Gå til innhold

Foto
- - - - -

Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
769 replies to this topic

#541 Espen Løken

Espen Løken

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 480 Innlegg:

Posted 15 May 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Utvekslingen ble faktisk FOR høy.
Problemet ble reversen, der går det for sakte.
Må nok sette inn en 410 transfer.
Det betyr at jeg trolig har en 4.16:1 transfer til salgs...

Opprinnelig postet av Pål

En transfer med lettere utveksling en Suzuki 410???
Hvor mye skal du ha for den?

user posted image
TOYOTA

Holier Than God
Stronger Than Satan

#542 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 16 May 2004 - 23:00

Dødsrått! Bra jobba!!

#543 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 16 May 2004 - 23:00

Ja folkens,dette som Pål nå har utført beviser vel det jeg har advart om hele vinteren.Mitt intog med mine kunskaper og ikke minst min extreme racevogn,gjør nå konkurentene mer og mer desperate.
Pål har nå valgt å selge huset for å skaffe deler til racevogna si i håp om att den skal bli konkuransedyktig igjen.
Pål,i 3 konkuranser til nå har jeg faktisk prøvd meg mot bil med portaler.Faktisk hadde ikke portalene suksess.Du skulle heller satset på noen av mine løsninger,fx. trekkoppmotor og manglende styring.
Kommer du noen dager før NC3,skal jeg også gi deg en gratis inføring (teoretisk) i Biltrail.

Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#544 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 16 August 2004 - 23:00

Jeepney fra Fillipinene.Har lenge lurt på hva Påls inspirasjons kilde var.Inne i bilen ser det ut som en biltema katalog,tror faktisk Pål har greid å få plass til litt mere enn de fikk plass til i katalogen.
Hovedgrunnen til att jeg passer meg for å havne på pallen er att jeg ikke har plass til pokaler i hjemmet.Ifølge kona egner de seg heller ikke som pynt.Nå skal faktisk fruen gjøre deby i bilsport søndag 22 i Egersund.
NMK som stilte med funksjonerer her borte,har i lengre tid spurt om jeg ville prøve en av deres klubb biler (bilcross).For ikke å bli hektet slik att offroaden mister sin eneste stjerne,har jeg overtalt fruen til å stille til start.Våre 3 sønner gleder seg stort til å se mamma spinne rundt på grus,og håpet samstemte att hun skall velte.
NMK er en veletablert klubb i Egersund,og blir sansynligvis arrangør av neste års runde her i Sokndal.

Har hatt meg en morgentur oppom verkstedet for å ta racevogna nærmere i øyesyn etter helgens strabaser.Det ser ut til att kun mindre justeringer av panser og dashbord er det eneste påkrevde før neste løp.Faktisk var planen å sette racevogna igjen nede på Akland hos Pål.Men i og med att han begynte å mase om å få ha den stående en måned,forsto jeg att han hadde skumle hensikter.Har prøvd å ha racevogna stående der før,men da begynte Pål å kopiere ting og tang over på sin bil.
Men Påls kone ringte flere ganger på søndagskvelden gråtkvalt og spurte om den ikke kunne stå i tunet deres."Det hadde vert så greit å sett på noe pent for en gangs skyld.Den holder seg jo like godt som deg,kjære Guru."sa hun.Men slikt går ikke inn på en hardcore racefører som meg.
Ifølge Pål hadde hun stått og sett apatisk rett ut av vinduet hele søndag kveld og natt til mandag.
Nei Pål,du får prøve å gjøre noe selv med din bil.Jeg kan da ikke tilfredstille alle damer på sørlandet.

Når det gjelder Odal skal jeg kontakte transport sponsoren vår.Det hadde jo vert morro å få til.Og så hadde det jo bidrat til å få mye publikum på plass.Enklere når man kan forespeile litt show.
Tror ikke denne anonsen hadde trekt de store horder:
"KOM OG SE PÅL KJØRE!!!
IKKE FORVENT FART OG SPENNING!!!
PROBLEMER MED SØVNEN?DU SOVNER GARANTERT NÅR PÅL SNEGLER SEG FORBI!!!"

Bare ett portrett foto av meg ville vel trukket det meste av damer på østlandet til arrangemanget.Men få med att jeg er gift.

Du er heldig, OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#545 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 19 May 2004 - 23:00

Nå er hjula på!
Stuket ble litt anderledes nåcool.gif
Men den ble nesten 2,10 bred!

Pål Blesvik
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

LOUD PIPES - SAVE LIVES cool.gif

#546 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Nå har jeg byttet til lengre fjærer framme.

Suzuki'n har blitt DIGER:P

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#547 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Det er ikke størrelsen det kommer ann på Pål.
Joda racev....,eheemm,bilen din ble vel så tålig den.Sitter her med en mistanke om att det faktum att du ble slått av meg i SC1 har gjort att du nå velger å bygge så stor bil som mulig,i ett desperat forsøk på att folk igjen skal legge merke til deg.
Men,det nye brutale utseendet har jeg sansen for.

La oss ta litt historikk folkens:
Etter en noe brutal intreden fra min side på dette forum,diskusjonen om Pål's bil i Modifisert,har jeg jo hatt endel kontakt med denne stilferdige sørlending.Jeg har ved flere anledninger brukt Pål som konsulent i en hektisk byggeperiode sist vinter.(For ikke å snakke om alle samtalene jeg hadde da racevogna sto lagret hos Pål i påvente av Gjerstasladden.Da ringte han tilstadighet og tok opp feil og mangler ved minb extreme racevogn...)
Til saken.Pål mente att min racevogn burde bygges etter visse kriterier for å hevde seg i Classic.
Bla:Lav-smal-lavt tyngdepunkt-orbitrol-osv osv.
Så jeg gjorde.Vi var enige om hoved delen ved en racevogn,bortsett fra att jeg ikke har pendling og ARB,noe som vistnok er ett "må ha" på sørlandet.

Hva skjer så???Pål selger hus og båt og bil for å investere i portaler!Bygger bilen bred!HØØØØØØØØØY!Myk!(Ikke nå lenger,etter att han advarte offroadfolket mot Volvo stasjonsvogn fjerer,monterte han selv slike....)
Nå sitter han der å flirer,og lengter etter å se ned på meg,mens biltrail utøvere utstyrt med Pål's anbefalte Volvo sedan fjerer nærmest gynger forbi.....

Nei,ærlig og seriøst RACEVOGNA til Pål ble knalltøff.Synes den fikk litt Formula stuk,nermest som om den tar av.Nå mangler bare V8 lyden så er den perfekt.
Misunnelig?Joda,litt.Men synes fortsatt jeg har den tøffeste Racevogna...Det tror jeg Pål også synes,han tør bare ikke si det.

Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#548 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 30 May 2004 - 23:00

Gjeeeeesp....

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#549 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 20 May 2004 - 23:00

Gratulerer Pål! Bilen ble helt ekstrem tøff,gleder meg til å se den i Sokndal!!!!
Begynner å få litt panikk nå jeg tenker på bilen min....hadde så mange planer med den ,men jeg tror det skal hold hardt bare å få den kjørbar til 19.juni. Må få kledd den med plater ,pluss få bygd om bakhjulsopphenget.Kjempeflott at jeg få byttet størdemperene bak ,da er det bare igjen å bygge om panhardstaget eller montere K-link oppheng.Fikk iallefall veltet med den på himmelspretten ,det er da noe......

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#550 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Kopi av melding:
Kjempeflott at jeg få byttet størdemperene bak ,da er det bare igjen å bygge om panhardstaget eller montere K-link oppheng

Har du byttet dempere eller skal du? Jeg nevnte for broderen din at jeg har ett sett til med Unimog dempere.

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#551 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Vil du ikke si att racevogna mi er tøffest Pål?

#552 Robbie

Robbie

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Posted 21 May 2004 - 23:00

Någen kjørebilda ifrå torsdagen...

Dessverre bare 2 bila herifrå så e oppegåande. Men med 3 ekstra bila så blir d kjekt for d!! cool.gif

Signatur?? tongue.gif

#553 junkern

junkern

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Kjøreområdet deres er skikkelig flott ut:), er det her det blir norgescup?

#554 Robbie

Robbie

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

junkern: ja d e nok d området du ser på bildane så blir NC og SC ja...

Signatur?? tongue.gif

#555 mini kolaas

mini kolaas

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 465 Innlegg:

HEI ALLE SAMAN EG KJEM SNART NO JA E FOR NO E DA TREF DEN17 OG DÅ KJEM EG

Espen kolaas. sønnen til åge kolaas

#556 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 22 May 2004 - 23:00

Pål ,jeg tenkte jeg ville bruke de demperene dine,passer nok bra di.....prøver å få Sverrrre til å hente dem i neste uke,da skal han en tur til Oslo....

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#557 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Kopi av melding:

Testet det nye hjulopphenget i dag, og pendlingen ble helt på linje med Racevogna til Guru'n.
Skulle bare mangle, det er jo der jeg har hentet inspirasjonen...

Opprinnelig postet av Pål

Inspirert av meg?Vel ble min racevogn litt skjev,men dette ser jo helt utrolig ut.Nå var du jo heldig og fant en fjellnabb bilen passet på,men hva på flatmark?Anbefaler att du monterer 4 like fjærer på bilen din.Du kan ikke konstruere hjulopphenget kun for ett bestemt hinder.
Nå må du snart begynne å tenke deg om før du bygger bil Pål.

#558 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Må vise deg dette også
Prøvde å kjøre opp denne muren.

Det gikk ikke bra, når bakhjula begynte å klatre, røk festet til toppstaget og resulterte i ødelagt mellomaksel, stag, panhardstagfeste og begge demperene-_-

Men det er jo bra at det skjer nå og ikke i konkurranse:lol:

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

#559 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 23 May 2004 - 23:00

Der kan du se hvor lett ting faller fra hverandre når man tar til takke med dårligt arbeid.
Siden du er så i farten med fotoapparatet,hadde det vert morro å sett hva bilen er god for.Du kan ta ett par klatrebilder eller vise pendlingen,hvis du tør.
Med det samme,vi har fått godkjent som en prøve ordning att portene ikke må vere over 2 meter,hva gjør du med det????

#560 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 23 May 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Med det samme,vi har fått godkjent som en prøve ordning att portene ikke må vere over 2 meter,hva gjør du med det????

Har balansert på to hjul ved flere anledninger før, ikke noe i veien for at jeg gjør det igjen...

Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net