Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3761 Double Toy

Double Toy

Sjef

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 26 March 2008 - 21:13

Jeg bestillte min fra suzuki Arendal, tok bare 2 uker mad.gif eller mer, måtte sendes fra asia... I mellomtiden brukte jeg en sykkelwire fra biltema, 22,90,- tror jeg den kosta brukte den i 2 mnd eller no sånn før jeg bytta, og funka helt fint hele tiden smile.gif

Kabelgjennomføringen til torpedoveggen sitter på wiren når du bestiller ny...Du kan jo sikkert finne deg en på en hugger eller noe å da...
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#3762 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 09:18

QUOTE(yakuza @ 26 Mar 2008, 11:46) <{POST_SNAPBACK}>
har du knekt stikkaksler Shu?
noken andre?
og med kva slags dekk, med eller uten sperre, i kva situasjon?

Har sprengt en drivknute, og har strippa splinesa i drivknute. 31" og 2x sperre. Men er egentlig ikke så bekymret for å ta stikkakslinger med 31" med min kjørestil. Den som sprengte var revers med sving og låst hjul i hjulhuset, andre gangen var pga. slitt knute

QUOTE(Svein54 @ 26 Mar 2008, 21:08) <{POST_SNAPBACK}>
Hei,
Er det noen som vet hvilke gasskabel jeg skal bruke til motoren 1,6 16V. Vitara eller 413 og er det noen som har firewall gjenomføring for gasskabel???? HASTER
Svein

bruk vaieren fra 413, hvertfall det jeg har brukt på alle motorkombinasjonene mine. Suzuki i Drammen kan sikkert skaffe fra lageret forhåpenligvis
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3763 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 21:20

QUOTE(ShuDuck @ 27 Mar 2008, 09:18) <{POST_SNAPBACK}>
bruk vaieren fra 413, hvertfall det jeg har brukt på alle motorkombinasjonene mine. Suzuki i Drammen kan sikkert skaffe fra lageret forhåpenligvis

Så bestiller du idag, har du den før Mai devil.gif

De hos suzuki er f**n ta meg nesten like trege som meg

#3764 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 21:29

Hei,
Jeg bestilte fra Trail Tough og kostet 23$, da har jeg dem i løpet av en uke. Best. hos Rsa og få den kanskje i Mai og koster sikker 300kr.
Tenk på alt som vi suki frelste kunne handlet fra RSA hvis dem hadde hatt normale leveringstider. Her bestiller vi heller fra USA til halve tiden og halve prisen huh.gif
Svein

#3765 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 22:01

QUOTE(Svein54 @ 27 Mar 2008, 21:29) <{POST_SNAPBACK}>
Hei,
Jeg bestilte fra Trail Tough og kostet 23$, da har jeg dem i løpet av en uke. Best. hos Rsa og få den kanskje i Mai og koster sikker 300kr.
Tenk på alt som vi suki frelste kunne handlet fra RSA hvis dem hadde hatt normale leveringstider. Her bestiller vi heller fra USA til halve tiden og halve prisen huh.gif
Svein

hehe så sant så sant.. jeg skal ikke kjøpe fra RSA igjen.. kjøpte med 16 ventiltetninger.. og de kosta jo bare 50 kr stk rolleyes2.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

#3766 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 28 March 2008 - 11:11

Hei,
Er det noen som har huset som fordeleren sitter i til en 1,6 16v ( 4stk skruefester) Haster
Svein

Attached Thumbnails

• diff_side.jpg
  • IMG_4162.jpg
  • stikkaksler_front.jpg

#3767 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 28 March 2008 - 13:14

til en vitara regner eg med? fikk du det ikkje med?
er det den vinkeldrevgreia?

shuduck?
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3768 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 28 March 2008 - 14:41

QUOTE(yakuza @ 28 Mar 2008, 13:14) <{POST_SNAPBACK}>
til en vitara regner eg med? fikk du det ikkje med?
er det den vinkeldrevgreia?

shuduck?

Til vitara ja, men det er ikke noe drev i den, samme prinsippet som til 1,3 motoren, men andre fester, den skulle ha fulgt med men hverken fordeler eller fordeler fest var der, fordeler har dem skaffet meg,men huset er ikke å oppdrive på noen hoggeri, tar 3 uker fra RSA +++ devilsi Mai/juni.
Svein

#3769 Haugnez1

Haugnez1

Offroad-wannabe

• Supermedlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 28 March 2008 - 15:10

QUOTE(Buford T Justice @ 18 Mar 2008, 17:09) <{POST_SNAPBACK}>
Hei

Eg var på biltema i Førde nokre veker sidan, og fann nokre fine store runde ekstralys som eg kanskje skulle montere på sukien men eg hadde ikkje råda fordi eg måtte kjøpe leidningar, sikringar osv. (varmesete prosjekt). Det som var spesielt med lysa var at på denne plastikkbbeskyttelsen var sto der " Extreme 4x4" eller noko slikt. Så lurer på om nokre andre foretningar selger dette, forøvrig var min far på Biltema i Ålesund uten å finne ekstralysa ( Eg trur ikkje han leita så veldig mykje sidan han meinar eg har lys nok) tongue.gif

Marius

eg kjøpte dei lampene som var i førde. eg er dypt skuffa over dei lampene. kjøpte og noken bilig drit lamper. dei lyser som bere f. men viss du vil fremdeles ha sånne lamper kan du få kjøpe mine.
Toyota hilux med 33.14.15 boggers.

#3770 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 28 March 2008 - 15:13

QUOTE(yakuza @ 28 Mar 2008, 13:14) <{POST_SNAPBACK}>
shuduck?

skal sjekke i garasjen.. jeg skal ha en liggende
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

#3771 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 28 March 2008 - 15:14

QUOTE(Svein54 @ 28 Mar 2008, 14:41) <{POST_SNAPBACK}>
Til vitara ja, men det er ikke noe drev i den, samme prinsippet som til 1,3 motoren, men andre fester, den skulle ha fulgt med men hverken fordeler eller fordeler fest var der, fordeler har dem skaffet meg,men huset er ikke å oppdrive på noen hoggeri, tar 3 uker fra RSA +++ devilsi Mai/juni.
Svein

sure greier då.. Er no litt av vitsen med å kjøpe vitaramotor at fordeleropplegget er meir knirkefritt enn med f.eks baleno eller swiftmotor..

Men det er ikkje coil on plug på denne då som er '99 modell?
i så fall treng du heile det opplegget..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3772 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 March 2008 - 12:46

Fordeleren jeg har fått passer med kontakten som sitter på ledningsnettet, så jeg håper jeg har fått riktig. Ringte med dem ang. feste og dem klarte ikke og skaffe dette, men hvis jeg fikk tak i ett så skulle dem betale det. Ringte Rod på SamuraiSalvage i USA og han hadde enten brukt eller skulle han skaffe nytt. Mangler da bare luftmengdemåler og får krangle litt med dem ang. denne som dem påsto at normalt ikke fulgte med. Mitt tips når det gjelder bytte til denne type motor er at man får med alle deler som trengs.
Det er følgende: Kompl. motor med fordeler, kompl. ledningsnett, fjulpumperele, luftmengdemåler.
Svein

#3773 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 March 2008 - 13:26

QUOTE(Svein54 @ 29 Mar 2008, 12:46) <{POST_SNAPBACK}>
Fordeleren jeg har fått passer med kontakten som sitter på ledningsnettet, så jeg håper jeg har fått riktig. Ringte med dem ang. feste og dem klarte ikke og skaffe dette, men hvis jeg fikk tak i ett så skulle dem betale det. Ringte Rod på SamuraiSalvage i USA og han hadde enten brukt eller skulle han skaffe nytt. Mangler da bare luftmengdemåler og får krangle litt med dem ang. denne som dem påsto at normalt ikke fulgte med. Mitt tips når det gjelder bytte til denne type motor er at man får med alle deler som trengs.
Det er følgende: Kompl. motor med fordeler, kompl. ledningsnett, fjulpumperele, luftmengdemåler.
Svein

Og den lille CO resistoren som sitter inne under hanskerommet er viktig. Den glemte jeg bort.

#3774 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 29 March 2008 - 17:15

Bare en tanke som slår meg.

Alle de lure tingene dere snakker om her ang. nå f.eks dette motorbyttet ol.

Er det ikke lurt å lage egne emner for slike ting med dette i en sammenheng slik at dette blir samlet og lagret på en oversiktlig måte for senere bruk for andre?

Når slike ting blir tatt her drukner det jo helt og rimelig vanskelig å finne igjen.

#3775 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 March 2008 - 17:29

QUOTE(ZukiJack @ 29 Mar 2008, 17:15) <{POST_SNAPBACK}>
Bare en tanke som slår meg.

Alle de lure tingene dere snakker om her ang. nå f.eks dette motorbyttet ol.

Er det ikke lurt å lage egne emner for slike ting med dette i en sammenheng slik at dette blir samlet og lagret på en oversiktlig måte for senere bruk for andre?

Når slike ting blir tatt her drukner det jo helt og rimelig vanskelig å finne igjen.

Hei,
Helt enig, men det er ikke forsent og lage et eget emne for motorbytte 1,6 16V. Hvis du lager et emne (Motorbytte Samurai413/Vitara 1,6 16V i 413) Så kan vi prøve og legge inn det vi har av erfaringer og bilder av det vi gjør etterhvert. Gunnar er sikkert enig i dette!!
Svein

#3776 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 29 March 2008 - 22:56

QUOTE(Svein54 @ 29 Mar 2008, 12:46) <{POST_SNAPBACK}>
Svein

Jeg har fordelerhus til vitara om du vil ha, fant det istad. Og siden du ikke betaler kan jeg ta fullpris biggrin.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

#3777 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 March 2008 - 23:00

QUOTE(ShuDuck @ 29 Mar 2008, 22:56) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har fordelerhus til vitara om du vil ha, fant det istad. Og siden du ikke betaler kan jeg ta fullpris biggrin.gif

Endelig, tongue.gif Takk.
Ringer deg i morra hvis det passer.

Her er adressen min:
Svein Selmer
Brønnbakken 7
3038 Drammen

#3778 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 29 March 2008 - 23:05

Da går det med første postbil
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

#3779 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 March 2008 - 23:14

QUOTE(ShuDuck @ 29 Mar 2008, 23:05) <{POST_SNAPBACK}>
Da går det med første postbil

Trengte du samurai stikkaksler?

#3780 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 30 March 2008 - 12:43

DSCF0041.jpg

Er det noen som vet hvor man får tak i alurør ca. Ø70mm for å lage dette? (ikke biltema, har kun Ø76mm)

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 29 Mar 2008, 14:26) <{POST_SNAPBACK}>
Og den lille CO resistoren som sitter inne under hanskerommet er viktig. Den glemte jeg bort.

Er ikke denne kun til AC?

Edited by Svein54, 30 March 2008 - 12:44.