Gå til innhold



Foto
* * * * - 14 votes

Chevy-LPG´s Place


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
182 replies to this topic

#141 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 19 June 2010 - 21:23

QUOTE(Chevy-LPG @ 19 Jun 2010, 21:55) <{POST_SNAPBACK}>
Ja er det. Men er noe mer dekkstøy enn med Falken dekkene. Når de er godt avbalansert så går de jevnt opp mot en 140-150 uten noe problem. Fikk prøvet de i snø for litt siden på en 1400 meters høyde når jeg fant snøen igjen. Grov seg fint frem i råtten snø kombinert med sørpe. Er nok dette som er dekket for meg som kjører så mye på vei. Tror nok at kanskje MT dekk hadde vært overkill for meg siden jeg er litt var på støy......


Så bra da har du litt å støtte deg på når du skal offroad light. Ang støy, har du seipet dekkene? Om du gjør det vil du få bort noe dekkstøy. Seiper du bare midtbanen vil dekket holde seg sidestabilt også.


#142 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 June 2010 - 21:48

Nei jeg har ikke seipet de. Har vel hatt en mulig feiloppfatning om at det er til vintersbruk.... På spørsmål så kunne ikke leverandør seipe de, kun lastebildekk.

#143 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 19 June 2010 - 22:07

Du får ta deg en foto tur til Finnmark å komme innom Alta, så blir det kan det fikses med seip! Skulle gjærne hat noen fine bilder av min Sub og Volvo også! Kanon fint det du har gjort med bildene av din bil.

#144 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 June 2010 - 22:33

Kan jo møtes på halvveien...skal mest sannsynlig til Saltdalen i sommer. tongue.gif

#145 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 16 September 2010 - 22:05

Bilen din har jammen blitt tøff LPG!
Skikkelig stuk på den etter at du fikk 10" felger, tøffe dekk og panserscoop. Nice smile.gif

Har du forresten et bilde av KC11 vinterdekka dine du kunne sendt meg på PM?
Trur jeg faller på BFG med seip, men hadde vært interessant å se bilde av Marshal også.

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#146 Mrgn84

Mrgn84

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Posted 17 September 2010 - 08:32

Enig der. Utrolig stilig bil du har smile.gif
Stål > Plast

#147 04 Tahoe

04 Tahoe

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 49 Innlegg:

Posted 08 December 2010 - 12:52

QUOTE
Har ikke lov å kjøre over gamle Svinesundbrua.
QUOTE(Chevy-LPG @ 18 Feb 2007, 21:16) <{POST_SNAPBACK}>

Hvilke regler gjelder for kjøretøy over 3.5 tonn?

Når man velger å gå til det skritt at man kjøper en bil som er over 3.5 tonn må man også sette seg inn i de reglene som gjelder for nevnte vektklasse. Det er ikke bare å kjøpe noe stort, tøft og tungt og tro at man kan tute og kjøre som en personbil. Da får man heller betale det det koster for å få den samme bilen som bil under 3.5 tonn. Her er bakdelene med å kjøre bil over 3.5 tonn:

Kan kun kjøre i max 80 km/h

EU kontroll hvert år.

Påbudt med kjettinger (min 3 stk) i vinterhalvåret. Spiller ingen rolle hvordan føret er når du blir stoppet. Vi snakker ikke om enkle hurtigkjettinger. De skal være godkjent for 4X4. Se innlegg lengre ned ang reglene.

Dobbel bompengavgift minimum, eks Svinesundbroen er vel nesten 90kr nå, personbil under 20kr.

Må ha sertifikat C1, er ikke store hengeren du kan ha på bak før du må til med C1E. Husk også at du med C1E ikke har lov til å trekke henger som er tyngre enn egenvekten på kjøretøyet.

Husk også at når du skal handle nye dekk så må du forholde deg til lasteindex. Noe som kan være fordyrende...

Du skal inn til lastebilkontroll og vekt når det er skiltet om dette.

Kjøreforbud i helgene i enkelte land som eks Sweits og Østerrike. (de fleste andre land som har kjøreforbud er over 7.5 t)

Enkelte veier er det kjøring forbudt for biler over 3.5t (mener ikke akseltrykk), Eks veier til boligområder i Stockholm, samt en god del veier i Italia, Tyskland og Østerrike.

Fartssperre på enkelte nyer biler. (har ikke satt meg inn i reglene, men mener det var snakk om ettermonteringer også)

Redusert omkjørings-/kjøremulighet på ENKELTE strekninger i Norge. (omkjøring kun for biler under 3.5t)

Kanskje du skal på søppelfyllingen også? Søppelfyllingene i Oslo har begrensing til biler under 3.5tonn.

Vestfold har nå skilting om forbikjøring forbudt for lastebiler, gjelder da også subber over 3.5tonn....

For ikke å snakke om videresalgsmuligheten hvor du kun kan forholde deg til de som har C1. Dette har ikke de som tok førerkort etter nov 1992.



#148 iknutis

iknutis

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 14 December 2010 - 11:04

En utrolig fin og innholdsrik garasje for slike som meg som vurderer å handle amcar.
Forteller om både fordeler og svakheter på en finfin måte, takk for jobben. smile.gif

#149 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 December 2010 - 11:26

Takk for det. Er veldig mye mer som er gjort/ kjøpt også, men jeg har ikke tatt meg tid til å skrive om det... Kanskje noe å bruke julen til...

#150 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 17 January 2011 - 20:45

Konvertert fra mekanisk til elektriske radiatorvifter

Fikk dette tipset fra en annen her på forumet. Hva skal vi med det?
Jeg synes motoren fikk bedre gassrespons da jeg tok bort vifta. Merker også mer drag fra start av når jeg skal igangsette kontra med standardviften. Krever noen krefter å dra rundt den vifta også, som du nå slipper.




Rubbet og grunnet blikkplaten som skal være rammen



Lakket den med en dyp grønn lakk som egentlig er BMW farge, men ligner veldig på bilen min sin farge.



Fikk montert alt og tilpasset ny radiator.







Viftestyringen som jeg først hadde gikk føyken etter en stund. Tok da å gikk for noe mer robust.





Attaches to or near the electric engine-cooling fan. Senses coolant temp. via the radiator core and sets fan speed from 60% to 100%, depending on built-in fan thermostat setting. Thermostat range: 155 - 220 degrees Fahrenheit. Allows greater control over engine temp: reduces charging spikes and current load on charging system. 45 amp max. load. Directs fan to run for 30 seconds after vehicle is turned off.

Samt byttet til en annen viftetype. Gikk nå for Zirgo som svelger unna 3000cfm pr vifte




Så da er den gamle viftekappen rengjort, plastfornyet og lagt bort samens med propellen.....


Edited by Chevy-LPG, 18 January 2011 - 00:38.


#151 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 18 January 2011 - 22:05

Batterivakt

Sliter du med at det brukes strøm når du står parkert over tid, eller har du ting som trekker mye strøm i en periode som kjølebager, webasto etc. eller du bare glemmer å slå av lysene? Da er batterivakt noe for deg.

Standby strøm er ganske forskjellig fra bil til bil. Det er vanskelig å si hva som er normalt for din bil og når det begynner å bli en skjult strømstjeler. Har du mistanke om at du har for høyt standby strømforbruk så er det en fin og enkel måte å gjøre dette på.

Du må først måle hva standby trekket ditt er av strøm. Koble et amperemeter i serie med en av batteripolene, så ser du hva du trekker. Vent til alt av releer, bluetooth etc har sluttet å være aktive, et min eller to.... så ser du verdiene. Er de unormale høye, så begynn å ta ut sikring for sikring. Du vil her raskt se hvilken kurs som er den som trekker unormalt mye. Eks Prins gass hjernen min trekker alene 0,48 på standby. Jeg brukte tidligere å ta sikringen på den når jeg viste jeg skulle la bilen stå over tid.

Ellers så kan en batterivakt være aktuell.

Her er den som jeg bruker



Kommer tilbake etter tre uker ferie, den er utløst men det er bare å fyre opp.... for mye webasto om vinteren...utløst...bare å fyre opp....kjølebagen står bak og putrer når jeg er på mine europaturer med god samvittighet. Denne batterivakten stenger av strømmen når den kommer under 11,7 V. Og den slår seg ikke inn igjen før jeg bestemmer det.


Man har også en versjon fra Biltema som også fungerer bra når man vet man skal bort en stund. Den må du skru manuelt og koster en 40 kroner....



Batteribryter på pol

For montering på batteriets minus (-) pol. Utstyrt med ratt for OFF/ON. Den ordinære batteri-polskoen (-) demonteres, og batteribryteren monteres på minus (-) polen. Deretter monteres den ordinære batteri-polskoen på batteribryteren.

Art nr 80511

Edited by Chevy-LPG, 18 January 2011 - 22:13.


#152 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 January 2011 - 23:16

Facelift

På grunn av diverse omstendigheter så trengte jeg med et ny kufanger, panser og blink/markeringslykter. Denne gangen rakk jeg å tenke meg om før jeg bestilte. Jeg brukte lang tid på å bestemme meg for panseret.

Jeg gikk til slutt for et med scoop. Valgte et som jeg syntes ikke var for dominerende, og som ikke bygde for høyt.










Jeg brukte like lang tid på å finne fullsize frontguard til bilen. Jeg likte godt formen på den jeg hadde. Levde også livets kvaler for om jeg skulle ha pulverlakkert svart eller crome på nytt igjen. I ettertid angrer jeg ikke på at jeg valgte svart. Ser nå at bilen tidligere har vært veldig fremtung med all den cromen. Den balanserer mer nå utseende messig synes jeg.

Siden Smittybilt ikke var å oppdrive så falt valget på GoRhino 3000 Series StepGuard.








Når jeg også først skulle bytte blink/ markeringslysene så gikk jeg for noe nytt - denne gangen led.

Spesielt med monteringen var at i forhold til glødepærer så måtte jeg kable om pluss og minus til disse for å få de til å virke som de skulle. Svakt park og sterk blink.







Støtfanger var kun å oppdrive med hull. Den gode gamle til bensiner er sluttet å produsere ordinært. Mulig man fortsatt kan finne den hos tredjepart leverandører. Synes det var greit med den forandringen også når jeg frem til nå har kjørt rundt med den andre.

Edited by Chevy-LPG, 19 January 2011 - 23:18.


#153 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 02 May 2011 - 20:35

GPS logger





Mange enheter tilbyr logging i mange formater i dag. Smartphone, gps navigasjon etc. Men ofte medfører dette at man bruker ekstrem mye strøm, eller at enheten blir uforholdsmessig stor. eks en bil navigasjon har heller ikke batteridrift til mer enn et par timer.

Etter mye søk fant jeg denne lille saken på størrelse med en bilalarm fjernkontroll. Denne har 8 timer batterikapasitet og fungerer like godt i bil som til fots. det fine med den er at den fortsetter å logge en total rute selv om man slår den av over tid. Flere parametre man kan sette i softwaren som følger med.

Så langt er jeg veldig fornøyd med denne lille enkle saken. Og den kommer nok til å bli min følgesvenn på kommende turer. Spesielt vil jeg fremheve gps loggingen av bilder.


Spesifikasjoner:

An ideal Bluetooth GPS Data Logger for driving, hiking, travelling, etc.

Features:
Compatible with Bluetooth devices with Serial Port Profile (SPP).
Draw navigation path on Google Earth or Google Map.
Synchronizes photo onto map, showing photo taken locations.
Preset path information of time, speed and altitude.
Emergency SOS via Bluetooth connection.
Adopt SkyTraq Venus 6 chipset with 65-Channel for fast acquisition and reacquisition.
High sensitivity (to -160dBm).
Excellent performance: Cold/Warm/Hot start time: 29/25/>1 sec. (average)
Support standard NMEA0183.
WAAS/EGNOS supported.
Frequency: L1, 1575.42 MHz; C/A Code: 1.023 MHz chip rate.
Acquisition time: Hot start less then 1 sec. / Warm start 25 sec. / Cold start 29 sec. (averaged)
Bluetooth Version: V2.0 / SPP profile.
Class 2 with 10 meters in open space.
Built-in flash memory: 8M Bits for data logging with 8 bytes binary data per record.
Storage: up to 100K data records.
Capable of keeping up to 100,000 records or positions, including longitude, latitude, speed, UTC and tag data.
Built-in rechargeable 540mAh Li-Polymer battery (up to 8 hours after fully charged).
Slick and Slim Design, Light and Portable.
With a key-chain, easy to carry.
High quality with one year warranty.
Ideal for driving, hiking, jogging, travelling, etc.

Photo Tagger Software:
Support Windows, XP, and Vista.
Free update from internet.
User friendly interface.
Easy connection to Flickr for quick data upload.
Ability to export to KMZ, NMEA183, and GPX format.
Ability to view speed and altitude.
Multi-languages supported.
Photo slide show.
Track management.
Support Video playback (AVI, MP4) on the Tracks.

Specifications:
Color: Black
Product size: 52 x 40 x 16mm
Product weight: 42g
Package size: 158 x 92 x 60mm
Package weight: 207g

Edited by Chevy-LPG, 02 May 2011 - 20:39.


#154 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 June 2011 - 02:28

Luft utjevner

Stått der noen gang med for lite luft i dekket til at det er naturlig å begynne å kjøre med det? - her er en nøsløsning....

Prinsippet går ut på å jevne ut luften mellom to dekk. For min egen del så kan jeg legge en 60 psi i reservehjulet. I prinsippet vil det si at jeg kan fylle et tilsvarende flatt dekk til 30 psi, noe som kun er 5 psi mindre enn hva fabrikanten mener det skal være i det......



Det er tre ting du trenger, trykkluftslange ca 50kr, overgang til bil ventil ca kr 25 og en dekk luftfyller til ca kr 130.


Bytte endestykke for skjøting med overgangen til bil ventil.


Så har du ferdig en luft flytter.

Lykke til....

Edited by Chevy-LPG, 19 June 2011 - 02:30.


#155 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 29 June 2011 - 04:29

Black box











Her er en duppe-ditt jeg har testet ut en del nå. Black box til å bruke i bilen. Denne kan nok brukes andre steder også. Kan jo være morsomt å se g-kreftene i et fly for eksempel...

Det fine med den er at den ikke treng å stå og tape hele tiden, den ligg og taper i minne, så når eks g-krefter kommer over fastsatt antall så lagres hele filmsnut til minnekort. Da har du også fra tiden før hendelsen. G-krefter kan settes både i X,Y og Z. Ved hjelp av en setup.ini fil endrer man enkelt oppsettet til det man selv ønsker.

Ved manuell bruk, kan den også tape kontinuerlig.

Skal komme tilbake med eks på en videosnut om litt.

Description:

This product can be used with any vehicle for automatic detection and recording audio and video evidence, real-time map tracking, speed recording, G-force activity. Blackbox can also be used to provide invaluable evidence for insurance needs and help avoid fraudulent claims. It is an objective eye for insurance claims, accident video recording, GPS logger, tracking and reviewing route and speed, DVR with built in memory, record 360 seconds segments of video.


Features:

Automatic accident recording, manual video/audio recording control
Record high-quality video and audio data for 360 seconds before and after any accident.
Store hours of video, reviewable anytime on removable SD card
G-sensor apparatus and time sensor capable of automatic recording GPS tracking for logging the location of recording
GPS tracking for logging and reviewing your route
Built in software integrates functionality of Google maps and G-sensor apparatus
Configured for easy manual operation and anytime recording
Supports up to 32GB of memory, with operation and anytime recording
105°wide-angle lens, placement rotatable by 140°for recording the whole scene

Specifications:

Imaging sensor: 1/5-inch color CMOS
Video resolution: 656*488
Video:VGA, 30fps
Viewing Angle: 102°
Video format: ASF
Minimum illumination: 0.1 Lux
SD Card: Support 512MB-32GB
GPS/Google Maps: supported
Pre-event recording duration: 2-60 seconds (adjustable)
Post-event recording duration: 10-300 seconds (adjustable)
Recording Mode: Auto mode by shock sensor, manual mode by manual recording button
Gravity sensor sensitivity: ±2g~±8g
Power supply: 5V
Consumption current (Max.): 550mA
Dimension: Approx.127 x 52 x 32mm (W x D x H)
Weight: 366g (with packing)
Operating temperature: 0°C~50°C/32°F~122°F
Operating humidity: 15~85%RH


Package Contents:

1x Vehicle Blackbox Automatic Accident Recorder Car DVR GPS Logger
1x Car Charger (DC12V-24V)
1x Holder
1x 2GB Micro SD Card and adapter
1x Software CD
1x User manual



#156 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 02 July 2011 - 02:14

QUOTE(Chevy-LPG @ 18 Feb 2007, 22:45) <{POST_SNAPBACK}>


Er ikke sikker på hva som står her, kanskje noen som kan oversette?

Teksten på skiltet henviser til sak nr 223/2000 i "Bote für Tirol" som er publiseringsverktyget for nye regelverk i fylket. Saken i sin helhet kan du lese her: http://www.tirol.gv..../bote092000.pdf (på side 2 - selvfølgelig på tysk). Det som er interessant for deg er denne setningen: "... ein Fahrverbot für Lastkraftfahrzeuge (auch Sattelzugfahrzeuge) mit einem höchsten zulässigen Gesamtgewicht von mehr als 3,5 t in beiden Richtungen verfügt." Kjøreforbydet gjelder for alle lastebiler med mer en 3,5t tillatt totalvekt. Samtidigt er det også slik at skiltet må sidestilles med et norskt "gjennomkjøring forbudt" skilt, dvs. hvis du har en vareleveranse eller feks. en booking i et hotel så har du lov å kjøre der likevel, du må bare kunne bevise det hvis du blir stoppet.

Grunnen til at disse kjøreforbudene er å finne på omtrent alle sideveier (ved siden av A12 og A13) i Tirol er at det er et tiltak for å tvinge tungtransporten opp på motorveien hvor de må betale "bompenger", noe du også må ta hensyn til med din over 3,5t bil. Du må faktiskt ha montert en såkallt go-box: http://www.go-maut.at/ (siden finnes på engelsk) hvis du ikke har det blir det bøter. Vær obs på at dem har mangen kontroller! Hvis bilen ikke er over 3,5t trenger man bare å kjøpe en "vignette" (samme som i Sveits).

For øvrigt fin garasje ... nesten så jeg må vurdere å begynne med en egen! wink.gif

#157 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 02 July 2011 - 10:51

Takk for utfyllende informasjon.


#158 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 02 July 2011 - 11:02

Dette gjelder vel ikke din,
hvis jeg ikke tar helt feil, så er din under 3500kg totalvekt

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#159 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 02 July 2011 - 11:07

Ja nå er den det. På tidspunktet jeg tok bildene så hadde jeg vel akkurat ned registrert mener jeg å huske.

Edited by Chevy-LPG, 02 July 2011 - 11:08.


#160 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 04 July 2011 - 00:34

jo - fikk med meg at din bil var nedregga, men jeg oppfattet dit inlegg der lenger frem som informasjon til personer som har C1 biler. derfor skrev jeg kanskje mest til disse og ikke til deg! wink.gif