Gå til innhold

Foto
- - - - -

Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
769 replies to this topic

#621 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 14 June 2004 - 23:00

Her er forrige gang han prøvde seg!
Bilen ble vel bare kjørt dette ene løpet...biggrin.gif

Pål Blesvik
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

LOUD PIPES - SAVE LIVES cool.gif

#622 åge

åge

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 15 June 2004 - 23:00

Å TIL HELGA SKAL VI HA DE GØY IGJEN:D SUZUKIEN BLEI JO KJØRT I STANDAR OG FORMULA, DE BLIR 2 DE:blush:

åk

#623 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

I dag har Åge Kolås ankommet sokndal,uten bil!
Heldigvis kommer det store crewet med bilen på fredag,Åge kjører nemlig stor stil og har da andre som tar seg av slike bagateller!
Vi har i ettermiddag drillet alle funksjonærene og alt virker greit.
Jeg fikk også testet bilen min etter de siste ombygginger,ettersom jeg kjørte fra det meste av karroseriet sist vi var avsted.
nye støtdempere donert av Pål Blesvik ble satt på bak og bakaksel hylsa har fått en ny omgang med pinnesveis,haåper dette holder.....
har ikke fått noe ektrem pendlig ,men dette vil jeg kompensere med mer fart(les.Øystein Denes)

Så nå er Rockey'n forvandlet til en Magirius (!),hehe du leste riktig!

user posted image
Etter dette bildet var tatt ,har vi laget grill og panser m.m.

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#624 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#625 RockStar

RockStar

RockCrawler & TinBender

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Tøffeste Magiriusen jeg har sett!!

Pål Blesvik
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

LOUD PIPES - SAVE LIVES cool.gif

#626 Tommy

Tommy

Pirate....

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 10 December 2004 - 00:00

tenkte jeg måtte ah siste innlegg i denne glimrende garasjen

takk for det som har vært, godt dere ikke blir så langt borte;)

Tommy Olsen

#627 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 16 June 2004 - 23:00

Bare vent til du får se grillen og ikke minst det flotte Magirius Deutz merket jeg laget på frihånd.
i Classic skal man jo ha ett karroseri som ligner noe seriprodusert.
Solli valgte en litt utradisjonell vei,han laget karoseriet først så fant vi i ettertid ut hvilken bil som var nærmest.
Med fritstående lys på forskjermene og strekkmetal grill kom Magirius opp som ett naturlig valg...
Gled dere til å beskue dette mesterverk live til helga.

Du er heldig,OffroadguruSolli,arrangør av årets offroad høydepunkt, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#628 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Mesterverket kan godt sammenlingnes med en Magerius, det må jeg si !!!!!!
Har dere brukt en slik som mal????:

Og å velge Magerius sitt rakett lignende logo, på en racevogn av deres kaliber, er jo rett og slett genialt.

Jeg har jo sett racevogna i aksjon, og den går virkelig som en rakett gjennom terrenget...biggrin.gif:D:D:D

Nå gleder jeg meg virkelig til å få dratt avgårde!!!!

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#629 Tommy

Tommy

Pirate....

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

trodde det skulle kunne gjennkjennes på noen måte jeg!!

Tommy Olsen

#630 Per F

Per F

Team x-files

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Har du ikke fantasi, Tommy...;-)??!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Delespørsmål:23032000
Mfa@offroad.no
OBS: GÅR UT I FERIE FRA 18/6!!

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#631 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Vil nok si at denne bilen ikke ligner mindre på ett serieprodusert bygge enn en del av de andre bilene som går i classic.....
Ser ikke helt problemet da jeg helt sikkert kommer like langt om jeg skulle måtte kjøre i Prototype.

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#632 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 17 June 2004 - 23:00

Så har vi fått de første førerne på plass.Åge kom som kjent på onsdag,og i kveld i tolv tiden kom Øystein Denes og team Fett Nokk.2 racevogner og 8 personer.
De ble i all enkelhet tatt i mot av fruen,meg,Åge og en av de som har bygd vei for oss,komunestyrerepresentant Henning Håland(FRP).
Vi var trøtte,de var trøtte,så det ble med det.

Dagen i dag er gått med på å skilte inn til depo,i krysset fra hovedveien og inn til campen.
Og alle seksjonene er justert og laget ferdige.De blir ikke forandret om ikke løpsledelsen har invendinger.
Tror nok dere blir fornøyde,vi har prøvd etter beste evne å få seksjoner som gir utfordringer for de fleste.
Ellers er høytaler tårnet bygget opp,vi har bygget ferdig(?) Sverres bil,hatt kulturell omvisning for Åge,ryddet festlokale,fått toalettene på plass,brettet programmer,hentet klistermerker i Egersund,drukket kaffe og slappet av.
I dag har vinden løyet,og meldingene er tålige for helgen.
Om noen mangler overnattingsplass,så ringte en i dag og sa att vi kunne låne campingvogna hans hvis noen trengte den.Ring!
Nu er det kveld,i morgen skal siste hånd på verket legges og så er det ingen vei tilbake.

Du er heldig,OffroadguruSolli,arrangør av årets offroad høydepunkt, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#633 Blom

Blom

Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 18 June 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Mandag denne uken gikk Titania i gang med utfylling av gråberg på komunens grunn utenfor bedriften.Her skal WestRockMotorSenter A/S i gang med bygging av div.anlegg for motorsport.
Dette er ut i samme område som vi disponerer 300 mål til offroad i dag,men dette området blir utvidet til 2300 mål med de muligheter som da åpner seg for oss offroadere.
Firmaet er eid av Sokndal Komune-Norges Bilsports Forbund -Motorsportsforbundet og private.
Vi var 3 som dro det hele i gang,jeg,Henning Håland og Arvid Johnsen.Fra ide til alle planer var godkjent av komune/fylke gikk det ca.1.5 mnd.Komunal sendrektighet?Ikke her.
Vi tenkte offroad og en gocartbane,men forbundene ser for seg en asfalt bane med internasjonale mål,ca.5km.Ellers er det interesse for bygging av bane for tractorpulling,rallycross++++
Og ikke minst håper en på å kunne få en fullsise dragstripp i området.
I månelanskapet kan det vere vanskelig å se for seg baner,men Titania dumper 4000000TONN stein i året og da blir terenget fort flatt.
Siden Titania startet her,har stein nok til å lage 4 felts motorvei fra Oslo til Nordkapp bare blitt tippet i svere hauger.Noen av tippene er over 150meter høye.
Dette blir spennende fremover.Vi vet att det planlegges mange slike prosjekter i det ganske land,men vi har noen fortrinn:Vi har fått alle tilatelser.Vi har nesten ikke snø.Ligger gunstig til ferjer fra utland og ikke minst,vi får nesten gratis grunnarbeider.

Dette høres virkelig bra ut !!
Imponerende og viser tydelig at folkene nede i Sokndal gjør en skikkelig jobb !

Er desverre ikke på tur nedover, men ønsker dere lykke til med helgens arrangement !!

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#634 Solli

Solli

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 19 June 2004 - 23:00

tross alt regnet og litt småfiks her og der ,synes i hvertfall jeg at dette ble en kjempehelg!!!
tøffe løyper resulterte i masse velt og masse gjørmesprut, alle tilskuere som hadde trosset regnet og kommet opp for å se på ,fikk valuta for pengene,allerede nå er det flere som vil starte å bygge bil (det ble solgt en 413 nå i kveld)!!!

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#635 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

All ære til sokndølingene, dette var et helt supert arrangement! Flott landskap... men ræva vær biggrin.gif

Likte veldig godt at området var så oversiktlig, man så alle løypene samtidig...

(Må bare få skyte inn at jeg likte talen til ordføreren ganske godt, særlig det om Monte-Carlo-rallyet som gikk via Sokndal i 1937. Jeg lurer på om ordføreren kanskje har hørt den historien av hr. Solli?)

#636 Robbie

Robbie

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Der va 413'en i boks biggrin.gif nesten jaffal...opp å se på an i måro å hvis alt e okei så hentas an au då....
eg he vore med som dommar heila helgo, e ganske sleden, men he hatt ei KONGE helg!!!! flott arrangement om været ikje va på topp...fått hørt mye skrøyd både ifrå publikum å førara...

eg he au fått bror min Joakim å sønnen av Einar, Joakim t å ta ein del bilda...men hvis någen he flere bilda ifrå treffet her i Sokndal di vil dela med okke stakkars sokndøla kan di då ikje legga meg t på msn på: r_haaland@hotmail.com å senda di der?? alltid kjekt med flere bilda!!! tongue.gif

Legge au med her et fantastisk bilde av Mr. Torjussen på full driv opp seksjon 1 i SC i sin meget flotte å kvikke LJ80...å detta va då et ganske så alternativt spor så ingen andre tog, dei så va der vett kå spektakulært d va!

Signatur?? tongue.gif

#637 Robbie

Robbie

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Posted 21 June 2004 - 23:00

I går kvell blei zukien henta...såg fin å heile ud, så får eg vel få an på gang når eg ei gong får tid udøve ugo nå...

å TUSEN takk t Tom A Ekeberg for å vær med opp å henta bilen...å Roger for tipset om at an fantes smile.gif
nok ei racevogn i Sokndal!!! tongue.gif

Signatur?? tongue.gif

#638 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 22 June 2004 - 23:00

Da mangler vi alt en dommer til neste år....
2 dager gikk det så hadde vi inspirert de 2 første,Robbi og broren Joakim,til å anskaffe utgangspunkt til trailbil.En usedvanlig hel og pen Suzuki 413 står nå klar for forvandling fra bil til racevogn i vårt verksted.
Gratulerer!

#639 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Hvordan ble det med Åge og Lasse Vaktmesters HIlux......noen deler igjen ????
Blir den å se på Røedsåsen i August ???
Må jo prøve å følge opp den gode Spesial deltakelsen i NC hos dere... :-)

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#640 offroadguru Solli

offroadguru Solli

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Bilen forsvant ihvertfall hjem for egen maskin,om enn med litt mere røkutvikling enn da den kom.
Vi får mase på ham.