Da hadde du i hvertfall ikke hatt parkeringsproblemer.... ;-)
SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#5701
Posted 22 January 2010 - 08:11
Da hadde du i hvertfall ikke hatt parkeringsproblemer.... ;-)
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#5702
Posted 22 January 2010 - 12:46
Røde felger er et must, checker malt tak og passe hårete innredning!
#5703
Posted 22 January 2010 - 13:00
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5704
Posted 22 January 2010 - 18:10
En annen ting er at BT har totalhøyden på bilen men ikke bakkeklaring så om en senker taket kan en heve bilen. Det blir fryktelig vanskelig for BT å måle seg frem til hva som er gjort uten å sammenligne med en annen bil, og hvordan skal de da vite at den ikke er endret?
Kanskje 3 cm er tingen. Tror det blir stilig med litt senket tak i alle fall.
husk at om du skal taksenke er du nødt til å strekke takplata tilsvarende mellom A og Bstolpene som det du bommer med den skrå frontruta... Legger du ruta mer vil det se rart ut bare..
skal du bare bytte tak tar du ut frontruta og borrer ut punktene der, og oppe i takrenna, samme med set du skal ha på, så legger du det bare oppå og punkter det fast.
#5705
Posted 22 January 2010 - 18:22
#5706
Posted 22 January 2010 - 18:24
dersom en senker med bittelitt (3cm) går det fint å legge ruta bakover tilsvarande.. dersom en legger ruta blir det krøll med sideruter og dørkarmer såklart men dette kan jukses til når en ikkje senker for mykje..
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5707
Posted 22 January 2010 - 21:31
Da skal du heller kjøre virkelig tungt utstyr. Vi var ute på natt og så hadde vi med tre store tunge amerikanske stridsvogner og den ene ba om stopp for han trodde han hadde skadd beltet for han så gnister men problemet var at han hadde kjørt over en liten personbil...med to stykker i. men en tanks er tingen når en trenger en parkeringsplass. Spiller ingen rolle om det er opptatt eller ikke.
#5708
Posted 23 January 2010 - 15:14
#5709
Posted 23 January 2010 - 19:06
Nei de gikk det bra med de fikk bare skrellet av siden på bilen. Den jeg skriver om var i Bosnia og de i bilen døde momentant.
#5710
Posted 26 January 2010 - 01:32
Husker det jeg og Var vel en s-klasse mener jeg. Der blei vel sjåføren redda av at seteryggen knakk og tanksen stoppa rundt 20m etter han hadde "passert" bilen fordi han ikke merket det
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#5711
Posted 26 January 2010 - 11:49
Når beltene treffer en personbil i kanten som det der så rives bilen opp som om noen har gått med en boksåpner langsmed bilen. En bil har ingen beskyttelse med tanke på slike problemstillinger.
#5712
Posted 27 January 2010 - 16:58
Slike hendelser skjer vel (forhåpentligvis) ikke ofte nok til at bilprodusentene behøver å begynne med "tanksbeskyttelse" på bila
Var forresten en E-klasse
Edited by Øyvind Dotsetsveen, 27 January 2010 - 16:59.
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#5713
Posted 27 January 2010 - 19:13
Kanskje det er noen som ville vært med på å dele på dette som har mye deler som skulle vært rensket.
#5714
Posted 27 January 2010 - 23:24
KOSTER 1210 dkr HOS MBB.DK MEN HOS RSA ER DET VEL GODT OVER 2 TUSEN OM JEG IKKE HUSKER FEIL.
#5715
Posted 27 January 2010 - 23:47
KOSTER 1210 dkr HOS MBB.DK MEN HOS RSA ER DET VEL GODT OVER 2 TUSEN OM JEG IKKE HUSKER FEIL.
Kjøpte en starter på Ebay selv for 105$ for et par år siden og den drar i gang 2L i dag.
#5716
Posted 28 January 2010 - 13:27
Men den starteren er ikke lik den som sitter på 413 men lik den som sitter i en vitara G16 for de er ikke helt like. Men prismessig burde det ikke være forskjell. En skal bare være litt obs på at en starter er laget til en bestemt motor slik at om en tar en starter fra en bensinmotor og setter den på en diesel så er det ikke nok at den passer fysisk den må også tåle å dra rundt en motor med større volum/komp bare som en sidekommentar i øyeblikket
Tror jeg må skrive et brev til Sandberg i dag, det er en fyr som kan få ting til å skje om det finnes mulighet til politisk gevinst pluss at han er motstander av alle byråkratiske hindringer og han sitter vel i samferdselskomm så vidt jeg husker.
#5717
Posted 28 January 2010 - 13:45
#5718
Posted 28 January 2010 - 13:51
Nå har allerede gutta nede på sørlandet ordnet slik at deres lokale stortingsrepresentant vil stille et spørsmål og derfor gjelder det å pøse inn mest mulig i den forbindelse.
#5719
Posted 28 January 2010 - 22:43
#5720
Posted 28 January 2010 - 22:48