Gå til innhold



Foto

Svindler ved bruktbilkjøp


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
82 replies to this topic

#61 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 07 November 2006 - 00:00

Men ka du gjør nu da?

-92 Chevrolet Suburban 5,7 bensin/LPG (familiebil og trekkvogn)
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Ifor Williams LM146G 4x0
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan
-1975 Toyota Corolla KE36 stasjonsvogn!

"MAN SKAL HØR MYKJE FØR AUAN DETT UT..."

#62 ktveide

ktveide

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Posted 07 November 2006 - 00:00

dette må jo være en av de verste i Nokas gjengen.. rett og slett.. Kanskje den skyldige..

Ut på tur aldri sur...

#63 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 07 November 2006 - 00:00

Som det er skrevet tidligere her , kjøp av bruktbil er noe du IKKE skal gjøre med mindre du har litt bilkunnskap, tror nok ikke du kommer noen vei med dette

#64 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 07 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Ja her har det vært aktivitet ser jeg:)
Gidder ikke å svare hver enkelt, så jeg skriver bare til alle.

Hvis dere har sett oppførselen til denne selgeren, så har dere vært enig med meg, for en mere arogant drittsekk en han har jeg ikke vært borti.
Vi har vært i kontakt med han som selger kjøpte bilen hos pga vi har fått beskjed hos selger at vi skulle ta kontaktmed han vedr. manglene på bilen. Men det blir ikke rett, pga hun kjøpte jo ikke bilen hos han, men vi ringte og slo av en prat.
Han kunne fortelle at bilen var helt 100% teknisk når han hentet bilen. Han hadde hatt bilen på verksted for å få dette dokumentert, så han sa at han hun kjøpte bilen hos må regelrett ha kjørt bilen ihjel.
Videre kunne han fortelle at han kjørte en mnd på forsikringen hans, og på den mnd fikk han flere parkeringsbøter og en fartsbot i posten, han har prøvd å kontakte kjøperen flere ganger, men tar ikke hverken tlf eller svarer på brev eller SMS, nok en gang viser det seg hva slags kar dette er.
Har og snakket med en person som har kjøpt en moped hos denne personen, som og ble rundlurt. Dette er en person som spekulerer i ren svindel spør du meg.
Nei denne saken skal vinnes frem på en eller annen måte!

Opprinnelig postet av Vikingen



Basert på den nye informasjonen du kommer med her så virker det i allefall som om selgeren er skyldig i å være en skikkelig "slabbedask"!! Men som privatperson har man ikke så mye med hva han har foretatt seg på fritiden tidligere i livet... Denne informasjonen hadde sikkert vært nyttig i forkant av salget, så hadde man visst at man burde styre unna fyren. Virker på meg som du er en ordentlig fyr som prøver å ordne opp for ex'en din :-) Men det er nå dessverre slik at hun forhastet seg veldig ved dette kjøpet og burde heller ha rådført seg med deg i forkant (så hadde du, og langt viktigere; hun kanskje visst hva slags "slubbert" denne fyren er for lenge siden)

Så lenge ingen påpekte feilene på bilen da den ble solgt så er dessverre i prinsippet bilen verdt de Kr. 15.000,- den ble solgt for (må si meg enig i at verdien på en brukt bil er hva noen er villige til å gi for den).
Med mindre man faktisk får se dokumentasjonen som sier noe annet kan for alt vi vet bilen ha vært i like dårlig stand da han dere kjøpte bilen av selv kjøpte den... Hvis han har null peiling på bil så kan han godt ha kjøp en haug av forrige eier, selv om vedkommende nå hevder at bilen var tipp-topp...

Med mindre du har gode bevis for at selgeren visste at ditt og datt var ødelagt og i tillegg prøvde å skjule det, så kommer du ingen nok vei...Og for Kr. 15.000,- (minus det du kan få for bilen som delebil dersom dere ikke reparere den) hadde jeg ikke orket å mase mere med saken.

Men uansett, du sparer deg mye ergrelse og mas ved å bare bruke tiden på å fikse opp bilen til ex'en din heller enn å jage rundt etter denne fyren.

Lykke til :-)

www.partyfabrikken.no
KristianW. Johnsen

Mecedes 290 motor, anyone??

#65 magadog

magadog

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

hei du , er slik med bruktbil kjøp at vis man ikke opplyser om alvorlige feil eller mangler med bilen ved salg , kan man kreve kjøpet hevet . Er selgers plikt å opplyse om bilens stand ved salg .

THOR

#66 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
hei du , er slik med bruktbil kjøp at vis man ikke opplyser om alvorlige feil eller mangler med bilen ved salg , kan man kreve kjøpet hevet . Er selgers plikt å opplyse om bilens stand ved salg .

THOR

Opprinnelig postet av magadog



Du burde sette deg inn i både tråden og kjøpsloven før du uttaler deg:devil:

Man har plikt til å opplyse det man er klar over, både alvorlig og ikke alvorlig.. Utover det er bruktbilkjøp i lavere prisklasser et sjansespill.
Men i denne saken kan det virke som selger har utelatt noen viktige detaljer smile.gif.. Dersom Vikingen gidder å bruke tiden sin på det, har han sikkert en liten mulighet til å oppnå noe som kan føles som seier. Om det er riktig bruk av tid, må han nesten vurdere selv.

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Frode, the member formerly known as FR..

www.terrengbil.com

#67 magadog

magadog

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

frode , det som er tråen er vel at en person har kjøpt en bil som viste seg å være mindre verdt enn det den ble solgt for pga feil med bilen ? har kjøpt og solgt biler i en manns alder og aldrig hatt problem med folk som har kjøpt av meg men jeg har kjøpt biler som jeg har fått hevet kjøpet på pga feil og mangler ikke ble opplyst om ved salg .
stå på ditt Viking eller mener vel stå på søstra di sitt =)
lykke til

THOR

#68 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Står også i tråden at eieren FØR han som selger den nå sier at bilen var i tipp topp stand når HAN solgte den...
Det å bevise at eier visste om feilene med bilen før salg kan være vanskelig, da det ikke er en bilselgers plikt å inneha kompetanse på bil...

Men for all del, håper det ordner seg til ei løsning du og x'n kan leve med, V.


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#69 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
stå på ditt Viking eller mener vel stå på søstra di sitt =)
lykke til

THOR

Opprinnelig postet av magadog



Akkurat den linja der viser vel at du ikke har lest tråden så altfor godt:)smile.gif
Siden vi snakker om mor til barnet hans, håper jeg det ikke også er søstra hans.biggrin.gif:D

Om bilen var verdt pengene er ikke helt enkelt å si. Billige biler er som mange andre sier verdt det folk vil betale, mye eller lite feil.

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Frode, the member formerly known as FR..

www.terrengbil.com

#70 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
stå på ditt Viking eller mener vel stå på søstra di sitt =)
lykke til

THOR

Opprinnelig postet av magadog



Siden vi snakker om mor til barnet hans, håper jeg det ikke også er søstra hans.biggrin.gif:D


-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Frode, the member formerly known as FR..

www.terrengbil.com



Opprinnelig postet av Frode



Fauske e jo en liten plass biggrin.gif

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#71 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Nu altså!mad.gif
For å si det enkelt, ho e ikke søstra mi!blush.gif
Ang saken så e det ganske stille nu, NAF advokaten har sendt brev til selger, så vi avvente svar derfra.
Skal oppdater her når æ veit nå meir:)

#72 rasmuss

rasmuss

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 393 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

stå på.

Rasmuss.....

tlf 99 43 83 13

#73 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
stå på ditt Viking eller mener vel stå på søstra di sitt =)
lykke til

THOR

Opprinnelig postet av magadog



Siden vi snakker om mor til barnet hans, håper jeg det ikke også er søstra hans.biggrin.gif:D


Opprinnelig postet av Frode



Fauske e jo en liten plass biggrin.gif

Opprinnelig postet av Henning



JÆVLIG BRA! Her sitter kommentarene løst.biggrin.gif

Håper saken ordner seg.


Frank


Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

#74 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

hvordan er ståa i denne saken??

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no

#75 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Saken er sendt til forliksrådet.
Aventer svar derfra, dere får høre når jeg vet noe.

#76 hauk74

hauk74

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 49 Innlegg:

Posted 01 January 2007 - 00:00

var bilen tipp topp eller sa selger at så vidt jeg vet er den tipp topp. he he. vet om en som rotet bort en dunge med lapper til ingen nytte. Men vart vist ikke kjøper som betaler i dette tilfelle så hva har d å si??cool.gif

Forstod det så det var kun hans navn på kontrakten hennes? har hun evt fylt ut hans kontrakt? da blir det vel evt hun som ikke har fylt ut kontrakt. skal vel ikke taes fotokopi av et eksmplar. men mulig jeg leste feil (håper d) Jurister engasjerer seg for de får lønna uansett.

Jeg selger alltid bilene som forevist kjøper. med underskrift på begge parter.

men spent på utfallet. Bare glad det er noen andre enn henne selv som betaler juristene.

#77 VFH16

VFH16

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 268 Innlegg:

Posted 01 January 2007 - 00:00

He hei alle sammen, jeg leser flere innlegg her på offroad.no, og jeg med flere, har jeg sett, lurer på hvorfor noen absolutt må skrive som dem prater, enkelte ganger så kan man jo tro at man har fått dysleksi når man leser noen innlegg. mvh. Torgrim

#78 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 01 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
He hei alle sammen, jeg leser flere innlegg her på offroad.no, og jeg med flere, har jeg sett, lurer på hvorfor noen absolutt må skrive som dem prater, enkelte ganger så kan man jo tro at man har fått dysleksi når man leser noen innlegg. mvh. Torgrim

Opprinnelig postet av VFH16



No skal vel ikkje den diskusjonen opp igjen, eller?biggrin.gif



Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe! På grønne skilt biggrin.gif:D

Faen og, her e det noke gale som ikkje e heilt rett biggrin.gif:D:D

#79 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 01 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
så kan man jo tro at man har fått dysleksi når man leser noen innlegg. mvh. Torgrim

Opprinnelig postet av VFH16



Det er faktisk en del av oss her inne som HAR dysleksi.....!

__________
Sett fast, vinsj opp.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748

#80 VFH16

VFH16

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 268 Innlegg:

Posted 01 January 2007 - 00:00

Så-så, nå må ikke de med dysleksi som følte seg truffet få spader`n, for jeg tror de som lider av det, prøver og skrive så bra som mulig, det jeg hadde i tankene er den dialekt skrivingen som noen er så flinke til, jeg ber alle med dysleksi som følte seg veldig tråkket på så meget om beklagelse, men for de som ikke lider av det må det da gå ann å skrive normalt. (selvfølgelig med skrivefeil da, he-he) mvh. Torgrim