Gå til innhold



Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#5001 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 27 March 2009 - 10:20

Den har ikke bare fått seg en liten klemskade i takplaten? Så litt buet ut på midten. Men ellers så det ut til å være en fin bil!
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#5002 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 27 March 2009 - 12:45

Er nok en high-roof som har fått seg en trøkk i taket det der. Ser bakdøra ikke passer helt også.

Men skulle ikke forundre meg om den lot seg kjøre ned fra der den står:)
Tlf: 98883546

#5003 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 27 March 2009 - 17:02

høyt tak som er trykt inn vel.. du fikk de uten vinduer i taket

rart hvordan en ødelagt suzuki er mer interessant enn folka som omkom
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5004 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 27 March 2009 - 19:36

QUOTE(ShuDuck @ 27 Mar 2009, 17:02) <{POST_SNAPBACK}>
rart hvordan en ødelagt suzuki er mer interessant enn folka som omkom

Jauda, det er sant det Øystein.. Den venta eg igrunn på, men no er ikkje dette akkurat det forumet her handler om.

Klart det er synd for alle som er involvert, vanskelig for oss å fatte omfanget. Her oppe står det klart et svært apparat om ulykka er ute men der nede må dei nok klare seg sjøl.
Bra for dei som eig bilen, som sikkert ikkje er forsikra mot slikt, at den fortsatt har en restverdi.
Den vinklinga er vel lettere å svelge smile.gif

Edited by yakuza, 27 March 2009 - 19:36.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5005 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 March 2009 - 20:38

QUOTE(yakuza @ 27 Mar 2009, 19:36) <{POST_SNAPBACK}>
Jauda, det er sant det Øystein.. Den venta eg igrunn på, men no er ikkje dette akkurat det forumet her handler om.

Bra for dei som eig bilen, som sikkert ikkje er forsikra mot slikt, at den fortsatt har en restverdi.
Den vinklinga er vel lettere å svelge smile.gif

Hadde det vært en skadet Jimny med hel ramme og akslinger kunne jeg vært interessert. Jimny med 1600 16V motor og SJ glassfiberbalje ville vært det ultimate.

#5006 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 13:25

oooooooooohhhhhhhhhhhhhh

http://www.autoscout...id=lxyld3yynhbs

Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#5007 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 13:40

QUOTE(vidar @ 31 Mar 2009, 14:25) <{POST_SNAPBACK}>


Ennnnnnnniiiiiiiiggggggg.



#5008 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 16:15

Ja, ser stilig ut men kan like gjerne bygges på en SJ-ramme.

Tror det er mye enklere å bygge en slik på ei SJ ramme og så bruke LJ-settet fra Weiss.

På SJ får en godkjent bodylift, fjærløft og 1600 Balenomotor uten problemer. Da er det bare LJ-skallet som går greit og få godkjent.

Sett på store hjul og så vips. Var faktisk litt fint med blå farge.

Den koster 100 tusen kroner da. Lurer på hva den kunne vært solgt for i Norge? 35 ? 30? Yakuza hva tror du en slik bil kunne gått for i Norge?


#5009 Harald Th

Harald Th

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 20:32

D e no væl ingen som ville sælge en sånn som va godkjent i Norge.
Plassert i stua i glass å ramme
Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt

#5010 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 22:26

QUOTE(Harald Th @ 31 Mar 2009, 21:32) <{POST_SNAPBACK}>
D e no væl ingen som ville sælge en sånn som va godkjent i Norge.
Plassert i stua i glass å ramme


Eneste som er vanskelig å få godkjent på den bilen der er vel dekka, og det er heller ikke helt umulig. Men jeg ville heller bygget den på ei SJ ramme enn ei LJ ramme.

#5011 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 02 April 2009 - 20:41

Sjekk denne tråden til Suzuki Simon, herlig. Ikke minst bildene fra lj treffet deres smile.gif

http://pirate4x4.com...d=1#post9645370

Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#5012 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 03 April 2009 - 20:52

fikk litt blod på tann når jeg ser hva man kan gjøre med en suzuki etter dette klippet....ut å skru opp trykket at par bar så kan vel jeg og klare dette jeg og smile.gif smile.gif


#5013 Harald Th

Harald Th

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 04 April 2009 - 19:41

Ska se ka æ får telnår lockern e på plass
Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt

#5014 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 06 April 2009 - 08:30

http://bbs.zuwharrie...ic,88418.0.html

smile.gif
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#5015 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 April 2009 - 12:50

QUOTE(vidar @ 6 Apr 2009, 09:30) <{POST_SNAPBACK}>
smile.gif


Sikkert noen som vil si at det der fremdeles er en Samurai. Det er en 6-hjuls bob med et samurai-chassi tredd nedpå, sånn cirka. Men sikkert jækla artig å kjøre med. Skeptisk til hvordan den er å kjøre på litt ujevnt underlag, tror jeg ville sat inn sete med fjæring ellers blir det lett en del utgifter til kiropraktor for å få brukket på plass alle knoklene.

Men artig sak.

#5016 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 11 April 2009 - 18:05

Hvordan kan man forsterke festene til akslingen bak på suzukien min?
må tåle en 200+ hk og sån som jeg har forstått så tåler ikke dem orginalt så mye.
ting har begynt å ordne seg med ny motor,men vil ikke satse så mye hvist ikke det er mulig å forsterke bakakslingen

#5017 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 11 April 2009 - 19:51

QUOTE(terje takras @ 11 Apr 2009, 19:05) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan kan man forsterke festene til akslingen bak på suzukien min?
må tåle en 200+ hk og sån som jeg har forstått så tåler ikke dem orginalt så mye.
ting har begynt å ordne seg med ny motor,men vil ikke satse så mye hvist ikke det er mulig å forsterke bakakslingen


Kommer an på hva du mener med festene til akslingen. U-boltene er vel det som holder akslingen. U-boltene tåler 200 HK det er garantert ikke dem som ryker først.

Om du ser i garasjen min så forsterket jeg festene til blabfjærene både til fjærene foran og bak. Ellers tror jeg 200 HK kan gi deg litt problemer med rotasjon av akslingen og deformering av bladfjærene, men det kan du kompensere med å montere anti-wrap stag på bakakslingen. Kraftigere fjærer og ikke minst mer stabile sjakler ville jeg anbefalt. De originale sjaklene er pjuskete og bidrar til at fjærene vris seg mer enn hva som er ønskelig.

Skal du ha en solid bakaksling som virkelig tåler krefter og juling så kopier hva Svein har gjort. Den er nærmest skuddsikker og det er lett som bare f å hive på original aksling med originale fjærer om noen skulle mase etter en kontroll.

#5018 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 11 April 2009 - 21:56

SJ akslingen er i prinsipp samme akselen som banjoakselen som kom på endel Forder på 60 og 70 tallet, samme prinsipp, og dimensjonering...

Den fordakselen brukes på escort MK1 & 2 med godt over 200 hk... har vel gått en og annen bil med cosworthmotor og med disse akslene...

så problemet ditt vil være at akselen vrir seg... (axlewrap) noe som enkelt kan hindres med et stag...


#5019 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 12 April 2009 - 22:28

Takker for svarene smile.gif
da får jeg begynne forsterkningene med stag.
skal pløye igjenom noen garasjer rundtomkring og stjele noen tips smile.gif

#5020 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 12 April 2009 - 22:36

antiwrapkit.jpg

Dette settet er veldig enkelt å kopiere og fungerer til ditt bruk.
Har alle mål og tegning på hvordan denne skal monteres. Trenger du unibals + gjengehylser ( til å sveise inn i rør) kan få kjøpt dette av meg.