Hyper's "Ole Brum"Garasje
#41
Posted 10 January 2008 - 20:13
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#42
Posted 19 January 2008 - 15:34
Heisan kjøpte bilen ferdig rigget med brøyteutstyret, bilen blei bygd opp på BGnor for noen år siden til et vaktmesterfirma i Oslo. Det er innfesta direkte i ramme foran og kan demonteres sånn som det er tiltenkt orginalt fra Meyer. skal se om jeg kan knipse noen bilder en dag.
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#43
Posted 04 October 2008 - 08:17
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#44
Posted 04 October 2008 - 17:50
Det syns jeg og
Vil se den bilen i skogen snart, Grom bil !!
Vidar, kun Vidar !
#45
Posted 05 October 2008 - 23:07
Henta de org Allproakslene for å sette inn ARB både foran og bak
Gjort plass sånn at det kan jobbes litt fritt på Akslene
Frontaksel
Satt inn batteri og jaggu startan på 1 klikket Kjørten ut og ryggan inn igjen for å demontere bakasel og bytte til Allpro aksel og flytte over diffene. Blei en strek i regninga da ARB'n ikke var helt frisk løse skruer og litt ymse
Allproaksel demontert. Akselen var vesetlig tyngre en Hiluxakselen som satt der
Tom akselhylse nesten på plass, må ha kortere bolter til flipp kittet
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#46
Posted 06 October 2008 - 09:14
vært eller skal omkring eidsvoll snart da?
#47
Posted 06 October 2008 - 15:40
#48
Posted 06 October 2008 - 16:31
vært eller skal omkring eidsvoll snart da?
Har glemt å ta det med til byen men skal ordne asap.
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#49
Posted 06 October 2008 - 16:32
Den dukker nok opp i skogen igjen ja. Helst med hvite plater på
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#50
Posted 06 October 2008 - 22:30
#51
Posted 07 October 2008 - 22:41
Blir med OME settet. lettest det da det er TUV på det.
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#52
Posted 11 October 2008 - 09:12
Allpro akslene har fått ARB, trekt opp styring til ARB,
Fyllt opp knokkelhusene med fett og olje på diffene
Sånn da er bilen på labbene igjen
Mangler en liten vask utvendig for å få av lagringsstøvet.
En megatakk til Krølle som har knekt kroppen sin for å få bilen på beina igjen.
Må ikke glemme Per (plastmannen) som har dreid lagerforinger og endel annet for å få dette
sammen
Nå pakker vi Kaffe og litt å tygge på før vi tusler opp til Svindal for å se på Trophy
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#53
Posted 12 October 2008 - 15:42
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#54
Posted 12 October 2008 - 16:36
De er alt annet en like,masse forsterkninger +bredde +++.Til og med pinjong og kronhjul drevet er større Og det lagde litt tenke jobbing for å få montert arb'ne på en ordentlig måte(vi hadde ikke lyst å gjøre dette to ganger)
BÅNNGASS
#55
Posted 12 October 2008 - 21:54
Om bakakselen er fra Tacoma/Dyna ?? aner ikke. men ca 2" breiere og bremse tromla går utenpå Hilux bremsetromlene. er 12" dia på båndene. Forakselhylsa er fra Hilux men med forstrekninger etc så er den også vesentlig tyngre.
Diffhusene har en godstykkelse på ca pansret støpegods ++ litt til.
en liten prøvetur i Svindal ble det, men er litt kosearbeide igjen før BT skal få gåigjennom bilen. men at bilen blei en helt annen å kjøre med ARB er uten tvil
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#56
Posted 13 October 2008 - 17:23
Diffhusene har en godstykkelse på ca pansret støpegods ++ litt til.
Det er ikke bakaksel fra IFS Hilux da? Den er jo 3" bredere enn stivakslet hilux. Å diffhusene er vel i orginal tykkelse, men med påsveist forsterkelse..? Ellers er det vel kanskje forsterkning av knoklene + at akselen er forsterket for og motvirke bøying..? Eller?
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#57
Posted 13 October 2008 - 17:53
Bakaksel hylsa er enten fra en 89 og nyere 4 Runner V6 eller Tacoma V6. antar jeg. Den var 2" breiere en Hilux akselen bak. Bakakselhylsa er det påsveist beskyttelse bak på hylsa og ut på sidene, men selve diffklumpen foran og bak har mye tykkere gods, der er det ikke sveiset noen ting.
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#58
Posted 14 October 2008 - 12:28
Hvilke stikk aksler og CV-ledd er det?
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#59
Posted 14 October 2008 - 12:32
Edited by Rukus, 14 October 2008 - 12:42.
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#60
Posted 31 October 2008 - 18:42
Hvilke stikk aksler og CV-ledd er det?
Akslehylsa er org Hilux med forsterkninger på diffhuset og , vet at Diamon axel og TG lager nye akselhylser på best og mål. sitter det på den røde Runnern til BG "Hybridaksel" Allpro bestiller akslene fra Diamond.
Hoel har satt en TG på den nye trailbilen sin.
Det er selve diffklumpen/huset som har tykkere gods og noen flere forsterkninger en de som satt i Hiluxakslene.
Bakakselen er nok fra 4 Runner V6 antagelig, med Allpro plate på diffhuset. den bakakselen veide betydellig mer en den Hiluxakselen som jeg hadde der midlertidig. 2" breiere og vesentlig større bremser samt samme diffklump som foran,
Hvem hva hvor de kommer fra?? Aner ikke kjøpte bilen fæddi sånn den kom fra USA California.
Møtte Troy fra California minitrucks i våres, som var med på å bygge om bilen i sin tid, mesteparten av delene de brukte på bilen kom fra dem, men er jo noen år siden de gjorde det så hva som blet tatt fra hvilken model?? aner ikke,. Det sitter Stikkaksler/CVledd fra Allpro. Giring er 5,29 som nevnt tidligere ja, Bak skled den rett inn men foran måtte vi bruke litt makt.
Hadde det vært å få tak på her på berget ville jeg satt i elstyrte sperrer fra Tacoma,, sluppet kompressor og slanger etc, men time will show
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*