Gå til innhold



Foto
* * * * - 6 votes

Himmelrike


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
400 replies to this topic

#141 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 28 April 2007 - 11:33

QUOTE(Rett til himmels @ 27 Apr 2007, 21:22) <{POST_SNAPBACK}>
Bikkjene havner på kennel. Jentene er stor nok til å klare seg selv. Transportbehovet som er problemet. Ikke bare bara å bo midt inne i svarte skauen noen ganger biggrin.gif Vi får sjå - sikkert en el annen ung mann med lappen som sitter her mot en kasse pils og noen flasker italiensk rødvin (bestikkelse til meg for å få lov thumbsup.gif )



Det må jo være greit å ha dem i svarte skauen, så vet du hvor de er:-)
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#142 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 28 April 2007 - 16:45

Sant! Godt poeng!

#143 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 28 April 2007 - 20:38

Fant ut av dette med valg av gps for vei + topografiske kart. Sjekk dette: http://www.gps.no/ Er jo forum for alt, jo! Garmin 278C her dermed satt opp på ønskelista smile.gif

#144 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 April 2007 - 23:52

Jakter og jakter etter 17" felger med riktig offset, men det går ikke heller dårlig så langt sad.gif .

derimot kom jeg over denne siden: http://www.mickeytho...php?bulletin=t6 Les punkt 3... MT-felger har ikke noe å gjøre som norsk vinterfelg, nei...

#145 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 01 May 2007 - 00:33

QUOTE(Rett til himmels @ 30 Apr 2007, 23:52) <{POST_SNAPBACK}>
Jakter og jakter etter 17" felger med riktig offset, men det går ikke heller dårlig så langt sad.gif .

derimot kom jeg over denne siden: http://www.mickeytho...php?bulletin=t6 Les punkt 3... MT-felger har ikke noe å gjøre som norsk vinterfelg, nei...

hva skal du med 17" felg da?????????

#146 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 01 May 2007 - 07:11

QUOTE(Rett til himmels @ 30 Apr 2007, 23:52) <{POST_SNAPBACK}>
Jakter og jakter etter 17" felger med riktig offset, men det går ikke heller dårlig så langt sad.gif .

derimot kom jeg over denne siden: http://www.mickeytho...php?bulletin=t6 Les punkt 3... MT-felger har ikke noe å gjøre som norsk vinterfelg, nei...



Hvilke str og innpress er det du skal ha på felgene? Det kan jo være andre merker som har dette:-)
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#147 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 01 May 2007 - 09:57

Ja si det. MT felgen har litt for mye i innpress. -52 det jeg har klart å finne ut. Med litt for mye sikter jeg da til det at hjulene kommer litt utenfor skjermbuene. Men MT/R skuldrene er veldig runde. Dvs dekkbanen holder seg innenfor målt med øyemål, men skuldrene kommer utenfor - er dette jeg prøver å eliminere. Ultrafelgene jeg hadde tidligere, -42 el. -44. Dvs ett innpress på rundt -42 skulle bli riktig såfremt det ikke medfører at hjulene subber innerskjerm ved full sving. Godt med plass der idag, men ved full fleks og sving har jeg ikke sett på det enda. 17" hjulene vil likevel ikke bli brukt offroad, så det eventuelle problemet er uansett kun teoretisk. Nå finns det spacere som er godkjent. de er 30mm. Fårstår jeg rett når jeg oppfatter dette slik: Felg med innpress -12 + spacer 30mm = innpress -42?

#148 stefanvp

stefanvp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 01 May 2007 - 10:38

QUOTE(Rett til himmels @ 1 May 2007, 09:57) <{POST_SNAPBACK}>
Fårstår jeg rett når jeg oppfatter dette slik: Felg med innpress -12 + spacer 30mm = innpress -42?


Jepp! Det stemmer bra.

Du får jo MT i 9x17 med -12 da. Det er det bilen min blei levert med fra Fjallasport. Men du skal vel gjerne ha 10x17!?
Mvh

Stefan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nissan Navara D40 (Fjallasport +++)

Modifiseringer så langt:
Goodyear MTR 35x12,5x15 * 2" Body-lift * 1" spacerlift * Old Man Emu sett * Total Chaos bærearmer * ASFIR Skliplater * Cobra 80mm Frontguard * Cobra Veltebøyle * Herculiner planbunn* Airplex Bugshield * Modifisert TeamFX Toolbox * Warn 9.5ti med multimount * 2" Hjemmesnekra front recevier * Ymse diverse Hellalykter både fremover og bakover * Ekstra batterier * 2" Feste bak *

Kommende modifiseringer:
Fastmontert kompressor

#149 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 01 May 2007 - 14:30

Takk for oppklaringen! Nei, det trenger ikke være 17x10. Holder fint med 17x9 til de hjula her. Blir rene veihjul. Har funnet diverse felger med innpress -12 og noen med -6, men det blir nok for lite vil jeg tro. Da går det bra! Oppløftende svar smile.gif

#150 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 04 May 2007 - 22:06

God kvell. Styrer an med? Her har du enda ett bevis på at Hilux er mye ber en Patrol dribble.gif whistle.gif

Attached Thumbnails

  • IMG_0074.JPG

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#151 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 04 May 2007 - 22:48

Planet ditt er mindre enn tilhenger'n min thumbsdown.gif biggrin.gif

Jeg fikk en MMS for ett par dager siden av en Patrol 160 eier med ett 4,5 tonns agregat på slep. Slå den! Patrol Rul(l)er!

Skjer lite her for øyeblikket, men vurderer å vaske'n igjen snart smile.gif

#152 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 05 May 2007 - 09:51

men den patrolen var ikkje DIN, så det har ikkje noe med saken å gjøre biggrin.gif dribble.gif biggrin.gif

Pøh, har både henger å plan eg, slå den du wink.gif dribble.gif dribble.gif dribble.gif dribble.gif dribble.gif dribble.gif

Attached Thumbnails

  • IMG_0075.JPG

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#153 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 05 May 2007 - 12:20

Så sant så sant hehehehehe
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#154 Beowulf

Beowulf

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 05 May 2007 - 14:36

QUOTE(offroad king @ 5 May 2007, 09:51) <{POST_SNAPBACK}>
men den patrolen var ikkje DIN, så det har ikkje noe med saken å gjøre biggrin.gif dribble.gif biggrin.gif

Pøh, har både henger å plan eg, slå den du wink.gif dribble.gif dribble.gif dribble.gif dribble.gif dribble.gif dribble.gif


Hmmm..

Lurer på hvor mange slike hiluxer jeg kunne kjøpt for prisen av begge patrolene mine


biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

Edited by Beowulf, 05 May 2007 - 14:36.

Nå har offroad bilparken min ekspandert!!
Ny 2006 Patrol på 35" er ankommet i tillegg til Y "eldre" 60 .. Ta en titt innom garasjen min, "Ulvehiet" :)


Eller i mitt galleri, "link til galleri"

#155 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 05 May 2007 - 18:08

Tja, offroad king har 4 Luxer i div forfattning, så du ligger vel ett par etter biggrin.gif

Offroad king: Henger'n min rommer fremdeles mer enn planet og hengern din tilsammen... Itilleg kommer varerommet og som ekstra bonus har jeg vesentlig bedre plass en deg på taket dribble.gif

Nei, ikke miiin Patrol som dro 4,5 tonn. Men hørt om en Lux som har dratt noe tilsvarende før?!

En annen ting: Få på noen grovere dekk på Luxen og du vil nesten tro du har fått ei sperre med på kjøpet - kors på halsen.

#156 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 05 May 2007 - 22:41

QUOTE(Rett til himmels @ 5 May 2007, 18:08) <{POST_SNAPBACK}>
Tja, offroad king har 4 Luxer i div forfattning, så du ligger vel ett par etter biggrin.gif

Offroad king: Henger'n min rommer fremdeles mer enn planet og hengern din tilsammen... Itilleg kommer varerommet og som ekstra bonus har jeg vesentlig bedre plass en deg på taket dribble.gif

Nei, ikke miiin Patrol som dro 4,5 tonn. Men hørt om en Lux som har dratt noe tilsvarende før?!

En annen ting: Få på noen grovere dekk på Luxen og du vil nesten tro du har fått ei sperre med på kjøpet - kors på halsen.

Bare for å ha nevnt det. jeg dro en av mine betongpumpebiler MB 2626 = 23 ton fra Tønsberg til Revetal ca 1,5 mil
Med min Silverado 3500 .
Ventet på Viking som aldri kom.
Dette gikk helt greit, bilen kom på verksted. bilen virket ikke å ha tatt skade av dette, loktet kansje ikke så godt ,
så det drar nokk mer med seg en de fleste tror, bare å prøve. dribble.gif

#157 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 05 May 2007 - 22:48

Denne diskusjonen når stadig nye høyder! tongue.gif

#158 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 06 May 2007 - 08:44

[quote name='Rett til himmels' date='5 May 2007, 18:08' post='1339406']
En annen ting: Få på noen grovere dekk på Luxen og du vil nesten tro du har fått ei sperre med på kjøpet - kors på halsen.
[/quote

ja, skal av sted og hnadle meg nye Bfg mud 33".

Har tenkt veldig mye i det siste, og bestemt at det ikkje blir og fikse opp den blå hiluxen. Den som eg hadde begynnt og fiksa opp. Savnet etter og kunne kjøre i skogen og ikkje være redd for noe savner eg, så blir heller og bygge den til en ordentlig offroader tenker eg.
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#159 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 06 May 2007 - 09:00

QUOTE(Rett til himmels @ 5 May 2007, 22:48) <{POST_SNAPBACK}>
Denne diskusjonen når stadig nye høyder! tongue.gif

Kansje den er på veg rett til Himmels` rolleyes.gif `

#160 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 06 May 2007 - 09:02

og senere for og dette rett ned igjenn:P:P
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8