Gå til innhold



Foto
* * * * - 14 votes

Chevy-LPG´s Place


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
182 replies to this topic

#81 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 09:53

QUOTE(Jazzups @ 25 Sep 2007, 12:37) <{POST_SNAPBACK}>
Har du eit lite tips om merke etc. og korleis har du gjort det med overføring av bildet fra kameraet til bilen, bruker du den "originale" kabelen??? funker det. Eller har du ein extra kobling for kameraet?? Eg har rigga 2 stk 1000m under vogna, fant ut at eg trengte det, blir jo ganske tidlig mørkt om kvelden nedover i europa.

Kjempe flott og informativ garasje du har laget. Eit lite dumt spørsmål heilt på slutten, veit du om eit eller anna fora likt dette her http://search.epnet.com/login.aspx?profile=autorefctr som fungerer på nettet???? da spesielt om Blazer, prinsippet er i grunne ganske likt for alle bil mrk, men hadde vært OK med ei slik side. Har så klart Haynes verksted bok biggrin.gif



De fleste merkene er greie nok, du må finne en utforming som passer til din bil på best måte. Både når det gjelde montering av kamera samt plassering av LCD skjermen. Min monitor har også TV, men føler det litt bortkastet, får inn dårlige signal og nå har jo også bakkenettet kommet.

Jeg har lagt opp en ektstra kabel som går fra vogna til bilen, har en hurtigkobling rett innenfor bakdøren på bilen. Ledningen legges bare i klem i dørpakningen. Er så lite den blir brukt så det er ikke noe problem hos meg.

Du har jo også kamera som har IR belysning. Flere av de jeg har sett har 5-7 m i stummende mørke. Det er godt nok til et ryggekamera.

Får ikke sjekket linken din da jeg trenger brukernavn og passord. Men for en stund siden så var det postet her noe ang det du spør om, inkl brukernavn og passord. Bruk søkefunksjonen så kanskje du finner det.

Lykke til.

Edited by Chevy-LPG, 30 September 2007 - 10:04.


#82 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 10:35

Profilering




Bildet tatt med HDR teknologi, her er det 7 bilder lagt oppå hverandre. Man oppnår veldig god dybdefølelse på den måten, samt en hvis 3D effekt.

Likedan kan man på alle disse bildene ha forskjellige eksponeringer, noe som gjør at du får riktig belysning på alt fra himmel til skyggepartier....noe som ellers ikke lar seg gjøre.

#83 BudFox

BudFox

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 08 October 2007 - 12:03

Dette her må jeg jo prøve, ser helt genialt ut... Jeg så på web siden deres at de anbefaler en balsami tillegg for å det mere blankt...... Har du noen erfaringer med det?????


QUOTE(Chevy-LPG @ 27 Jul 2007, 09:51) <{POST_SNAPBACK}>
Skinnsetepleie

Har i alle år brukt Turtle wax Emerald Series sin Leather cleaner & conditioner.

Men har nå kommet over et nytt vidundermiddel som jeg bare må dele med dere.

Det er så enkelt og så nærliggende at jeg kan ikke skjønne at jeg ikke har tenkt på det før. Produktet kalles salsåpe og brukes innen hest. Fikk tips om dette fra den nye salmakeren min og etter å ha prøvet det så er jeg helt overbevist.



Produktet kalles Windsor Glyserolsåpe her i norge. Jeg kjøpte det på en Hooks butikk. (kjedebutikk for hester) Såpen rengjør og pleier alt lær, er drøyt og effektivt. Glyserolen gjør det skånsomt rent og holder læret mykt og smidig, dessuten skånsomt på lyst lær. Det har en høyere "poleringseffekt" og er derfor å foretrekke hvis man vil ha blankt lær. Leveres i praktisk boks som gir lite klin og søl. Mengden er på 400g. Etter å ha tatt førersetet så vistes det nesten ikke i boksen at jeg hadde brukt noe. Er viktig at såpen inneholder glyserol. Artikkelnr er 820175 og koster 89kr.



Setet var ganske skittens, har ikke vært behandlet på over et års tid. Skinnet ble veldig mykt og fint etter behandlingern. Behagelig å sitte og ta på. Såpen kom godt til i alle sømmer samt i foldene i skinnet. Her ser dere hvor stort skillet ble etterhvert som jeg behandlet setet.

Edited by BudFox, 08 October 2007 - 12:04.

Gi meg gjerne litt feedback på garsjen min.....
Garasjen min

#84 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 08 October 2007 - 15:46

Det har jeg ikke sett. Vet Glycerinen skulle tilsette fetningstoff så det ikke tørker ut. Men har ikke fått med meg noe om blankhet.

#85 PajeroMach1

PajeroMach1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Innlegg:

Posted 11 October 2007 - 21:23

QUOTE(Chevy-LPG @ 18 Mar 2007, 02:23) <{POST_SNAPBACK}>
Tuning




Gikk til innkjøp av Hyptertech Power Programmer III. Det var egentlig flere grunner til at jeg valgte akkurat denne. Det som denne enheten kan gjøre er følgende:

- Diagnostic Trouble Code (DTC) information
- Engine tuning
- Top-speed limiter
- Tire size
- Rear Gear Ratio
- Transmission shift point
- Transmission shift firmness

Når en bil blir tunet på denne måten så anbefales det at den går på høyest mulig oktan. Dvs i Norge blir det da 99 oktan på bensin og 110 oktan på LPG.

Tester på 5.7 vortec motoren til K1500 med Low-Temp termostat ble følgende målt: hk øket med 20hk ved 5500 omdreininger. Nm ble øket med 61 ved 1250 omdreininger.



Må berre si at her har du gjort mye mye bra!!
Korleis fungerer denne, noe hjelp i den?
Korleis visker gass anlegget etter montering, måtte det justers eller noe?
Kor kjøpte du den og kva kostet den?
Lurer på å skaffe meg ein sånn ser du smile.gif
Eg har Tahoe 5,3 med LPG ser du.. smile.gif

#86 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 11 October 2007 - 21:33

Den fungerer på den måten at du kobler den til bilens ODBII kontakt. Den "suger" ut bilens originale oppsett og lagrer dette i enheten. Du svarer ja og nei på en del spørsmål om hva du ønsker å gjøre, så sender den den nye informasjonen til hjernen...vips...ferdig.

Du kan derfor kun bruke denne til en bil i gangen.

For min del så følte jeg kanskje ikke at jeg merket så veldig mye når jeg gjorde dette. Men så kom det en periode hvor jeg måtte ha bilen litt til og fra verksted. Originaloppsettet ble da lagt inn igjen. Da merket jeg hvor mye slappere bilen vart.

Det å kunne endre girkasse oppsettet er for min del av veldig stor bedtydning. Det at den girer raskere ned og holder seg lengre på girene er helt suverent på en så stor og tung bil. Litt trykk med høyrefoten og den tar av OD og jager på, mot tidligere hvor jeg følte at den tynte og tynte for å slippe å gire ned.

Ingen justering etter gass første gang. Etter at jeg hadde bilen og fikk justert tenningen, så la jeg nå inn trimmingen igjen før jeg reprogrammerte gassanlegget. Vet ikke om det har noen betydning. Den går veldig godt på gass, trimmede biler skal jo ha høyest mulig oktan og LPG er jo 110 oktan.

Kjøpte min brukt. Du må ha en som er beregnet for din bil. Vet Steinar Stolen og Bergheim Ensjø har slike inne. Mener de for din bil ligger mellom 5-7000kr.

Edited by Chevy-LPG, 11 October 2007 - 21:35.


#87 PajeroMach1

PajeroMach1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Innlegg:

Posted 11 October 2007 - 21:45

QUOTE(Chevy-LPG @ 11 Oct 2007, 21:33) <{POST_SNAPBACK}>
Den fungerer på den måten at du kobler den til bilens ODBII kontakt. Den "suger" ut bilens originale oppsett og lagrer dette i enheten. Du svarer ja og nei på en del spørsmål om hva du ønsker å gjøre, så sender den den nye informasjonen til hjernen...vips...ferdig.

Du kan derfor kun bruke denne til en bil i gangen.

For min del så følte jeg kanskje ikke at jeg merket så veldig mye når jeg gjorde dette. Men så kom det en periode hvor jeg måtte ha bilen litt til og fra verksted. Originaloppsettet ble da lagt inn igjen. Da merket jeg hvor mye slappere bilen vart.

Det å kunne endre girkasse oppsettet er for min del av veldig stor bedtydning. Det at den girer raskere ned og holder seg lengre på girene er helt suverent på en så stor og tung bil. Litt trykk med høyrefoten og den tar av OD og jager på, mot tidligere hvor jeg følte at den tynte og tynte for å slippe å gire ned.

Ingen justering etter gass første gang. Etter at jeg hadde bilen og fikk justert tenningen, så la jeg nå inn trimmingen igjen før jeg reprogrammerte gassanlegget. Vet ikke om det har noen betydning. Den går veldig godt på gass, trimmede biler skal jo ha høyest mulig oktan og LPG er jo 110 oktan.

Kjøpte min brukt. Du må ha en som er beregnet for din bil. Vet Steinar Stolen og Bergheim Ensjø har slike inne. Mener de for din bil ligger mellom 5-7000kr.


Takk for bra svar!
Må nåkk bli ein sånn på meg tenke eg smile.gif
Berre det å kunne programere girkassen er grunn nåkk for meg, for min bilen liker best å kjøre i 70 eller i 90. I 80 ligger den berre å girer opp og ned..

#88 BudFox

BudFox

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 07 November 2007 - 11:31

QUOTE(Chevy-LPG @ 8 Oct 2007, 15:46) <{POST_SNAPBACK}>
Det har jeg ikke sett. Vet Glycerinen skulle tilsette fetningstoff så det ikke tørker ut. Men har ikke fått med meg noe om blankhet.



Jeg måtte legg inn en bestilling på nettet jeg og. På Hooks.no tok de ikke mot ordre under 200 spenn, så jeg måtte kjøpe 2 bokser og en balsam..... Fant ikke mye annet å bestille i en hestebutikk. Jeg har vel nok til å vaske setene i en buss nå
Gi meg gjerne litt feedback på garsjen min.....
Garasjen min

#89 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 07 November 2007 - 11:45

Jeg har akkurat kjøpt to slike bokser og sendt til personer her på forumet. Er bare å si fra så kunne jeg ha kjøpt og sendt for deg, eller du kunne kjørt 2.5 mil nord for Oslo til Skedsmokorset....butikken ligger der.

#90 BudFox

BudFox

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 07 November 2007 - 21:19

QUOTE(Chevy-LPG @ 7 Nov 2007, 11:45) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har akkurat kjøpt to slike bokser og sendt til personer her på forumet. Er bare å si fra så kunne jeg ha kjøpt og sendt for deg, eller du kunne kjørt 2.5 mil nord for Oslo til Skedsmokorset....butikken ligger der.


Takker for det LPG, tenkte ikke så lang jeg....
Gi meg gjerne litt feedback på garsjen min.....
Garasjen min

#91 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 22 November 2007 - 19:36

Blei bra!!
Litt seint for meg å gjøre da, siden jeg borra opp reflektorene for flere år siden..

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#92 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 24 November 2007 - 05:52

K&N filter kit




Etter å ha hørt mye snakk om dette berømmelige sportsfilteret, gromlyd og effektøkning, så måtte jeg kikke litt nærmere på dette. Det hele endte med at jeg bestilte meg et komplett K&N filter kit som var spesialtilpasset min motor.



Ombyggingen var på mitt nivå, med detaljert bruksanvisning så greide mine ti tommeltotter å få dette til.
Bruksanvisning (pdf format)





Da var godlyden på plass, merker ikke så mye til den før motoren får litt å jobbe med, da kommer den dyp og fin. Merker også at motoren får tilgang på mer luft, på tomgang kan du stå og høre hvor den super i seg luft. Dette kit´et har også varmeskjold, slik at minst mulig varmluft fra motoren dras inn.

Dette med effektøkning er det jo noen som profilerer. Det er gjort målinger med tilsvarende kit på tilsvarende bil. I følge den så skal dette kit utgjøre 9,5hp ved 4940 omdreininger.




Edited by Chevy-LPG, 24 November 2007 - 06:36.


#93 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 November 2007 - 04:54

Vindusviskermodul


Noe som går igjen ofte på disse bilene er at vindusviskerne begynner å leve sitt eget liv. At de ikke legger seg til ro på riktig sted, hakker etc har ofte sammenheng med dårlig kontakt i printkortet.



Ofte er det loddingene til selve kontaktdelen som trenger en relodding. Noen ganger hjelper det å rense hele printplaten. Noen bruker bremserens til dette.

Bergheim skulle ha 780kr for denne delen, som i statene koster $10,49......

Den er lett å skifte, ligger lett tilgjengelig i motorrommet. Kun tre skruer for å få av ytterdekselet så har du printplaten tilgjengelig.



#94 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 November 2007 - 05:59

Smittybilt Tail Ligth Guard


Det er veldig lett å bare tenke front når man frisker opp bilen. Fant defor ut at jeg måtte prøve å utligne litt..

Valget falt derfor på Smittybilt sine tail light guard. SKU: 71101



Ble litt mer røffere i hekken...


(mobilbilde)

Edited by Chevy-LPG, 27 November 2007 - 06:23.


#95 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 21:17

Tja, for å si det slik:

Jeg kom på jobb kl 17.30.. Ca kl 18.00 begynte jeg å lese i garasjen din, og der ble jeg jaggu værende!
Nå er klokka halv ti, og jeg har moret meg bra i arbeidstiden kan man si wink.gif

Bra bil! biggrin.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#96 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 23:06

Takk for det, godt å se at garasjen falt i smak og at folk leser den.

#97 Fisk1

Fisk1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 15 January 2008 - 21:38

Hvis jeg får lov å si det må jeg bare applaudere hvor utrolig allsidig, nevenyttig og generelt flink du er!
Her er det lagt ned mye arbeid, og jeg har aldri sett en så godt utstyrt og tøff offroader før! Absolutt en inspirasjonskilde, har sittet klistret og lest hele tråden din i detalj her. Nesten så jeg kjenner misunnelse, og dette sporer meg bare enda mer ann for å starte en 4x4-prosjekt! smile.gif
Applaus!
Brom brom, pang pang, pew pew!

#98 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 15 January 2008 - 22:08

Takk skal du ha. Godt å få slike tilbakemeldinger når man har lagt ned en del tid og penger i slikt.

#99 Fisk1

Fisk1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 16 January 2008 - 12:29

QUOTE(Chevy-LPG @ 15 Jan 2008, 22:08) <{POST_SNAPBACK}>
Takk skal du ha. Godt å få slike tilbakemeldinger når man har lagt ned en del tid og penger i slikt.


Ja, det skjønner jeg veldig godt. Fortsett å stå på! smile.gif
Skal følge med her flittig, masse inspirasjon og ideer.
Brom brom, pang pang, pew pew!

#100 Jeepster

Jeepster

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Innlegg:

Posted 16 January 2008 - 13:15

Noe som går igjen ofte på disse bilene er at vindusviskerne begynner å leve sitt eget liv. At de ikke legger seg til ro på riktig sted, hakker etc har ofte sammenheng med dårlig kontakt i printkortet.

Hadde samme problemmet, loddet over, det ble bra.

Finne sider du ha!

trond
tlf: 99094881