
Oljetrykk-igjen..
#21
Posted 18 August 2006 - 23:00
Hvis man har en veldig startvillig bil, og kanskje litt røten oljepumpe/pumpefunksjon må jo dette være veldig lurt.
Jeg syntes det var veldig snedig ihvertfall.
Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio
Subbeløs, men ikke motløs, kun håpløs.
#22
Posted 19 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
bare sånn og få terminologien på plass... så betyr (W) i navnet på olja, at den er tilpasset vintertemperaturer... ikke watt....
10W 40... betyr: 10 står for hvor lang tid olja rener i gjennom et kalibrert hull under testing av viskositeten....det første er når olja ere varm.... W for vinter... og 40 for når olja er kald....
It`s a new day, all the way, into the system, there`s no way you gotta get around this one!
Opprinnelig postet av Wheytech
oohh! silly me, again...
#23
Posted 19 August 2006 - 23:00
Har problem med oljetrykket eg og, 85lux. tek over 5sek før lampen sløkker seg,ca 2 viss eg gjer gass..
Med tanke på at motor skal turbokonverterast så er dette lite gunstig, turbo uten smøring i fart..grr
Oljefilter her ligg horisontalt...
Tips er kort sagt.
-Orginalt oljefilter?
Brukar purulator for augeblikket og shell helix ultra 10W40 mineral..
Jostedalen firlurkarlag
#24
Posted 19 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
sant det fillefranz, men w står for vinter. vinter=kaldt!
Har problem med oljetrykket eg og, 85lux. tek over 5sek før lampen sløkker seg,ca 2 viss eg gjer gass..
Med tanke på at motor skal turbokonverterast så er dette lite gunstig, turbo uten smøring i fart..grr
Oljefilter her ligg horisontalt...
Tips er kort sagt.
-Orginalt oljefilter?
Brukar purulator for augeblikket og shell helix ultra 10W40 mineral..
Jostedalen firlurkarlag
Opprinnelig postet av Rickien
oohh! silly me, again...
#25
Posted 19 August 2006 - 23:00
#26
Posted 20 August 2006 - 23:00
isuzu trooper 2.2 td eier, en polakker som bør i Oslo. jeg elsker å går ut med bilen og uten...no maters. heter Pavel, 37 år gammel
#27
Posted 20 August 2006 - 23:00
#28
Posted 21 August 2006 - 23:00
#29
Posted 21 August 2006 - 23:00

#30
Posted 21 August 2006 - 23:00
isuzu trooper 2.2 td eier, en polakker som bør i Oslo. jeg elsker å går ut med bilen og uten...no maters. heter Pavel, 37 år gammel
#31
Posted 23 August 2006 - 23:00
isuzu trooper 2.2 td eier, en polakker som bør i Oslo. jeg elsker å går ut med bilen og uten...no maters. heter Pavel, 37 år gammel
#32
Posted 23 August 2006 - 23:00
amplifier..
funksjon før finish
#33
Posted 25 August 2006 - 23:00

h5n1: overhalte/fiksa du noko i tillegg, eller berre fjerna drit?
Jostedalen firlurkarlag
#34
Posted 25 August 2006 - 23:00
amplifier..
funksjon før finish
#35
Posted 25 August 2006 - 23:00
vi som kan noe må derfor prøve å tenke litt primært og gjennom spørsmål/problemet /svar samtidig. og gjøre folk oppmerksomme på andre ting som eventuelt må gjøres / skaffes til å få jobben gjort.
det var ikke meningen å virke allvitende eller noe verre....hehe.....jeg mener hva jeg sier, og dette koster tid og penger noen ganger ,dette er jeg klar over , derfor sitter jeg noen ganger kl 06:00 etter en lang natt på jobb og tenker på andres tekniske problemer og prøver å svare på en måte som dekker så mye som mulig ditt problem og kan hjelpe andre med et litt utvidet bildet av problemet/ konsekvenser/ forbedringer /priser/bilder/hvem/hvor/hva.......vi er en liten gruppe som vi må ta vare på selv ......det er dette som er drivkraften......
jeg håper vi kunne treffes en gang iblant et sted f.eks. oslo og se på hverandres biler og prate mekanikk etc sammen:D
#36
Posted 25 August 2006 - 23:00
jeg så på din profil og ser du her toyota....... kan du beskrive mer om ditt turbo ombigning eventuell med bilder.....
jeg menner det er viktig hvor du tar oil tilforsel fra i systemet for ikke påvirke negativt resten av systemmet. mange turbo mororer brukker et
eget hi volum oil pumpe pga turbo tapper mye oil fra systemet med trykkfall som konsekuens.
du må finne om dette motor finnes i turbo vers. og vis oil pumpen er ett annen til dette. (før du gjenger noe)

#37
Posted 25 August 2006 - 23:00
isuzu trooper 2.2 td eier, en polakker som bør i Oslo. jeg elsker å går ut med bilen og uten...no maters. heter Pavel, 37 år gammel
#38
Posted 25 August 2006 - 23:00
Motoren er ein velprøvt 2L av mange toyotaeigarar, toyota utbedra i -95 til 2LT med turbo, og ca 2000 til 2LTII, som har endå fleire oppgraderingar. Men er ellers som gode gamle 2L.
Som de ser på bildene under har den eine plata fleire hol enn den andre, den med mange hol er frå ein 2LT, den andre frå 2L meinar eg.
2LT hentar olje frå hol med raud ring rundt, det kjem frå oljekjølar(eg vil og ha kjølt olje til turbo derfor bore/gjenge) Der det er gul prikk på andre bildet skal eg bore og gjenge. har skaffa det eg treng til olje-delen, kun returslange som manglar- men det er lite problem:D

frå 2LT

Frå 2L
Jostedalen firlurkarlag
#39
Posted 09 September 2006 - 23:00
OLJEFILTER MOTOR ISUZU 94143205 NKr119.00 (ekskl mva) ISUZU UBS TURBODIESEL T.O.M. 87
Kan noen bekrefte dette? Jeg har c223t-motor, men det sto ingenting om c223t på listen som jeg kunne se. Prisen er hvertfall hyggelig om dette er orginalt.
#40
Posted 21 September 2006 - 23:00
Men til dere bekymrede sjeler vil jeg si med 99% sikkerhet at feilen er ujevn kvalitet ved tilbakeslagsventilen, som sitter i filteret. Den holder ikke alltid tett. Jeg har byttet filter 3 ganger og har alltid brukt samme type og fabrikat (husker ikke hvilket, muligens mahle) men det er første gang at dette har sjedd, er byttetid igjen i høst så da får jeg se om det blir bedre igjen.
I like trucks, Becouse size does matter.
-Knut
Chevrolet Blazer K5
Isuzu økonomi 4x4