Gå til innhold



Foto
- - - - -

Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
769 replies to this topic

#741 Robbie

Robbie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Posted 16 November 2004 - 00:00

håbe på oppstart i løbet av kvellen eg i dag...får satsa på d jaffal...men he ikje mellomaksel t fordelingskasse så får jo ikje kjørt uansett då...men gleda meg jaffal biggrin.gif




#742 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 16 November 2004 - 00:00

Du kan jo ruse litt og få noen av de athletiske herrene til og dytte deg biggrin.gif brumbrum



#743 Ekeberg

Ekeberg

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 17 November 2004 - 00:00

ble ikke noe oppstart for robert i går, kjølevannet rant rett igjennom motoren og havnet i bunnpanna..... jeg foreslo å bruke olje i kjølesystemet også, så ville jo problemet være løst, men av en eller annen grund har ikke robert alltid tro på mine avanserte tekniske løsninger;)
ellers er dekkbytte på racevogna mi nær forestående, inngikk en handel med en kar fra arendal i dag, så nå blir den skodd med 39,5" boggereB)cool.gif

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

offroadguru wannabe

#744 Robbie

Robbie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Posted 17 November 2004 - 00:00

ny motor kjypt inn....ellar, jaffal snart...så prøve me igjen!!!
olje som kjøleann konne vel ha fonka? he aldri prøvd så kå vett vel eg?? biggrin.gif hvis ikje denna motoren vil sviva, ellar ihvertfall toppen kan brugas så eg kan sedda sammen ein så må eg vel snart gje meg?? tege litt mode ifrå meg d her ja fish.gif




#745 GeSolli

GeSolli

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Posted 22 November 2004 - 00:00

hm,,,siste innlegg 17 ?
Er det full stopp på verkstedet??????? ohmy.gif
Har ikke vært der på en uke, men nå er både jeep og gelender ventet hjem i løpet av de nærmeste dagene....så til helga kommer jeg nok bortover en tur.smile.gif

Geir Solli
Uber Hompf Und Knøl
-Trial Team Sokndal
geirso@online.no-92424955

#746 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 22 November 2004 - 00:00

Jeg drar til Sokndal i morgen formiddag for å sjekke!
Hvis arbeidsmoralen er synkende skal de få seg en oppstrammer!!mad.gif
Men det er jo mulig at guttene sliter med å finne tekniske løsninger, og da vil det nok hjelpe med et besøk fra risør.laugh.gif

Pål Blesvik
Xtremist


Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

PUT UP or SHUT UP! cool.gif

#747 Robbie

Robbie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Posted 22 November 2004 - 00:00

Pål: tege du ein tur via Drammen å hente motoren min?? biggrin.gif:D

skjer hellar lide i verkstedet for tio ja...må ha ein tenkepause i ny å ne i alle prosjektane....MEN, bare snakk om tid før aktiviteten tege seg opp igjen....




#748 GeSolli

GeSolli

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Posted 22 November 2004 - 00:00

Trodde nå at det var du som skulle hente deg nye løsninger her hos oss jeg da Pål ?
Gleder oss uansett å få besøk fra Akland!
( håper Ekeberg har husket å gjemme alt materiell fra tegnebordet?)

Geir Solli
Uber Hompf Und Knøl
-Trial Team Sokndal
geirso@online.no-92424955

#749 Ekeberg

Ekeberg

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 22 November 2004 - 00:00

ingen fare, har jobbet intenst i flere dager, så nå er alle spor etter tegnebord å matematiske beregninger fjernet. eneste problemet er at det har blitt noe trekkfullt i verkstedet siden alle tegninger var risset inn i sørveggen:o

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

offroadguru wannabe

#750 GeSolli

GeSolli

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Posted 23 November 2004 - 00:00

Egeberg: det var nok verdt det uansett , finner vel noe presenning vi kan bruke som vegg der .
Er jeg heldig ankommer Jeep'n Egersund natt til torsdag .
Håper den kommer i store deler og ikke veldig mange bitte små....?
vel vel ,time will show.

Geir Solli
Uber Hompf Und Knøl
-Trial Team Sokndal
geirso@online.no-92424955

#751 GeSolli

GeSolli

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Posted 23 November 2004 - 00:00

Bra jobba Tom!
Jeep'n ankommer forhåpentligvis Egersund torsdag .dette blir spennende.....
(jeg har jo en tendens til å anskaffe meg et "smykke" av en bil?)

Geir Solli
Uber Hompf Und Knøl
-Trial Team Sokndal
geirso@online.no-92424955

#752 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 23 November 2004 - 00:00



#753 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 24 November 2004 - 00:00

Har hatt to fine dager i Sokndal, stor takk til familien Guru for gjestfriheten:)
Det var tydlig at offroadinteressen var stor i bygda, for jeg hadde ikke vært der i mer enn 15 minutter før en journalist fra lokalavisa var der!
Det var tydligvis stort at en vinner av Norgescupen tok seg tid til å besøke miljøet i denne bortgjemte dalen...

Her er noen bilder fra verkstedet.













Tomm Allan sin nye bil var så imponerende at jeg filmet den i stedet for å ta bilder....

Pål Blesvik
Xtremist


Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

PUT UP or SHUT UP! cool.gif

#754 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 25 November 2004 - 00:00

Ja nå er det lenge siden jeg skrev noe her.Blir desverre mye jobb,men nå kan jeg ihvertfall utnyttes når deler skal hjem fra fjerne steder som Drammen og Lyngdal fx..
Savner 2 ting på verkstedet.Sverre og tid.Som trucker blir det litt begrenset.
Racevogna skal derfor ikke gjennomgå de store forandringene denne vinteren.Den har,bank i bordet,vert usedvanlig driftsikker.En mellomaksling forran+div. småplukk.Men den bruker litt vann.Mithsjuba motoren fungerer veldig bra.I sanden på Gjærsta var det ingen problemer verken å kjøre på 2 eller tredje,så det er bra med trekkraft.
Har fått en motor av Solli,den har også orginal servo pumpe,så da holder kansje reimene også.Vinkelen på fremakslingen må forandres.Har veldig dårlig sving.Også ny orbitrol er på vei.Bak må det ny hylse,den som er på nå ser ut som en banan etter div. velt(eller kan det vere for mye power?).Uten at Ekeberg vet det,skal han faktisk bygge en skikkelig skliplate under bilen.Det gleder han seg nok til.
På tross av gjentatt grisebank har jeg fortsatt ikke knekt ett ledd forann.Ikke spør meg hvorfor,det er helt ubegripelig.

Besøk av selveste Pål var jo morro.80 timer gamle offroadfilmer ble skummet i gjennom.Fusk Films film fra Sladden i 2003,likte jeg godt.En stor del av filmen var dedikert min bil.Sikkert mest for jeg lånte den bort til 2 dansker."Ofrod Goro Solo er meiet venli,der låner ud sin bil"var en av de sentrale komentarene.
Vi fikk pressen på plass,av 2 anledninger.Skryte av sesongen,og vise frem Pål.Det gjorde et sterkt intrykk på jurnalisten at vinneren(huff,det kostet meg litt å skrive) av NC og SC hadde tatt turen helt hit for å komme med råd og skryt til norges best profilerte Trail Team(Skryt?Vi er ihvertfall på fjernsyn).

SESONGEN SOM GIKK:
Vi har i år kjørt de løp vi hadde planlagt.5 SC,og 3 NC.+Sladden.På XTrem trailen kom vi ikke,men som tidligere sagt tror jeg ikke vi hadde hatt noe der å gjøre for å si det sånn.
En andre plass i SC som beste runde plasering er jeg fornøyd med.Ellers havnet vi jo midt på treet resultat messig.Synes det er bra,våre 3 racevogner har tilsammen knapt kostet det et sett portaler koster.
Nå skal kampen om sponsorene igang.Håper det blir litt lettere i år.

Gjennomføringen av vår første NC og SC runde,ble vel en suksess.Men så lå det nesten 1 års arbeid bak også.Mandagen etter skal jeg vere ærlig å inrømme att all min offroad interesse var forsvunnet som dugg for solen.Det var så intenst de siste ukene,og når man skal kjøre og samtidig følge opp alt så blir man sliten.Med litt øvelse skal det nok bli bedre.Spesielt bergningsdelen må øves på.
Alle frivillige som stilte opp gjorde en kjempe insats det står respekt av.Her i bygda var dette veldig stort,og større skal det bli.
Målet er å ha den runden alle bare må på.
50 biler neste år?
Og takk igjen til alle som reiste så langt.Vet hva det koster,vi hadde selv desverre ikke råd til å kjøre de rundene som var lengst borte i år.

"Huff dette ble veldig seriøst,har det gått til hodet på meg?"

Du er heldig, OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#755 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 25 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
"Huff dette ble veldig seriøst,har det gått til hodet på meg?"

Ja



Turen hjemover tok lenger tid enn beregnet, da strekningen fra Flåklypa (les Sokndal) til Flekkefjord via Jøssingfjorden var rimelig tåkete.
Og i tillegg var det blank is på veien, så for en gangs skyld ble gps'n nyttig til annet enn å varsle fotobokser...



Pål Blesvik
Xtremist


Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net

PUT UP or SHUT UP! cool.gif

#756 claus diise

claus diise

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Posted 25 November 2004 - 00:00

Klaser bakh,Gori!!!
Jah,Ikh getentk Blesherwiken eine skmell gefekk inter deine opfhart sor komt,Ikh sabe.Deine reisergewagen est knaser,sanh und saber.Fhyr einer fhyrer do bist Ikh sabe.Aldreich inter meine libe Ikh habe geseth fharen uber do.
Ikh fhorslegth,gnell interh einer tobor,das wil schmell int einer bang Blesherwiken nicht kans fhorsteden,Ikh sabe.

keerioo,
alles shammen!

#757 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 25 November 2004 - 00:00

Ja Claus,du er inne på noe der.Men man trenger ikke turbo for å kjøre i ring rundt bilen av Pål vet du.
Men jeg skjønner hva du mener.Du tror jeg burde få samme efekt som du har i din extreme racevogn.Hørte fra sladden at du hadde imponert stort med fartresursene i din reisergewagen.
Det var foresten Pål som fortalte det her om kvelden.Han var veldig fortvilet.Vondt å se en voksen mann gråte når han tenker på hvor dårlig bilen hans går.
Men alt skal ikke svart males om Påls bil.EU's departemang for søvnforskning er nå i gang med en større studie av bilen,for å se på om bilder av den kan brukes istedenfor sterk medisinering overfor pasienter med sterke søvnproblemer.Sikre kilder sier også at Bush administrasjonen viste bilder under valgkampen av den samme bil for å få Kerrys velgere til å sove på valgdagen.Det virket jo.
Også norske myndigheter liker bilen.De ligger i forhandlinger om Pål kan bygge 30 kopier.De skal brukes for at det ofentlige skal komme seg dobbelt så fort frem.

Snakkes Claus.
Det er godt å vite at det finnes 2 i Europa som mestrer dette med offroad.

Du er heldig, OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#758 Ekeberg

Ekeberg

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 25 November 2004 - 00:00

oppdatering av prosjektet
begynt å lage nytt gulv da første utkast ikke ble helt som planlagt...
user posted image
flyttet doningen over på bukken da jeg er hjul-løs for tiden, skal bytte til større dekk så da trengte felgene en aldri så liten justering på bredden, disse ligger nå på jobben der jeg har engasjert en dreier til å stikke dem av i dreiebenken, en platearbeider til å valse ringer for å skjøte inn og en sveiser til å sette det hele sammen:lol:
user posted image
gamle fester skal fjernes fra fram-akslingen og nye settes på, diffen skal også byttes til en med brems
user posted image
prøvesitting hører med, gleder meg som en unge til første prøvetur:P:P

user posted image


UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

offroadguru wannabe

#759 THX

THX

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 25 November 2004 - 00:00

Du jobber utrolig fort!
Blir jo dødskul den bilen!wink.gif
lykke til videre!

#760 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 25 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink........