Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#4021 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 09:42

QUOTE(terje takras @ 18 May 2008, 23:45) <{POST_SNAPBACK}>
Glassfiber topp?
Kalæsjen min har tatt kveld......har du den enda og passer den min?

Kjørt på skroten og knust for lengst

#4022 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 09:53

QUOTE(Svein54 @ 19 May 2008, 00:09) <{POST_SNAPBACK}>
Hei,
Er ikke tenningsrekkefølgen 1 3 4 2 ?? Kan jeg bruke samme innstilling på 1,3 svinghjulet når jeg har satt det på en 1,6 motor? Når det viser 0 på svinghjulet og stempel 1 står på topp og stiller rotor på kl. 10, da bør det bli riktig?? eller.
Da er det bare litt ledninger jeg ikke får på plass så er det klart for første start.

Jeg tror fordeleren på denne roterer med klokka og da er rekkefølgen 1-2-4-3 men om den roterer mot klokka så er den som du skriver 1-3-4-2. Så lenge du justerer tenninga på sylinder 1 har ikke dette noen som helst praktisk betydning for deg egentlig. Koblingen av tennkablene blir akurat den samme i begge tilfelle.

Menjeg skal sjekke rotasjonsretningen i løpet av dagen

Ja du kan bruke samme merkene på svinghjulet til tenningsjustering.

#4023 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 10:06

Hei Gunnar,
Motoren roterer mot klokka, problemet er at jeg ikke finner tenningspunktet på alum. reimhjulet på veiva.
Ikke klarer jeg og komme ned til muttern på veiva og får svingt den rundt der, så jeg har kun svinghjulet og stempel og forholde meg til. Det har blitt jæv!!!! trangt i motorrommet etter alle modifikasjoner.
Er du klar til mer ledningsprat?
Svein

#4024 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 11:12

QUOTE(Svein54 @ 19 May 2008, 11:06) <{POST_SNAPBACK}>
Hei Gunnar,
Motoren roterer mot klokka, problemet er at jeg ikke finner tenningspunktet på alum. reimhjulet på veiva.
Ikke klarer jeg og komme ned til muttern på veiva og får svingt den rundt der, så jeg har kun svinghjulet og stempel og forholde meg til. Det har blitt jæv!!!! trangt i motorrommet etter alle modifikasjoner.
Er du klar til mer ledningsprat?
Svein

Ikke så mye i dag og i morgen er det begravelse så det er litt nedtonet her i dag. Kan du ikke sette ledninger rett på starteren fra batteriet og kjøre litt på starteren. Det er enkelt.

#4025 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 11:24

Hei,
Jo jeg har kjørt den på starteren for å finne merket. Tror det er riktig nå.
Snakkes på Onsdag. Håper jeg får det i orden til helgen.
Svein

#4026 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 12:46

QUOTE(Svein54 @ 19 May 2008, 12:24) <{POST_SNAPBACK}>
Hei,
Jo jeg har kjørt den på starteren for å finne merket. Tror det er riktig nå.
Snakkes på Onsdag. Håper jeg får det i orden til helgen.
Svein

Og fordeleren går mot klokka?

#4027 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 18:30

Hei,
mot klokka ja.
Svein

#4028 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 19:46

QUOTE(Svein54 @ 19 May 2008, 19:30) <{POST_SNAPBACK}>
Hei,
mot klokka ja.
Svein

Da er det 1-3-4-2 unge mann.

#4029 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 20 May 2008 - 13:34

IMG_4403.jpg
Fikk de nye ventilerte bremseskivene i dag til samuraien.
Her er adressen: www.r1concepts.com
Pris 89$ + frakt for 2 stk

Edited by Svein54, 20 May 2008 - 13:34.

#4030 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 May 2008 - 14:54

QUOTE(Svein54 @ 20 May 2008, 14:34) <{POST_SNAPBACK}>
IMG_4403.jpg
Fikk de nye ventilerte bremseskivene i dag til samuraien.
Her er adressen: www.r1concepts.com
Pris 89$ + frakt for 2 stk

Bare bytte noen deler til du nå så har du bygget en ny bil. biggrin.gif

#4031 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 20 May 2008 - 17:33

Sånn er det når du går og venter på å få bilen i gang, det eneste du har når du ikke mekker på sukin er god tid til å kjøpe nye deler. whistle.gif
Det er fortsatt litt igjen før bilen ikke lenger er orginal og det er karrosri og som vi snakket om så tror jeg at vi må ta en tur til Tyskland og hente oss hvert vårt glassfiberkarrosri. Tenk på alt arbeid du slipper med rustsveising. tongue.gif Har nå bare to ledninger jeg ikke tør å montere ennå. Så mens jeg venter må jeg vel se om det er noe mer å finne. rolleyes2.gif ball.gif pc.gif icecream.gif showoff.gif beer.gif eller noe av dette.

#4032 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 20 May 2008 - 19:36

Fant på noe nytt og drive med. Nå er det ekstralys. Lastet ned tegning fra forumet. Her er 87 til lys, 86 til bryter, 85 og 30 til + på bat.
Har kjøpt ledningsett med rele på biltema.
Når jeg ser på relet så er det rød ledning med sikring på 87, sort ledning på 86, grønn på 85 og blå på 30,
Sånn som det ser ut for meg er at 30 og 85 skal til lyktene, 87 til + på bat. og 86 til bryter.
Noen som kan korigere meg.
Svein

#4033 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 May 2008 - 21:06

QUOTE(Svein54 @ 20 May 2008, 20:36) <{POST_SNAPBACK}>
Fant på noe nytt og drive med. Nå er det ekstralys. Lastet ned tegning fra forumet. Her er 87 til lys, 86 til bryter, 85 og 30 til + på bat.
Har kjøpt ledningsett med rele på biltema.
Når jeg ser på relet så er det rød ledning med sikring på 87, sort ledning på 86, grønn på 85 og blå på 30,
Sånn som det ser ut for meg er at 30 og 85 skal til lyktene, 87 til + på bat. og 86 til bryter.
Noen som kan korigere meg.
Svein

Vent med de ekstralysene til motoren går. Da vet vi at du ikke har en feil i lyktekoblingen om den ikke starter. Nå har jeg startet med sandblåsingen så det blir ikke glassfiber på meg neste år. Litt sveising blir det men så kommer det til å bli jævli bra også.

#4034 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 20 May 2008 - 21:07

Ja du ender nok opp som meg der du sitter igjen med en bil der bare ramma er orginal rolleyes2.gif har ikke orginale fjærfester lenger men det tells vel som orginalt biggrin.gif

her har du trøst nöcke laugh.gif sukk sad.gif

Edited by ShuDuck, 20 May 2008 - 21:11.

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#4035 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 May 2008 - 21:58

QUOTE(ShuDuck @ 20 May 2008, 22:07) <{POST_SNAPBACK}>
Ja du ender nok opp som meg der du sitter igjen med en bil der bare ramma er orginal rolleyes2.gif har ikke orginale fjærfester lenger men det tells vel som orginalt biggrin.gif

her har du trøst nöcke laugh.gif sukk sad.gif

Bilen min skal reddes. Den skal restaureres og leve lenge. En av barnebarna skal få ta over den og kanskje jeg skal sette av et passe fond til å vedlikeholde og restaurere den i 100 år. biggrin.gif biggrin.gif

Både balja og ramma er original. ikke akslingene da, eller fjærer eller støtdempere eller støtfangere eller seter, eller tak eller motor eller styring eller felger eller dekk eller bremser eller bremseslanger eller bremsekraftforsterker eller bremsepumpe. Fordelingskassa er skallet originalt men jeg skal bytte mellomakslingene til forsterkede. Har såvidt begynt å lage halvdører i rør til sommerbruk.

Ikke kom og antyd at bilen min ikke er original. Den er en virkelig original, det finnes ikke maken. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Jeg må bare trene litt på å sveise med 0,6 mm tråd for jeg tror det blir best på karossplater å bruke 0,6 tråd i stedet for 0,8 mm tråd.

Edited by Nöcke Gunnar, 20 May 2008 - 22:00.

#4036 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 21 May 2008 - 09:16

Når det gjelder halvdører kan du like godt lage 2 sett for jeg har ikke rørbøyer. whistle.gif
Tiden er i ferd med og renne ut, innen slutten av mai må jeg ha hatt EU kontroll. Det jeg må ha gjort før det er å få bilen i gang. Sende inn søknad på bytte av: Motor - akslinger - skivebremser bak - større hjul - , nei nå går det snart rundt for meg. rofl.gif tongue.gif

#4037 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 May 2008 - 09:43

QUOTE(Svein54 @ 21 May 2008, 10:16) <{POST_SNAPBACK}>
Når det gjelder halvdører kan du like godt lage 2 sett for jeg har ikke rørbøyer. whistle.gif
Tiden er i ferd med og renne ut, innen slutten av mai må jeg ha hatt EU kontroll. Det jeg må ha gjort før det er å få bilen i gang. Sende inn søknad på bytte av: Motor - akslinger - skivebremser bak - større hjul - , nei nå går det snart rundt for meg. rofl.gif tongue.gif

Jeg har tatt med den ene rørbøyeren til lillehammer. Men siden skiten veier 42 kilo gadd jeg ikke ta den andre med på toget. tongue.gif

Det ble rett og slett ikke plass til begge på den runden hvor jeg brukte bilen men jeg skal til trondheim med tilhenger til den 29 mai og da kan jeg ta den med.

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

#4038 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 24 May 2008 - 05:42

Ja, det ble en liten test av fargen vi snakka om......så ble det ikke den nei...

Den passa liksom ikke, s det ble standard fargen smile.gif

Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#4039 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 24 May 2008 - 10:30

hva lakk bruker du?

#4040 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 24 May 2008 - 12:31

QUOTE(terje takras @ 24 May 2008, 11:30) <{POST_SNAPBACK}>
hva lakk bruker du?

Kjøp deg skipsmaling. Den er billig og meget sterk og så tynner du den med Protect EXP som virker som porefyller og antioksydant.

Det skal jeg bruke på bilen min nå.