Gå til innhold



Foto
* * * * - 14 votes

Chevy-LPG´s Place


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
182 replies to this topic

#121 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 01 January 2009 - 14:37

Hmfr..... mad.gif mad.gif mad.gif

#122 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 01 January 2009 - 18:30

HAHA laugh.gif

#123 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 18 February 2009 - 20:07

Batteri


En ting jeg har funnet ut, er at mye stæsj og spesielt webasto trenger en ting.....massse strøm og fortsatt høy startkraft når minusene er ganske så blå....

Derfor falt valget på Optima batteriene. Gikk for yellow top pga webastoen. Dette batteriet er beregnet for tunge utladinger, men fortsatt ha en høy startkraft. Som det alltid ender opp med, så gikk jeg for det største. YT S 5.5 på 75Ah og en kaldstartstrøm på 975.

sub286.jpg

Dette batteriet hadde ikke amerikanske skrukoblinger, så det ble litt modifisering. Likedan så var det litt større enn det var plass til i batteriholderen på bilen, så det ble noe frisering.

sub287.jpg

Føreløpig en litt provisorisk kobling, i påvente av en "dings" fra US.

sub288.jpg

sub289.jpg

Biltemas batteriholder art nr 80-509 passet perfekt uten noen modifiseringer.

Mer info om batteriet finner du HER og HER

 

 

Batteri nr 2




Montering av batteri nr 2.

 

Dette er noe jeg har hatt på listen min over lang tid, skulle egentlig vært klart til webasto sesongen startet. Men som så alt annet blir det forsinkelser.

 

Valgene har vært flere på hvordan jeg skulle ha det, hadde egentlig bestemt meg for å montere et batteri nr to i motorrommet. Men siden jeg allerede hatt gått bort fra originalbatterier, så ble det ikke plass. Noe man først fant ut ettter å ha demontert webasto. 

 

sub508.jpg

 

sub507.jpg

 

Dermed ble det løsningen jeg hadde forkastet pga arbeide og lange strekk av kabler. Har nå montert batteri bak i bagasjerommet. Det vises nesten ikke at det er der, så plassen det stjeler er ikke noe. Gikk for kabling på 55 mm2, som ble trukket i ramma frem til motorrommet. Jord ble bare strukket ned på ramma og jordet. Godkjent batterikasse for montering bak er også satt inn.

 

25-230_l.jpg

 

Skillebatteri fra Biltema som jeg kjøpte en gang, var ikke tema å sette inn. Ut fra spesifikasjonene så skulle dette duge, men når man ser hvordan kabling på 50mm2 ser ut så blir dette noe annet. Mulig dette skille rele fungerer greit på gamle mazdaer…..

 

Dermed ble batteriene parallell koblet inn på batterivakten min. Dette tåler konstand 250A og start 1000A. Og da er vi der hvor jeg var i noen av tankene mine. To batterier totalt 160 Ah parallell koblet, men hvor startbatteri frakobles ved 11.7v. Jeg ser også nå i ettertid at batterivakten min har som ekstra utstyr fjernstyring i form av bryter/ nøkkel for manuell styring av den.

 

Får nå se hvordan dette utarter seg. Har nå en dynamo på 140A på tur over dammen. Gikk for en litt kraftigere versjon når jeg allikevel skulle bytte den gamle på 105A. (selv om den er beregnet for to batterier hos dieseldyrene) Jeg har allerede i dag voltmeter direkte på startbatteri, bli å legge opp et tilsvarende 52mm instrument til batteri nr to også. Har ledige 52mm hull til instrumenter. Blir å legge opp større kabel fra dynamo også når jeg skal bytte den. Har pr i dag et tap på 0,2 v på den som er der nå.


Edited by Chevy-LPG, 12 February 2013 - 21:55.


#124 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 14 April 2009 - 15:13

Hvilken dings ventes det på?
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#125 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 April 2009 - 17:47

Den er på tur over dammen nå.... en sak som kutter strømmen ved for mye forbruk slik at jeg alltid har startstrøm

#126 CHEVTOY

CHEVTOY

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 24 July 2009 - 19:25


Den plata du monterte LPG-målerene i takkonsollen, hvor kom du over den?
Det vanskelige en bagatell, det umulige en utfordring

#127 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 24 July 2009 - 21:57

Mener det var hos LMC.

#128 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 27 September 2009 - 00:42

Noe nytt som skulle kommet inn her da?

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#129 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 September 2009 - 02:11

Masse.....men har ikke tid og ork til å skrive....

#130 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 28 September 2009 - 12:54

QUOTE(CHEVTOY @ 24 Jul 2009, 20:25) <{POST_SNAPBACK}>
Den plata du monterte LPG-målerene i takkonsollen, hvor kom du over den?



Den har han laga selv... hi is a handymæn wink.gif

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#131 JCS

JCS

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 28 May 2010 - 12:51

Detta her er helt sinnsykt lpg.... Man kan ikke annet enn å bli sittende å lese hele saken din. Får hakaslep av de tingene du har gjort, som jeg bare kan drømme om... All ære til deg. Eneste jeg lurer på er hvor man kan få tak i ny vindaviser på panser, for mitt er ødelgt og hvor på skedsmo ligger den heste butikken?

#132 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 07 June 2010 - 23:42







Noen skrytebilder etter faceliften....

#133 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 07 June 2010 - 23:43

QUOTE(Biringen @ 28 Sep 2009, 13:54) <{POST_SNAPBACK}>
Den har han laga selv... hi is a handymæn wink.gif


ChevyHoe laget sin selv. sjekk hans garasje.

Jeg derimot lever på latskapen og kjøpte min fra LMC....

#134 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 07 June 2010 - 23:45

QUOTE(JCS @ 28 May 2010, 13:51) <{POST_SNAPBACK}>
Detta her er helt sinnsykt lpg.... Man kan ikke annet enn å bli sittende å lese hele saken din. Får hakaslep av de tingene du har gjort, som jeg bare kan drømme om... All ære til deg. Eneste jeg lurer på er hvor man kan få tak i ny vindaviser på panser, for mitt er ødelgt og hvor på skedsmo ligger den heste butikken?


Bilskade og Lakk på Alanabru skaffer denne. Det samme gjør eks Aarnes i Sarpsborg, Steinar Stolen på Lørenskog.

Hestebutikken ligger inne på selve senteret. noen butikker "til høyre" for posten....

Edited by Chevy-LPG, 07 June 2010 - 23:46.


#135 whiiiiin

whiiiiin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 08 June 2010 - 00:25

Vart utroligt bra! Sinnsyk tøff bil thumbsup.gif

#136 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 10 June 2010 - 22:09

Mere skrytebilder...














Edited by Chevy-LPG, 10 June 2010 - 22:10.


#137 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 12 June 2010 - 18:08

Rått dribble.gif dribble.gif



#138 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 June 2010 - 19:14

Etter tilbakemeldinger om at mine bilder passet til symfonisk metal, så måtte jeg bare teste det ut....

http://www.gjelstenl...evymountain.rar

#139 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 19 June 2010 - 20:40

Er du fornøyd med å kjøre BFG AT?

#140 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 June 2010 - 20:55

Ja er det. Men er noe mer dekkstøy enn med Falken dekkene. Når de er godt avbalansert så går de jevnt opp mot en 140-150 uten noe problem. Fikk prøvet de i snø for litt siden på en 1400 meters høyde når jeg fant snøen igjen. Grov seg fint frem i råtten snø kombinert med sørpe. Er nok dette som er dekket for meg som kjører så mye på vei. Tror nok at kanskje MT dekk hadde vært overkill for meg siden jeg er litt var på støy......