Gå til innhold



Foto

Norsk Geländewagenklubb er herved stiftet!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
73 replies to this topic

#21 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 04 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Bra du seie i frå. Eg syns også Norsk Geländewagenklubb høyres bra ut. Men skal me ha "Klubb" ilag meg geländewagen eller som eit eige ord til slutt? Døme: "Norsk Geländewagen Klubb".

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

Opprinnelig postet av meisal



Siden du tar det opp: Jeg foreslo Norsk Geländewagen Klubb (Som i Norsk Veteranvogn Klubb), men det ble enighet om Norsk Geländewagenklubb. Dene diskusjonen var faktisk ganske omfattende, og til tider noe opphetet, derfor tror jeg vi like gjerne skal ta utfallet til etterretning som å bruke mer energi på en ny debatt. Har ikke tatt bryet med å lete opp den gamle tråden, men her stoler jeg på hukommelsen min! (Hjelp meg, da, Iver og Tjærand...)

Øyvind
www.dieseltech.se

#22 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 30 April 2006 - 23:00

Hvis muligheten byr seg for meg den helga, er jeg der!! Har "bare " ett hus jeg må bygge ferdig, før 1 august. Så jeg har litt å henge i med.

Kjempebra tiltak, dette her. Ser bra ut så langt.



oops!?!



#23 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 29 April 2006 - 23:00

Vil igjen bare presisere at stiftelsesmøtet på ingen måta bare er for administrasjonen eller styret som eg likar å kalle det. Alle som kjørar, frakter eller tauer enn Geländewagen rundt i det norske land er velkommen!

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#24 ståle

ståle

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Posted 29 April 2006 - 23:00

Dere er virkelig i siget ser jeg. Jeg tror dette fort kan bli en superklubb for G-folk rundt om i landet. Blir nok helt sikkert medlem i klubben, men jeg har ikke tatt mål av meg til å vere med i administrasjonen, jeg har også for mange jern i ilden fra før. Skal kjøre G-bil til Brønnøysund siste halvdel av Juli. Stå på gutter dette er bare +++.

js

#25 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 28 April 2006 - 23:00

Bra du seie i frå. Eg syns også Norsk Geländewagenklubb høyres bra ut. Men skal me ha "Klubb" ilag meg geländewagen eller som eit eige ord til slutt? Døme: "Norsk Geländewagen Klubb".

Sidan ingen seier noko, anntar eg at 28. - 30- juli passer for alle?

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#26 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 27 April 2006 - 23:00

Tillater meg å minne om at etter en lang diskusjon for en tid tilbake, ble det enighet om navnet Norsk Geländewagenklubb. Det er kanskje ikke nødvendig å bruke tid og spalteplass på å finne opp kruttet på nytt?

Øyvind
www.dieseltech.se

#27 sivi

sivi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Navnet er kun ett kladde forslag fra min side. Egentlig burde vi ha Norsk Mercedes Geländewagen klubb. Det oversettes greit til både engelsk og tysk om det er nødvendig. På tysk er ikke begrepet entydig heller, om vi utelater Mercedes. Jeg synes vi skal beholde den tyske ä i det norske navnet.

Forkortes til NMGK

Jeg har en båt å ta meg av for tiden så det blir lite vedtektskriving. Men det kommer.

Klubb til til de "sære interessers" fremme.
Det må vel grense til "sado masocisme" det vi driver med.




Sivi

#28 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Sjølvsagt har me ikkje bestemt noko namn enno. Me må først få inn forslag, så stemmer me over dette på stiftelsesmøtet.

Men frå det eine til det andre:

Me må bestemme datoen for stiftelsen snart. Eg må begynne å bestille/reservere konferanselokal og overnattingstad. Personleg kan eg foretrekke byrjinga av august.

Viss det er nokon som er ueinige i at me legg stiftelsen til henholdsvis Oppdal, hadde eg sett pris på om me kunne ta ein debatten på dette så snart som mogleg.

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#29 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 24 April 2006 - 23:00

Norsk Geländewagenklubb!
Egentlig burde det vært en litt hårete undertittel, sånn alla "Skiforeningen - foreningen til ski-idrettens fremme", tenker type "Norsk Geländewagenklubb - klubben for Mercedes og Puch Geländewagens fremme"

300 GD STT Cab
(280 GE LWB)

#30 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 24 April 2006 - 23:00

Eg har sendt dei til deg på mail Simen.

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#31 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 24 April 2006 - 23:00

Har såde her å spekulert litt:

Skal klubben heite "Norges" eller "Norsk" Gelëndewagen Klubb? Og kva slaks forkortelse skal me ha, NGK?

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#32 sivi

sivi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:

Posted 26 April 2006 - 23:00

Slutten av juli er kanskje bedre for meg. Her kan umulig alle gjøres til lags. Jeg har ferie i August, men tiden er veldig booket. Skal selvsagt ikke diktere dette. Kan likevel influere og vær villig til å bidra på en eller annen måte selv om ikke fysisk er tilstede på selve stiftelses møtet.

smile.gif

Sivi

#33 Simen Malerbakken

Simen Malerbakken

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 577 Innlegg:

Posted 23 April 2006 - 23:00

Jeg kan gjerne kikke på vedtektene, om det er ønskelig, men noen revisjon tror jeg neppe jeg er kompetent til å gi deg.


Simen J. Malerbakken

1991 Mercedes-Benz 400 SE
1987 Mercedes-Benz 300 GD stt

www.stjerneservice.no

#34 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 10 May 2006 - 23:00

Då kan me bruka NGK2 me då :-)

Sivi har kommt med ei ny utgåve av vedtektene nå. Dei som vil sjå litt på dei kan sende ein mail og merke den med "send vedtekter" til magnus@meisal.com så sendar eg!

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#35 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

Ein stiftelse må me nok ha ja. Å legge den i sommer er nok ikkje ein dum ide. Nokon vil sikkert foreslå å legge stiftelsen til Simen sin tur i september, men eg trur, som blei sakt tidlegare, at turen med ein gong ville blitt mykje meir formell viss den vart arrangert igjennom ein klubb. I tillegg er det viktig at me kjem i gang så fort som mogleg. Sikkert lettare å få fleire med på turen også viss klubben er starta. Men denne avgjørelsen får Simen ta seg av.

Eg kan kome opp i eksamen fram til 23. juni, så hell me på å bygge hytte akkuratt den perioden, men juli?? Eventuelt rett før fellesferien, då skal sikkert så mange til syden, wink.gif

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#36 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 13 April 2006 - 23:00

Kjære GWenner

Nå har sivi og eg såte å skrevi ein del vedtekter. Er det nokon av dykk som er interesserte i å kommentere vedtektene eller legge til noko som me har gløymt, send meg ein mail; magnus@meisal.com så kan eg sende deg vedtektene.

Reiser til Roma i morgon og blir vekke ei stund, så eg klarer nok ikkje svare med ein gong.

God påske

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#37 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 27 April 2006 - 23:00

28. - 30 juli?? Passer det?

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#38 joran

joran

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 10 April 2006 - 23:00

Kaster inne et lite forslag:

Hva med Verdensarv øya midt i Norge : Vega, supert hotell (www.havhotellene.no) med super kokken Jon Aga.

Lite kjøreløyper men i August er det store muligheter for å delta på Gåse jakt og rådyr jakt for de som er intressert i slikt.
Øya ligger så og si rett ut fra Brønnøysund, muligens litt langt for dere som bor helt sør, men jeg kaster nå inn forslaget uansett.

mvh
Jøran

#39 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 10 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Dere må gjerne ta stiftelsesmøte på turen, kan sikkert ordne med møtelokaler for dere.
Jeg har jo stiftet MB Entusiastklubb, og kjenner litt til prosessene. (...)

Opprinnelig postet av Simen Malerbakken



Det hadde sjølvsakt vert ein fin muligheit å ta stiftelsesmøte på turen din Simen. Men når me skal bestemme noko slikt er det viktig å tenke på at terskelen for å delta på stiftelsen må vere så låg som mulig. Det er ikkje sikkert alle har muligheita til å ta 1 veke fri frå jobb og born. Som kørven sa tidligere: Har vært kjekt med ett slikt møte til sommeren, så har vi i nord hatt muligheten til å vært med. Det blir langt å reise frå Mo i Rana til Tyskland.

Men eg trur me skal klare å få dette til. Turen til Simen er ein kjempe muligheit for dei som ynkjer å varkeleg få eit innblikk i Mercedes' skapelse. Det blir litt feil kombinasjon å sitte mange timer i møter å diskutere vedtekter når Oktoverfesten venter utføre dørene. På turen til Simen skal me kose oss!

For dei som lurar på kva me snakkar om, her er ein link til sida der simen har "berettat": http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=51724

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#40 Simen Malerbakken

Simen Malerbakken

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 577 Innlegg:

Posted 09 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Ja det er sant det! Eg var nettopp inne å såg litt på priser i Oppdal, ganske rimelig. Får belage oss på å leie noko litt billig. Av erfaring veit eg at me vil få saftige kostnader for leige av konferanselokal, ved mindre Kristian-j kan fikse noko litt billig? Prisen er sjølvsagt også avhengig av om me skal ha lunsj osv.

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

Opprinnelig postet av meisal



I tillegg til å drive Stjerneservice har jeg drevet litt med reiseselskap i noen år, og akkurat leie av konferanselokaler er ingen problem, dersom man kommer og skal danne en klubb vil de aller fleste holteller gi deg konferanserom når man samtidig leier noen rom...
Ønsker man bevertning er det sjeldent noe problem å ordne det heller men det koster gjerne noen kroner.


Simen J. Malerbakken

1991 Mercedes-Benz 400 SE
1987 Mercedes-Benz 300 GD stt

www.stjerneservice.no