Gå til innhold



MountainTruck.no


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
383 replies to this topic

#41 airplex

airplex

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Gjelder forsikringen din da, når bilen ikke er godkjent ? Så vidt meg bekjent ikke ! Det er jævlig kjedelig om du skulle krasje og skade noen. 7-8 mill å betale på resten av livet ?
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Er Den Råe Fjallasport- Patrolendin godkjent? Hvis ikke, hva med forsikringen din ved en evt. ulykke ? Å hva med EU-kontroll, det blir vel et problem, hvis den ikke er godkjent da.biggrin.gifwink.gif
Kopi av melding:
Mountain Truck er Nissan 4x4 modifisert i regi av Birger N. Haug AS og de har flere leverandører/bidragsytere utover seg selv og Fjallasport, alt ettersom.

Fjallasport bygger noe. Birger N. Haug bygger noe og Team-Bertelsen bygger noe = Mountain Truck. Dvs en del (opp til hver enkelt hvor langt man vil gå) av bilene er ikke rene Fjallasport-biler men en "mix" av det beste fra flere parter. Du kan si en "grunnpakke" som man kan få bygd videre etter egne spesifikasjoner og ønsker for å få akkurat de egenskapene hver enkelt er ute etter levert i regi av Birger N. Haug.
Mountain Trucks samerbeidspartnere er BG Nor, Fjallasport og Team-Bertelsen. Min f.eks. er en mix fra alle de 4 partene.

Opprinnelig postet av Rett til himels



Opprinnelig postet av airplex



Jeg jobber med saken smile.gif og håper å få den godkjent. Den står nå på 37" men er godkjent på 35" så alt for stor utfordring å få det gjennom er det neppe. Kjøreegenskapene er nå uansett bedre både offroad og onroad. Vi får se smile.gif Krysser fingrene med andre ord.


Opprinnelig postet av Rett til himels



#42 advance

advance

    King Kong

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Jeg vet dette er et dumt spørsmål, men jeg tar sjangsen. Dette er fordi du er hørselshemmet? Og ikke får å høre på understellet biggrin.gif

Hilsen Anders wink.gif



Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...


86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!

#43 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 27 December 2006 - 00:00

Skal du være med til Island er svaret: Med! (Er noen festlige småhull i elvene og ditt moto er jo; gi gass - da blir det fort litt for mye vann! biggrin.gif)

#44 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Merker under bilen får du fort. Skjelden noe å bry seg om. Riper i lakken dreier seg om greiner ol som sleper langs sidene (orndes som regel med litt rubbing). Når du først får en smell under bilen som er noe å kimse om skal jeg love deg at du hører det!

PS: Jeg bruker hørapparat som forsterker med 146dB :-)

#45 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 18 January 2007 - 00:00

Må si at servicen på birgernhaug er slett. Har ringt 2 ganger på 35" Pathfinderen de har der. 1 gang rett før jul og 1 gang i går. De skulle sjekke og ringe meg tilbake. Har sendt 2 stk mail til de, har fremdeles ikke hørt noe.

Helt rævva spør du meg, glad toyota ikke har samme problem...

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#46 Guest_Punisher_*

Guest_Punisher_*
  • Guests

Posted 18 January 2007 - 00:00

Prøv enten Jon Vegard Eller Tom Henriksen på Rud avd. Så garanterer jeg god oppfølging!!!
Sorry at du ikke har fått bedre hjelp
67154000


Gi gass

#47 Guest_Punisher_*

Guest_Punisher_*
  • Guests

Posted 18 January 2007 - 00:00

Hvis det er noe du lurer på videre ang MT biler så kontakt Jon Vegard. Så skal du se at du får den servicen alle på bnh skal yte. Har gitt et lite hint om din frustrasjon, og det blir fulgt opp. Takk for tilbake meldingen!

Gi gass

#48 Guest_Punisher_*

Guest_Punisher_*
  • Guests

Posted 15 December 2006 - 00:00

Eh sikkert et skikkelig dumt spørsmål, men lurer på det uansett.. Spoa=??


Gi gass

#49 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 15 December 2006 - 00:00

SPOA = Spring Over Axel.

Du legger akslene under fjærene.



#50 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 15 December 2006 - 00:00

Eller bladfjærene over akslene:-) Det finnes ikke dumme spørsmål, for spør man ikke så lærer man ikke noe.

#51 Guest_Punisher_*

Guest_Punisher_*
  • Guests

Posted 16 December 2006 - 00:00

Takk Takk! man lærer ikke hvis man er redd for å spørre.....

Gi gass

#52 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Jon-V: Skam deg! Det er ikke scooterføre nå - bruk bilen!!!

#53 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Advance skrev:
"De er ikke godkjent med OME sett. Og blir det heller ikke."

Årsaken til at det ikke er brukt ett standard sett, er at jeg ønsket en arbeidsbil med økt lasteevne bak uten at den sank sammen og mistet kontakten med veibanen forran. Dvs bilen er noe stivere bak enn forran for å tåle mer last = bedre kjøreegenskaper enn tidligere onroad for meg som først å fremst bruker denne som arbeidsbil.

#54 advance

advance

    King Kong

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Joa, sperre først. Men jeg mener plate først jeg ass. Var en del av de skogsveiene jeg ikke kjørte videre inn på av frykt for å ta bunnpanne, gear og lingnende. Den ekstra høyden er jeg ikke så bekjymret for hvis jeg kan "skli" på stenen, hehe.

Av fjaset har jeg Veltebøyle og lys i lyktebøylen på vei. Verkstedet hadde ikke tid før jul smile.gif

Hvis det var noe spes du lurte på er det bare å sende PM wink.gif

Hilsen Anders wink.gif




Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...


86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!

Opprinnelig postet av advance



Enig der, advance. Skliplate under gear reddet gearkassa mi ved siste treff på Svarstad. Men skogen tåler bilen din fint. (kun riper i lakken du må leve med der), Sandkassa er verre. En stein du ikke ser i farta, og det er gjort. Idag tok en stubbe knekken på nr 2 styredempern min. Roger Brekke hadde heldigvis en Rang Rover demper i bilen og den passa. Heldige meg smile.gif Takk, Roger! "Supply blier" er alltid velkommne i nødens stund smile.gif



Opprinnelig postet av Rett til himels



Hvordan merker du sånt ? Jeg er redd jeg har ødelagt noe men merker ingen ting og ser ripene i ramma der den slo litt nedi wink.gif. Så er jo bare paranoid, for man merker når noe ryker? Snakk om litt striper i vangen over midten av ramma, hehe!

Hilsen Anders wink.gif



Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...


86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!

#55 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Gjelder forsikringen din da, når bilen ikke er godkjent ? Så vidt meg bekjent ikke ! Det er jævlig kjedelig om du skulle krasje og skade noen. 7-8 mill å betale på resten av livet ?
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Er Den Råe Fjallasport- Patrolendin godkjent? Hvis ikke, hva med forsikringen din ved en evt. ulykke ? Å hva med EU-kontroll, det blir vel et problem, hvis den ikke er godkjent da.biggrin.gifwink.gif
Kopi av melding:
Mountain Truck er Nissan 4x4 modifisert i regi av Birger N. Haug AS og de har flere leverandører/bidragsytere utover seg selv og Fjallasport, alt ettersom.

Fjallasport bygger noe. Birger N. Haug bygger noe og Team-Bertelsen bygger noe = Mountain Truck. Dvs en del (opp til hver enkelt hvor langt man vil gå) av bilene er ikke rene Fjallasport-biler men en "mix" av det beste fra flere parter. Du kan si en "grunnpakke" som man kan få bygd videre etter egne spesifikasjoner og ønsker for å få akkurat de egenskapene hver enkelt er ute etter levert i regi av Birger N. Haug.
Mountain Trucks samerbeidspartnere er BG Nor, Fjallasport og Team-Bertelsen. Min f.eks. er en mix fra alle de 4 partene.

Opprinnelig postet av Rett til himels



Opprinnelig postet av airplex



Jeg jobber med saken smile.gif og håper å få den godkjent. Den står nå på 37" men er godkjent på 35" så alt for stor utfordring å få det gjennom er det neppe. Kjøreegenskapene er nå uansett bedre både offroad og onroad. Vi får se smile.gif Krysser fingrene med andre ord.


Opprinnelig postet av Rett til himels



Opprinnelig postet av airplex



Som jeg skrev - jobber med saken. - og går det ikke - rigger ned. Noen må være først ute. Dvs. Min utfordring, ene og alene.

#56 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
2" OME hevesett er tuv godkjent. Jeg prøvde en Patrol på 37" og det ble ingen nedtur, tro meg. Den kjørte frem over alt og klatrer værre enn værst, imponert for å si det mildt. Hans kone var veldig snill som overlot plassen til meg bilen, slik at jeg også fikk prøve den:-) Stor takk.

Opprinnelig postet av ingos



Kona fikk prøve å kjøre selv etterpå - nå går hun rundt og smiler fra øre til øre - mer frelst enn noen gang smile.gif

#57 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Joa, sperre først. Men jeg mener plate først jeg ass. Var en del av de skogsveiene jeg ikke kjørte videre inn på av frykt for å ta bunnpanne, gear og lingnende. Den ekstra høyden er jeg ikke så bekjymret for hvis jeg kan "skli" på stenen, hehe.

Av fjaset har jeg Veltebøyle og lys i lyktebøylen på vei. Verkstedet hadde ikke tid før jul smile.gif

Hvis det var noe spes du lurte på er det bare å sende PM wink.gif

Hilsen Anders wink.gif




Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...


86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!

Opprinnelig postet av advance



Enig der, advance. Skliplate under gear reddet gearkassa mi ved siste treff på Svarstad. Men skogen tåler bilen din fint. (kun riper i lakken du må leve med der), Sandkassa er verre. En stein du ikke ser i farta, og det er gjort. Idag tok en stubbe knekken på nr 2 styredempern min. Roger Brekke hadde heldigvis en Rang Rover demper i bilen og den passa. Heldige meg smile.gif Takk, Roger! "Supply blier" er alltid velkommne i nødens stund smile.gif

#58 Guest_Punisher_*

Guest_Punisher_*
  • Guests

Posted 27 December 2006 - 00:00

Min bil med eller uten snorkel??


Gi gass

#59 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 27 December 2006 - 00:00

Drukne, drukne:-) Skal du til Island Rett til himmels?

#60 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 27 December 2006 - 00:00

Ja - sommerferie! cool.gif (Dessverre ingen vintertur i år ser det ut til...sad.gif)