Chevy-LPG´s Place
#161
Posted 25 September 2011 - 21:31
Btw Veldig flotte bilder du har tatt av bilen din med det nye panseret. åssen kamera og linse bruker du? ( eventuelt program for å bearbeide bildene?)
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?
Min Chevy og Eks Ford garasje
Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com
#162
Posted 25 September 2011 - 21:56
Jeg husker ikke helt, enten var det 399 eller 499 dollar, så 200 dollar for intern frakt i statene, så jetcarrier og mva.
Jeg har valgt et hendig reisekamera, som ikke tar så stor plass. Det kalles systemkamera og er mer eller mindre et speilrefleks kamera uten speil....
Jeg bruker en teknologi som kalles HDR. (High dynamic range imaging) Det vil kort si at jeg legger flere bilder (layers) over hverandre og henter ut det beste av hvert bilde før det "smeltes" samens til et bilde. Dermed blir bildene mer lik det man faktisk ser med øynene.
#163
Posted 28 September 2011 - 17:05
#164
Posted 16 February 2012 - 09:44
Ellers, så er det supre trisk og tips du kommer med
#165
Posted 16 February 2012 - 11:05
Har du prøvet å kontakt ledteknikk eller har du bare lett på siden deres?
#166
Posted 16 February 2012 - 11:30
#167
Posted 26 March 2012 - 18:34
Merket at den har blitt litt sigen bak, spesielt med tre drivstofftanker som til tider er fulle. Skaffet dermed gamle klossene til ChevyHoe, 2" klosser bak. Lengre draband ble skaffet hos BG-Nor.
Monteringen ble gjort veldig enkelt, gamle draband ble kort og godt kappet. Aksling senket ned, klosser i mellom, aksling opp og nye draband på plass. Alt gjort av ChevyHoe under sterk ledelse av undertegnede..kremt...
Jeg har nå ikke mulighet til å heve noe mer, eller større dekk. Da kommer jeg meg ikke inn på jobben lengre.
En stor takk til ChevyHoe for både arbeid og deler...
(mobilbilde)
(mobilbilde)
(mobilbilde)
(mobilbilde) Ser du han står og blåser røykringer på tomgang?
#168
Posted 26 March 2012 - 20:43
#169
Posted 28 March 2012 - 15:07
går det og bruke samme bøyle bolter eller må man kjøpe lenger?
#170
Posted 28 March 2012 - 15:46
du må nok ha nye bolter for
og jeg mener jeg har ett par 1" klosser liggende jeg ikke skal bruke
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#171
Posted 28 March 2012 - 17:17
#172
Posted 01 May 2012 - 09:52
Etter tips fra ChevyHoe så var et alternativ til 10” felger bak å gå for spacere. Tahoe guttene mener at bilen blir mer retningsstabil med dette. I ettertid så er jeg veldig usikker på om jeg merker noe til det. Har alltid følt at bilen min var retningsstabil på grunn av den lange akselavstanden på Suburban. Men, det kan være at den ikke går i de faste hjulsporene lengre på nedkjørt asfalt. Må få litt mer tid på meg til å vurdere akkurat dette.
Før montering
Gikk for 2” spacere, men fikk selvsagt 1.5” når de kom…. I ettertid så ser jeg at disse bygger såpass mye ut at det er mulig 2” hadde vært i meste laget for meg. Er fornøyd med det jeg fikk. Var levert komplett med muttere, var bare plug and play.
Spacerne ble bestil fra
Etter
#174
Posted 06 May 2012 - 19:45
Derfor har jeg laget denne infodelen som forteller deg hva siste endring er i garasjen min.
Garasjen ble sist oppdatert: 06.05.2012
Avsnittet som sist ble oppdatert finner du: HER
Dette ble oppdatert med: Dekk og felg
Siste oppdaterte emner:
Raceline felger
Utetempmåler
Black box
Luft utjevner
GPS logger
Bluetooth inteface OBD
Facelift
Batterivakt
Konvertert fra mekanisk til elektriske radiatorvifter
Instrument - digitalt inclinometer
Heving 2" klosser bak
Rengjøring av felger - høyglans
Monoflex dropp plate til henger
Takmontering av intrumentholder takkonsoll - LPG tankmålere
H4 Plathinum White 4800K
Montering av Xenonlys i langlysene
Tail Ligth Guard
Vindusviskermodul
Montering av K&N filter kit
Montering av Xenonlys i nærlysene
Skifte av alle frontlykter
Hvordan få parklys i H4 pærer
Montering av laptop bord
Skinnsetepleie
Montering av spacere
Montering av formstøpt A-pilar holder for 3 instrumenter
Montering av voltmeter og tempmåler automatkasse
Montering av ryggesensorer
Info om diagnoseverktøy
Den berømmelige låsebolten eller også brytepinnen, bilder fra havari.
Navigasjon
Montering av bluetooth handsfree m/svanehalsmic
Hyptertech Power Programmer III tuner
Utetemperaturmåler
Bilflagg
Kjettinger
Hvilke regler gjelder for kjøretøy over 3.5 tonn?
Chassis nummer- hva forteller det?
Full restaurering av bilen
LPG-drift
Takgrind m/arbeids- og ryggelys
Rød Koni Heavy Track
Smittybilt fullsize frontguard
Takmontering av DVD spiller
Montering av midtsete
Edited by Chevy-LPG, 06 May 2012 - 20:09.
#175
Posted 12 May 2012 - 20:13
Hvilket innpress og/eller backspace er det på disse felgene, og str? 16x8? hvilken str er det på dekkene?
Skal kjøpe meg nye felger til subben, men finner ikke ut hvilket innpress jeg må ha for at dekket ikke skal stikke utenfor skjermene.
#176
Posted 12 May 2012 - 22:29
Brand Raceline Wheels
Manufacturer's Part Number 981-68060
Part Type Wheels
Product Line Raceline Raptor Black Wheels
Summit Racing Part Number ALE-981-68060
Wheel Diameter 16 in.
Wheel Width (in) 8.000 in.
Wheel Material Aluminum
Primary Wheel Color Black
Wheel Finish Matte
Manufacturers Wheel Series Raceline Raptor Series
Backspacing (in) 4.500 in.
Offset 0.00mm
Wheel Construction 1-piece
Beadlock Functional No
Beadlock Included No
Lug Nut Seat Style Conical seat - 60 degree
Hub Centric No
Center Bore Diameter (in) 4.250 in.
Center Bore Diameter (mm) 107.95mm
Center Cap Included Yes
Load Rating (lbs) 2,500 lbs.
Valve Stems Included No
Quantity Sold individually.
Additional Information
Wheel Bolt Pattern:
6 x 139.7mm
6 x 5 1/2 in.
#177
Posted 15 March 2013 - 23:08
Farlig inspirerende tråd dette! Nydelig bil, likte spesielt de felgene på siste sida her
Jeg ble ganske nysgjerrig på den webasto'en din... Er det et eget varmeregister inne i kupeen som varmer den opp når den setter igang, eller går det via det originale registeret? Og hvordan får du isåfall tvangskjørt vifta? Går den på diesel, bensin eller propan?
#178
Posted 14 May 2013 - 19:14
Skinnsetepleie
Har i alle år brukt Turtle wax Emerald Series sin Leather cleaner & conditioner.
Men har nå kommet over et nytt vidundermiddel som jeg bare må dele med dere.
Det er så enkelt og så nærliggende at jeg kan ikke skjønne at jeg ikke har tenkt på det før. Produktet kalles salsåpe og brukes innen hest. Fikk tips om dette fra den nye salmakeren min og etter å ha prøvet det så er jeg helt overbevist.
Produktet kalles Windsor Glyserolsåpe her i norge. Jeg kjøpte det på en Hooks butikk. (kjedebutikk for hester) Såpen rengjør og pleier alt lær, er drøyt og effektivt. Glyserolen gjør det skånsomt rent og holder læret mykt og smidig, dessuten skånsomt på lyst lær. Det har en høyere "poleringseffekt" og er derfor å foretrekke hvis man vil ha blankt lær. Leveres i praktisk boks som gir lite klin og søl. Mengden er på 400g. Etter å ha tatt førersetet så vistes det nesten ikke i boksen at jeg hadde brukt noe. Er viktig at såpen inneholder glyserol. Artikkelnr er 820175 og koster 89kr.
Setet var ganske skittens, har ikke vært behandlet på over et års tid. Skinnet ble veldig mykt og fint etter behandlingern. Behagelig å sitte og ta på. Såpen kom godt til i alle sømmer samt i foldene i skinnet. Her ser dere hvor stort skillet ble etterhvert som jeg behandlet setet.
Hei Tenkte jeg skulle prøve dette produktet. Hvordan påfører du dette? Må det virke i en hvis tid før det tørkes av, eller er det bare å kline på?
Brukte du noe annet i tillegg, eller holder det kun med dette produktet?
Flott "garasje" foresten, mye kjekk info!
#179
Posted 14 May 2013 - 21:05
Kun ved hjelp av den fuktige svampen. Jobb med den så det skummer. Tørk bort med kluten - ferdig.
Kun dette produktet.
Jobb godt i sømmene for det er gjerne der det ryker når tråden blir gammel og uttørket.
Edited by Chevy-LPG, 14 May 2013 - 21:06.
#180
Posted 14 May 2013 - 22:33
Jeg vil også ha spacere!!!!
QUOTE(Chevy-LPG @ 26 Jul 2007, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>Spacere
Etter tips fra ChevyHoe så var et alternativ til 10” felger bak å gå for spacere. Tahoe guttene mener at bilen blir mer retningsstabil med dette. I ettertid så er jeg veldig usikker på om jeg merker noe til det. Har alltid følt at bilen min var retningsstabil på grunn av den lange akselavstanden på Suburban. Men, det kan være at den ikke går i de faste hjulsporene lengre på nedkjørt asfalt. Må få litt mer tid på meg til å vurdere akkurat dette.
Før montering
Gikk for 2” spacere, men fikk selvsagt 1.5” når de kom…. I ettertid så ser jeg at disse bygger såpass mye ut at det er mulig 2” hadde vært i meste laget for meg. Er fornøyd med det jeg fikk. Var levert komplett med muttere, var bare plug and play.
Spacerne ble bestil fra
Etter
Jeg vil også ha spacere!!!!
QUOTE(Chevy-LPG @ 26 Jul 2007, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>Spacere
Etter tips fra ChevyHoe så var et alternativ til 10” felger bak å gå for spacere. Tahoe guttene mener at bilen blir mer retningsstabil med dette. I ettertid så er jeg veldig usikker på om jeg merker noe til det. Har alltid følt at bilen min var retningsstabil på grunn av den lange akselavstanden på Suburban. Men, det kan være at den ikke går i de faste hjulsporene lengre på nedkjørt asfalt. Må få litt mer tid på meg til å vurdere akkurat dette.
Før montering
Gikk for 2” spacere, men fikk selvsagt 1.5” når de kom…. I ettertid så ser jeg at disse bygger såpass mye ut at det er mulig 2” hadde vært i meste laget for meg. Er fornøyd med det jeg fikk. Var levert komplett med muttere, var bare plug and play.
Spacerne ble bestil fra
Etter
Mulig dumt spørsmål , men: Hvordan får du sentrert hjulet uten den senterringen som er på bremsetrommelen? Spaceren blir sentrert, men ikke hjulet på spaceren..?
Mvh Stian