Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#5041 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 09:11

QUOTE(tåffår @ 17 Apr 2009, 10:02) <{POST_SNAPBACK}>
Nå ga du meg dårlig samvittighet Svein wink.gif Tekte at du begynner å bli lei det, må bare bli ferdig med lamminga og intensforing av kopplam, så kommer eg nedover.... Kor mye veger ei balje??

to mann løfter den, men med tre går det fint.
Paja og en kompis henta balje hos meg med varebil, trur det var en ford, der bar vi tre den inn i bilen.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5042 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 09:12

QUOTE(tåffår @ 17 Apr 2009, 10:02) <{POST_SNAPBACK}>
Nå ga du meg dårlig samvittighet Svein wink.gif Tekte at du begynner å bli lei det, må bare bli ferdig med lamminga og intensforing av kopplam, så kommer eg nedover.... Kor mye veger ei balje??

Den ligger å venter på deg. Vekt tror jeg ca 90kg. Vi løfter den lett opp på henger.

#5043 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 April 2009 - 22:07

IKKE KJØP WEBER 32/36 FORGASSER.

Bilen blir alt for sprek. Kostet meg 2 prikker i førerkortet på snittmåling i 80-sone. Første gang i mitt liv med prikker i førerkortet.

UP har ressurser til å ligge på en avsides veg i helga og hanke inn en ensom gammel sliten bil som kommer susende i 101 km/t, men det humoristiske klarte de ikke se når jeg mente det måtte være en rekord med en slik bil. Gledesdrepere, hvorfor kan ikke bøter skrives ut med en fleip og litt galgenhumor.

#5044 tåffår

tåffår

Suzuki nærd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 21 April 2009 - 07:38

Det er sån det er med Politiet, er enklere å ta trafikanter som kjører litt utover låven. Da slipper de å ta de ordentlige kjeltringe som driver mere alvorlig kriminalitet... På den holmen eg opprinnelig kommer fra kunne Politiet stå å ha kontroll på lørdagskvelde, mens det var slagsmål i sentrumsgatene... Og ikkje får å snakka om sutringa om lønn og arbeidstider og ulåvlige aksjoner de har hatt i det siste... Det tok dråpen for min del..

Det virker som ein del mensker mister all forstand når de får ein uniform på seg, det være politi, Army, eller BT..

Ja eg veit det også finnes folk i disse etatene som faktisk er greie å ha med å gjør, men desverre er det ikkje de som blir huska i det lange løp
www.zuki.no
Min Blogg

Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt

#5045 amplifier

amplifier

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 21 April 2009 - 09:30

Hvor har dere kjøpt drev til 413 kassa ? vurderer å bestille fra usa, men jeg finner bare relativt dyre sett med lagre pakninger osv..
Vurderer jo selvfølgelig å få maskinert drev med deler fra en 410 kasse meen kanskje like solid / dyrt å kjøpe det?
Selve jobben med byttinga av drev ser relativt enkel ut .. girboks er morro å klusse med .
Tenkte jeg måtte spørre så jeg ikke ender opp med deler for flere tusen som jeg ikke har bruk for tongue.gif
amplifier..
funksjon før finish

#5046 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 April 2009 - 10:01

QUOTE(tåffår @ 21 Apr 2009, 08:38) <{POST_SNAPBACK}>
Ja eg veit det også finnes folk i disse etatene som faktisk er greie å ha med å gjør, men desverre er det ikkje de som blir huska i det lange løp

For all del, jeg har brutt en lov og har blitt tatt og aksepterer at det er en straff i form av et forenklet forelegg med en bot på rundt 5 tusen kroner, og der ble det ikke noe av de setene til bilen enda, MEN det er hvordan de oppfører seg når en blir tatt.

Jeg har også blitt stoppet før, fikk ikke prikker den gangen, og de var helt anderledes. De var greie og forståelsesfulle,forstod litt galgenhumor og jeg fikk mye mer respekt for dem enn de nissene jeg ble tatt av denne gangen.

Jeg er vel notorisk til å bryte fartsgrensa, men når jeg kjørte fra Lillehammer til Horten forrige dagen, med tilhenger og kjørte helt etter lovboka laget jeg ufattelige lange køer og hadde et par virkelige grisete forbikjøringer av folk som ble irritert over "sneglekjøringa" mi. Hva er værst, kjøre etter fartsgrensene og skape irritasjon og hasardkjøring eller å kjøre 20 over der det er fint oversiktlig og uenfor tettbebyggelsen?

På Lillehammer gikk Politiet inn og stanset en kinoforestilling pga en feilparkert bil utenfor og de antok eieren var på kinoen. I stedet for å taue vekk bilen gikk de inn og avbrøt hele kinoforestillingen og de digitale fremvisningene kan ikke settes i pause så kinokvelden for rundt 200 personer ble ødelagt. Arrogant Politi?? Og det går ut over alle de som er fornuftige, alltid drittsekkene som huskes og som setter standard.

Nei, jeg får gå over til å slå ned folk i byn i stedet for det får en ikke straff for.

Noen som har en G16B 16V til salgs, jeg trenger ny motor i bilen min ;-)).

#5047 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 21 April 2009 - 10:03

Jeg har bygget noen kasser med 4.16:1 med dreiede og sveiste drev. og kjenner mange med slike kasser, og jeg har bare hørt om ei kasse der drevet har røket....

I den gule suzukien vår er det også ei slik kasse, og den har holdt mishandling i over 4 år uten å vise tegn til at den blir svekket.

skal snart bygge meg ei slik til 410'en min og.

#5048 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 April 2009 - 10:08

QUOTE(amplifier @ 21 Apr 2009, 10:30) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor har dere kjøpt drev til 413 kassa ? vurderer å bestille fra usa, men jeg finner bare relativt dyre sett med lagre pakninger osv..
Vurderer jo selvfølgelig å få maskinert drev med deler fra en 410 kasse meen kanskje like solid / dyrt å kjøpe det?
Selve jobben med byttinga av drev ser relativt enkel ut .. girboks er morro å klusse med .
Tenkte jeg måtte spørre så jeg ikke ender opp med deler for flere tusen som jeg ikke har bruk for tongue.gif

Alle selger sett til ombyggingav fordelingskassa og de koster en del. Det er ikke noe poeng å kjøpe de billigste settene uten lager og pakninger for du må jo ha det likevel.

Det du må bestemme deg for er hvor stor utveksling du skal ha. 4,16:1 eller 6,5:1 er vannvitig stor forskjell på. Siste så er det knapt så det går fremover i 1.ste lav og det er mest beregnet på rockcrawling.

Jeg ville vurdert å høre om Yakuza har flere kasser og så kjøpt ei ferdig kasse av han. Grei utveksling, ferdig kasse og vi vet at de kassene holder lenge, ingen av de han har fått laget har gått i stykker enda.

Da kan du ta vare på originalkassa og finner du ut at du skal bytte bil setter du bare inn originalkassa og selger bilen, samme om du skal kvitte deg med bilen. Da selger du bilen med originalkassa og krypekassa løst. Da får du mest igjen for det totalt sett.

#5049 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 21 April 2009 - 19:27

QUOTE(sven @ 21 Apr 2009, 11:03) <{POST_SNAPBACK}>
jeg har bare hørt om ei kasse der drevet har røket....

[homer]woho I`m famous[/homer]

Gikk over til 6.4:1 og angrer ikke et sekund
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5050 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 21 April 2009 - 19:39

Jeg monterte ei 6,5:1 kasse i går fatisk.... og blei litt overrasket når det ikke var plass til dreva....

Uansett... når du kjøper et sett til krypekasse følger det med: to drev til utgående aksel, mellomdrevet til høy/lav nålelager og aksel til dette, komplett inngående aksel med drev, simmeringer og pakninger.

Ingen av kulelagrene følger med i settene, så de må man handle utenom, det fås som egne sett...

#5051 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 22 April 2009 - 09:47

QUOTE(sven @ 21 Apr 2009, 20:39) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg monterte ei 6,5:1 kasse i går fatisk.... og blei litt overrasket når det ikke var plass til dreva....

Står i monteringen at en må bruke en Dremel og slipe litt på ett av de 6,5 settene som selges.

#5052 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 22 April 2009 - 15:59

må fjerne litt her http://www.pirate4x4...mp;d=1216765137

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5053 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 22 April 2009 - 22:52

jeg måtte fjerne i andre sida og... i forbindelse med et av skruehullene..

#5054 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 24 April 2009 - 23:30

Småtøft rc bygge!
http://www.rccrawler...ghlight=samurai
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#5055 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 24 April 2009 - 23:48

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 21 Apr 2009, 11:01) <{POST_SNAPBACK}>
For all del, jeg har brutt en lov og har blitt tatt og aksepterer at det er en straff i form av et forenklet forelegg med en bot på rundt 5 tusen kroner, og der ble det ikke noe av de setene til bilen enda, MEN det er hvordan de oppfører seg når en blir tatt.

Jeg har også blitt stoppet før, fikk ikke prikker den gangen, og de var helt anderledes. De var greie og forståelsesfulle,forstod litt galgenhumor og jeg fikk mye mer respekt for dem enn de nissene jeg ble tatt av denne gangen.

Jeg er vel notorisk til å bryte fartsgrensa, men når jeg kjørte fra Lillehammer til Horten forrige dagen, med tilhenger og kjørte helt etter lovboka laget jeg ufattelige lange køer og hadde et par virkelige grisete forbikjøringer av folk som ble irritert over "sneglekjøringa" mi. Hva er værst, kjøre etter fartsgrensene og skape irritasjon og hasardkjøring eller å kjøre 20 over der det er fint oversiktlig og uenfor tettbebyggelsen?

På Lillehammer gikk Politiet inn og stanset en kinoforestilling pga en feilparkert bil utenfor og de antok eieren var på kinoen. I stedet for å taue vekk bilen gikk de inn og avbrøt hele kinoforestillingen og de digitale fremvisningene kan ikke settes i pause så kinokvelden for rundt 200 personer ble ødelagt. Arrogant Politi?? Og det går ut over alle de som er fornuftige, alltid drittsekkene som huskes og som setter standard.

Nei, jeg får gå over til å slå ned folk i byn i stedet for det får en ikke straff for.

Noen som har en G16B 16V til salgs, jeg trenger ny motor i bilen min ;-)).

Er det ikke suzuki vi kjører???
Ingen problem å stikke ifra dem...flat petal til du ikke ser dem bak deg mere og så smetter du inn en skogsvei og blir borte. cool.gif

#5056 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 25 April 2009 - 00:53

QUOTE(terje takras @ 25 Apr 2009, 00:48) <{POST_SNAPBACK}>
og så smetter du inn en skogsvei og blir borte. cool.gif

Hva skal vi da med vei whistle.gif

#5057 Atlen

Atlen

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 25 April 2009 - 06:59

QUOTE(terje takras @ 25 Apr 2009, 00:48) <{POST_SNAPBACK}>
flat petal til du ikke ser dem bak deg mere...

Det er vel dette som kan bli et problem...

#5058 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 25 April 2009 - 18:20

dei forsvinner i blårøyken...
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5059 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 25 April 2009 - 20:42

gutter..gutter...gutter....dere glemmer meg.... smile.gif hoho
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#5060 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 25 April 2009 - 23:04

Hehe, ser for meg at man drar avgårde og svinger ut over åkeren og opp i skauen, ser i speilet, og der ligger en liten LJ på hjul biggrin.gif