Ned reg Tahoe (Same ****, different day)
Posted 13 April 2007 - 18:30
vurderer å handle tahoe 97-mod, men den er lastebilregistrert og dette byr på mye problem for nedregistrering ser jeg.
snakka me toll og avgiftsdirektoratet og bt, men di kunne ikke gi noe sikkert svar, vart henvist til bergheim:(
der var det en sur nisse som satt i anner enden, men det ble litt snudd da han kunne fortelle at det var søkt om forandring i lov verket, papirene var ordnet og sendt til godkjenning og fingjennomgang.
denne loven/forandringen skulle være færdi behandlet og iverksettes om ca en mnd fra idag!
det vil si at vi som ønsker og nedregistrere en tahoe fra 3501kg og til under 3500, mulig får en kjangs no:)
Posted 13 April 2007 - 21:51
Posted 14 April 2007 - 19:51
håper på dette selv ihvertfall, men ser jo at dette problemet har vært tilstedet en stund,, synd men sant!
men det jeg lurer på er at det e snakk om en toalvekt på 2926kg fra fabrikk, dette er visst på merkelappen i døra!??
det biltilsynet vil ha for å nedregistrere bila fra 3501kg, er jo denne dokumentasjonen!
kor i svarte er denne dokumentasjonen da?
han på bt mente at bilen måtte igjennom en teknisk forandring for nedregistrering,, men det har den jo ikke vært igjennoim for å registreres opp heller!
er det fysisk mulig å få den "første" dokumentasjonen på totalvekt på b ordet eller, må vi vente på en evnt lov endring??
Posted 14 April 2007 - 21:51
Posted 15 April 2007 - 20:34
det må jo værre en endring av noe slag,, i denne sammenhengen er det nok bare papiret som er forandret.
men uansett så må jo den første godkjenning på fabrikken,, altså den vekta på 2926kg værre dokumentert en eller anna plass?? hvis denne dokumentasjonen "fins" er den vell på fabrikken da!
det bergheim sa direkte til meg var at denne dokumentasjonen ikke eksisterer,, noe jeg tviler sterkt på!
er den noen hær som har prøvd å sende en mail direkte til fabrikk for svar på dette?
var forresten å så på den tahoen jeg skal kjøpe idag,, den lappen i sjåførdøra, dær var totalvektverdien strøket over med korekturlakk!!!!!!!!!!bergheim????????
må jo lure ka i hel... som ligger til grunn hær, tru gjerne at bergheim har sitt på det tørre ang dokumentasjon på 3501kg, men det må da finnes en dokumentasjon for 2926kg også.
dette og at det tydlligvis ikke er gjort noen teknisk endring for å skrive opp totalvekta, så er jo dette et drittproblem! den som får svi for en evnt nedregistrering, er jo som jeg ser det eieren av bilen, da det må betales avgift før 10år! men får håpe at det nye vedtaket blir positivt for oss,, til og med han på bergheim va positiv til at dette skulle gå i orden:),,,men vi får se
Posted 15 April 2007 - 22:25
Nå skal det legges til noe jeg ikke har sagt tidligere!!
Bergheim Drammen fant ei løysning til meg, men grunnen til at jeg sa nei var at det blei igjen så lite nyttelast at det ikke var hensiktsmessig da jeg ikke kunne laste stort mer enn meg selv inn i bilen. Endringen gikk ut på å bytte torsjonsfjæringene forran med et sett til en bensin Tahoe og dermed ville vi få mindre totalvekt, problemet var at totalvekten blei så lita at det bare var snakk om rundt hundre kg mellom egenvekt og totalvekt. altså ingen god løysning, trur det blei snakk om totalvekt på rundt 2600 kg. Torsjonsfjæringene og dokumentet blei riktig nok å koste noen kr, men det var uaktuelt uansett.
En anna ting å se på er jo tillat aksellast, i henhold til lappen i døra er jo den 1780 + 1701 = 3481 kg, altså ikke nok til 3501 kg, men dette er jo også forandret i motorvognregisteret.
Posted 16 April 2007 - 08:11
Jeg har en -96 Sub. og stakk innom Bergheim Oslo rett før påske for å få vite hvor mye det koster å få ned.reg. til under 3500. Dagen etter ringte de tilbake og han fortalte at han hadde snakka med veidirektoratet. De hadde sagt at reglene for ned.reg. skulle lempes på og at dette mest sannsynlig ville gå gjennom. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt igjen en uke etter påske. I praksis vil dette si at vi får nedregistrere UTEN å gjøre endring på bilen så lenge den var under i utgangspunktet. Har ikke snakka med Bergheim igjen, men skal innom iløpet av uka. Noen andre som har hørt utfallet av den saken? Bergheim visste ikke sikkert om vi trengte å betale dokumentavgift eller ikke, men man må vel ha godkjenningspapirer......
Mvh Kjetil
Posted 16 April 2007 - 12:03
Har nå drevet og jobbet med denne saken i snart et lite år og har for tiden liggende en søknad inne hos VD om vektendring uten teknisk endring. Etter samtaler og mailer med Skagenæs hos Bergheim ble jeg tilslutt fullstendig ignorert da han ikke kunne(ville!) bekrefte at vektene som står på original vektplate var fra produsent. Makan til elendig kundebehandling er det heldigvis sjelden man opplever ! Ble også fullstendig ignorert av GM NORGE da jeg la ved kopi av mail til dem... Gutteklubben grei ja !
Har også vært i kontakt med AMCAR, som også jobber med saken, men der var det ikke noe nytt pr i dag. Har vi navn på vedkommende hos Bergheim som henviste til kommende regelendringer ? Evt kontaktperson hos VD ?
Har uansett omregistrert til 5-seter lastebil og det ble kjekt med stasjonsvogn !
Med evig optimistisk hilsen
Knut
Posted 16 April 2007 - 16:30
Har nå drevet og jobbet med denne saken i snart et lite år og har for tiden liggende en søknad inne hos VD om vektendring uten teknisk endring. Etter samtaler og mailer med Skagenæs hos Bergheim ble jeg tilslutt fullstendig ignorert da han ikke kunne(ville!) bekrefte at vektene som står på original vektplate var fra produsent. Makan til elendig kundebehandling er det heldigvis sjelden man opplever ! Ble også fullstendig ignorert av GM NORGE da jeg la ved kopi av mail til dem... Gutteklubben grei ja !
Har også vært i kontakt med AMCAR, som også jobber med saken, men der var det ikke noe nytt pr i dag. Har vi navn på vedkommende hos Bergheim som henviste til kommende regelendringer ? Evt kontaktperson hos VD ?
Har uansett omregistrert til 5-seter lastebil og det ble kjekt med stasjonsvogn !
Med evig optimistisk hilsen
Knut
GM norge har ikke chevrolet lenger, det er det bergheim som har tatt over. det vear det jeg fikk som svar når jeg ringte dit.
Posted 16 April 2007 - 17:58
Strengt tatt er det ikke Bergheim som har Chevrolet lenger. Etter at Daewoo ble Chevrolet i Europa, er det egentlig disse som representerer Chevrolet. Derfor Bergheim har begynt å importere GMC i stedet for Chevrolet.
Og nå som GM har begynt å snakke om å importere HHR og nye Camaro til Europa, er det da også meningen at de skal selges gjennom Daewoo-forhandlerene.
Men for all del, dette er en digresjon. Bergheim er nok rette adresse her.
Posted 16 April 2007 - 21:51
papirene er sendt til høring forsto jeg, dær di skulle finkjemmes og avgjøres, dette skulle være færdig avgjort i mai 2007! men fy fella for en gretten gubbe,
skjønne at den saken hær e sinnsyk for enkelte, spesielt når enkelte har krangla om det hær i 1år.
får vell bare håp at den avgjørelsa i mai går vårres vei:)
Posted 17 April 2007 - 13:16
Hadde en MEGET hyggelig samtale med teknisk avdeling hos AMCAR i dag. De ringte meg og bekreftet at det ser ut til at VD nå vil tillate nedregistrering av totalvekt på disse bilene uten at teknisk endring må gjennomføres. Sannsynligvis vil original vektplate (klebbelapp) fra fabrikanten bli gjeldende ved totalvektsendring. Sannsynligvis implementert i vegtrafikkloven innen utgangen av mai.
Godt nytt for alle det gjelder !!!
Samtidig bør vi vel også gi oss selv en klapp på skuldra...
Bra jobba folkens !
Eneste minuset er vel at nå kan fruen kjøre grombilen også...hehe...
Ha en super dag !
Knut
Posted 17 April 2007 - 21:41
Har masa på skagenes ang papirer til firma biln vi har på jobb 1,5måned han sku send doukumentasjon fra gm. kansje bare å vent te i mai da me å få klassa ned pickupen på jobb
Posted 18 April 2007 - 00:04
en stor ulempe ved det er vel at original totalvekt er rimelig lav.
bilen min veier 2,85 tonn i egenvekt nå
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
Posted 18 April 2007 - 22:16
Posted 19 April 2007 - 21:16
Forde om bergheim og amcar bekrefter at det er søkt om endring så er det ikke sikkert svaret er positivt.
Nå i disse miljøtider så er det slettes ikke sikkert at vegdirektoratet går med på dette helt uten videre.
Nei, hold hodet kaldt å ta ikke gleden på forskudd. Er svaret positivt så er jo det supert, men vi har jo ikke fått svar ennå.
Posted 02 May 2007 - 00:36
da gjennstår det bare å se om lovendringa går i vår favør i mai da!
noen som har hørt noe?
bergheim sa at jeg måtte følge med på sia te dæm!! men finner ikke ut av hvor de har slik info på den sia.
Posted 02 May 2007 - 23:20
veit ikke om den er offentlig da..
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
V8 Dieseltech Forum
Posted 06 May 2007 - 22:22
http://www.finn.no/f...d...=170&page=6
Mvh
Ponrov
Her har du ein som er regga under 3500 kg totalvekt
http://www.finn.no/f...d...=170&page=6
mvh
Ponrov
Posted 06 May 2007 - 23:27
denna har ligget ute lenge..
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
V8 Dieseltech Forum