fra verkstedet i høljeregn ....må jo få den lik på begge sider biggrin.gif:D:D
( hvor lang tid tar det før Bengalack herder ferdig i pøsregn...hm....?)
Gratulerer med 3.plassen forresten !!!!
Jeg kommer meg ikke avgårde til neste sc ,hvis ikke noen på forumet tar på seg å passe 3 barn da.....hehe......
Satser heller stort på Gjerstad -Sladden ,tror Magiriusen blir en vinner der!

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#278 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 14 January 2004 - 00:00

Grei pris det ja... trodde de var endel dyrere......
Follow your dreams smile.gif
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911

#279 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Kopi av melding:
Sitter her og lurer på om jeg gidder gå på verkstedet og gjøre noe med Subben ....frister ikke i det hele tatt.

Hva er galt nå da, trodde du hadde fikset det meste..

Pål Blesvik
Xtremist

Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

LOUD PIPES - SAVE LIVES cool.gif

#280 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Åpnet bakakslingen på Magiriusen igår ,det var som jeg trodde - pinjong og kronhjul som hadde trukket tenner.........
esab sperra var og knekt i sveisene men slik har den jo vært lenge, virker fint den.
Sitter her og lurer på om jeg gidder gå på verkstedet og gjøre noe med Subben ....frister ikke i det hele tatt.mad.giffish.gif

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge