Kopi av melding:
Kopi av melding:
Er Den Råe Fjallasport- Patrolendin godkjent? Hvis ikke, hva med forsikringen din ved en evt. ulykke ? Å hva med EU-kontroll, det blir vel et problem, hvis den ikke er godkjent da. Kopi av melding:
Mountain Truck er Nissan 4x4 modifisert i regi av Birger N. Haug AS og de har flere leverandører/bidragsytere utover seg selv og Fjallasport, alt ettersom.
Fjallasport bygger noe. Birger N. Haug bygger noe og Team-Bertelsen bygger noe = Mountain Truck. Dvs en del (opp til hver enkelt hvor langt man vil gå) av bilene er ikke rene Fjallasport-biler men en "mix" av det beste fra flere parter. Du kan si en "grunnpakke" som man kan få bygd videre etter egne spesifikasjoner og ønsker for å få akkurat de egenskapene hver enkelt er ute etter levert i regi av Birger N. Haug.
Mountain Trucks samerbeidspartnere er BG Nor, Fjallasport og Team-Bertelsen. Min f.eks. er en mix fra alle de 4 partene.
Opprinnelig postet av Rett til himels
Opprinnelig postet av airplex
Jeg jobber med saken og håper å få den godkjent. Den står nå på 37" men er godkjent på 35" så alt for stor utfordring å få det gjennom er det neppe. Kjøreegenskapene er nå uansett bedre både offroad og onroad. Vi får se Krysser fingrene med andre ord.
Opprinnelig postet av Rett til himels
MountainTruck.no
#41
Posted 30 December 2006 - 00:00
#42
Posted 30 December 2006 - 00:00
Hilsen Anders
Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...
86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!
#43
Posted 27 December 2006 - 00:00
#44
Posted 30 December 2006 - 00:00
PS: Jeg bruker hørapparat som forsterker med 146dB :-)
#45
Posted 18 January 2007 - 00:00
Helt rævva spør du meg, glad toyota ikke har samme problem...
selvbygg er velbygg...
#46 Guest_Punisher_*
Posted 18 January 2007 - 00:00
Sorry at du ikke har fått bedre hjelp
67154000
Gi gass
#47 Guest_Punisher_*
Posted 18 January 2007 - 00:00
Gi gass
#48 Guest_Punisher_*
Posted 15 December 2006 - 00:00
Gi gass
#49
Posted 15 December 2006 - 00:00
Du legger akslene under fjærene.
#50
Posted 15 December 2006 - 00:00
#51 Guest_Punisher_*
Posted 16 December 2006 - 00:00
Gi gass
#52
Posted 30 December 2006 - 00:00
#53
Posted 30 December 2006 - 00:00
"De er ikke godkjent med OME sett. Og blir det heller ikke."
Årsaken til at det ikke er brukt ett standard sett, er at jeg ønsket en arbeidsbil med økt lasteevne bak uten at den sank sammen og mistet kontakten med veibanen forran. Dvs bilen er noe stivere bak enn forran for å tåle mer last = bedre kjøreegenskaper enn tidligere onroad for meg som først å fremst bruker denne som arbeidsbil.
#54
Posted 30 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Joa, sperre først. Men jeg mener plate først jeg ass. Var en del av de skogsveiene jeg ikke kjørte videre inn på av frykt for å ta bunnpanne, gear og lingnende. Den ekstra høyden er jeg ikke så bekjymret for hvis jeg kan "skli" på stenen, hehe.
Av fjaset har jeg Veltebøyle og lys i lyktebøylen på vei. Verkstedet hadde ikke tid før jul
Hvis det var noe spes du lurte på er det bare å sende PM
Hilsen Anders
Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...
86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!
Opprinnelig postet av advance
Enig der, advance. Skliplate under gear reddet gearkassa mi ved siste treff på Svarstad. Men skogen tåler bilen din fint. (kun riper i lakken du må leve med der), Sandkassa er verre. En stein du ikke ser i farta, og det er gjort. Idag tok en stubbe knekken på nr 2 styredempern min. Roger Brekke hadde heldigvis en Rang Rover demper i bilen og den passa. Heldige meg Takk, Roger! "Supply blier" er alltid velkommne i nødens stund
Opprinnelig postet av Rett til himels
Hvordan merker du sånt ? Jeg er redd jeg har ødelagt noe men merker ingen ting og ser ripene i ramma der den slo litt nedi . Så er jo bare paranoid, for man merker når noe ryker? Snakk om litt striper i vangen over midten av ramma, hehe!
Hilsen Anders
Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...
86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!
#55
Posted 30 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Gjelder forsikringen din da, når bilen ikke er godkjent ? Så vidt meg bekjent ikke ! Det er jævlig kjedelig om du skulle krasje og skade noen. 7-8 mill å betale på resten av livet ? Kopi av melding:
Kopi av melding:
Er Den Råe Fjallasport- Patrolendin godkjent? Hvis ikke, hva med forsikringen din ved en evt. ulykke ? Å hva med EU-kontroll, det blir vel et problem, hvis den ikke er godkjent da. Kopi av melding:
Mountain Truck er Nissan 4x4 modifisert i regi av Birger N. Haug AS og de har flere leverandører/bidragsytere utover seg selv og Fjallasport, alt ettersom.
Fjallasport bygger noe. Birger N. Haug bygger noe og Team-Bertelsen bygger noe = Mountain Truck. Dvs en del (opp til hver enkelt hvor langt man vil gå) av bilene er ikke rene Fjallasport-biler men en "mix" av det beste fra flere parter. Du kan si en "grunnpakke" som man kan få bygd videre etter egne spesifikasjoner og ønsker for å få akkurat de egenskapene hver enkelt er ute etter levert i regi av Birger N. Haug.
Mountain Trucks samerbeidspartnere er BG Nor, Fjallasport og Team-Bertelsen. Min f.eks. er en mix fra alle de 4 partene.
Opprinnelig postet av Rett til himels
Opprinnelig postet av airplex
Jeg jobber med saken og håper å få den godkjent. Den står nå på 37" men er godkjent på 35" så alt for stor utfordring å få det gjennom er det neppe. Kjøreegenskapene er nå uansett bedre både offroad og onroad. Vi får se Krysser fingrene med andre ord.
Opprinnelig postet av Rett til himels
Opprinnelig postet av airplex
Som jeg skrev - jobber med saken. - og går det ikke - rigger ned. Noen må være først ute. Dvs. Min utfordring, ene og alene.
#56
Posted 30 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
2" OME hevesett er tuv godkjent. Jeg prøvde en Patrol på 37" og det ble ingen nedtur, tro meg. Den kjørte frem over alt og klatrer værre enn værst, imponert for å si det mildt. Hans kone var veldig snill som overlot plassen til meg bilen, slik at jeg også fikk prøve den:-) Stor takk.
Opprinnelig postet av ingos
Kona fikk prøve å kjøre selv etterpå - nå går hun rundt og smiler fra øre til øre - mer frelst enn noen gang
#57
Posted 30 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Joa, sperre først. Men jeg mener plate først jeg ass. Var en del av de skogsveiene jeg ikke kjørte videre inn på av frykt for å ta bunnpanne, gear og lingnende. Den ekstra høyden er jeg ikke så bekjymret for hvis jeg kan "skli" på stenen, hehe.
Av fjaset har jeg Veltebøyle og lys i lyktebøylen på vei. Verkstedet hadde ikke tid før jul
Hvis det var noe spes du lurte på er det bare å sende PM
Hilsen Anders
Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...
86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!
Opprinnelig postet av advance
Enig der, advance. Skliplate under gear reddet gearkassa mi ved siste treff på Svarstad. Men skogen tåler bilen din fint. (kun riper i lakken du må leve med der), Sandkassa er verre. En stein du ikke ser i farta, og det er gjort. Idag tok en stubbe knekken på nr 2 styredempern min. Roger Brekke hadde heldigvis en Rang Rover demper i bilen og den passa. Heldige meg Takk, Roger! "Supply blier" er alltid velkommne i nødens stund
#58 Guest_Punisher_*
Posted 27 December 2006 - 00:00
Gi gass
#59
Posted 27 December 2006 - 00:00
#60
Posted 27 December 2006 - 00:00