Gå til innhold



Foto

Heving av TJ


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
111 replies to this topic

#81 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 24 December 2003 - 00:00

OG (H)JUL MED DIN GLEDE

Da er TJŽen tilbake på veien 2" høyere Som altid så var det verdt strevet med å få dette sammen, men man (jeg) blir alltid litt fortvilet underveis når ikke alt stemmer.

God Jul til alle

Stein

#82 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 24 December 2003 - 00:00

Grattis!! Er det noen bilder på gang.....? Hadde vært kult å se resultatet!
Så ut som du hadde fått brakett til 3" løft ja. Borring fixer det meste, hehe.

Tread heavy...it will grow back!

#83 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 08 January 2004 - 00:00

Sitat:

Hallo Tomas !!

Har du handlet noe fjærsett enda ?? Har ikke montert mitt enda. Det bare ligger å gliser til meg i hylla hver gang jeg går forbi. Håper jeg skal få tid til å montere det til helgen......





Hey hey, Jeg har bestilt Procomp 2.5 ifra BGNor
Men han hadde ikke demperne, så de måtte bestilles Så jeg har ikke fått det enda.

Men jeg har handlet warn bakfanger, med firkantfeste for div. Kjøpte også vanlig 50 mm kule til dette, samt at jeg skulle ha nato krok, men der hadde de ikke monteringsplaten, og den var det rundt 8 ukers leveringstid på

Men jeg har fjernet den originale fangeren, samt hengerfeste og montert nytt i dag Så jeg har kommet noe lenger.

01-TJ / 31x10,5 MTR

#84 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 08 January 2004 - 00:00

Sitat:

Hallo Tomas !!

Har du handlet noe fjærsett enda ?? Har ikke montert mitt enda. Det bare ligger å gliser til meg i hylla hver gang jeg går forbi. Håper jeg skal få tid til å montere det til helgen......





Hey hey, Jeg har bestilt Procomp 2.5 ifra BGNor
Men han hadde ikke demperne, så de måtte bestilles Så jeg har ikke fått det enda.

Men jeg har handlet warn bakfanger, med firkantfeste for div. Kjøpte også vanlig 50 mm kule til dette, samt at jeg skulle ha nato krok, men der hadde de ikke monteringsplaten, og den var det rundt 8 ukers leveringstid på

Men jeg har fjernet den originale fangeren, samt hengerfeste og montert nytt i dag Så jeg har kommet noe lenger.

01-TJ / 31x10,5 MTR

#85 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 25 December 2003 - 00:00






Det finnes nok bedre kameraer enn det jeg brukte !! Men det synes vel at han er blitt 2" høyere. Man ser det ihvertfall i virkeligheten !!! Synd ikke bensintanken følger med på BL. Det går vel ann å løfte den opp litt på ramme?? Den er jo nesten laveste punktet bak... Har noen gjort det ???

Venter nok med fjærløftet til etter jul. Trenger bilen. Tror kanskje jeg greier å vente.......

#86 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 25 December 2003 - 00:00

Sitat:

Synd ikke bensintanken følger med på BL. Det går vel ann å løfte den opp litt på ramme?? Den er jo nesten laveste punktet bak... Har noen gjort det ???



Vent til du har satt på "ordentlige" hjul. Bakenden og hengerfestet mitt slo nedi hele tida på originalhjul (men med heving), fikk på 31" så er det aldri noe problem lenger. (Hender det subber så vidt... men ikke noe kritisk.) Den ekstra høyden hjula gir forandrer MYE! Så vent å se, kanskje det ikke blir så ille...



Endret av - amund on 25 des 2003 16:48:38

#87 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 17 December 2003 - 00:00

En annen ting, har fremdeles originale aksler og utveksling. Og en original TJ 2.5 "drar ikke akkurat skinnet av pølsa", og noe bedre blir det ikke med 33" hjul.
Har hørt litt på priser, og en havner raskt mot 20 lapper for 4.88 utveksling samt sperre. Og det i tillegg til heving, felg ogdekk blir litt mye på en gang.
Noen som har erfaring med 33" og orignal motor/utveksling? Eventuelt finnes det enkle andre grep å gjøre for å kanskje øke bånndraget eller hestene??

01-TJ / 31x10,5 MTR

#88 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 04 January 2004 - 00:00

Sitat:
Denne kutter du i to på midten, for så å sveise inn forlengelsesdelen her. Veldig viktig at du merker opp alt før du kutter, slik at alt haver i rette vinkler(og hva som frem og bak osv) når du sveiser sammen.



Er det eneste mulighet ? Hører i og for seg greit ut men.... jeg har ikke peiling på sveising!!

Ingen som har byttet den ??

#89 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 21 January 2004 - 00:00

Hey, hey,
har ikke kommet så mye lenger. får kanskje ringe BGNor og høre hvordan ting ligger ann i løypa. Men jeg har gjort et par andre krumspring. Monternt ny Warn bakfanger, samt byttet fangeren min forran til en med plass for winch, samt skaffet meg en warn 8000i winch



01-TJ / 31x10,5 MTR

#90 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 25 February 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Det finnes som (noen har sagt tidligere her) TÛV papirer på alle felger solgt i tyskland. Det gjelder bare å finne noen som selger disse felgene for TÛV hadde ikke kapasitet til å lete i papirmølla si ! Fant foreløpig ingen som solgte felgene mine, men en bekjent av meg der nede skal forhøre seg ytterligere hos flere felg sjapper om de selger den aktuelle felgen. Han regner med at de kommer til å ta et lite gebyr for papirene, men det skulle ikke være avskrekkende. Kan sikkert sjekke for deg også Tomas hvis du har bilde og navn på felgene som jeg kan sende nedover.

Opprinnelig postet av smart og wrangler



Jippi!
Kjempe bra om du hadde fått til det. Slike papirer er Gull verdt!
Takker og bukker!
de jeg har heter MickeyThompson Classic II og er i 10x15" med 46mm.
Bilde er her:



2.5" Procomp
31x10,5 MTR
Warn x8000i Winch

#91 remedy 66

remedy 66

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 25 February 2004 - 00:00

Flott! Takk skal du ha, tenkter jeg hører m BG nor eller søker litt på nettet.

Remedy 66
Jeep Wrangler 4.0L '98

#92 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 26 January 2004 - 00:00

Sitat:

Håper også at jeg får tak i noen TÜV papirer på American Racing felgene mine. Kjenner forresten noen til de ? De er like som den røde TJ`en på forsiden til 4x4 Supply....



Smart, Hvis du får tak i noen godkjenningspapirer, så MÅ du poste det her Jeg er ivertfall veldig interessert i å høre hvordan dette går.
Er jo på jakt ettter å gjøre noe av det samme som deg. Plz.

01-TJ / 31x10,5 MTR

#93 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 09 January 2004 - 00:00

Det var det settet jeg hadde tenkt meg. Men de hadde det ikke inne og bestilte jeg det så ville det komme rundt jan/feb. Hadde ikke tid til det jeg. Det var derfor jeg gikk for EMU settet.

#94 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 09 February 2004 - 00:00

Det finnes som (noen har sagt tidligere her) TÛV papirer på alle felger solgt i tyskland. Det gjelder bare å finne noen som selger disse felgene for TÛV hadde ikke kapasitet til å lete i papirmølla si ! Fant foreløpig ingen som solgte felgene mine, men en bekjent av meg der nede skal forhøre seg ytterligere hos flere felg sjapper om de selger den aktuelle felgen. Han regner med at de kommer til å ta et lite gebyr for papirene, men det skulle ikke være avskrekkende. Kan sikkert sjekke for deg også Tomas hvis du har bilde og navn på felgene som jeg kan sende nedover.

#95 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 06 August 2004 - 23:00

Burde vel ha laget meg en garasje på forumet, men hadde egentlig planlagt og vente til den nye kom opp.

Ihvertfall så er det noen nyheter på børsa om dagen.

1: Har handla Congo Cage takstativ til go` bilen, venter bare på at det skal sendes ned fra Trondheim med noen av gutta på jobben som er der å jobber i denne herlige varmen.biggrin.gif

2: General Grabber MT dekka har viket plass for seipa Wrangler MTR dekk. Det ble helt konge. I tillegg til å bli kvitt høyde kastet i ene bakhjulet, så har bilen også blitt mye roligere. Nesten ikke dekkstøy biggrin.gif

3: Har fått satt inn litt mere lyd, så når taket er nede, går det fortsatt ann å høre radioen / cd`en som spilles:D ( liten ulempe er jo att veldig mange andre hører min musikk og ikke sin egen cool.gif )



user posted image

#96 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

Da er bilen ferdig ombygget slik jeg så den for meg den gang. Får jo lyst til å heve litt til og kanskje 35" dekk......... Uff dette er en sykdom:D

Var ute på jomfru tur idag og fikk for første gang testa den nye drevingen og ARB sperrene. Det gikk rimelig som forventet. Frem og opp biggrin.gif Prøvde med litt lite luftutslipp i dekka først, og fant kjapt ut at det er halvparten av suksessen for fremkommelighet!

Hadde det gøy og gleder meg STORT til Rena neste helg !!

Titt titt:D
user posted image

Amund tar en lukeparkering àlla Amund:D
user posted image

Føles brattere bak rattet en det ser ut på bildet:D
user posted image


user posted image

#97 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

Tøft, gratulerer med bilen. Gøy med sperrer :-)

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#98 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 06 August 2004 - 23:00

Duh. De gamle 33'erne... er du villig til å donere de bort til et godt formål? biggrin.gif (Selge billig altså)

#99 Rudi

Rudi

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 584 Innlegg:

Posted 15 June 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Mange sier at "å montere BL på TJ er grei sak, tar bare tid ...." Enten har de glemt hvordan de gjorde det eller så fikk dem noen til å gjøre det for dem... Dette var drittjobb !!! mad.gifmad.gifmad.gif

Hmm, har jo vært innom "garasjen" din noen ganger, så denne husker jeg. Tenkte jeg skulle si meg enig med deg, men hadde det vært bilder som gikk an å tyde, hadde ikke jeg demontert unødvendig mye pga. dette, hadde ikke boltene sittet så j**, hadde ikke en bolt knekt:angry:, hadde garasjen vært stor nok, hadde jeg hatt luftverktøy, hadde jeg hatt 2 hjelpere hele tiden, hadde jeg vært flinkere til å skru, åsså videre, hadde det vært en grei sak..........
Samme det, nå er jeg ferdig, bare litt småsnacs igjen så er jeg klar til Rena:D:D:D:D:D:D:D
Og takk til Gille for hjelp når det trengtes:)
Men nå er jeg klar for bingen:)
Må bare ut en liten tur..............wink.gif


Måtte vi alle møte Våren Høyere og bedre skodd,
Rudi

#100 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 15 June 2004 - 23:00

JIIIIPPPPPPIIIIIIIIIIIIIII !!!!!!!!!

Da står det svart på grått i vognkortet :

- Montert hevesett
- 33 x 12.50 x 15 " dekk på 10 x 15 " felg


Det var inderlig gått:D

user posted image