Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal
Posted 23 June 2004 - 23:00
Kjørt mye og lenge
Sånn så detta bjynne me her:
Oi, kor kom han her ifrå? rømt ifrå den verna bedriften nå igjen??
Någen så he sett denna tøffe lappen før? trur ALDRI eg kan lakkera øve den
Signatur??
Nå begynner det å røre på seg i garasjen igjen.Robbi og broren Joakim er i ferd med forberedelsene på ombygging av en strøken Suzuki til racevogn.
Fint utgangspunkt foresten.
Bilen er en eneiers vogn,kun kjørt 45000km.!!!!!
Det stemmer nok,for det er ingen antydning til slitasje på fx. pedalgummi.Den har kun litt rust helt nede på høyre bakskjerm.
Herlig å se ungdom som går løs med spett,sag,vinkelsliper og hammer for å fjerne alt hirosjima-blekket man ikke har bruk for.
En for oss trist ting,er att Sverre har flyttet ut av garasjen.Han er på flyttefot ut av vår vakre bygd,og skal bosette seg i Farsund.
Sverre har virkelig vert en som står på for å holde hjulene igang.Aldri nei om noen trenger hjelp,og ett pågangsmot få forunt.Vi håper han tar turen bortom av og til.
Min racebvogn står for tiden hjemme,og har i dag fått en velfortjent vask.Racevogna er uforskammet hel etter bravadene i helga.Ser att en mellom aksling er løs,skliplaten er løs og ett støtdemperfeste er sprukket.
Ellers er alt helt,utenom att ratstammen datt av i siste seksjon på søndagen.
Du er heldig,OffroadguruSolli,arrangør av årets offroad høydepunkt, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Posted 24 June 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Ellers er alt helt,utenom att rattstammen datt av i siste seksjon på søndagen
Prøv å ikke være så krampaktig og nervøs når du kjører, så slipper du å dra av rattstammen..
Pål Blesvik
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
Posted 24 June 2004 - 23:00
Har tenkt litt på hvorfor du dro din hustru helt til Finland,men ikke lot henne bli med den usedvanlig korte turen til Sokndal.
Her ville hun jo sett en ekte racevogn,og du ville avslørt att alle kveldene du har ligget i garasjen i ett tapert forsøk,har vært bortkastet.
Synes jeg kan erindre bilder av bilen din mot en mindre mur.Selv mot det som må betegnes som ett mindre hinder gikk jo bilen din nærmest i total oppløsning.
Å se ditt tårevåte blikk,der du så meg og min extreme racevogn nærmest fly gjennom de enkle seksjonene vi hadde laget for anledningen,kunne blitt for mye også for henne.
Att rattstammen datt av,er jo ett kjent fenomen på Suzuki 410,men det skal snart fikses etter alle kunstens regler.
Krampaktig!?!
Du er heldig,OffroadguruSolli,arrangør av årets offroad høydepunkt, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Posted 25 June 2004 - 23:00
Takk til Sverrrrre for transport!
Igår ble bakaksel plukket ned,og demontert(det som var igjen...)
Ny hylse er donert av Tom til jeg finner en i bytte,og nå starter jeg snart på ett nytt bygge av bakhjulsoppheng m.m.
Mulig Magiriusen blir bygget om til en eldre utgave av Citroen,men det tar vi etterhvert,vårt panel av tekn.tegnere og ingeniører er for tiden opptatt av ferien som kommer,så dette blir det tatt tak i de siste to-tre dagene før neste løp 14/8...
Ellers er stemnigen her på verkstedet noe laber etter sist helg og det at vår store støntfører Sverrre snart flytter til Farsund,dette ett stort tap for racemiljøet i Sokndal.
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
Kopi av melding:
eldre utgave av Citroen
Trenger du bølgeblikk?
Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
Den havnet helt ned på en 4 plass under kåringen verdens dårligste trialbil, litt skuffende men men, man kan ikke vinne alt....
Tommy Olsen
Slettes ikke verst må jeg si
Synd med den 4.plassen ,men satser bare mer på den nye bilen som skal bygges i løpet av vinteren....
Pål: bølgeblikkplater er snart på plass i verkstedet ,men takk for tilbudet!
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
PS - hadde du smal eller bred hilux aksel ? Vet muligens om en komplett smal aksel, men må få sjekket...
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
Du er heldig,OffroadguruSolli,sliten, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Fransk ingeniørkunst har alltid ligget mitt hjerte nær.Se bare på denne flotte jeepen (Mehari) basert på glassfiber,bølgeblikk og og en haigperformanse ramme og driverk fra 2CV.
Man kan jo spørre seg hvem som egentlig tegner bilene i frankrike.
Prøv selv å tegne en bil etter intak av 4 liter rødvin,2 hvitløk og en rar flat lue på skrått ned over venstre øye.
Min absolutte favoritt er den legendariske varebilen (sees i bakgrunnen) bygd av bølgeblikk og med en liten snute.Den hadde også praktiske skyvedører.
Som nevnt tidligere er Sverre desverre (rimer) på flyttefot.Han har lovet å besøke oss jevnlig.Han har vært min beste støttespiller i byggingen av det som blir betegnet som Europas råeste racevogn.
Her ser dere att til og med erfarne offroadere som Øystein Denes søker råd og veiledning av Sverre.
Sverre er av typen som aldri sier nei når noen spør om hjelp.Når Uber Hompf und Knøl fikk sponset transport,var det naturlig att Sverre fikk den ledige plassen på semien.Om Sverre ikke har nådd de store resultater i år,er han likevel like blid,og viser virkelig att det viktigste er å ha det gøy og kose seg når man er på tur.
Sverre sto vel også for det mest dramatiske veltet på SC3.Faktisk FØR han kom til start!
Jeg tror og håper att selv om Sverre og hans TeamBarbie har flyttet,att han fortsetter racekarieren.
Han fikk foresten sin første sponsor før vår runde,nemlig hans hustru som sponset dekk og flotte lettmetalfelger!
Posted 26 June 2004 - 23:00
Du er heldig,OffroadguruSolli, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Har nå en bakakselhylse for salg i deler,går billig hvis rask hendvendelse..
Kjøper kan også få med sjeldne metaldeler fra innmaten og...
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
Du er heldig,OffroadguruSolli, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Posted 27 June 2004 - 23:00
Prates.. Tom
'87 MB 280GE
'63 Unimog-S 404
Kopi av melding:
En detalj med det nye rumpedesignet på bilene deres er jo at dere nå har bedre sikt bakover enn forover. Er det en hensikt med dette?
Det er fordi guttene fant ut at de rygger mer enn de kjører framover...
Pål Blesvik
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge