Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal
Posted 17 July 2004 - 23:00
Tom har hugget Subaruen ferdig, Offroadguru Solli har fått festet rattstammen sin og fått testet bilen en runde,mens jeg så smått har begynt å bygge bakhjulsopphenget på Magiriusen.
Tom skal bytte stikkaksling/er på suzukien sin ,og jeg håper å bli ferdig med bilen slik at vi kan få oss en test tur i løpet av helga ,gleder oss nå siden det har vært liten aktivitet her nede etter sist runde .
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
Posted 18 July 2004 - 23:00
smådilldall på zukien igjen nå...sånn så bur, sperra å sånn
Signatur??
Ellers så har Robert og Joakim kappet dørene på sukien + og demontert bakakselen så den er klar for en helt splitter ny Esab sperre !
:)Til stor begeistring for biltrialfolket i Sokndal ofret Sverrre nok tid til ett lite besøk i hans gamle lokaler ,godt å få detaljer og mer inspirasjon til videre bygging i uka som kommer!
Uber Hompf Und Knøl
-Trial Team Sokndal
geirso@online.no-92424955
Pål Blesvik
Xtremist
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
Posted 10 May 2004 - 23:00
www.ruggesteinsvenneneshjemmeside.no
eller den internasjonale siden:
www.dasroghenstainerompfknorth.aus
Her kan man studere bilder av andre kjente ruggesteiner,og ikke minst chatte med likesinnede over hele verden.
Svenskene,med Gøte Svante i spissen,hevdet fra 1856 og utover hardnakket att det var de som hadde den største steinen.Men i allerede i 1902 ble det bevist att ruggesteinen i Sokndal var størst.Nå skal det i sannhet påpekes att sokkendølene hadde vist om steinen i lengre tid,men i en bortjemt lita bygd helt avskåret i fra aviser og radio var det jo ikke lett å bli klar over den store internasjonale interessen for slike steiner.
I de lokale historie bøkene er det den omtalte rallaren Knut Z. Imbrose som får æren av oppdagelsen.På vei opp til gruvene stoppet han for å fordøye de siste dråpene av lønna nettopp ved denne steinen.
Ikke bare oppdaget han steinen.Han fant også opp det vi i dag kjenner som "gjestebok".Denne oppfinnelsen er i dag en like stor turistatraksjon i bygda,og er faktisk utstilt like ved ruggesteinen.
Det strides faktisk om hva som er mest besøkt av gjesteboka og steinen.Uten tvil er det ihvertfall flere som skriver navnet sitt i boka.
Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Posted 10 May 2004 - 23:00
Her er foresten ett flott bilde av den meget omtalte ruggesteinen.Steinen er for ordens skyld betydelig større i virkeligheten.
Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Posted 11 May 2004 - 23:00
Når man svinger av E39 for å ta RV44,Nordsjø veien,til Sokndal vil man pasere litt av vert.
I Flekkefjord bør man kjøre veldig sakte for å studere damene.Ja,men er de finere enn damer andre steder?Kansje ikke.Det jeg har i tankene er Flekkefjords damenes kamp for å holde gamle tradisjoner i hevd.Dette gjelder først og fremst mote.
Alle damer i Flekkefjord går rundt i enten pinnstramme bukser eller miniskjørt.Og,viktigst hvis man ikke vil skille seg ut,angora-genser.Skal de til fest,velges den mest langhårete.Ellers kjent for en av norges mest hjernedøde TV stjerner,Annamone.
RV44 er ingen motorvei.Men det er en meget vakker vei.Mittveis paserer man den lille bygda Åna-Sira.
Her har de ikke egen butikk,så Åna-Sira buen har virkelig mått utvikle ett enormt overlevelses instinkt.Her lever de stort sett av fisk,og litt grønnsaker på høsten.Ellers er de kjent for å ha norges korteste 17mai tog,4 meter og lukter hjemmebrent.
Så paseres Jøssingfjord.Nå begynner du nok å bli lei hele reisen,men du har ikke langt igjen.Vil du ha en stopp kan du studere husene underHelleren.Det var også her den første krigshandlingen i norge fant sted,med voldsomme kamper mellom engelskmenn og tyskere.
Mindre kjent er det vel att far til Claus Diise 2 dager etter slaget endelig ble "mann" i ett hett møte med en tjeneste jente på stedet.
Posted 29 November 2004 - 00:00
Tror jeg må sveise sammen jeep karrosset og finne frem malerkosten snart , klør i fingrene etter å gjøre noe med en ,,,,stiller du Robbie? fargeforslag?
Posted 16 June 2004 - 23:00
Kopi av melding:
trodde det skulle kunne gjennkjennes på noen måte jeg!!
Opprinnelig postet av Tommy
Dette bør kanskje være et hint og et sleivspark til karosserikravet i classic... ?
Posted 12 May 2004 - 23:00
Solli har bygget videre på det som ihvertfall vil bli den Rockyen i norge med lavest vekt på bakhjulene.Ihvertfall første gang jeg har sett en bil med Toyota 3Y motor som spinner på asfalt bare man gir full gass.
Jeg har montert ny servo pumpe etter litt om og men.Den ser ut til å virke foreløpig.Fikk hjelp av Robert og Sverre.
Når vi var klare,fikk vi besøk av 2 ungdommer.De fikk se en skikkelig demonstrasjon på utsiden av bygget.Etter den opplevelsen garanterte de att de skulle opp og se på stevnet vårt.
På tross av min etterhvert anseelige alder,er det fortsatt like gøy og spinne i ring på grus og asfalt.Det er god futt i den gamle Pajero motoren,får håpe den varer ut sesongen...Avsluttet med å kjøre racevogna rett opp en husvegg.Så var det kveldens siste røyk og kopp kaffe,godt å få ned pulsen igjen før man skal hjem.
Posted 12 May 2004 - 23:00
godt å se at den extrema racevogno holle mål.
Angre bare på at eg ikje hadde med meg kamera så allmenheden konne sett guruen i foll utfoldelse på 2H!!!! på både grus å asfalt...MEN får ta det med ein annar anledning
ses på lørdag gutta!!!
Signatur??
Posted 14 May 2004 - 23:00
Bakakselen ble forøvrig byttet i kveld og framakselen skal byttes i morgen.
Med 10,5" felger blir bredden like under 2m.
Med 4,16:1 i transferen og 7,14:1 i akslene burde den bli fin å klatre medB)
Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
Jeg kompenserer jo i år manglende sperrer med den extreme trekkoppmotoren,noe som gjør att jeg nærmest flyr gjennom terenget,ikke glem det Pål.
Posted 29 November 2004 - 00:00
En ting er ihvertfall sikkert,det blir siste gang en Misjuba motor kommer oppi min racevogn.
Fordelingskassen fra Mazda fungerer bra,men har en idiotisk konstruksjonsfeil.Den står rett ned isteden for ut til siden som den gjør på andre biler.Det medfører att jeg har en klump hengende ned 10cm. mitt under bilen.Ellers er jeg meget fornøyd med racevogna.
Kopi av melding:
Hehe. Gratulerer med portaler, Pål! Jeg ringte på dem, men hadde dessverre ikke råd.
Ikke jeg heller...
Monteringen av framakselen i dag har vært en skikkelig pain in the ass!
Må lage helt nytt oppheng, det ble ikke plass til Toyotastagene, så det blir 4-link i stedet:(
Dessuten sliter jeg med å få den lav nok.
Du er nok inne på noe når det gjelder farten Jan Terje, men du gav meg et godt tips på rikstelefonen tidligere i dag: 44 tommere er nok neste stegB)
Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
Posted 15 May 2004 - 23:00
Ellers håper jeg at vi kan få bukt med problemene med brors servo greie en kveld snart,irriterende at dette skulle bli ett så stort problem.
Sverrrre tok topp pakningen på sin bil ,så det er duket for masse skruing fremover.
Jeg skulle og fått montert lengre støtdempere på rocky'n,har jo ikke pendlig i det hele på bakakslingen.
Gleder meg å se bilen din når den er ferdig Pål,dette blir spennende!
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
Her er litt bilder.
Bakkeklaringen ble formidabel, selv med militærhjula!
Måtte bygge nytt oppheng framme, gjenstår bare å flytte demperfestene ned & opp.
Pendlingen ble bra, og enda bedre blir den når demperene får mer rom.
Kim sveiser nye 10,5" felger
Her dreier han ned tromlene får å få på 15" felger
Gøran har satt ny verdensrekord i vinkelsliper denne helgen!
Fra fredag kl1400 til søndag kl 2100. Det var mange fester som skulle fjernes og lages nye.
Den gamle HJ60 akselen ser solid ut!
Det har den vært også! Takk for alt...
Her er felgene ferdige.
Stor takk til AG Mekanikk for utlåne av verkstedet i helgen!
Her er den på hjulene!
Utvekslingen ble faktisk FOR høy.
Problemet ble reversen, der går det for sakte.
Må nok sette inn en 410 transfer.
Det betyr at jeg trolig har en 4.16:1 transfer til salgs...
Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES