Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal
Posted 09 December 2004 - 00:00
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
offroadguru wannabe
Posted 11 June 2004 - 23:00
Vi føler vi begynner å få en oversikt over hva som gjenstår av arbeid før stevnet.
Etter jobb i dag,tok jeg en tur opp i kjøreområdet.Der var Einar Solli og Vidar Egeli i gang med å gruse opp bakken opp til selve løpsområdet.Håper vi får lagt asfalt mandag eller tirsdag,slik att det er unnagjort før generalprøven på onsdag.
Jeg,Ekeberg og Robbi har nå satt opp ytter sperringene på seksjonene.De skal brukes på onsdag,men piler vil bli flyttet til helga slik att de blir "vanskelige".På prøven er det jo meningen og lære å telle prikker og se om alt flyter tilfredstillende,mer enn å få trent for oss.Dekk sperringstipset fra Finland sparte oss for arbeidet med å få låne pads fra alle entrepenørene.
Ekeberg bruker sin racevogn flittig til frakt av utstyr,men i dag var han desverre svert uheldig.Han veltet mot en stein og slo skjeft hele buret.
Solli har bygd karroseri og ellers er vi klare med bilene.
Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
zuki`n kan brukes til det meste
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
også kjent fra TV-Norge
Du er heldig,OffroadguruSolli,TV-Norge stjerne, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Posted 16 August 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Bildet minner mest om en Jeepney fra Filipinene spør du meg
konge kommentar;)
Tommy Olsen
keerioo,
alles shammen!
Posted 13 June 2004 - 23:00
Disse seksjonene blir vel sånn mitt på skalaen i vanskelighetsgrad,men publikumsfriende med litt gjørmesprut.
Seksjon 3 blir nesten kun på bart fjell,mens dere skal velte i seksjon 4....Her blir det fjellklatring,ispedd litt grus/stein.
I morgen skal vi på handletur,besøke ordføreren,og prøve å få ferdig de siste seksjonene.
Deltakerne begynner å komme allerede på onsdag,da kommer ihvertfall Kvinnherads store offroad ikon,nemlig Åge Kolaas.Med i bagasjen er Copilot og sønn Espen.Fredag kommer racevogna,da er det bilens annenfører,Lasse "Vaktmesteren" fra Bergen,som utfører det ærefulle oppdraget.
Ikke verst med en deltaker fra Bergen dere.Første gang i NC?
I dag har jeg faktisk vært oppe i kjørefeltet med racevogna.Utenatt den gikk i stykker.Bilen har etterhvert utviklet den egenskapen att den bryter totalt ihop bare jeg nærmer meg denne plassen,men ikke i dag.Kansje på lørdag?Du får leve i håpet Pål.
Ja hvem kan vel si seg uenig i det.Når man satt der for seg selv,gråtkvalt overfor et større teknisk problem,ja da kunne man bare logge seg på og gå inn her og finne svar på absolutt alt.
Noen har jo dratt mere nytte av våre tekniske løsninger enn andre.Noen burde gjort det.Tenker selvfølgelig på Pål.Med nesa i sky,har han lett og elegant oversett våre løsninger og prøvd på egenhånd.Det har jo nærmest blitt katasrofalt i '04 sesongen.Har kommet ut av tellingen på hvor mange ganger racevogna hans nærmest har gått totalt i oppløsning ved lettere bruk.
Av viktige emner vi har gått i gjennom,kan jeg trekke frem fx.:Flomsikring,kaffedrikking,turbotrimming ol.
Men også muligheten dere har hatt til å følge oss nær inn på livet,i sorg og latter,der løsningene poppet opp fortere enn problemene (Det skal inrømmes att enkelte geniale løsninger fører med seg ett problem).
Men det har vært lite damer her.Bortsett fra berta som intervjuet oss på TV-Norge.Det betyr ikke att vi er upopulære hos damene,men att vi føler det holder att dere tar det i det tekniske.
Det koster å ligge på topp.
Vi har aldri satt opp noenting her om de reelle kostnadene på våre exotiske racevogner.Det ville ikke bli helt riktig.Med vår kjendis status dukker det stadigvekk opp deler fra produsenter som vil att vi skal teste de ut,og att de skal kunne bruke oss i salgsøyemed.
Men våre racevogner har nok kostet 20000 tilsammen,kansje?
Av utstyr vi har testet ut,kan jeg nevne:sylindermansjetter,dieselstav, ventilkomp,lystgass,div.verktøy,turbo og ikke minst tysk brattwurzt stanhze!
Dette er virkelig tungt å skrive.Tenk,en nekrolog over noe så viktig i alle norske offroaderes liv.En ting er å fjærne garasjene,men denne?
Ja,ja.Sjid heppen.Takk til dere som fulgte med,vi kommer sterkt tilbake.
For Uber Hompf und Knøl i Sokndal;Offroadguruen.
...unge hr.Ekeberg må være forsiktig......han er fortsatt ønsket i biltrail....ikke som bårepassient på seakingen på vei til haukeland...
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
I dag ble seksjon 3 ferdig.Her er det kun bart fjell,supert feste og nesten flatt....Men det ligger noen store steiner som desverre istiden la igjen akkurat der dere skal kjøre,desverre.Her ligger også vår "protostein",steinen en av dommerne kunne garantere att ingen bil kunne forsere.Isåfall skulle han spise bilen.Noen som har en god oppskrift på panser-fondue?
Vi sliter med vind.Ufattelig att ett tynt merkebånd kan ha så stort vindfang.Det er snart så tett medlekter og dekk,att det minner om stakitt gjerde...
I morgen skal jeg og Ekeberg sette ut pilene i seksjon 4.Det blir nok her det blir mest utfordringer for førerne.Bratt fjell med superfeste,skråning med grus,stein og litt jord.Hvem velter først?
Å lage seksjoner er ingen lett oppgave når man ikke har gjort det før.Proto opp plasser Ekeberg har kjørt med Standardbilen,bare i litt annen vinkel?Ihvertfall blir det fort annerledes når merkeband,piler og fredede steiner/lekter plutselg kommer i veien...
Nå er det jo slik att man ikke skal trene i en seksjon før konkuranse start.Det gjør vi ikke,men på generalprøven må vi inn i seksjonen.Dette løser vi ved å kjøre i klasser vi normalt ikke hører hjemme i.Ekeberg i Spesial med Standardbilen,jeg i orginal med Classic bilen og Solli i Standard med sin Classic bil.Det er så mye arbeid å lage seksjoner her,att vi håper ingen har noen invendinger på denne løsningen.
I kveld legger jeg Biltrial på hylla,og drar på skoleavslutning med minstemann.Med all dugnaden nå i innspurten var overaskelsen stor da barna ble fortalt av sin mor att jeg faktisk levde i dette huset,ihvertfall om nettene....
Du er heldig,OffroadguruSolli,arrangør av årets offroad høydepunkt, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Posted 16 August 2004 - 23:00
Pål Blesvik
Xtremist
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
Posted 15 August 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Til inspirasjon...
Min pokal nr 50 kom meg i hende sist helg!![]()
Til sammenlig- the real thing
Arne, Lightfoot Racing
![]()
Posted 14 June 2004 - 23:00
Her ser dere igjen ett bilde av diesel riskokeren Åge Kolaas skulle bygge racevogn av:![]()
:devil:Og her er det ferdige resultatet:devil:
![]()
Som dere ser,var forandringen seers velykket.
Men jeg tror jeg nesten kan garantere att dette løpet blir bilens endelikt....Statistisk sett!
Du er heldig,OffroadguruSolli,arrangør av årets offroad høydepunkt, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
![]()
ikke for å være gledesdreper på noen som helst måte, men hvor er buret??
gleder meg til å servere dommeren lørdags gotteriet
Tommy Olsen
![]()
Hmmm der har herren et godt poeng...
Tron Rui 91846960![]()
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
![]()
![]()
åk
![]()
Se der ja, det var noe som ligner på et bur. Men har dere gjort noe med akslene? Sperrer, giringer?
Prates.. Tom
'87 MB 280GE
'63 Unimog-S 404
![]()
kjenner jeg Åge rett så er det siste gang denne bilen er å se, han er vel uten tvil en av de mest beryktede høggerne i landet:D
Tommy Olsen