Gå til innhold

Foto

Ned reg Tahoe (Same ****, different day)

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
326 replies to this topic

#81 knuts

knuts

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 07 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hei !
Har selv en 97 Tahoe 6.5TD førstegangsregistrert i februar 97 og vil svææært gjerne omregistrere/klassifisere den til en 5-seters personbil med tillatt totalvekt under 3500kg. Dama er ivrig på å kjøre den, men hun har ikke C1. Er det konkludert med en riktig fremgangsmåte for å få dette gjort eller er det umulig ?
Er det evt noen som har fått dette gjort så kan vi vel benytte samme fremgangsmåte evt også henvise til godkjenningen ved besøk hos BT ?

Med hilsen fersk forumist.

Knut

Opprinnelig postet av knuts

Ta Kontakt med Erik Skagnæs hos Bergheim, han er rette mann til å svare på dette. Det er forøvrig Bergheim som må dokumentere nedregginga.

trond-anders.halle@midthaug.no
trond.anders.halle@bluezone.no

Opprinnelig postet av Mittibushen

Hei og takk for tipset.
Vet du om noen som faktisk har vært gjennom mølla hos BT og klart å regge ned til under 3500kg ?

Med hilsen
Knut

Knut

#82 Mittibushen

Mittibushen

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 101 Innlegg:

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hei !
Har selv en 97 Tahoe 6.5TD førstegangsregistrert i februar 97 og vil svææært gjerne omregistrere/klassifisere den til en 5-seters personbil med tillatt totalvekt under 3500kg. Dama er ivrig på å kjøre den, men hun har ikke C1. Er det konkludert med en riktig fremgangsmåte for å få dette gjort eller er det umulig ?
Er det evt noen som har fått dette gjort så kan vi vel benytte samme fremgangsmåte evt også henvise til godkjenningen ved besøk hos BT ?

Knut

Ta Kontakt med Erik Skagnæs hos Bergheim, han er rette mann til å svare på dette. Det er forøvrig Bergheim som må dokumentere nedregginga.

Hei og takk for tipset.
Vet du om noen som faktisk har vært gjennom mølla hos BT og klart å regge ned til under 3500kg ?

Med hilsen
Knut

Knut

Vet ikke om noen som har regga ned tahoe, men vet av flere som har gjort det med både sub., van og pick up. Kan ikke forstå at det skal vere noe verre med en tahoe.

#83 knuts

knuts

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hei !

Knut

Hei og takk for tipset.

Med hilsen
Knut

Knut

Vet ikke om noen som har regga ned tahoe, men vet av flere som har gjort det med både sub., van og pick up. Kan ikke forstå at det skal vere noe verre med en tahoe.

OK - takker og bukker !

Med hilsen
Knut

#84 Torgeir13

Torgeir13

Spekulant

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 08 December 2006 - 00:00

Akkurat det her har æ studert opp og ned og i mente. Straks klar til doktorgrad. Har jobbet aktivt lenge for å få TOTALVEKTEN på tahoen ned 1 KG!, men pga. lovverket vi har i det her forb..... landet så er det bortimot umulig. Kan nok fortelle dere utrolig masse om det her, men har ikke tid akkurat nå, men for å gjøre ei lang historie kort, Kjør opp til C1!!!!!

Chevrolet er lidenskap.

#85 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Hva er begrunnelsen for at man ikke bare kan skifte støtdempere som med suburban?

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#86 west coast chevy

west coast chevy

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 260 Innlegg:

For at støtdemperene blei skiftet til en annen type,ved reg til c1

Drive us-cars

#87 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Litt snodig, at en bil som tahoe (som er dimensjonert for mindre vekt originalt enn en subb), ikke fikk noen fysiske endringer ved regging som C1.
Mens en subb, som originalt tåler mer vekt, måtte ha fysiske endringer for å få lov...

Går det ikke an å henvise til MB hos BT a? siden de ikke trenger å gjøre noe fysisk...
Same ****, different car...
Et eller annet sted i norges land må det være et BT som går med på noe, og når vi først har fått en tahoe gjennom nåløyet, da presser vi resten av kroppen innafor døra!
Alle disse paragrafidiotene (ikke Torgeir13 da såklart) tolker jo lovverket forskjellig, så kanskje de går med på det et sted?

Kai

Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!

www.v8dieseltech.net

#88 knut e

knut e

3skalle

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

skulle jo tro at bilen glatt skal klare 3499 i total da den også klarer 3501kg ja. heia norge. det forundrer meg ikke et ekund da dette norske regelverket aldri slutter og overraske negativt.

#89 fred

fred

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 411 Innlegg:

Posted 09 December 2006 - 00:00

Dette med fysiske endringer er stort sett for å rettferdiggjøre avgifter. Jeg har akkurat nedregget Silverado'en (fikk grønne skilter i dag), og det er jo ingen sikkerhetsmessig grunn til å fjerne en bladfjær for å redusere totalvekten. Men noe fysisk må de ha for å backe opp rundt det papirmessige... Samme tullet er det med elendigwagen, der er det bla. en foring til fjærene som må byttes, men den er helt lik den originale. Den må bare byttes...

MVH Fred.
Jeep Cherokee Ltd. 2,5 Td 96'
Chevrolet Silverado K3500 6,5Td 95'

smile.gif smile.gif smile.gif
freddyhaug@hotmail.com

#90 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

hmmm... jeg TROR egentlig alle chevy ble senka 6" for å regges som C1, så man må nok heise 6" og sette på superswampere..
oh...ikke norge, men kanskje drømmeland?

Kai

Tahoe Z-71

www.v8dieseltech.net

#91 fred

fred

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 411 Innlegg:

Ja jøss, in our dreams... Det er som nevnt tidligere, det varierer med hvem man treffer på, BT mannen prøvde seg med at jeg kun fikk to seter foran, men endret mening etter litt (til)snakking. Men en ting tror jeg er sikkert; ingen BT person tør å godkjenne noe som helst uten papirer fra f.eks Bergheim...

MVH Fred.
Jeep Cherokee Ltd. 2,5 Td 96'
Chevrolet Silverado K3500 6,5Td 95'

smile.gif smile.gif smile.gif
freddyhaug@hotmail.com

#92 ewikran

ewikran

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Hvis en på G-wagen må bytte en foring til samme som står der fra før, kan ikke det på Tahoen byttes til noen andre, feks dempere, som er lik orginalt men som Bergheim sier vi må gjøre for å nedregge. Da skulle jo BT være fornøy, og alle hjerter gleder seg.

Spekulerer på å kjøpe Tahoe

#93 knuts

knuts

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 11 December 2006 - 00:00

Hvordan stiller Bergheim seg til saken da ? Utsteder de dokumenter vi trenger ? Noen som har forsøkt ?

Med hilsen
Knut

#94 Kåre GMC yukon

Kåre GMC yukon

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 04 January 2007 - 00:00

Nå har jeg snakka med Skagenes på Bergheim, og han sier at det ikke er laget til noe ombygging for min Yukon (1997 mod). Jeg har da forsøkt å sende en mail til GMC Canada for å få godkjenningspapirer på totalvekt på 3500kg. Det burde vel være mulig siden min bil har oppgitt 2926kg på skiltet i døra. Får jeg et positivt svar her, så kommer jeg helt sikkert til å formidle det her i dette forumet. Hilsen en optimistisk GMC-eier. ( Man kan vel få lov til å være optimist helt til det motsatte er bevist?) Kåre GMC yukon.

Kåre GMC Yukon

#95 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 04 January 2007 - 00:00

Bra initiativ!

Vet GMC2500 er inne på noe liknende, men kan ta litt tid

Kai

Tahoe Z-71

www.v8dieseltech.net

#96 Torgeir13

Torgeir13

Spekulant

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 05 January 2007 - 00:00

Jeg sendte mail til GM i USA med forespørsel om dokumentasjon på totalvekt, men ble videre formidla til General motors norge, der var det ei dame som tok tlf, å hun holdt på å ordne meg med dokumentasjon på totalvekt 2926 da det vist nok var noen som kom å stoppet henne å ba henne henvise meg videre til bergheim, dermed var jeg tilbake der jeg starta.
Kopi av melding:
Nå har jeg snakka med Skagenes på Bergheim, og han sier at det ikke er laget til noe ombygging for min Yukon (1997 mod). Jeg har da forsøkt å sende en mail til GMC Canada for å få godkjenningspapirer på totalvekt på 3500kg. Det burde vel være mulig siden min bil har oppgitt 2926kg på skiltet i døra. Får jeg et positivt svar her, så kommer jeg helt sikkert til å formidle det her i dette forumet. Hilsen en optimistisk GMC-eier. ( Man kan vel få lov til å være optimist helt til det motsatte er bevist?) Kåre GMC yukon.

Kåre GMC Yukon

Opprinnelig postet av Kåre GMC yukon

Chevrolet er lidenskap.

#97 ewikran

ewikran

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Posted 29 January 2007 - 23:39

Her ser det ut til at det kan ligge et lite innspill i debatten.
Er det noen i traktene som kan skynde seg å se på den og få tak i ALLE papirer og data på den?
http://www.finn.no/f...d...=8&tot=null

Ex -97 G300DT LWB

#98 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 14:56

Er i nærheten av meg detta, men jeg hakke bil som kan brukes før neste uke

Kai

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum

#99 Torgeir13

Torgeir13

Spekulant

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 21:14

now we are talking:) Må telefonere litt.

#100 knuts

knuts

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 31 January 2007 - 19:47

Nå begynner det (kanskje) å likne noe ja !
Her er en til som står i avgiftsklasse personbil i annonsen : http://www.finn.no/f...d...pos=2&tot=3

Min 3-seter blir 5-seter 14. februar - Jippi !!!
Merkelig at det skal være så vanskelig å få nedskrevet nyttelasten med en kilo eller to, men nå er det da kanskje håp ?

Om en har en nedregget bil av samme type å vise til hos BT, trenger man da uansett papirer fra Bergheim ?