SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#5001
Posted 27 March 2009 - 10:20
#5002
Posted 27 March 2009 - 12:45
Men skulle ikke forundre meg om den lot seg kjøre ned fra der den står:)
#5003
Posted 27 March 2009 - 17:02
rart hvordan en ødelagt suzuki er mer interessant enn folka som omkom
#5004
Posted 27 March 2009 - 19:36
Jauda, det er sant det Øystein.. Den venta eg igrunn på, men no er ikkje dette akkurat det forumet her handler om.
Klart det er synd for alle som er involvert, vanskelig for oss å fatte omfanget. Her oppe står det klart et svært apparat om ulykka er ute men der nede må dei nok klare seg sjøl.
Bra for dei som eig bilen, som sikkert ikkje er forsikra mot slikt, at den fortsatt har en restverdi.
Den vinklinga er vel lettere å svelge
Edited by yakuza, 27 March 2009 - 19:36.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5005
Posted 27 March 2009 - 20:38
Bra for dei som eig bilen, som sikkert ikkje er forsikra mot slikt, at den fortsatt har en restverdi.
Den vinklinga er vel lettere å svelge
Hadde det vært en skadet Jimny med hel ramme og akslinger kunne jeg vært interessert. Jimny med 1600 16V motor og SJ glassfiberbalje ville vært det ultimate.
#5006
Posted 31 March 2009 - 13:25
Founder Suzuki 4x4 Norway
#5007
Posted 31 March 2009 - 13:40
#5008
Posted 31 March 2009 - 16:15
Tror det er mye enklere å bygge en slik på ei SJ ramme og så bruke LJ-settet fra Weiss.
På SJ får en godkjent bodylift, fjærløft og 1600 Balenomotor uten problemer. Da er det bare LJ-skallet som går greit og få godkjent.
Sett på store hjul og så vips. Var faktisk litt fint med blå farge.
Den koster 100 tusen kroner da. Lurer på hva den kunne vært solgt for i Norge? 35 ? 30? Yakuza hva tror du en slik bil kunne gått for i Norge?
#5009
Posted 31 March 2009 - 20:32
Plassert i stua i glass å ramme
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt
#5010
Posted 31 March 2009 - 22:26
Plassert i stua i glass å ramme
Eneste som er vanskelig å få godkjent på den bilen der er vel dekka, og det er heller ikke helt umulig. Men jeg ville heller bygget den på ei SJ ramme enn ei LJ ramme.
#5011
Posted 02 April 2009 - 20:41
http://pirate4x4.com...d=1#post9645370
Founder Suzuki 4x4 Norway
#5012
Posted 03 April 2009 - 20:52
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5013
Posted 04 April 2009 - 19:41
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt
#5015
Posted 06 April 2009 - 12:50
Sikkert noen som vil si at det der fremdeles er en Samurai. Det er en 6-hjuls bob med et samurai-chassi tredd nedpå, sånn cirka. Men sikkert jækla artig å kjøre med. Skeptisk til hvordan den er å kjøre på litt ujevnt underlag, tror jeg ville sat inn sete med fjæring ellers blir det lett en del utgifter til kiropraktor for å få brukket på plass alle knoklene.
Men artig sak.
#5016
Posted 11 April 2009 - 18:05
må tåle en 200+ hk og sån som jeg har forstått så tåler ikke dem orginalt så mye.
ting har begynt å ordne seg med ny motor,men vil ikke satse så mye hvist ikke det er mulig å forsterke bakakslingen
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5017
Posted 11 April 2009 - 19:51
må tåle en 200+ hk og sån som jeg har forstått så tåler ikke dem orginalt så mye.
ting har begynt å ordne seg med ny motor,men vil ikke satse så mye hvist ikke det er mulig å forsterke bakakslingen
Kommer an på hva du mener med festene til akslingen. U-boltene er vel det som holder akslingen. U-boltene tåler 200 HK det er garantert ikke dem som ryker først.
Om du ser i garasjen min så forsterket jeg festene til blabfjærene både til fjærene foran og bak. Ellers tror jeg 200 HK kan gi deg litt problemer med rotasjon av akslingen og deformering av bladfjærene, men det kan du kompensere med å montere anti-wrap stag på bakakslingen. Kraftigere fjærer og ikke minst mer stabile sjakler ville jeg anbefalt. De originale sjaklene er pjuskete og bidrar til at fjærene vris seg mer enn hva som er ønskelig.
Skal du ha en solid bakaksling som virkelig tåler krefter og juling så kopier hva Svein har gjort. Den er nærmest skuddsikker og det er lett som bare f å hive på original aksling med originale fjærer om noen skulle mase etter en kontroll.
#5018
Posted 11 April 2009 - 21:56
Den fordakselen brukes på escort MK1 & 2 med godt over 200 hk... har vel gått en og annen bil med cosworthmotor og med disse akslene...
så problemet ditt vil være at akselen vrir seg... (axlewrap) noe som enkelt kan hindres med et stag...
#5019
Posted 12 April 2009 - 22:28
da får jeg begynne forsterkningene med stag.
skal pløye igjenom noen garasjer rundtomkring og stjele noen tips
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt









