FSD (Fuel Solenoid Driver), plasering.
#41
Posted 09 May 2006 - 23:00
torgeir.tratten@vegvesen.no
#42
Posted 20 June 2006 - 23:00
Motor romsviften er fra Biltema, og blåser noe helt rått med luft:D
Mvh
Jarl Ove
#43
Posted 20 June 2006 - 23:00
Jarl Ove
#44
Posted 20 June 2006 - 23:00
Har 2 stk 80x80 vifter direkte på kjøleribben, pluss en motor romsvifte for innboard motorer i båter. Denne er koblet slik at den kan tvangskjøres. Når motoren går lenge på tomgang, og i køkjøring "krabber" tempen opp mot 60 grader, og dette er ikke bra for elektronikken. Ønsker å legge inn en termostat som kobler inn på min 40 grader og ut på ca 30 grader. Om noen har et tips om en liten termostat til dette formålet er jeg evig takknemlig.
Mvh
Jarl Ove
#45
Posted 18 June 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Q: Someone told me that if I change the resistor value, the PCM will not recognize the change without using a scanner to reset everything. Is this true?
A: Only 1/2 true. To prompt an "instant" recognition of the new resistor, a "TDC learn" procedure will need to be initiated with a Tech 2 scanner. BUT, the PCM will automatically check resistor value every 50th keystart of the engine, and make the necessary adjustments in fuel rate.
Q: What is the purpose of the calibration resistor?
A: The resistor fine tunes the injection pump much like the adjusting screw did on older non-electronic pumps. The resistors are available in values 1-9. Stock being a #5. Diesel enthusiasts have known since 1994 that the #9 increases fuel rate by 6% over the stock #5 and everyone knows that with diesels, more fuel equals more hp. The beauty of the #9 is that due to increased operating efficiencies, it will also usually produce better mileage too, if driven sensibly.
Kan det at du ikke måler noen forskjell ved motstander med forskjellig verdi ha noe med det som står her om at PCM'en kun sjekker denne motstanden ved hver 50'ende nøkkelstart om man ikke manuellt får den til å sjekke med en sånn scanner det er snakk om?
If it aint broke, break it!
#46
Posted 13 June 2006 - 23:00
Tenker da på mekanisk pumpe uten fsd.
Nothing compares to cubic inches!
#47
Posted 22 September 2006 - 23:00
Tahoe -94
#48
Posted 22 September 2006 - 23:00
Hva har du i føde pumpe trykk?
Den kjøleren vil vi gjerne se bilder av.
Alle gode løsninger vil alle her se.
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
#49
Posted 22 September 2006 - 23:00
[/img][img]http://www.offroad.no/garage/8517/img/27748.jpg
Tahoe -94
#50
Posted 22 September 2006 - 23:00
Du kommer ikke til å få problemer med varme i FSD´en
Muligens litt på tomgang og kø kjøring.
Har du forsøkt å la bilen gå litt, etter at du har kjørt den varm.
Har du temp føler på kjøleren?
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
#51
Posted 23 September 2006 - 23:00
Tahoe -94
#52
Posted 23 September 2006 - 23:00
Er det gjort noe med dieselsystemet?
Eksos annlegg?
Det blir mange spørsmål.
Hvorfor jeg spør, det kommer det svar på i løpet av noen dager.
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
#53
Posted 23 September 2006 - 23:00
Bilen er ikke trimma, og dieselsystemet er så vidt jeg vet originalt. Eksosanlegget er kanskje noe spesiellt, siden dette blir fordelt etter potta under bilen, og går ut i ett rør på hver side bak bakhjula. Har nok mistanke om at dette er blitt gjort i etterkant. Disse rørene etter potta har jeg selv skifta ut etterhvert pga. rust, men jeg tror jeg brukte samme dia. som det stod fra før(2 1/2"). Selve potta tror jeg er spesiell siden den da har to utløp, og den må være i rustfritt - for da jeg rengjorde denne så var den blank som en speile etter at jeg hadde hatt bilen i 5 år. Trodde først at bilen var en Canada- utgave siden det var instruksjonsbok på ikke-engelsk, men har lest her på forumet at siden chassinr. begynner med 1GNEK1..., så dreier dette seg om en Amerika- bil. Ellers så er dette en -94 modell, altså første- utgave. Skal se om jeg en gang kan få tak i liste over options på denne bilen - har forstått det slik at verksteder kan finne ut det etter chassi- nr.
Tahoe -94
#54
Posted 23 September 2006 - 23:00
Det var det jeg ville vite.
Ang. utstyr på bilen.
Det er en hvit lapp en plass. kalles RPO ?
Se i hanskerommet.
Der er det masse tall og bokstaver.
Det er utstyrs lista over alt på bilen.
Tillegg.
På Buick til ho Mor er den plasert i kofferten og ser slik ut.
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
#55
Posted 23 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Takker for utfyldene svar.
Det var det jeg ville vite.
Ang. utstyr på bilen.
Det er en hvit lapp en plass. kalles RPO ?
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
RPO/Service Part Identification?
Hvis noen skulle ha en oversikt over dette, eller vet hvor jeg kan finne det, så hadde det vært fint...
Tahoe -94
#56
Posted 23 September 2006 - 23:00
Se om denne kan hjelpe deg
http://www.nastyz28....codes/rpo-a.php
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
#57
Posted 23 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Se om denne kan hjelpe deg
http://www.nastyz28....codes/rpo-a.php
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
Opprinnelig postet av GMC 2500
Jotakk - her stod de fleste kodene, selv om ikke alle var der. Stod bl.a "Z 49 - Mandatory Canadian base equip. modification" og "Z 71 - Offroad chassis pkg."
Ellers må jeg si at jeg ikke akkurat er i olympiadeform når det gjelder teknisk engelsk, men det kan jeg sikkert få hjelp til. - tusen takk for hjelpa!
Tahoe -94
#58
Posted 01 November 2006 - 00:00
Her er bilde av en pumpe montert FSD.
Fuel Solenoid Driver
http://www.v8dieselt...s/65venstre.jpg
Det er den sorte boksen på siden av dieselpumpa.
Og da kalles den også for PMD
Pump Mounted Driver, når den er montert slik som på bilde.
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
#59
Posted 01 November 2006 - 00:00
hehe, føle at æ e ny i gamet her ;P ka e FSD?
#60
Posted 21 November 2006 - 00:00
Er det noen her ute som har 1 eller gjerne flere defekte FSD'r som de har lyst å gi bort til meg? Hadde vært litt morsomt å kikka litt nermere på dem, åpna dem.....
Hilsen Rune, Trondheim, SUB 96 TD, runemann8@hotmail.com