Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#5701 Bergum

Bergum

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 22 January 2010 - 08:11

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 21 Jan 2010, 23:06) <{POST_SNAPBACK}>
Men tenk deg en matt svart Sisu hvor alt på taket er tatt vekk. 6x6x4 drift på alle tre akslinger og styring på de to fremste.

Da hadde du i hvertfall ikke hatt parkeringsproblemer.... ;-)
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#5702 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 22 January 2010 - 12:46

QUOTE(ShuDuck @ 21 Jan 2010, 18:59) <{POST_SNAPBACK}>
det kan bli bøst cool.gif skulle hatt den svart matt og malt whitesides på et sett med super swamper TSL. Har noen slike planer, om en crawler/rod. Det er allerede noen få og de er utrolig kule

Røde felger er et must, checker malt tak og passe hårete innredning!
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#5703 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 22 January 2010 - 13:00

raud angoraplysj og dødsmetall på 11...
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5704 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 22 January 2010 - 18:10

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 21 Jan 2010, 13:06) <{POST_SNAPBACK}>
Kanskje 3 cm er det rette. Jeg har tenkt en del på det og 5 cm er mye, på den andre siden var jeg usikker på om 3 cm vil gjøre noen effektiv forskjell. ûberviktig at en ikke tar så mye at en får taket tredd ned i hodet.

En annen ting er at BT har totalhøyden på bilen men ikke bakkeklaring så om en senker taket kan en heve bilen. Det blir fryktelig vanskelig for BT å måle seg frem til hva som er gjort uten å sammenligne med en annen bil, og hvordan skal de da vite at den ikke er endret?

Kanskje 3 cm er tingen. Tror det blir stilig med litt senket tak i alle fall.

husk at om du skal taksenke er du nødt til å strekke takplata tilsvarende mellom A og Bstolpene som det du bommer med den skrå frontruta... Legger du ruta mer vil det se rart ut bare..

skal du bare bytte tak tar du ut frontruta og borrer ut punktene der, og oppe i takrenna, samme med set du skal ha på, så legger du det bare oppå og punkter det fast.

#5705 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 22 January 2010 - 18:22

Har du funnet ut noe om kassa mi Sven? har nå montert den og trenger litt info.

#5706 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 22 January 2010 - 18:24

QUOTE(sven @ 22 Jan 2010, 18:10) <{POST_SNAPBACK}>
husk at om du skal taksenke er du nødt til å strekke takplata tilsvarende mellom A og Bstolpene som det du bommer med den skrå frontruta... Legger du ruta mer vil det se rart ut bare..

dersom en senker med bittelitt (3cm) går det fint å legge ruta bakover tilsvarande.. dersom en legger ruta blir det krøll med sideruter og dørkarmer såklart men dette kan jukses til når en ikkje senker for mykje..

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5707 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 22 January 2010 - 21:31

QUOTE(Bergum @ 22 Jan 2010, 08:11) <{POST_SNAPBACK}>
Da hadde du i hvertfall ikke hatt parkeringsproblemer.... ;-)

Da skal du heller kjøre virkelig tungt utstyr. Vi var ute på natt og så hadde vi med tre store tunge amerikanske stridsvogner og den ene ba om stopp for han trodde han hadde skadd beltet for han så gnister men problemet var at han hadde kjørt over en liten personbil...med to stykker i. men en tanks er tingen når en trenger en parkeringsplass. Spiller ingen rolle om det er opptatt eller ikke.

#5708 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 23 January 2010 - 15:14

var det den grå mercedesen ? husker jeg så på nyhetene at en slik ble kjørt over hvertfall
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5709 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 23 January 2010 - 19:06

QUOTE(ShuDuck @ 23 Jan 2010, 15:14) <{POST_SNAPBACK}>
var det den grå mercedesen ? husker jeg så på nyhetene at en slik ble kjørt over hvertfall

Nei de gikk det bra med de fikk bare skrellet av siden på bilen. Den jeg skriver om var i Bosnia og de i bilen døde momentant.

#5710 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 26 January 2010 - 01:32

QUOTE(ShuDuck @ 23 Jan 2010, 15:14) <{POST_SNAPBACK}>

Husker det jeg og tongue.gif Var vel en s-klasse mener jeg. Der blei vel sjåføren redda av at seteryggen knakk og tanksen stoppa rundt 20m etter han hadde "passert" bilen fordi han ikke merket det tongue.gif
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#5711 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 January 2010 - 11:49

QUOTE(Øyvind Dotsetsveen @ 26 Jan 2010, 01:32) <{POST_SNAPBACK}>
Husker det jeg og tongue.gif Var vel en s-klasse mener jeg. Der blei vel sjåføren redda av at seteryggen knakk og tanksen stoppa rundt 20m etter han hadde "passert" bilen fordi han ikke merket det tongue.gif

Når beltene treffer en personbil i kanten som det der så rives bilen opp som om noen har gått med en boksåpner langsmed bilen. En bil har ingen beskyttelse med tanke på slike problemstillinger.

#5712 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 16:58

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 26 Jan 2010, 11:49) <{POST_SNAPBACK}>
Når beltene treffer en personbil i kanten som det der så rives bilen opp som om noen har gått med en boksåpner langsmed bilen. En bil har ingen beskyttelse med tanke på slike problemstillinger.

Slike hendelser skjer vel (forhåpentligvis) ikke ofte nok til at bilprodusentene behøver å begynne med "tanksbeskyttelse" på bila rolleyes.gif

Var forresten en E-klasse

Edited by Øyvind Dotsetsveen, 27 January 2010 - 16:59.

If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#5713 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 19:13

Er det noen som har erfaring med dette stoffet eller tilsvarende. Jeg skal etter hvert til med både LJ80 og sette sammen den andre SJ og det er en masse deler som har overflaterust og det nytter ikke komme til med sandblåser i alle kroker og kriker så jeg vurderer om jeg skulle investert i et 500 liters plastkar og fylt det opp med "strip all" eller tilsvarende for å levere inn deler til de som driver med dette proff er for dyrt.

Kanskje det er noen som ville vært med på å dele på dette som har mye deler som skulle vært rensket.

#5714 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 23:24

Dette var vel en bra pris 115 usd FOR ENKOMPLETT STARTER TIL sj http://cgi.ebay.com/...sQ5fAccessories

KOSTER 1210 dkr HOS MBB.DK MEN HOS RSA ER DET VEL GODT OVER 2 TUSEN OM JEG IKKE HUSKER FEIL.

#5715 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 23:47

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 27 Jan 2010, 23:24) <{POST_SNAPBACK}>
Dette var vel en bra pris 115 usd FOR ENKOMPLETT STARTER TIL sj http://cgi.ebay.com/...sQ5fAccessories

KOSTER 1210 dkr HOS MBB.DK MEN HOS RSA ER DET VEL GODT OVER 2 TUSEN OM JEG IKKE HUSKER FEIL.

Kjøpte en starter på Ebay selv for 105$ for et par år siden og den drar i gang 2L i dag.

#5716 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 13:27

QUOTE(Svein54 @ 27 Jan 2010, 23:47) <{POST_SNAPBACK}>
Kjøpte en starter på Ebay selv for 105$ for et par år siden og den drar i gang 2L i dag.

Men den starteren er ikke lik den som sitter på 413 men lik den som sitter i en vitara G16 for de er ikke helt like. Men prismessig burde det ikke være forskjell. En skal bare være litt obs på at en starter er laget til en bestemt motor slik at om en tar en starter fra en bensinmotor og setter den på en diesel så er det ikke nok at den passer fysisk den må også tåle å dra rundt en motor med større volum/komp bare som en sidekommentar i øyeblikket

Tror jeg må skrive et brev til Sandberg i dag, det er en fyr som kan få ting til å skje om det finnes mulighet til politisk gevinst pluss at han er motstander av alle byråkratiske hindringer og han sitter vel i samferdselskomm så vidt jeg husker.

#5717 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 13:45

Hadde vært artig om du fikk Sandberg til å ta opp dette i spørretimen i stortinget. Legg på så det monner i brevet om hvor jævlig BT systemet er på det værste + veguvesnet.

#5718 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 13:51

QUOTE(Svein54 @ 28 Jan 2010, 13:45) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde vært artig om du fikk Sandberg til å ta opp dette i spørretimen i stortinget. Legg på så det monner i brevet om hvor jævlig BT systemet er på det værste + veguvesnet.

Nå har allerede gutta nede på sørlandet ordnet slik at deres lokale stortingsrepresentant vil stille et spørsmål og derfor gjelder det å pøse inn mest mulig i den forbindelse.

#5719 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 22:43

Denne var litt tøff!
http://cgi.ebay.com/...=item2a044b1829
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356