Gå til innhold



Foto

de nye avgiftene...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
106 replies to this topic

#81 Pckupmn

Pckupmn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 147 Innlegg:

Posted 30 October 2006 - 00:00

Dette vil jeg si er en søknad fra regjeringen om å få gå av!! Her føler jeg meg litt rammet! Skal til å sette inn diesel i luxen og så er jeg på vei til å kjøpe meg enda en diesel bil!! Kunne jeg valgt mer feil tidspunkt???

Kopi av melding:
http://lillestroem.t...=1872&key=15877

Ikke nok til å få meg til å stemme på et egoparti for folk uten sosial samvittighet eller antenner..

I

Nå uten skikkelig bil

Opprinnelig postet av Initium




Det som ikke går med fart går med mer fart...biggrin.gif

#82 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 30 October 2006 - 00:00

Jeg kjøpte meg dieselbil før helga jeg! Hvis dette blir gjennomført, noe som det sikker blir i dette drittlandet(ikke kom med livsløgnen om at dette er verdens beste land),
da bytter jeg til bensinmotor!
Det må da finnes noe som kan gjøres for å poengtere sin motstand. Jeg reagerer veldig på en settning i linken om at det vil bli økt avgifter på
dieselbiler uansett økonomisk tilstand. Mange har eldre dieselbiler, ikke råd til å kjøpe ny bil og får nå ikke råd til å betale årsavgiften!
Hvordan mener våre ledere at de skal løse denne problemstillingen?

#83 Herman

Herman

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 840 Innlegg:

Posted 30 October 2006 - 00:00

Alle som har fulgtmed lit i tmen veitt at disel er mer kreftfremkaldene en bensin så det er vellpå tide. dette måtte komme.

HJL
user posted image

#84 Pckupmn

Pckupmn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 147 Innlegg:

Posted 30 October 2006 - 00:00

Jeg har fulgt med nok i timene, men aldri hørt et ord at diesel er mer kreftframkallende.. Er nok litt mer avfallstoffer i eksosen, men det får være.. En påstilt diesel er MASSE tøffere enn en daff bensinmotor..å i alle fall i en offroadbil:D:D Mulig jeg er barnslig og uvitende, men det også får være;)blink.gif

Kopi av melding:
Alle som har fulgtmed lit i tmen veitt at disel er mer kreftfremkaldene en bensin så det er vellpå tide. dette måtte komme.

HJL

Det som ikke går med fart går med mer fart...biggrin.gif

#85 tarogutt

tarogutt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 52 Innlegg:

Posted 30 October 2006 - 00:00

bestillte ny golf tdi til kjerringa-får den til nyttår-30t billigere da

#86 BigBadWolf

BigBadWolf

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 31 October 2006 - 00:00

Nå ser det ut som at det kanskje nytter å klage: http://www.aftenpost...icle1515738.ece
Så hvis årsavgiftendringene kommer, så gjelder det å være høylytt og klar med gode argumenter!

--
If you're not paranoid,
you're not paying attention!!!

#87 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 31 October 2006 - 00:00

hehe... ville ikke forundre meg at de følger det som er klaget på

" Etter at de nye bilavgiftene ble offentliggjort i statsbudsjettet, har det kommet en rekke klager på at blant annet CO2-satsene for personbiler i øverste trinn er for høye. Nå kan det være at Stortinget vil endre satsene.

mulig jeg misforstår, men vil ikke dette føye seg fint inn i det ususiale avgiftssystemet vi allerde har.






#88 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 28 December 2006 - 00:00

Var ment som en spøk MM. wink.gif
Solgte Audien til fordel for USA-pick up jeg. biggrin.gif
Og svir av så mye penger på bil i året, at en eventuell økning av årsavgift egentlig ikke bryr meg nevneverdig.
Utgiftene på A6 vs F-250 er +- de samme.

Nå er jeg sikkert litt frekk, men diskusjoner side opp og side ned rundt eventuelle xxxx tusen kroner i avgiftsøkning på dieselbiler er for meg banal.
Det er miljøspørsmålet rundt som bør diskuteres. Hvis det er noe å diskutere da.
Men det er noen innlegg litt tidligere her som setter dette i perspektiv, og er ganske interresante.
Jeg skal ikke snakke så høy i de kretser da begge mine er i værstingklassen....men miljøet er i mine tanker.

____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02

#89 r-w-e

r-w-e

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 505 Innlegg:

Posted 12 November 2006 - 00:00

høye avg på gamle diselbiler har det vert lenge i sverige 85 mod mb 300d 8000.- i års av har noen kamerater som bor i kalstad som har sliti med dette lenge.Men det er ikke de avg på total vekt over 3500 kg så vi kan jo håpe da

rwe

#90 Pckupmn

Pckupmn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 147 Innlegg:

Posted 12 November 2006 - 00:00

hmm.. legge lodd baki kassa på luxen og registrere den til C1 da biggrin.gif:D:D


Det som ikke går med fart går med mer fart...biggrin.gif

#91 gammern

gammern

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 91 Innlegg:

Posted 14 November 2006 - 00:00

Artig diskusjon som viser at her på forumet har man iallefall samlet en stor bredde av Norges befolkning.

Noen ting vil jeg kommentere, og først vil jeg si at RamDodge og PartyPatrol har kommet med mye bra. Men det er mange bra innlegg, har ikke finlest alle. Men har skummet gjennom samtlige. Muligens burde flere skribenter blitt nevnt.

De fakta jeg har tilgjengelig viser at:
-Norge bruker oljepenger hvert år. Masse penger. Jeg nevner eldreomsorg og utdanning. Det er bare det at behovet for å bruke penger her vokser enormt, de gamle rundt oss bl.a blir bare flere og flere.
-Sammenligner vi Sverige og Norge så er det riktig at de har lavere bilavgifter. Men de tjener mye mindre enn oss også. Jeg bor på svenskegrensen, kunne kanskje tenkt meg å bo i Sverige pga billigere biler. Men ville jobbet i Norge med inntektene vi har, og muligens også betalt skatt i Norge.
-Dieselbil ville jeg derimot ikke eid i Sverige. De betaler skyhøye årsavgifter i dag. Det samme er tilfelle i Tyskland. Og mange land i Europa legger om sine avgifter slik at dieselbiler får høy årsavgift. I Sverige betaler en kompis med RR Diesel over 10000 i årsavgift.
- En på forumet skriver at det også må bli dyrt for bensinbiler når årsavgiften blir forhøyet for dieselbiler. Det blir tatt et løft nå, med endringene vi får fra årsskiftet. Bensinbiler, de store med stor motor og automat får enorme avgiftsøkninger. Skal de som kjører bensinbil straffes mange ganger?
-Det er liten betydning hvilke parti som regjerer i Norge. Når de kommer i posisjon oppdager de at de må stilles til ansvar for både det ene og det andre. Da blir valgløftene lagt bort, for samfunnet Norge skal faktisk rulle videre.
-Drivstoffpriser. Det er tull at vi har så mye høyere priser enn landene rundt oss i Europa. Som allerede nevnt er drivstoffprisene langt lavere enn det de ville vært når man sammenligner inntektene. Melk koster jo omtrent det samme som drivstoff, for 40 år siden kostet en liter melk halvparten av det en liter drivstoff kostet. Jeg var en runde i Europa sist sommer, gjennom 10 land og kjørte 500 mil. En plass var drivstoff veldig rimelig, i Luxembourg. I England f.eks. kostet diesel mer enn i Norge. Og de fleste landene hadde drivstoffpriser som ikke skilte nevneverdig fra det vi betaler.

Så jeg er rimelig glad for at jeg bor i Norge og føler meg priviligert for at jeg "vant i lotto" og ble født i dette landet.

Og til Affe: Du spurte om årsavgiften i 2008 for din bil blir på rundt 8000 kroner. Ja, du skal ikke se bort fra det.

Til dere andre: Diesel er ikke mere kreftfremkallende enn bensin, men finpartiklene i deieselbiler uten filter er veldig skadelig for folk som bor i tettbygd strøk. Har ikke mye å si for den som bor glissgrendt, men en gang flytter barna derees til byen for videre utdanning og jobb. Og de kan bli syke med luftveissykdommer og astma osv grunnet forurenset luft. Det er kjedelig å måtte se på.

Vi som driver med kjøretøyhobbien må også bli mye flinkere til å ta vare på naturen. Vi må bidra til å forurense mindre.

Jeg har gjort litt det siste året. Kjøpte meg en (brukt) "bruksbil" som bruker mellom halvparten og tredjeparten av det min forrige bil brukte i drivstoff. Jeg har beholdt "godbilen" for treff og kos, til daglig føler jeg at jeg bidrar litt til å forurense mindre.

Og det holder det: At alle bidrar litt.

Når det regnes i det store "forurensingsregnskapet" så vil en ny bil forurense mere i produksjonen enn det den sparer inn når den erstatter en gammel bil. Men ved å få bort store forurensningskilder så vil miljøet sakte men sikkert bli bedre. For nye produkter forurenser mindre enn gamle, og nyere produkter kan i tillegg resirkuleres i mye større grad slik en har nevnt ovenfor.

Ha en fin dag alle sammen
hilsen
Henry ArnfinnB)

Og hva jeg er for, eller i mot, av avgifter har jeg ikke bestemt meg for enda. Men jeg vil gjerne bo der det er godt å leve, og alt i alt er Norge bra. Hvis dere misliker Norge sterkt, kan dere prøve å flytte. Hvis man setter sammen de beste sidene man finner hos de forskjellige menneskene man treffer og putter dette inn i en kropp, da har man fått det ideelle mennesket man kan tenke seg å tilbringe tiden sammen med. Siden dette er vanskelig må man leve med menneskene rundt seg slik de er. Slik er det også med samfunnet Norge, det letteste er å leve med tingene slik det er. Og det er sunt å "murre" litt, komme med innspill, diskutere.

#92 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Ang forurensning en bil utgjør pga produksjon. Som tidligere nevnt så forurenser jo produksjon mye.

Akkurat i denne artikkelen så har kanskje de tatt litt hardt i men det er klart at en enkel konstruksjon som inkluderer enkle gjennomarbeidede teknologier blir mindre forurensende å lage..

http://forbruker.no/...icle1536302.ece

Nevnte at det er kompliserte greier å regne på smile.gif
Det tok dem 2 år... laugh.gif

http://forum.m4x4cn.com
http://www.m4x4cn.com
http://forum.m4x4cn....sp?TOPIC_ID=250

#93 Kjetil Somme

Kjetil Somme

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Faen, der slo du meg på målstreken, satt akkurat og leste artikkelen på nett og skulle poste link her...

Så spørs det om grønnskollingene i SV skjønner dette da? De har jo vært motstandere av "bruk og kast" samfunnet tidligere!

--
If you're not paranoid,
you're not paying attention!!!

#94 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

I denne tråden har vi hatt det morsomt med di RØD/GRØNNE og idiotene som stemte på dem...Ikke en kjeft har klart å begrunnet valget sitt på hvorfor di stemte rød/grønt...

Sakset ut en artikkel i Dagbladet i dag og legg merke til mitt seksjonen, kanskje stiller dere velgere i samme klasse...

Kringkastingssjef John G. Bernander skal være imot den ekstra lisensen Stortinget vedtok onsdag. Tillegget kom da perioden for lisensinnbetalingen skulle justeres. Tidligere har man betalt for månedene mars-februar, men NRK har blitt pålagt å følge det normale regnskaps- og kalenderåret.

Ifølge mediekanalen Propaganda skal stortingsrepresentantene ikke ha forstått hva resultatet av onsdagens vedtak blir.

I stedet for en enkel regnskapsteknisk endring, endte de med å vedta dobbel lisens i årets to første måneder. Og regningen sendes altså videre til alle som eier et tv-apparat.




Å bli eldre er obligatorisk, å bli voksen er valgfritt...
http://video.google....045&q=motorhead
Garasje sider ja hmmm var det noen som sa www.bilbygging.no mon tro???

#95 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

tror nok de aller fleste av oss som stemte riktig kan begrunne det.. antageligvis ser vi på det som om det ligger litt for høyt for de "drivstoff pris stemmerne" som stemte feil og dermed gidder vi ikke begrunne våre valg til slike folk/skapninger

-----------------------------------------------
_LA1FPA_

#96 noclass

noclass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
tror nok de aller fleste av oss som stemte riktig kan begrunne det.. antageligvis ser vi på det som om det ligger litt for høyt for de "drivstoff pris stemmerne" som stemte feil og dermed gidder vi ikke begrunne våre valg til slike folk/skapninger

-----------------------------------------------
_LA1FPA_


Opprinnelig postet av EvoMan




Hvorfor i HELVETE begrunner du ikke det da??????????????????

Jeg tror du har et høyglanspolert rør i mellom øra med litt rust i så du snapper opp enkelte dumme ting innemellom.....

At ikke du slår deg sammen med lillevolden er for meg en gåte.

De gutta der er heller ikke helt sikkre på hva de driver med.


Hva har du som livets verdier som er SÅ viktige at du stemmer rød grønt?




Stein Rui
Tlf: 90849036 eller 48106134
====>> Mad Max & Noclass Garage <<====

#97 Østhagen-Offroad

Østhagen-Offroad

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1344 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

Norge er den siste Sovjet STAT......



#98 noclass

noclass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

Hva er livets verdier???

Er det kutt i sykelønnsordningen?

Er det nedskjæringer på sykehus budsjettene??

Flere bomveier?

Økte skatter og avgifter???

Er det høyere rente?

Fortell meg, jeg blir litt usikker her jeg...

Stein Rui
Tlf: 90849036 eller 48106134
====>> Mad Max & Noclass Garage <<====

#99 Østhagen-Offroad

Østhagen-Offroad

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1344 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

var vel itte mye gæli.... go norway.....








#100 noclass

noclass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 24 December 2006 - 00:00

Fant en god beskrivelse av sv på nettet..

Noen som kjenner seg igjen????


De stemmer rødt, lever blått og mener at alle andre enn dem selv tjener for mye. SV er misunnelsespartiet som vil gjøre alle i Norge fattige. Deres økonomiske modell er basert på planøkonomi, et system som har vært utprøvd i 80 år med katastrofalt resultat. Partiet er en samleplass for en økonomisk overklasse som anser seg som intellektuelt hevet over resten av befolkningen, hvis politikk er å oppdra folket i stede for å tjene folket

Så du for ha en fortsatt god jul evo....

Stein Rui
Tlf: 90849036 eller 48106134
====>> Mad Max & Noclass Garage <<====