Gå til innhold



MountainTruck.no


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
383 replies to this topic

#61 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
De er ikke godkjent med OME sett. Og blir det heller ikke. Men spør du meg tipper jeg han stakkaren på BT som skal kontrolere den ikke ser forkjell på en orginal mountain-truck og en med OME.

Jeg var i svarstad idag å ble ikke møkette en gang. Bilen kryper opp OVER allt! Det var bare helt utrolig. Der folk ga flatt jern (å det var ikke "små" biler) Kom jeg på 12-1400 omdreininger i lavgir og måtte ikke snu EN gang...

Det jeg mangler og anbefaler ALLE som kjøper KC fjallasport, er plater under bilen. Bgnor kan levere noen bolton plater som dekker hele bilen under... Da har man en RÅ bil. Spør du meg trenger du verken OME sett eller sperre. I hvertfall ikke før platene biggrin.gif

Hilsen Anders wink.gif



Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...


86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!







Opprinnelig postet av advance



2" OME sett godkjennes.
Idag var det veldig vått og grepet var maks = din bil = konge smile.gif som den er. Den er milevis fra å være en dårlig bil slik den nå er levert. Sperre trenger du først når underlaget blir løst. Det samme gjelder økt fleks - men du fikk ikke prøvd den svarte med OME-oppsett idag? (Forstå meg rett - du trenger det ikke)

#62 airplex

airplex

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Er disse "MountainTruck-bilene" (Som egentlig er Fjallasport-biler så vidt meg bekjent) Godkjente med OME sett fra Bertelsen i Danmark Roger ? Jeg har hørt at de ikke bruker ett OME sett, men deler fra forskjellige OME sett på bilene. Da går vel TUV Godkjenningen bort også? Er ikke disse bilene også godkjent slik de kommer fra Fjallasport, hva med det ?
Kopi av melding:
Disse bilene du ser her, er ytligere bygd om og satt opp i samarbeid med Team Bertelsen i Danmark, forøvrig norden største levrandør av ARB og OME sett , samt enorm erfaring på dette området.
Forandringen er helt enorm og må prøves for å forstå det.
MVH ROGER

Opprinnelig postet av colormax



#63 airplex

airplex

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Er Den Råe Fjallasport- Patrolendin godkjent? Hvis ikke, hva med forsikringen din ved en evt. ulykke ? Å hva med EU-kontroll, det blir vel et problem, hvis den ikke er godkjent da.biggrin.gifwink.gif
Kopi av melding:
Mountain Truck er Nissan 4x4 modifisert i regi av Birger N. Haug AS og de har flere leverandører/bidragsytere utover seg selv og Fjallasport, alt ettersom.

Fjallasport bygger noe. Birger N. Haug bygger noe og Team-Bertelsen bygger noe = Mountain Truck. Dvs en del (opp til hver enkelt hvor langt man vil gå) av bilene er ikke rene Fjallasport-biler men en "mix" av det beste fra flere parter. Du kan si en "grunnpakke" som man kan få bygd videre etter egne spesifikasjoner og ønsker for å få akkurat de egenskapene hver enkelt er ute etter levert i regi av Birger N. Haug.
Mountain Trucks samerbeidspartnere er BG Nor, Fjallasport og Team-Bertelsen. Min f.eks. er en mix fra alle de 4 partene.

Opprinnelig postet av Rett til himels



#64 advance

advance

    King Kong

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

De er ikke godkjent med OME sett. Og blir det heller ikke. Men spør du meg tipper jeg han stakkaren på BT som skal kontrolere den ikke ser forkjell på en orginal mountain-truck og en med OME.

Jeg var i svarstad idag å ble ikke møkette en gang. Bilen kryper opp OVER allt! Det var bare helt utrolig. Der folk ga flatt jern (å det var ikke "små" biler) Kom jeg på 12-1400 omdreininger i lavgir og måtte ikke snu EN gang...

Det jeg mangler og anbefaler ALLE som kjøper KC fjallasport, er plater under bilen. Bgnor kan levere noen bolton plater som dekker hele bilen under... Da har man en RÅ bil. Spør du meg trenger du verken OME sett eller sperre. I hvertfall ikke før platene biggrin.gif

Hilsen Anders wink.gif



Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...


86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!






#65 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

2" OME hevesett er tuv godkjent. Jeg prøvde en Patrol på 37" og det ble ingen nedtur, tro meg. Den kjørte frem over alt og klatrer værre enn værst, imponert for å si det mildt. Hans kone var veldig snill som overlot plassen til meg bilen, slik at jeg også fikk prøve den:-) Stor takk.

#66 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Er Den Råe Fjallasport- Patrolendin godkjent? Hvis ikke, hva med forsikringen din ved en evt. ulykke ? Å hva med EU-kontroll, det blir vel et problem, hvis den ikke er godkjent da.biggrin.gifwink.gif
Kopi av melding:
Mountain Truck er Nissan 4x4 modifisert i regi av Birger N. Haug AS og de har flere leverandører/bidragsytere utover seg selv og Fjallasport, alt ettersom.

Fjallasport bygger noe. Birger N. Haug bygger noe og Team-Bertelsen bygger noe = Mountain Truck. Dvs en del (opp til hver enkelt hvor langt man vil gå) av bilene er ikke rene Fjallasport-biler men en "mix" av det beste fra flere parter. Du kan si en "grunnpakke" som man kan få bygd videre etter egne spesifikasjoner og ønsker for å få akkurat de egenskapene hver enkelt er ute etter levert i regi av Birger N. Haug.
Mountain Trucks samerbeidspartnere er BG Nor, Fjallasport og Team-Bertelsen. Min f.eks. er en mix fra alle de 4 partene.

Opprinnelig postet av Rett til himels



Opprinnelig postet av airplex



Jeg jobber med saken smile.gif og håper å få den godkjent. Den står nå på 37" men er godkjent på 35" så alt for stor utfordring å få det gjennom er det neppe. Kjøreegenskapene er nå uansett bedre både offroad og onroad. Vi får se smile.gif Krysser fingrene med andre ord.

#67 advance

advance

    King Kong

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Jeg fikk bekjed fra selger at den ikke ville ble godkjent med OME sett. Så da beklager jeg det. Da er det kanskje noe å vurdere for meg og wink.gif. Men 30k for sperre og OME spørs det om jeg vil bruke på bilen... Det er mye pæng wink.gif

Men denne plata skal jeg ha: http://www.asfir.com...er=33&model=140


Hilsen Anders wink.gif



Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...


86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!

#68 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Det må du finne ut selv om det er verd! smile.gif
Bli med BNH 4x4 Offroad Club på treff - neste er Dagali -innbydelse kommer! Skal du først bruke mer penger på bilen er nr 1 sperre, Derretter OME. Etter det kommer alt "fjaset" vi alle har lyst på biggrin.gif

PS: Prøvde å finne deg på helt på tampen av dagen, men da hadde du dessverre reist

#69 advance

advance

    King Kong

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Joa, sperre først. Men jeg mener plate først jeg ass. Var en del av de skogsveiene jeg ikke kjørte videre inn på av frykt for å ta bunnpanne, gear og lingnende. Den ekstra høyden er jeg ikke så bekjymret for hvis jeg kan "skli" på stenen, hehe.

Av fjaset har jeg Veltebøyle og lys i lyktebøylen på vei. Verkstedet hadde ikke tid før jul smile.gif

Hvis det var noe spes du lurte på er det bare å sende PM wink.gif

Hilsen Anders wink.gif



Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...


86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!

#70 Jon-v

Jon-v

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Skulle så gjerne ha vært på Svarstad i dag med min Navara på 37"(godkjent smile.gif )

Ang OME sett til D22 Mountain Truck:
Mountain Truck 35" D22 er ikke godkjent med 2" OME sett pr nå.
Men prosessen er i gang, og ved hjelp av Stig fra BG Nor er det nærliggende å tro at vi får det til. Det vil i første omgang bli enkeltgodkjenninger. Håper å få det godkjent i Januar, da har vi time hos BT, og alle de nødvendige papirene skal være på plass :-)

#71 Jon-v

Jon-v

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Jon-V: Skam deg! Det er ikke scooterføre nå - bruk bilen!!!

Opprinnelig postet av Rett til himels



Hehe jeg vet, men i dag var det familien som var årsaken smile.gif

#72 Jon-v

Jon-v

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

her ser dere min Navara på 37" og 2" OME ved siden av en 35" Navara - er litt forskjell smile.gif
OME gjør stor forskjell, ikke bare på bakkeklaring, men også flex og kjøreegenskapene på landeveien har blitt helt rå smile.gif


#73 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

...

#74 Jon-v

Jon-v

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
...

Opprinnelig postet av Rett til himels



----- smile.gif

#75 Jon-v

Jon-v

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Noen Mountain Trucks smile.gif
Pathfinder 35", Navara 35", Navara 37" og Pathfinder35"




#76 Guest_Punisher_*

Guest_Punisher_*
  • Guests

Posted 01 January 2007 - 00:00

Godt nytt år!!


Gi gass

#77 MM4x4

MM4x4

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 263 Innlegg:

Posted 16 January 2007 - 00:00

Her:

http://www.dinside.n...rt.php?id=29982

Mitsubishi L200 99mod.
Arctic-cat DVX400 TS

#78 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 18 January 2007 - 00:00

Har pratet med Tom nå, forsåvidt han jeg har pratet med tidligere. Bilen det gjelder er solgt, men han jobber med å få tak i et alternativ. Så hvis han bare hadde ringt og fortalt dette hadde det gått fra å være skikkelig dårlig service til skikkelig bra service. Så nå er jeg sånn "javel, så flott da"... eller no sånt... Takk for tipset anyway... wink.gif

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#79 Guest_Punisher_*

Guest_Punisher_*
  • Guests

Posted 23 January 2007 - 00:00

Se det funker sånn som det skal til slutt..! Bra jobba gutta!! I'm proud!!


Gi gass

#80 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 23 January 2007 - 00:00

Nissan ruller videre:-)