Gå til innhold



Foto
* * * * - 14 votes

Chevy-LPG´s Place


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
182 replies to this topic

#101 Yukon101

Yukon101

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 27 January 2008 - 21:10

Hei LPG

KJører en GMC Yukon XL 2001 som er gått 140.000. Har i det siste vært plaget av at "Service 4WD" lyset slår seg på i tide og utide og dermed kobler ut auto-funksjonen. Verkstedet finner ikke noe feil og jeg har forsøkt å åpne panel ved for passasjerside.

Feilen skjer kun ved start og aldri under kjøring.

Har du noe tips til feilsøking og hvilken type kontaktspray benytter du?

På forhånd mange takk!

Edited by Chevy-LPG, 27 January 2008 - 22:32.


#102 chevynor

chevynor

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 12 April 2008 - 19:58

Jeg fikk besøk av en polakk som driver med ombyging av LPG biler i Polen. Han hadde ombygd over 800 biler i flg kartoteket sitt. Da han hørte prisen på ombygging av min bil i Norge, en suburban 1993, 5,7 bensin 4 wd, tilbød han seg å bygge om min for 10 000, inkl alt.
Han reiste hjem hente alt han trengte inkl laptop og utstyr for justering, samt komplett anlegg. Moro å se en ekspert i arbeid. Nølte ikke på noe, dette var hans første V8 motor, men det gikk strøknet. Fyrte opp bilen og den gikk med en gang, og etter lit justering var det tutt og kjør. Har ikke angret en dag.Kjørt ca 60000 km uten feil. Problemet kom da jeg skulle godkjenne bilen. Først sa biltilsynet at dette var nydelig og godt arbeid, helt til de hørte det bvar en polakk som hadde gjort det. Da var det ikke bra. JEg ga blaffen i fyren, og kjører uten godkjenning. Skal til et "norsk" verksted å få den godkjent, så til biltilsynet på nytt. Men på det "norske" verkstedet jobber det også polakker...
Bilen er kvikkere, starter alltid, lukter ikke noe eksos og alt er fryd. Synd det i Tønsberg bare er en fyllestasjon. Håper flere kommer .
Jeg har to 55 l tanker på hver side bak, pga 3 seterad. Reservehjulet skal nå under bilen med elektrisk vinsj, og org bensintanken tas vekk og en smal (mye mindre) tank blir montert.Tankene og golvet er dekket med aluminumsplater med "dråper".
For meg har LPG gjort at jeg kan kjøre så mye jeg vil uten å tenkte på bensinutgiftene.
Og takket være LPG guiden er jeg alltid informert om nyhetene!

Edited by chevynor, 12 April 2008 - 20:02.

Hvis du lurer på noe, spør meg---det gjør jeg og

#103 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 11 May 2008 - 02:55

Har vært mye omdiskutert dette med montering i utlandet, og av hvem. Godt å høre at det i ditt tilfelle gikk greit med montering og driftstabilitet i ettertid.

LPGguiden er god å ha den... biggrin.gif

#104 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 22 May 2008 - 03:43

Rengjøring av felg


Kjøpte meg noen brukte American Racing felger som såg ganske så dårlig ut pga salt og møkk. Dro til Steinar Stolen og snakket med en av gutta som selv har Amcar for utstilling. Han ble med ut og såg på problemet mitt. Ut fra mitt behov så anbefalte han noen produkter fra Mother serien.


Slik var utgangspunktet mitt. Saltet satt skikkelig, hadde prøvet med flere ting uten resultat.



Dette produktet ble kjøpt. Her var det viktig at det var på tørr felg det ble sprayet. Det skulle maks virke et par minutter, derfor var det viktig at man tok en og en felg. Det var helt utrolig hvordan salt og møkk løsnet bare ved bruk av vanlig hageslange etterpå. De fikk en runde nr to, men da også med en vanlig skurekost for å jobbe litt mer inn i felgen.


Her er resultatet med Tire & Rubber.



Videre gikk jeg på med neste produkt som jeg ble anbefalt å jobbe videre med. Dette var en Polish som ga et veldig fint sluttresultat. Høyglansen kom frem, samt at det nå ble en fin beskyttende hinne.


Sluttresultatet.

Før og etter bilde


Edited by Chevy-LPG, 22 May 2008 - 03:50.


#105 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 22 May 2008 - 06:11

Du glemte å fortelle hvor lang tid du brukte for å få frem resultatet whistle.gif tongue.gif
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#106 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 22 May 2008 - 13:04

Hehe...jepp. er en grunn til at jeg skrev at jeg tok en og en felg....

Grovrens første gang, som jeg skrev kun et par minutter på felgen, da det tydeligvis er noe etsende her.

Gang to også bare noen minutter med skurekost samtidig.

Polering....tja....her er det kun din egen samvittighet og hvor tungt det er å få frem glansen som gjelder. Jeg brukte nok en 20-30 min pr felg.

Edited by Chevy-LPG, 22 May 2008 - 13:04.


#107 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 22:10

2" heving


Merket at den har blitt litt sigen bak, spesielt med tre drivstofftanker som til tider er fulle. Skaffet dermed gamle klossene til ChevyHoe, 2" klosser bak. Lengre draband ble skaffet hos BG-Nor.

Monteringen ble gjort veldig enkelt, gamle draband ble kort og godt kappet. Aksling senket ned, klosser i mellom, aksling opp og nye draband på plass. Alt gjort av ChevyHoe under sterk ledelse av undertegnede..kremt...

Jeg har nå ikke mulighet til å heve noe mer, eller større dekk. Da kommer jeg meg ikke inn på jobben lengre.

En stor takk til ChevyHoe for både arbeid og deler...


(mobilbilde)


(mobilbilde)


(mobilbilde)


(mobilbilde) Ser du han står og blåser røykringer på tomgang?

Edited by Chevy-LPG, 25 May 2008 - 22:22.


#108 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 23 June 2008 - 03:14





#109 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 July 2008 - 21:23

Kommunikasjon

Kom over en stilig sak i nå i sommer, som bare MÅTTE bli sommergaven til meg selv....
Hva er vel bedre enn en liten antenne med usb grensesnitt, beregnet for digitalt bakkenett?.... med laptop og laptop bord så blir det TV rett i bilen...



Pinnacle PCTV nanoStick DVB-T 73e
Big TV experience in small package

Key Features:
• Ultra-sensitive digital terrestrial TV reception • Watch digital TV in full-screen or scaleable-window mode.
• Pause and rewind live TV with TimeShifting.
• Record what you’re watching or schedule recordings for later.
• Record to your hard drive in MPEG-1/-2 or DivX or direct to DVD.
• Record in MPEG-4 format for Apple iPod or other portable media devices (free trial).
• Trim and edit recordings with included video editing software.
• Be ready for terrestrial HDTV*, when it’s available in your area.
• Compact design with built-in protective flip-cap doesn’t block other USB ports.
• USB powered. Low power consumption saves notebook battery power.
• Integrated Electronic Program Guide and ultra-fast Teletext (where available).
• Mini remote and antenna included.
• Compatible with Windows Media Center (remote available separately).
• Free trial software included! Pinnacle DistanTV: Stream live TV from your PC to any other PC on your home network
• Works with the Norwegian DVB-T broadcast.



(mobilbilde)


(mobilbilde)¨

Her fra mens jeg satt utenfor Hamburg flyplass og ventet på at resten av familien skulle lande, var greit med Eurosport da...


(mobilbilde)

Edited by Chevy-LPG, 25 July 2008 - 21:31.


#110 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 13 August 2008 - 15:11

Har du fått deg noen lykter i fremkant av helipadden ennå?
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#111 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 13 August 2008 - 15:29

Nei, har sjekket litt som du kansje har sett av egen tråd jeg hadde ute. Synes muligens Hella Jumbo 220 blir litt høy, skal sjekke ut KC 2"x6"

#112 berild

berild

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 29 September 2008 - 20:57

Meget fin presentasjon av bilen din her.. biggrin.gif

Ser du har montert 2 tanker i bilen din, er d ett lovlig opplegg eller bare "hjemmelaget"?
Har selv tenkt på dette til min bil men fikk besked om att dette ikke var mulig?

Fin å kunne ta bort tanken når kassa på pickupen ska brukes fult ut..

#113 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 30 September 2008 - 08:40

Når det gjelder gass så driver jeg ikke på med noe "hjemmesnekret" (bortsett fra flaskepåfylleren da...).

Du kan selvsagt ha to tanker, men du må ha den godkjent med to tanker. Noen av kravene til dette er bl.a at du ikke skal ha fri overflyt mellom tankene. Kun en i gangen. Jeg valgte også at ved fylling så skulle det kun fylles en i gangen. Ikke alltid jeg ønsket å fylle begge.

#114 berild

berild

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 30 September 2008 - 21:54

Ikke akk noe å leke med den gassen nei.. smile.gif

Pratet med www.servicexperten.no i dag å dem fortalte d samme men att d kostet en betydelig ekstra sum for 2 tanker.. Men mulig d går en 230 liters tank på tvers i kassen min så da holder jo d en stund.. cool.gif
D var også mulig å få laget d slik att tanken kunne tas av, greit å kunne ha muligheten å bruke kassa fult ut!!
Prisen på settet ble 30500+mva.. med levering i slutten av oktober!

Gass er utvilsomt lønnsomt for meg, den slurper faktisk 2,3 i snitt på småkjøring.. d jeg tenker på er om gass fortsatt blir i salg på bensinstasjoner i framtiden.. prisen går kansje opp som du sier men d gjør garantert bensin prisen også.. mad.gif

Hvordan merket du att toppen(e) dine var gåen?
Bilen min har rullet 104000 nå, var vell rundt 100000 att problemene dukket opp.. huh.gif

#115 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 06:58

QUOTE(berild @ 30 Sep 2008, 22:54) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke akk noe å leke med den gassen nei.. smile.gif

Pratet med www.servicexperten.no i dag å dem fortalte d samme men att d kostet en betydelig ekstra sum for 2 tanker.. Men mulig d går en 230 liters tank på tvers i kassen min så da holder jo d en stund.. cool.gif
D var også mulig å få laget d slik att tanken kunne tas av, greit å kunne ha muligheten å bruke kassa fult ut!!
Prisen på settet ble 30500+mva.. med levering i slutten av oktober!

Gass er utvilsomt lønnsomt for meg, den slurper faktisk 2,3 i snitt på småkjøring.. d jeg tenker på er om gass fortsatt blir i salg på bensinstasjoner i framtiden.. prisen går kansje opp som du sier men d gjør garantert bensin prisen også.. mad.gif

Hvordan merket du att toppen(e) dine var gåen?
Bilen min har rullet 104000 nå, var vell rundt 100000 att problemene dukket opp.. huh.gif


Null futt....var som å kjøre en gammel bil med kondens på tanken.... orket ikke noe når det ble motstand.

Det koster nok noe ekstra med en tank til. Er noen tusen for en slik tank. Husk at tankmonteringen er en god del av selve gassmonteringen. Så til større tank du får inn når du kjøper anlegget, til bedre er det.

Edited by Chevy-LPG, 01 October 2008 - 06:58.


#116 Nsk

Nsk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 17 December 2008 - 17:44

QUOTE(Chevy-LPG @ 13 Feb 2007, 17:38) <{POST_SNAPBACK}>
Profilering


Her et bilde fra en av mine manger turer nordover.




Bilde v hjemkommunen min i bakgrunnen jo:-)

#117 janej

janej

    Dieseldyr

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 866 Innlegg:

Posted 30 December 2008 - 22:59

QUOTE(Nsk @ 17 Dec 2008, 18:44) <{POST_SNAPBACK}>
Bilde v hjemkommunen min i bakgrunnen jo:-)

Har kjika igjønna garasjen din nok en gang og er stadig like imonert. En helt utrolig fin bil du har og en imponerende måte du har å vise den fram, kjempefin reklame for chevy, jeg er sikker på at GM sponser deg biggrin.gif
Du gir åss andre "smågnagere" løst tel å bygge og vedlikeholde bilene våre og det er jo et kjempepluss.
Det siste bildet er jo bare sjenialt, har selv akkurat samme bilde av min, men da på sommerstid og med jørma over heile bilen, (kjørte igjønna fjellveien t børgefjell i sommar) tongue.gif
jej

For gud og maskinister er ingenting umulig

Strekkhopp er ikke min greie. Jeg kom til verden pågrunn av dårlig gummi,
og jeg har ingen planer om å forlate verden av samme grunn.

Musa har hår på høna, mens høna har fjær på musa...

Min bil e miljøvennlig, bruker jo bare 0,25 liter/mil(e)

Når uhellet er ute, så er det best å være inne

Nu går det mot vinterstid og vi har ingen sommer hatt, men hva skal man med sommerhatt når det går mot vintertid

#118 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 01 January 2009 - 12:36

Takk for hyggelig tilbakemelding janei... har nok brukt en del timer på å lage garasjen. Men har mistet litt piffen nå når bilen har stått så lenge. Har egentlig ganske mye mer å skrive om også.... har jo kjøpt deler og stæsj jevnt og trutt dette året også....

#119 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 01 January 2009 - 14:28

Likte det sort/hvitt bildet. Finn en feil... bilen er for ny!

#120 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 01 January 2009 - 14:32

QUOTE(Chevy-LPG @ 1 Jan 2009, 12:36) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for hyggelig tilbakemelding janei... har nok brukt en del timer på å lage garasjen. Men har mistet litt piffen nå når bilen har stått så lenge. Har egentlig ganske mye mer å skrive om også.... har jo kjøpt deler og stæsj jevnt og trutt dette året også....


Har du shoppa masse allerede i år? laugh.gif tongue.gif
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!